di
door diquydiq Oct 5, 2012 om 09:18
Voeding & gezondheid

Gekookte eieren, ruiken vies!

Waarom ruiken gekookte eieren vies? De concentratie naar een soort van 'ammoniak' is afhankelijk van het merk, maar hoeveel soorten ik ook probeer, ik blijf het er in terug ruiken! Ik vind deze geur zo onprettig dat ik geen eieren meer durf te kopen!
Waarom doet bijvoorbeeld kassa, niet een test naar eieren? Rookworsten, worden zo vaak getest dat ik in mijn dromen al weet te raden dat de HEMA-worst nummer één is!

10282 78 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eieren die gekoot zijn hebben altijd een luchtje, misschien hoe ouder des te sterker de geur.En hoe langer de kooktijd dan gaan ze ook sterker ruiken.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op vrijdag 5 okt 2012, 23:20: Eieren die gekoot zijn hebben altijd een luchtje, misschien hoe ouder des te sterker de geur.En hoe langer de kooktijd dan gaan ze ook sterker ruiken.

De eieren bevinden zich ruim binnen de houdbaarheidsdatum, zijn scharreleieren. De geur die vrijkomt is werkelijk zeer onaangenaam, en ondragelijk, jouw trek is gelijk verpest! Ik vraag mij af of eieren bij de boer dit tevens vertonen. Zouden producenten geen bestrijdingsmiddelen in het kippenvoer doen om bijvoorbeeld salmonella tegen te gaan?

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb altijd de biologische eieren (puur&eerlijk) van AH. Probeer die eens. Als je dan nog die onaangename geur waarneemt, dan ligt het aan jou, want daar mankeert niets aan. Overigens kan het zijn dat de geur van eieren je altijd zal tegen staan. Niet alleen smaken verschillen, ook wat we lekker vinden ruiken, verschilt van persoon tot persoon.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 6 okt 2012, 10:52: Ik heb altijd de biologische eieren (puur&eerlijk) van AH. Probeer die eens. Als je dan nog die onaangename geur waarneemt, dan ligt het aan jou, want daar mankeert niets aan. Overigens kan het zijn dat de geur van eieren je altijd zal tegen staan. Niet alleen smaken verschillen, ook wat we lekker vinden ruiken, verschilt van persoon tot persoon.

Na een ei gepeld te hebben, en men zet de neus er tegenaan, wat ruikt men dan? Het is bepaald geen geur à la, bijvoorbeeld, vers gebakken brood, of parfum! Het is meer 'een rioollucht'!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu je punt? Je vroeg je toch af of eieren van de boer ook zo verschrikkelijk ruiken, en of het aan bestrijdingsmiddelen lag? Dan geef ik je een tip door eens biologische eieren te proberen en nu vind je ineens alle eieren een rioollucht hebben.
Maar als mijn helpende hand niet wordt gewaardeerd, dan niet. Ik geef het op.
Gekwetste groet,
zoekster.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 6 okt 2012, 11:41: Wat is nu je punt? Je vroeg je toch af of eieren van de boer ook zo verschrikkelijk ruiken, en of het aan bestrijdingsmiddelen lag? Dan geef ik je een tip door eens biologische eieren te proberen en nu vind je ineens alle eieren een rioollucht hebben.
Maar als mijn helpende hand niet wordt gewaardeerd, dan niet. Ik geef het op.
Gekwetste groet,
zoekster.

Ik heb 'jouw eieren' nog niet kunnen kopen, dus daar heb ik geen mening over! Ik spreek over eieren in het algemeen. Het is nimmer mijn bedoeling om mensen te kwetsen, en beslist niet; mensen die mij proberen te helpen! Bij deze, mijn oprechte excuses voor de door mijn onkunde ontstane misvestand. Mijn hartelijke dank voor jouw begrip. Vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, zand erover.
Vriendelijke groet,
zoekster.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 02:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Perceptie. Ik ruik het en anderen lachen je uit. Geef je 1 tip.Google op de cognitieve dissonantie.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op zondag 7 okt 2012, 02:08: Perceptie. Ik ruik het en anderen lachen je uit. Geef je 1 tip.Google op de cognitieve dissonantie.

'Cognitieve consonantie', is slechts voorbehouden voor mensen zoals jij!

ve
door verwijderd - Oct 7, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

diquydiq schreef op zaterdag 6 okt 2012, 09:18:
De eieren bevinden zich ruim binnen de houdbaarheidsdatum, zijn scharreleieren.

Je weet natuurlijk nooit waar die kippen in gescharreld hebben.

diquydiq schreef op zaterdag 6 okt 2012, 11:28:
Na een ei gepeld te hebben, en men zet de neus er tegenaan, wat ruikt men dan?

