remi
door remi May 7, 2010 om 05:27
Voeding & gezondheid

Kosten tandarts

al mijn tanden moeten eruit, omdat ik dan een gebit krijg. Ik heb gevraagd aan mijn tandarts of hij ze eruit wilde halen. Hij zei ik wil dit wel doen, maar dat gaat u dan een vermogen kosten. Dat vind ik nogal vreemd, omdat ik aanvullend verzekerd ben sinds 1 mei. Dat komt omdat ik erg bang ben voor de tandarts. Ik ben hiervoor 3 jaar niet meer geweest. Ik vind het nogal vreemd dat ik zoveel moet betalen, omdat ik aanvullend verzekerd ben bij Zekur. ik dacht dat ik alleen maar 165 euro moest betalen, en dat de rest vergoed word door het ziekenfonds? Hij zei je kan beter een afspraak maken met de kaakchirurg in het ziekenhuis, die doet het gratis.

6002 21 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 07:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik raad aan bij de verzekering te informeren wat het kost als u dit door uw tandarts laat doen. Mogelijk wordt het trekken per element gerekend en wordt dit deels vergoed.

Ik vind het advies van de tandarts een goed advies. Zeker omdat u erg bang bent voor de tandarts. Geeft dit aan bij de kaakchirurg en misschien is het mogelijk dat daar tanden trekken "onder een roesje" gedaan kan worden.

remi
door remi - May 7, 2010 om 09:31
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik zal zijn advies ook opvolgen, alleen vind ik het vreemd dat hij zei dat als hij mijn tanden trekt dit mij veel geld gaat kosten. ik dacht dat ik alleen maar 165 euro eigen bijdrage hoef te betalen, en dat de verdere kosten betaald worden door mijn zorgverzekering.

remi
door remi - May 7, 2010 om 09:43
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik heb je advies opgevolgd, en dit is wat de verzekering zei. als ik alle tanden laat trekken dan betaal ik. 25% van het gehele bedrag. En zijn de kosten hoger dan 500 euro dan moet ik de rest ook bijbetalen. Dus kan ik beter naar het ziekenhuis gaan om al mijn tanden te laten trekken. Dit word wel 100% vergoed door mijn verzekering.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 13:14
57 Antwoorden / 3 Vragen

kijk eens aan, je hebt zelf al helderheid.
ja, vaak worden 1stegraads hulp zoals huisarts en tandarts lang niet zo goed verzekerd, als dat je doorverwezen bent naar het ziekenhuis.

De tandarts heeft wel een schouderklopje verdiend, want hij heeft u behoed voor een behoorlijke kostepost, terwijl hij er zelf meer mee in het laatje had kunnen brengen.

remi
door remi - May 7, 2010 om 13:21
317 Antwoorden / 84 Vragen

het is nog maar de vraag of het ziekenhuis al mijn tanden eruit wilt trekken. ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en kan over 2 weken er naar toe voor het eerste gesprek. dan word er bepaald of ze wel alles trekken, of dat er een andere oplossing is.

tvdeem
door tvdeem - May 7, 2010 om 13:27
57 Antwoorden / 3 Vragen

Maar dat is eigenlijk ook best wel logisch.
Ze vergoeden iets ook niet zomaar, als het niet helemaal mogelijk blijkt te zijn, of als er een goedkopere oplossing mogelijk is, die net zo goed is.

getty
door getty - May 7, 2010 om 13:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=remi schreef op vrijdag 7 mei 2010, 13:21]het is nog maar de vraag of het ziekenhuis al mijn tanden eruit wilt trekken. ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en kan over 2 weken er naar toe voor het eerste gesprek. dan word er bepaald of ze wel alles trekken, of dat er een andere oplossing is.

Volgens mij trekt het ziekenhuis alleen bij een medische noodzaak.

remi
door remi - May 7, 2010 om 13:33
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=getty schreef op vrijdag 7 mei 2010, 13:30][quote=remi schreef op vrijdag 7 mei 2010, 13:21]het is nog maar de vraag of het ziekenhuis al mijn tanden eruit wilt trekken. ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en kan over 2 weken er naar toe voor het eerste gesprek. dan word er bepaald of ze wel alles trekken, of dat er een andere oplossing is.

Volgens mij trekt het ziekenhuis alleen bij een medische noodzaak.

ik zou het niet weten wat ik wel weet is dat mijn tandarts mij een verwijsbrief geeft voor het ziekenhuis. dus hoop ik dat ze mij toch alle tanden trekken. ook omdat mijn bot waar mijn tanden in zitten erg slecht is.

remi
door remi - May 7, 2010 om 13:37
317 Antwoorden / 84 Vragen

De tandarts heeft wel een schouderklopje verdiend, want hij heeft u behoed voor een behoorlijke kostepost, terwijl hij er zelf meer mee in het laatje had kunnen brengen.

ben ik met je eens

tdehond
door tdehond - May 7, 2010 om 13:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=remi schreef op vrijdag 7 mei 2010, 13:21]g is.

wat ik wel weet is dat mijn tandarts mij een verwijsbrief geeft voor het ziekenhuis. dus hoop ik dat ze mij toch alle tanden trekken. ook omdat mijn bot waar mijn tanden in zitten erg slecht is.

U zou uw tandarts kunnen vragen of deze vermeldt dat u erg angstig bent voor de tandarts. Dan kan dat door de kaakchirurg meegewogen worden in de beslissing of alles in het ziekenhuis getrokken wordt.

getty
door getty - May 7, 2010 om 13:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ik zou het niet weten wat ik wel weet is dat mijn tandarts mij een verwijsbrief geeft voor het ziekenhuis. dus hoop ik dat ze mij toch alle tanden trekken. ook omdat mijn bot waar mijn tanden in zitten erg slecht is.

