an
door ananoe Nov 4, 2010 om 17:16
Voeding & gezondheid

SINANSPRIL, MET ALCHOL !!!

GEACHTE KASSA,

nou was ik op zoek naar paracetemol die vloeibaar is (want mijn zoontje begint elke keer raar te doen zodra hij een zetpil krijgt),
voor mijn zoontje van 1 jaar..
dus ik op naar de kruidvat, gelukkig ze hebben van sinaspril ook vloeibaren paracetemol 120 mg, PERFECT...
dact ik tot ik tot mijn stome verbasing de bij sluiter zat te lezen en ik daar in trof alchol..
citaat uit de bijsluiter;dit geneesmiddel bevat 5 vol.% ethanol (alchol), het geen overeenkomt met het alchol percentage in bier. toen viel ik wel een beetje van de bank, met al die recklame spotjes van tegenwoordig, geen achol onder de 16..

beste kassa moet dit niet onderzocht worden anno 2010.
ojah de bijsluiter is voor het laatst gecheckt in 2008

weet iemand hier meer over ???

7321 39 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 4, 2010 om 17:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dien een klacht in bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en/of de Keuringsdienst van Waren, daar dit als kindergeneesmiddel wordt aangeprezen.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Nov 4, 2010 om 17:40
5124 Antwoorden / 4 Vragen

En stop met eten van brood, kersenbonbons etc. Ethanol zit in heel producten als rest/bijproduct. Gelet op de zeer geringe hoeveelheid die in sinasprin verwerkt is, zou ik niet meteen gaan roepen dat dit hetzelfde is als er in bier zit. Het is een druppel bier waar je het over hebt.

Als je zelf oliebollen maakt, zit daar meer alcohol in na de gisting.

stacey
door stacey - Nov 4, 2010 om 18:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Wees extra voorzichtig met Sinaspril paracetamol 120 vloeibaar
• Bij stoornissen in de werking van de lever en/of nieren.
• Langdurig of veelvuldig gebruik wordt ontraden.
Voorzichtigheid is geboden bij chronisch alcoholisme, de dagdosering dient dan de 2 gram niet te overschrijden--

Ja chronisch alcoholisme lijkt me wel een probleem
(worden als je ze dit te vaak geeft ;-) bij kinderen tot 12..........

Info

--Ethanol bevattende geneesmiddelen: voorzorgsmaatregelen en aanbevelingen.
....... Het FAGG bevestigt deze aanbevelingen, met als doel patiënten, in het bijzonder de kinderen, te beschermen...........
Ethanol wordt gebruikt als hulpstof in veel geneesmiddelen, met inbegrip homeopathische en kruidengeneesmiddelen, in vloeibare vorm.
Artikel juni 2010

stacey
door stacey - Nov 4, 2010 om 18:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zie nu net dat het artikel gezondheidsraad in belgie betreft, maar dat het gebruikt wordt in medicatie is dus een feit en hier ook bekend en toegestaan, maar of die aanbeveling ook voor hier gelden weet ik niet zeker dan,
staat ook nl ? in url dus gezamelijke site ?
http://www.fagg-afmps.be/nl/news/news_ethanol.jsp

birdies
door birdies - Nov 4, 2010 om 18:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nu, nou, wat een paniek! Je geeft hem niet meer dan een druppeltje bier.

En hoofdletters is nergens voor nodig, we kunnen prima lezen.

an
door ananoe - Nov 4, 2010 om 18:55
4 Antwoorden / 2 Vragen

mischien voor anderen mensen geen ramp, allelicht voor mij wel.
ik wil me kind als die pijn heeft ze pijn verlichten en dat doe ik niet met alchol
meschien leg ik de nadruk wel hoog..
maar zeg zelf is dit niet een beetje vreemd en als je wil weten hoe het smaakt
probeer het eens..
oja vergeet niet dat je dit gewldige kindermedicijn biertje vanaf 3 maanden mag geven..

marcel75
door marcel75 - Nov 4, 2010 om 19:05
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ananoe,
Als je al druk maakt om 1 druppel bier (in vergelijking dan), dan moet je ook druk maken over de overige bestanddelen die nog veel schadelijker kunnen zijn. De pijnstillers zelf zijn in deze verhouding vele malen schadelijker en verslavender dan het beetje alcohol.