Ei?

diquydiq schreef op zaterdag 6 okt 2012, 09:18: Het is bepaald geen geur à la, bijvoorbeeld, vers gebakken brood, of parfum! Het is meer 'een rioollucht'!

Nee, daarvoor moet je dan ook aan vers gebakken brood of parfum gaan ruiken.

Het is een ei lucht.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is echt waar,het is enorm vies.
wat is er mis met onze eieren?
ik heb net nieuwe gehaald omdat de vorige zo enorm vies ruiken na koken en als je het niet op tijd ruikt blijft de smaak en geur heel lang in je mond en neus hangen.
dit is echt niet goed/gezond!
we hebben het nu al best heel vaak meegemaakt,het begon een paar jaar geleden sporadisch.
de eieren die wij nu hebben zijn de goedkoopste van de C1000 en er zit echt iets in dat er niet in hoort.
ik durf nu ook geen eieren meer te kopen

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bak ze dan in het vervolg in plaats van te koken.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zit duidelijk iets in wat er niet in hoort,het lijkt me beter eerst te weten of het geen kwaad kan en dus om het te onderzoeken.
als je vlees bedorven ruikt ga je er toch ook geen geur/smaakstoffen aan toevoegen omdat je het dan niet merkt?of het anders bewerken..
wat een dom argument tijger1

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ge-eier zeg over de lucht van een gekookt ei,een ei meurt nou eenmaal,maar wat te denken van de meur als je bloemkool of spruiten op het fornuis hebt staan(met het vuur aan welteverstaan)
die geur is nou ook niet prettig te noemen En wat te denken van een bepaalde vrucht uit het verre oosten(kan effe niet op de naam komen)Maar die vrucht meurt ook als een tierelier maar is wel erg lekker van smaak.
Maar zo zijn er ook bepaalde uitspraken waar een luchtje aan zit,maar das weer een ander verhaal.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@noud911

Sommige mensen krijgen een aandoening waardoor spullen anders gaar ruiken. Misschien is dat bij u het geval. Het ligt in ieder geval niet aan de eieren.

Afgezien daarvan, een mens kan best zonder gekookte eieren.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien misschien,mijn partner heeft het ook en er zit soms nog een ei tussen die het niet heeft.
misschien heeft u een legbatterijfabriek en probeert u uw eigen product te verdedigen omdat al wat er mis is uitkomt u er financiele gevolgen van ondervind?
hoe kunt u zo stellig beweren dt het niet aan de eieren ligt?u heeft het onderzocht?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 30 jan 2014, 17:42: @noud911

Sommige mensen krijgen een aandoening waardoor spullen anders gaar ruiken. Misschien is dat bij u het geval. Het ligt in ieder geval niet aan de eieren.

Afgezien daarvan, een mens kan best zonder gekookte eieren.

een mens kan ook best zonder mensen zoals u . wat voor antwoord is dit man!

sommige mensen hebben een aandoening dat ze denken alles te weten,dat we alleen zijn in het universum en superieure wezens zijn.ijdelheid is dat.misschien is dat bij u het geval.het ligt in ieder geval niet aan mij

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem dan ook biologische eieren, die zijn prima.

afz. directeur van de diervriendelijke kippenfarm. 'zoek het ei in uzelf'.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, inderdaad ik ben CEO van de grootste kippenfarm in Nederland.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 30 jan 2014, 18:04: Neem dan ook biologische eieren, die zijn prima.

afz. directeur van de diervriendelijke kippenfarm. 'zoek het ei in uzelf'.

mag ik vragen wanneer een ei biologisch is en wanneer niet?
ik weet toevallig dat een scharrelkip een scharrelkip is als ze met 7 kippen op 1 vierkante meter leven,ze kunnen dan namelijk nog een stukje lopen,dit is wettelijk zo bepaald als ik mij niet vergis.
maar wat maakt een ei biologisch?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat noud911 zegt betreffende een bepaald persoon,daar heeft noud911 volkomen gelijk in
Allemachtig wat is dat een enorme eigenwijze betweter,die koste wat het kost gelijk wil hebben en alles denkt te weten.
Maar ik ga morgen weer een eitje tikken hoor

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 30 jan 2014, 18:09: Ja, inderdaad ik ben CEO van de grootste kippenfarm in Nederland.

het is echt waar dat er een zeer onaangename geur uit een deel van de eieren komt,er zijn meer mensen die hierop wijzen.ik neem aan dat u als CEO van het grootste kippenkamp ook op de hoogte bent van dit verschijnsel en dat u waarschijnlijk ook weet wat dit teweeg brengt?
kunt u niet gewoon eerlijk zeggen hoe het zit of is het zoiets ernstigs dat het volk het dan maar zelf moet onderzoeken zodat u gewoon kunt blijven draaien?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ei is biologisch als de kippen biologisch voer krijgen. Onbespoten. Ook geven wij de kippen iedere dag de Yoga zonnegroet.