Dat moet , lijkt mij, een voldoende indicatie zijn! Hopen maar dat het in het ziekenhuis gedaan gaat worden. Houd ons op de hoogte.

elenay
door elenay - May 8, 2010 om 01:14
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Zo zeg, ik lees dit allemaal hier en denk van, dus dat vergoed je verzekering ook niet meer. Ik ben me wel bewust dat je vaak 25% zelf moet betalen, maar ik meende dat die 25% uit de aanvullende verzekering wordt vergoed, of heb ik het mis?

En dan komt de prothese nog, dat is ook 25% voor eigen rekening. Maar zover het mij is verteld, wordt dit uit de aanvullende vergoed op die 165 euro na.

soepkiep
door soepkiep - Jun 12, 2010 om 22:16
529 Antwoorden / 75 Vragen

en remi hoe is het af gelopen?
ik heb van de week weer een kies laten trekken
maar bij mij moeten ook alle tanden er uit
ik ben er als de dood voor
vertel
heb je ze allemaal er uit
deed het pijn

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2010 om 00:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ soepkiep:

Een kiep met tanden? Nooit gezien! Bedoel je niet je snavel?

Alleen het prikje voel je even. Van de rest niets. Je bent bang om niets! Neem een muziekje en oortelefoon mee. Dan hoor je het geklets en gesteun ook niet.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2010 om 00:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Remi en soepkiep:

Wanneer ik het woord gebit (in de zin van valse tanden) lees, dan moet ik steeds aan John O'Mill denken. Die schreef in de 50-er jaren:

"Osjeesusfallemetanne!

Riep ik hevig onthutst tot de witkiel
Toen uit het raam van de trein m'n gebit viel."

Daarom wil ik sinds die tijd alleen vaste tanden.;-)

H.

remi
door remi - Jun 13, 2010 om 06:35
317 Antwoorden / 84 Vragen

We zijn weer een paar weken verder, ik heb al mijn tanden 26 juni laten trekken. De arts had foto`s gemaakt, en kwam tot conclusie dat alles eruit moest omdat ik een slecht gebit had. Eerst kreeg ik onder 8 verdovingsspuiten en boven ook 8. Deze deden gelukkig geen pijn. De tanden boven gingen er meteen uit. sommige tanden die onder zaten, gingen er moeilijk uit, en heb nog meer spuiten gekregen tegen de pijn. Nadat ze eruit waren kreeg ik mijn gebit erin. De volgende dag mocht pas het gebit er ff uit, maar het ondergebit was er snachts al weer uit gegaan, met het gevolg dat ik het gebit er niet meer in kreeg. Ook had ik een bloeduitstorting gekregen, en die is na 2 weken verdwenen. Eten gaat nog moeilijk eet nog steeds vloeibaar. Nu krijg ik nog steeds mijn ondergebit er niet in doordat nog alles opgezwollen is, en omdat ik blaren heb. Ik ben er over aan het nadenken om een klikgebit te nemen, maar dit zal nog meer pijn doen dan een prothese denk ik. Ook zal ik dan weer kosten maken, maar met een klikgebit kan je meer eten als met een gebit. En ook een voordeel het gebit valt tenminste niet eruit zoals het nu doet.

ma
door marwin - Jun 13, 2010 om 09:15
126 Antwoorden / 15 Vragen

ik neem aan dat u 26 mei bedoeld, aangezien 26 juni nog moet komen....
Had het niet in fases kunnen gebeuren, het lijkt mij nogal een ingrijpende ingreep

remi
door remi - Jun 13, 2010 om 09:24
317 Antwoorden / 84 Vragen

hahahaha klopt marwin het was 26 mei. Nou de arts in het ziekenhuis heeft toch het in een keer gedaan. Ben er wel blij mee, omdat ik dit niet 2 keer achter elkaar wilde meemaken. Maar dat zal wel gebeuren omdat als ik een klikgebit wil, dan gaan ze weer in mijn mond boren denk ik.

tr
door trineke - Jun 13, 2010 om 09:56
65 Antwoorden / 23 Vragen

Beste Remi,
Geef alles nu eens rustig de tijd! Het is een grote ingreep geweest en die heeft tijd nodig om te genezen.Je kunt toch niet verwachten dat binnen een paar weken alles in orde is!
Laat het over aan de kaakchirurg; je bent vast niet het enige geval met die twijfels en klachten. Vroeger liepen mensen wekenlang met een"mummelmondje" voordat ze een prothese kregen. Zo kon de wond in alle rust genezen.Nu wil iedereen het liefst met een stralend gebit de praktijk verlaten, als alles getrokken is.
Ook aan een klikgebit zitten nadelen, de specialist moet bekijken of dat iets voor jou zou zijn.
Vriendelijke groeten en sterkte,
Trineke

remi
door remi - Jun 13, 2010 om 10:01
317 Antwoorden / 84 Vragen

Nou Tineke ik zal alles rustig de tijd geven hoor. De kaakchirurg had me zelf voorgesteld om over 2 maanden een klikgebit toe te passen, maar dat vind ik nog te vroeg. Eerst maar eens alles laten genezen en slinken.

remi
door remi - Jun 13, 2010 om 10:01
317 Antwoorden / 84 Vragen

oeps sorry Trineke :)