Dit drupje komt overeen met het promillage van een snee brood. Dat moet je kinderen dan dus ook niet geven.

En dan zwijg ik nog maar even over de kersenbonbons en andere chocolade met likeur.

stacey
door stacey - Nov 4, 2010 om 19:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 4 nov 2010, 18:48]Nu, nou, wat een paniek! Je geeft hem niet meer dan een druppeltje bier.

Vroeger gaven ze kinderen `s avonds een speen gedoopt in drank,
vertelde m`n oma laatst nog, had je geen kind aan ze ;-)

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 19:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hoelang krijgt het kond al zetpillen en waarvoor , langdurig gebruik van pijnstillers is niet goed , zeker bij konderen .
Als er sprake is van vaak hoofdpijn lijkt mij een bezoek aan dokter aan te raden en laat hem de oorzaak onderzoeken .
Ps. toen ik klein was kaagde ik ook wel eens over hoofdpijn , niet dat ik dat had , maar ik vond sinaaspril erg lekker .

Hans

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 19:31
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik bedoel natuurlijk kind ipv. kond

an
door ananoe - Nov 4, 2010 om 20:08
4 Antwoorden / 2 Vragen

"En dan zwijg ik nog maar even over de kersenbonbons en andere chocolade met likeur."'

najah als je kind kersenbonbons en andere likeur geeft valt dat voor jou inderdaad wel mee
die 30 ml die over een dag mag geven aan je kind..

de weten schap is tegen woordig toch zo ver (we leven niet meer in de 1960) dat we geen drupel alchol voor kinderen onder de 16 mogen geven. (je mag van de bij sluiter tijdens je zwangerschap sinaspril deze vorm.. en dan mag je pas geboren baby dit wel geven) want met schade aan de hersenen
en als je je kind langer dan 5 dagen paracetemol geeft (ligt er natuurlijk aan wat het mankeert) is paractemol verlichtend voor pijn aan tanden, verhoging..
dat is het voor namelijke waar ik paracetemol voor geef aan me kleintje..

en HANS,
mijn kleine kan nog niet zeuren of aan geven dat die exspres hoofd pijn heeft want hij is net 1 jaar geworden..
ben blij dat die net kan lopen whahahahha

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 20:29
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik bedoel dat er niet te snel naar pijnstillers wordt gegrepen , het is normaal dat een kind zich rot voelt denkend aan het doorkomen van de tandjes en kiezen , bij groeistuipjes en als er een verhoging is . Vroeger werd er altijd gezegd huilen is goed voor kleine kinderen en van een niet te hoge verhoging kweken zij antiestoffen .
Als jij het niet vertrouwd bezoek dan jouw huisarts
Hans

stacey
door stacey - Nov 4, 2010 om 20:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ananoe schreef op donderdag 4 nov 2010, 20:08]
en als je je kind langer dan 5 dagen paracetemol geeft (ligt er natuurlijk aan wat het mankeert) is paractemol verlichtend voor pijn aan tanden, verhoging..
dat is het voor namelijke waar ik paracetemol voor geef aan me kleintje..

Dat is voor een 1 jarige veel te lang !