Verder
-De stal heeft daglicht en is voorzien van legnesten, zitstokken en strooisel (stro, turfmolm, houtkrullen of zand) om in te kunnen scharrelen.
-Kippen hebben minimaal 8 uur per dag toegang tot een uitloop in de open lucht. Deze is voorzien van beschutting in de vorm van bomen, struiken en/ of zogenaamde schuiltafels.
-De snavels van de kippen worden niet gekapt.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 30 jan 2014, 18:17: Een ei is biologisch als de kippen biologisch voer krijgen. Onbespoten. Ook geven wij de kippen iedere dag de Yoga zonnegroet.

Verder
-De stal heeft daglicht en is voorzien van legnesten, zitstokken en strooisel (stro, turfmolm, houtkrullen of zand) om in te kunnen scharrelen.
-Kippen hebben minimaal 8 uur per dag toegang tot een uitloop in de open lucht. Deze is voorzien van beschutting in de vorm van bomen, struiken en/ of zogenaamde schuiltafels.
-De snavels van de kippen worden niet gekapt.

dus biologische eieren komen van kippen die aan iets minder ernstige vormen van dierenmishandeling worden onderworpen als ik het goed begrijp.
weet u misschien wat licht te schijnen op wat de oorzaak kan zijn van de zeer gore geur die tegenwoordig uit veel andere eieren voortkomt?
-misschien iets wat op het voedsel wordt gespoten?
-is dat bespoten voedsel voor niet biologische kippen met hetzelfde gif bespoten als dat wat op het graan word gespoten dat als diervoeding naar afrika word verscheept.het gif dat ervoor zorgt dat het niet als menselijke voeding geschikt is?om te voorkomen dat mensen het daar voor zichzelf gebruiken.of is dat concept nieuw voor u?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze geef ik zoekster een welgemeende zonnevloed uhhhh ik bedoel zonnegroet Hommmmmmmmmmmm

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 30 jan 2014, 17:42: @noud911

, een mens kan best zonder gekookte eieren.

dus als uw bedrijfsvoering er toe zou leiden dat eieren niet langer te consumeren zijn dat zou u gewoon zeggen tegen iedereen dat mensen wel zonder kunnen?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou weet ik het zeker,als je kipjes elke morgen de yoga-zonnegroet gaat lopen geven dan zit er ergens een eitje los.
Wellicht een idee om eens een intake-gesprekje aan te vragen bij een daarvoor gespecialiseerde instelling.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@komsja, die vrucht is doerian.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beweert u nu dat mijn kippen een lichte vorm van dierenmishandeling ondergaan? Dan heeft u echt geen idee hoe ik mijn bedrijf leid. Op dit moment zit Jannie, de oude kip die geen eieren meer kan leggen. bij mij op schoot te soezelen. Ik had haar ook naar de slacht kunnen brengen, vanuit economisch oogpunt is zij mij immers van geen enkel nut meer, maar zo ben ik niet. Jannie, gaat niet in de kipsalade van Aldi.

Die Afrikapraktijken zijn mij onbekend, maar is dat toch niet een verloren continent? Ik las vandaag dat ze daar bijna niets te eten hebben, maar wel met hun smartphones onze Westerse luxe aan het bekijken zijn. Dat vind ik echt een hersenkraker.

Voor Komsja klik HIER

Wees gegroet!

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan welke minder ernstige vormen van dierenmishandeling worden de kippen die biologische eieren leggen dan onderworpen? Afgezien van het feit dat hun ongeboren kinderen worden weggenomen?

Zoals Zoekster het beschrijft, is het een vakantiepark.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster
ik klik helemaal nergens op,maar wens u veel snoezelplezier met jannie op uw schoot.
Tok toktoktok.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft dat u de goedkoopste koopt bij C1000, koop dus biologische, veel duurder, maar beter voor de kip.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge
Ja de doerian vrucht,heb die vrucht in indonesie welus gegeten,maar dat is lang geleden en kon toch niet meer op de naam komen,had natuurlijk ook even op internet kunnen zoeken Maar dank voor je bericht.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat er veel eieren stinken,daar ging het om! en ze stinken niet zo'n klein beetje ook!
ik mag toch aannemen dat als dit soort klachten opdoemen er door een 'producent' word onderzocht wat er met deze eieren aan de hand is?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 30 jan 2014, 19:01: Beweert u nu dat mijn kippen een lichte vorm van dierenmishandeling ondergaan? Dan heeft u echt geen idee hoe ik mijn bedrijf leid. Op dit moment zit Jannie[/url], de oude kip die geen eieren meer kan leggen. bij mij op schoot te soezelen. Ik had haar ook naar de slacht kunnen brengen, vanuit economisch oogpunt is zij mij immers van geen enkel nut meer, maar zo ben ik niet. Jannie, gaat niet in de kipsalade van Aldi.

Die Afrikapraktijken zijn mij onbekend, maar is dat toch niet een verloren continent? Ik las vandaag dat ze daar bijna niets te eten hebben, maar wel met hun smartphones onze Westerse luxe aan het bekijken zijn. Dat vind ik echt een hersenkraker.

veel mensen doet een kippenfabriek aan een concentratiekamp denken en alles wat met lopendebandwerk etc. te maken heeft zal als vorm van dierenleed en dus dierenmishandeling worden gezien in de ogen van velen,dus vandaar mijn lichte bewering.

ik vraag mij af hoeveel kippen u heeft in uw bedrijf als u zegt dat u slechts 1 kip heeft die te oud is om eieren te leggen.kan ik hieruit afleiden dat alle kippen in uw bedrijf op een bepaalde leeftijd in huis worden genomen als huisdier?

vanuit koloniaal oogpunt is Afrika misschien een verloren continent.Maar voordat de westerse wereld daar de westerse kerk opdrongen,mensen meenam en tot slaaf maakte ,de mensen daar tot slaaf dwong en de mensen daar aan onze wetten en regels te onderwerpen met als doel nog meer grondstoffen en grote rijkdom te verwerven deden ze het nog best,met hun eigen tradities en wegen.
Dat zoals in Amerika en de indianen genocide niet geslaagd is ,en omdat slaven die teruggestuurd werden en de westerse slavernij technieken op hun eigen volk gingen toepassen,ook onder leiding van westerlingen,heeft tot vele oorlogen en misstanden geleid.
momenteel woeden er o.a. oorlogen tussen aanhangers van religies die daar gebracht zijn.
zo kan ik nog wel even doorgaan.
het komt er op neer dat het leven voor mensen ( en dieren) daar verpest is door onze westerse systemen,zoals ook het leven van kippen zoveel beter zou kunnen zijn als niet alles om winst zou draaien.
ik vind het ongehoord dat iemand een continent als verloren kan bestempelen.u bent vast ook lid van een groep als de vrijmetselaars of iets dergelijks?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad ben ik lid van een vrijmetselaarsgenootschap, het is een geheime club, waar ik publiekelijk niet te veel over kwijt kan. U heeft mij wel goed in de peiling moet ik zeggen. U heeft iets van een ziener.

Maar we dwalen af...ik hoop dat u toch binnenkort de overheerlijke eieren van een biologische farm gaat genieten. Ze stinken niet!

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om bij de zaak te blijven klik hier.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2014 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar bent u zelf niet benieuwd naar de eieren die ik heb aangetroffen?en beschikt u over de middelen om ze te onderzoeken?ik kan u de eieren wel geven als u wilt.
als u het zelf kunt ruiken kunt u er uw mening over geven om dit verschijnsel te verklaren wellicht.
ik heb op youtube geheime opnames gezien van een inwijding van 3 nieuwe leden van uw club :D (in Turkije als ik mij niet vergis) ik kan gewoon goed gokken en redeneren denk ik :)
ik zal voortaan andere eieren kopen maar blijf toch erg benieuwd wat er met de eieren aan de hand is die zo'n onaangename sterke geur afgeven,misschien kunt u iets meer initiatief tonen maar u lijkt totaal niet nieuwschierig naar de stinkeieren?ik zou er bijna conclusies aan verbinden

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

En welke conclusie zouden dat dan wel zijn?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat doet er niet meer toe,ik heb mijn antwoord gehad,via facebook

het ligt aan het voer dat die kippen krijgen, vaak is dat verwerkt visafval, en dat ruik je gewoon in je eitje. Bio-eieren (als ze tenminste van een betrouwbare eierboer komen, want dat weet je tegenwoordig ook niet meer zeker) smaken en ruiken dan nog gewoon ouderwets naar ei. Maar voordat ik aan de bio-eieren begon, had ik dat ook weleens, stinkende eieren !

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dank u, ik hoef uw stinkeieren niet.