--Langdurig of veelvuldig gebruik wordt ontraden. Bij kinderen tot 4 jaar wordt
toediening gedurende meer dan 2 dagen ontraden
. Bijsluiter.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 4, 2010 om 20:47
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Voor doorkomende tandjes kun je Dentinox gebruiken, mocht je dat nog niet al doen. Daar zit geen alcohol in voor zover ik weet.

an
door ananoe - Nov 4, 2010 om 21:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

na jah iedreen heeft hier zijn mening over dit feit, de 1 zwigt er bij..
maar ik ga dit voor mijn kleine niet gebruiken..
ik gebruik al hele hoop homiopatische geneesmiddelen maar soms heb ik toch wat sterkers nodig..
wil de kleine toch kunnen rusten

en hans:
Vroeger werd er altijd gezegd huilen is goed voor kleine kinderen en van een niet te hoge verhoging kweken zij antiestoffen .

soms moet je de vroegere tijd de vroegere tijd laten want er zijn tegen woordige andere richtlijnen..
en van verhoging kan je geen anti stofen kweken volwassen hebben ook nog verkoudheid en verhooging en koorts

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 4, 2010 om 21:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Met homeopatisch moet je uitkijken daar zit juist vaak alcohol in.
Bij bv de Chamodent voor doorkomende tandjes zit iets van 2,14% alcohol in.

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 21:21
654 Antwoorden / 61 Vragen

Beste Ananoe ,
Ik hoop niet dat jij al deze homiopatische geneesmiddelen op een éénjarig kind uitprobeerd .

Sorry als ik nu niet prettig overkom maar er worden wel antiestoffen aangemaakt , als je geen antiestoffen hebt kan een verkoudheid al lijden tot overlijden .
Wij hebben die antiestoffen en wij worden alleen maar een beetje ziek van een verkoudheid .

Ter informatie , 600 jaar geleden was niemand in zuid-amerika ooit verkouden deze ziekte kwam in amerika niet voor , zij hadden dus ook geen antiestoffen voor deze kwaal .
Toen kwam columbus pissaro en vele anderen op zoek naar goud en zilver , wij hebben deze zuid-amerikanen besmet met verkoudheid en griep .
Er zijn in die tijd meer zuid-amerikanen hieraan overleden , omdat zij geen antiestoffen hadden opgebouwd , dan door spaanse en portugeese zwaarden .

Wat zegt de huisarts ?

Hans

an
door ananoe - Nov 4, 2010 om 21:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

nou mensen jullie zullen helmaal gelijk hebben, bij nader inzien (heb nagekeken) zijn het geen homiopatische middelen maar wel alternatieve middelen die bedoeld zijn voor kinderen..
en waar geen alchol in zit

ik ga toch maar door met de zetpil, want ja met alles door het mondje kan je de maag ook nog van streek maken..
nou lieve mensen bedankt voor jullie mening

en deze sinaspril gaat regelrecht de prulenbak in whahhaha :)

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 22:17
654 Antwoorden / 61 Vragen

Die sinaspril niet weggooien maar bewaren voor noodgevallen !
Gooi liever die homiopatische en / of alternatieve middelen weg .

Je geeft geen antwoord over hoe lang jouw kind iets ( zetpillen ) oid. al gebruikt en wat de huisarts zegt !!

Hans

toolboy
door toolboy - Nov 4, 2010 om 22:20
965 Antwoorden / 40 Vragen

Gewoon doen wat u denkt dat goed is!
Maar ga hier niet op dit forum van de daken schreeuwen met deze flauwekul.
Verdiep u eerst eens in de materie.

T

snah
door snah - Nov 4, 2010 om 22:34
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo toolboy , ik geef nooit rode duimen , echter nu wel .

Tuurlijk , iedereen moet doen wat hij / zij denkt dat goed is .
Maar wat bedoel jij met flauwekul ? , mijn reactie of de vraag van ananoe ?
Indien het laatste , niet iedereen weet hoe en waar te zoeken , en ik dacht dat dit forum deze mensen hierbij helpt .

Hans

toolboy
door toolboy - Nov 4, 2010 om 22:40
965 Antwoorden / 40 Vragen

Een meelezende had kunnen weten/lezen dat dit gericht is aan de T.S.
Maar dat had u al door gezien uw reactie.