U heeft de allergoedkoopste eieren van C1000 gekocht. Met al uw kennis over kippen die in concentratiekampen leven, over graan dat te giftig is voor menselijke consumptie en naar het door westerlingen geplukte Afrika wordt verscheept.
Toch heeft u gewetenloos de goedkoopste doos uit de schappen gepakt, want tja als het werkelijk op principes aan komt...
En dan nog boos worden als er een luchtje aan de eieren zit?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

noud911 schreef op donderdag 30 jan 2014, 13:39:
de eieren die wij nu hebben zijn de goedkoopste van de C1000 en er zit echt iets in dat er niet in hoort.
ik durf nu ook geen eieren meer te kopen

U moet niet jokkebrokken. U was nog helemaal niet begonnen aan bio-eieren.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

en weer iemand op mn facebook!!

Paar maanden geleden vond ik dat de eieren die ik had ook stinken waren van die scharlel ik heb daarna andere merk gekocht ...ik heb me laten vertellen dat als je zelf kippen hebt elke dag verse eieren hebt die niet stinken en ze smaken ook anders xxknuffels

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 31 jan 2014, 09:42: Nee, dank u, ik hoef uw stinkeieren niet.

U heeft de allergoedkoopste eieren van C1000 gekocht. Met al uw kennis over kippen die in concentratiekampen leven, over graan dat te giftig is voor menselijke consumptie en naar het door westerlingen geplukte Afrika wordt verscheept.
Toch heeft u gewetenloos de goedkoopste doos uit de schappen gepakt, want tja als het werkelijk op principes aan komt...
En dan nog boos worden als er een luchtje aan de eieren zit?

u heeft duidelijk het verstand van een ei.
op facebook circuleren plaatjes met aan de ene kant mensen in concentratiekamphokken/kasten en ernaast foto's van kippen in kippenfarmkasten,andere mensen maken deze vergelijking en dat is ook hoe ik het vertelde.
het graan naar afrika word giftig gemaakt omdat het als diervoeding,en dus goedkoper,word verkocht.
als ik de goedkoopste eieren koop omdat mijn inkomen ver beneden het minimum inkomen ligt,600 euro per maand,heeft dat niks met mijn geweten te maken,en anders nog,moet ik er vanuit gaan dat de goedkope producten in een supermarkt niet deugen?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet een beetje minder op Facebook kijken en meer nadenken. De goedkoopste spullen zijn vaak van mindere kwaliteit.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

noud911 schreef op vrijdag 31 jan 2014, 10:02:
als ik de goedkoopste eieren koop omdat mijn inkomen ver beneden het minimum inkomen ligt,600 euro per maand,heeft dat niks met mijn geweten te maken,en anders nog

Ja, nu zijn we een beetje boos. Nu u op een leugentje bent betrapt en uw principes stoppen bij uw portemonnee.
Jannie, met haar kippenhersentjes, vindt dit maar een vreemde discussie en heeft het volste vertrouwen in het verstand van een ei.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

op zich is het wel een raar verhaal dat sommige eieren 4graneneieren worden genoemd,anderen scharreleieren,weer andere bio eieren en dan zijn er nog 'gewone eieren'???ik vergeet bijna graseieren en maïseieren
waarom staat er op de ene doos dat de kippen 4 granen of maïs te eten krijgen en op sommige dozen gewoon eieren??wat eten deze eierleggers dan?owja het zijn legbatterijen ipv kippen..eten deze kippen het visafval dat de geur veroorzaakt?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, nu zijn we een beetje boos. Nu u op een leugentje bent betrapt en uw principes stoppen bij uw portemonnee.
Jannie, met haar kippenhersentjes, vindt dit maar een vreemde discussie en heeft het volste vertrouwen in het verstand van een ei.

ik ben niet boos,er werd hier een simpele vraag gesteld en er komt geen antwoord lol
op welk leugentje zou ik dan betrapt zijn?bent u stoned?
ik heb helemaal geen standpunt vanuit principes ingenomen.
facebook zet juist vaak aan tot nadenken,het geeft veel stof tot nadenken,dat moet u ook eens proberen.
en u heeft ook al niet beantwoord of u zo weinig kippen heeft dat Jannie de enige kip is die vanwege haar leeftijd en incapabiliteit tot eieren leggen bij u op schoot is beland?
het doet me een beetje denken aan de boef in inspector gadget,alleen dan met een kip op schoot ipv een kat hihihi
heeft u nou verstand van het ei of niet?
geef nou eens gewoon antwoord op de vraag waarom sommige eieren stinken

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat onze zoekster te vaak met haar kippetje jannie op haar schoot zit te snoezelen,en evn vergeet dat het regelmatig in het nieuws te vernemen is dat een biologisch ei helemaal geen biologisch ei of vlees blijkt te zijn dus we worden ook massaal door de biologische sector besodemieterd uit puur winst bejag.Als je een zogenaamd biologisch eitje,of een gewoon doosje eieren koopt dan zit er HEEL TOEVALLIG op minimaal 1 eitje een kippe-veertje,om zo het zogenaamde klootjes volk te laten denken dat die eieren vers van de leg komen,dat komen ze ook wel,maar niet van bijvoorbeeld kip jannie die vrolijk en fruitig haar legleven in een moestuin heeft rond kunnen rennen.
Maar net zoals de spruit en de bloemkool meurt bij het koken meurt een gekookt ei ook vaak.
Er worden miljoenen zogenaamde stink eieren gegeten en daar worden de eters alleen maar ziek zwak en misselijk van als dat bewuste ei gegeten word als het blijft drijven in het water.
Maar denk dat zoekster zelf geen zonne-groet maar ooit een zonne-STEEK heeft opgelopen

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Au, je doet me nu echt verdriet, komsja. Wat een harde woorden voor deze goedbedoelende zoekster, die toch ook maar zo'n beetje haar best doet om zich staande te houden in deze 'cruel world'.

Terwijl ik me vandaag juist zo ZEN voelde.
Snik.

(toch een zonnegroetje van mij)

ve
door verwijderd - Jan 31, 2014 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

u moet vooral proberen om u staande en Zen te blijven voelen
dus vooral doorgaan met het snoezelen van juffrouw jannie

ve
door verwijderd - Feb 1, 2014 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De geur van vieze eieren wordt minder, als je ze in zout water kookt en de eieren vantevoren lek prikt.
Denk dat alle eieren nooit aantrekkelijk ruiken na het koken,
Inherent aan de bereidingswijze.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2015 om 03:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig had ik 3weken geleden eieren gegeten en ik merkte in mijn ontlasting een erge rotte lucht , ik vond het vreemd en verdacht maar ik verbeeld me wel vaker dingen .
Nu eet ik vanavond gekookte ei op de zalmsalade en ik ruik aan het gepelde ei en ik ruik een amoniak lucht , hmmmm .
Vreemd , verdacht ,....ik ruik eigenlijk nooit zo aan eieren .
Ik ging op zoek op het internet om eens te kijken of dat nou helemaal normaal is en kwam hier bij kassa terecht .
Ik zag laatst wel een progamma over boeren die kippen genetisch gemanipuleerd voedsel gaven en ze zeiden dat die eieren stinken en dat ze die zelf niet eten .
Het is voor de export .
Volgens mij was dat keuringsdienst van waren maar misschien vergis ik me en was het een ander progamma .
Misschien wisten jullie dit al ?
Ik heb niet gedroomd en ik vond het nogal schokkend nieuws .
Misschien moet ik toch maar wat beter opletten welke eieren ik koop .
Het word er niet beter op als je meer gaat lezen over genetisch gemanipuleerd mais enzo .
De varkens eten het niet maar gewoon mais wel en nog meer van dat soort verhalen ?
Je weet soms niet meer wat je moet geloven .
Mijn neus zegt/denkt , foute boel ,....maar ja wie ben ik ?
Een neus praat niet en kan toch niet denken ,...einde verhaal .

Groeten van Mario

ve
door verwijderd - Jul 24, 2015 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@demario

Het is toch wat.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Minder lezen scheelt een hoop.... Internet is leuk hoor, maar iedere scheet wordt breed uitgemeten. "Vroeger" had je ook enorme rommel in het voedsel zitten maar dat wist je niet, dus was het er niet. Pas een stukje gelezen over de fabrikant die Ranja weer opnieuw heeft gelanceerd: die kon de originele recepten niet meer gebruiken omdat het vroeger vol met kleur- en smaakstoffen zat die nu niet meer mogen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.klacht.nl/aldi/klacht/eieren-vertonen-sterk-ammoniakachtige-lucht-na-gekookt-te-zijn/

http://imageshack.us/photo/my-images/822/sam0160c.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/689/sam0163s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/860/sam0162j.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/545/sam0161s.jpg/

Geldt tevens voor:

http://img267.imageshack.us/img267/9259/sam0169s.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/527/sam0168y.jpg

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat moeten we met al die plaatjes?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan deze discussie hangt een hele nare geur aan ...
.
groetjes eelco en een hele fijne avond..

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 9 aug 2015, 16:44: Wat moeten we met al die plaatjes?

Dat dit tot de aller duurste en tevens meest bio-eitjes behoren! Desondanks, verspreiden ze een ondragelijke rioolgeur! Voortaan koop ik mijn eitjes slechts bij bio-boeren uit zuidelijk Europa, want de gifmengers uit het noorden van Europa zijn niet te vertrouwen!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop daar dan ook maar de blauwe bessen.;-))

ve
door verwijderd - Aug 9, 2015 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou helemaal geen eieren meer kopen, laat staan blauwe bessen....

ve
door verwijderd - Aug 12, 2015 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De gifmengers uit Noord_Europa?

Hoe ik hier een kip zonder kop kakelen?

Heb het al eerder gezegd. eieren lekprikken voor het koken en een beetje zout. Dan is de (zwavel)geur al minder. Helemaal verdwijnen zal het niet.

Ga het maar aan je oma vragen, vroeger konden gekookte eieren ook stinken.
Er bestaan geen mensen die de lucht van gekookte eieren heerlijk vinden, dit in tegenstelling tot gebakken eieren.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ontploft ei in de magnetron, dat stinkt pas.
Klagers hebben wel een punt(je), het is geen prettig luchtje.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2015 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo komt de eiermarkt makkelijk weg . het is vast zo ernstig dat het niet in de media mag uitkomen. wij eten al een jaar bijna geen eieren meer- ze waren zo vaak ZO ernstig geladen met onbekende stank-en vieze smaak makende ingrediënten die waarschijnlijk door voeding met visafval en/of vervuilde kippenstallen in de eieren terechtkwamen/komen.
het is niet alleen een geurtje.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2015 om 04:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op woensdag 12 aug 2015, 18:02: De gifmengers uit Noord_Europa?

Hoe ik hier een kip zonder kop kakelen?

Heb het al eerder gezegd. eieren lekprikken voor het koken en een beetje zout. Dan is de (zwavel)geur al minder. Helemaal verdwijnen zal het niet.

Ga het maar aan je oma vragen, vroeger konden gekookte eieren ook stinken.
Er bestaan geen mensen die de lucht van gekookte eieren heerlijk vinden, dit in tegenstelling tot gebakken eieren.

Kakelt of kakelde als een kip zonder kop!

Eet sowieso geen eieren, ga alleen al van de lucht over mijn nek, zal niet de eerste keer zijn om in iemands bijzijn gekotst.

Het onderwerp is alweer drie jaar oud, of ook daadwerkelijk nog een actueel probleem is, betwijfel het.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2015 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953 "Het onderwerp is alweer drie jaar oud, of ook daadwerkelijk nog een actueel probleem is, betwijfel het." Ik kan gerust jouw twijfel doen wegnemen! Het fenomeen 'rotte eieren' is nog immer 'live and kicking'! Jij mag Onze Lieve Heer op jouw blote knieën danken dat jouw reukorgaan reeds naar de filistijnen is; want jou wordt veel leed bespaard! Het verkoop van paardenvlees alszijnde runderbiefstuk heeft ruim 40 jaar mogen bestaan terwijl de keuringsdienst van waren en consumenten organisaties vrolijk lagen te slapen!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2015 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

het betreft geen rotte eieren , maar eieren met (mij) onbekende stoffen erin.

keuringsdiensten voor volksgezondheid falen op vele gebieden- zoals het fruit uit buitenland dat vol zit met verboden pesticiden.

het zal wel voor het economisch belang zijn dat hetgeen er mis is en/of was niet aan het publiek bekend gemaakt word.
3 glazen wijn per dag verhoogt bijvoorbeeld met 50% de kans op bepaalde vormen van borstkanker - terwijl wiet juist een medicijn is.
1 glas wijn per dag geeft slechts een verhoogde kans van 4%.
om maar even een voorbeeld te schetsen van economisch belang versus volksgezondheid.

ik vrees dat hetgeen er 100% zeker mis was/is met de eieren geheim zal blijven.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2015 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nergens last van.

Mijn eieren stinken niet, een beetje misschien, als je goed ruikt, dan ruikt het niet echt aantrekkelijk.
Maar ik prik de eieren vantevoren lek en kook ze in zout water.

Niemand doet dat, of heeft dat gedaan.
Neuh, ze weten het zeker, de kippen zijn vergiftigd met rot voer dus hun ook;

Lariekoek!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2015 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet zorgen dat die nare luchtjes eruit komen/ cq geneutraliseerd worden.

Gebakken eieren ruiken juist heerlijk, met gekookt eieren zal je dat wel nooit krijgen, maar aan die nare luchtjes is wel wat te doen.

Maar dat wil men niet, liever hier klagen over rot kippenvoer.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat erom dat er sinds een aantal jaar iets in de eieren zit dat er de 40 jaar ervoor niet in zat.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

noud911 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 10:27: het gaat erom dat er sinds een aantal jaar iets in de eieren zit dat er de 40 jaar ervoor niet in zat.

Het is toch wat.;-))

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

noud911 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 10:27: het gaat erom dat er sinds een aantal jaar iets in de eieren zit dat er de 40 jaar ervoor niet in zat.

noud911, die arme kippetjes krijgen verrot slachtafval, verrot visafval, enzovoort, door de strot gedumpt - net als bij ganzen! Om de virussen, en bacteriën te doden, gaat er eerst een flinke hoeveelheid aan chloor er overheen; vandaar die rioolamoniaklucht! noud911, ik zeg het jou, wij worden 'verneukt' waar wij bij staan! Jij weet het: In het land der blinden, is één oog koning!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verbazingwekkend dat, terwijl we blijkbaar vergiftigd worden door de voedingsindustrie, toch steeds ouder worden.... De holbewoners hadden heel veel lichaamsbeweging, aten weinig vlees, en alles was nog een keer biologisch ook, en toch werden ze maar een jaar of 35.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En de eitjes waten toen ook nog super.;-)

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op dinsdag 18 aug 2015, 18:28: Verbazingwekkend dat, terwijl we blijkbaar vergiftigd worden door de voedingsindustrie, toch steeds ouder worden.... De holbewoners hadden heel veel lichaamsbeweging, aten weinig vlees, en alles was nog een keer biologisch ook, en toch werden ze maar een jaar of 35.

Zo'n 60 jaar geleden waren er zo'n 2 à 3 miljard mensen op aarde, nu zo'n 8 miljard, en over zo'n 50 jaar zo'n 30 à 50 miljard! Het merendeel der mensen haalt de leeftijd van 65 niet eens, laat staan de 100! Dat relatief ouder worden, van mensen, is voornamelijk te danken aan betere hygiëne, en betere voeding -- neemt niet weg dat de gekkekoeienziekte, salmonella, mond- en klauwzeer, varkenspesten, enzovoort; niet uit de lucht zijn komen vallen. Wat ik bijzonder opmerklijk vind, is dat men dan weet te claimen dat weliswaar dieren doodziek worden, en doodgaan aan uitertste besmettelijke zieten -- terwijl doodleuk wordt beweerd dat zulks op de gezondheid van mensen geen invloed heeft! Sorry, maar hier trap ik niet in!

Trouwens, dankzij de heer Bil Gates III, kan men al, in Afrika, van rioolslib, drinkwater verkrijgen, met de 'omniprocessor'!:

https://www.youtube.com/watch?v=8tdlqjGlN3A

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het merendeel van de mensen in Nederland, juist met die " stinkdieren", haalt juist de 65 wel.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

diquydiq schreef op maandag 17 aug 2015, 10:57: @1953 "Het onderwerp is alweer drie jaar oud, of ook daadwerkelijk nog een actueel probleem is, betwijfel het." Ik kan gerust jouw twijfel doen wegnemen! Het fenomeen 'rotte eieren' is nog immer 'live and kicking'! Jij mag Onze Lieve Heer op jouw blote knieën danken dat jouw reukorgaan reeds naar de filistijnen is; want jou wordt veel leed bespaard! Het verkoop van paardenvlees alszijnde runderbiefstuk heeft ruim 40 jaar mogen bestaan terwijl de keuringsdienst van waren en consumenten organisaties vrolijk lagen te slapen!

En dat al ruim 60 jaar!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

slim hoor- archeologische beweringen toevoegen aan de discussie . zal je geloof even onderuitschoppen - als je engels bgrijpt tenminste....
The earliest inhabitants of Europe from 1.8 million years ago used Oldowan pebble tool technology. The earliest evidence for the use of the more advanced Acheulean technology are 900,000 year old flint hand axes found in Spain. Notable human fossils from this most ancient period of European prehistory are Dmanisi in Georgia 1.8 mya, Lézignan-la-Cèbe 1.6 mya, Kozarnika in Bulgaria 1.4 mya, Atapuerca in Spain 1.2 mya, Mauer 1 from Germany 600k, Eartham Pit, Boxgrove England 478k, Swanscombe Man from England 400k, and Tautavel Man from France 400k.

The oldest complete hunting weapons ever found anywhere in the world were discovered in a coal mine in Schoningen, Germany in 1995 where three 380,000 year old wooden javelins 6-7.5 feet long were unearthed