T

toolboy
door toolboy - Nov 4, 2010 om 23:03
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 4 nov 2010, 22:34]Hallo toolboy , ik geef nooit rode duimen , echter nu wel .

Tuurlijk , iedereen moet doen wat hij / zij denkt dat goed is .
Maar wat bedoel jij met flauwekul ? , mijn reactie of de vraag van ananoe ?
Indien het laatste , niet iedereen weet hoe en waar te zoeken , en ik dacht dat dit forum deze mensen hierbij helpt .

Hans

Alhier ( www.zelfzorg.nl/bijsluiter.php?id=205 ) heeft de T.S. een deel van de text wel gevonden dus zoeken kan de T.S. wel

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 11:47
5124 Antwoorden / 4 Vragen

MMM gewone oraal in te nemen pillen zijn blijkbaar niet goed voor de maag volgens TS. Ook wel eens aan gedacht hoe een zitpil opgenomen wordt in het bloed? Dat komt omdat de endeldarm nog een (beperkte) verteringsmogelijkheid heeft. Ook die kan natuurlijk van slag raken.

Daarnaast zullen alle organen die van bloed worden voorzien (dus ook de maag) de verdovende stof langs zich krijgen.

Ik ben nog niet zo heel oud, maar ook opgegroeid met sinasprin, maar in zeer beperkte mate. Warme (anijs)melk was bij mij thuis een goed gebruik. Een huilen en verhoging is heus niet zo verkeerd voor een kind. Krijgt het inderdaad weerstand van!

Ik heb wel eens het idee dat tegenwoordig zowel bij kinderen als bij volwassenen alle mogelijke ziekteverschijnselen meteen bestreden moeten worden en het liefst nog op voorhand. Gevolg: geen of mindere weerstand en de werking van de medicijnen gaat ook nog eens achteruit (gewenning). De dosis zal dus ook nog steeds hoger moeten worden wil het nog werken.

Het moge duidelijk zijn: ik ben niet zo'n pillenslikker. Alleen als ik echt niet kan slapen van de rugpijn, kan het zijn dat ik een pilletje neem. Anders neem ik gewoon een beerenburgertje!

lu
door lunangel - Nov 5, 2010 om 13:56
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 4 nov 2010, 22:17]Die sinaspril niet weggooien maar bewaren voor noodgevallen !
Gooi liever die homiopatische en / of alternatieve middelen weg .

Hans

Homeopatische geneesmiddelen en/of alternatieve geneesmiddelen en methoden zijn beter dan die gemische troep aan pillen en spuiten.
Parasetamol is altijd nog de minst giftige van alle pijnstillers, ik zou toch een zetpil gebruiken ondanks dat de kleine zo raar gaat doen.
Ze zou die zetpil even in het warme water van de kraan moeten houden en een beetje zacht maken met je vingers, en dan erin stoppen.
Heeft altijd goed geholpen bij mijn kinderen.
Succes ananoe.

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 14:06
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Lunangel,
Als je een zetpil nat maakt en zacht, dan haal je de eerste laag werkende stof er al van af. Logisch dat het dan niet goed werkt.

Ik ga niet zeggen dat homeopanische spullen niet werken, maar de werking is zeer beperkt. Ik zie het dan ook meer als bijproduct en overigens ook giftig voor het lichaam. Het moet immers een strijd aangaan met ziektekiemen in je lijf.

1m
door 1margaretha - Nov 5, 2010 om 14:31
18 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn dochter nu 23 jaar, had erg veel last van haar tandjes als kleuter.
Ik kocht een alternatief medicijn die haar klachten volgens de bijsluiter op een natuurlijke manier moest verhelpen. Mijn schik was groot toen ik bij de ingredienten het woord - Opium zag staan - er stond ook nog bij dat een bijwerking kón zijn dat "uw kindje er wat suffig van kon worden " Navraag deed mij echter het middel toch gebruiken.
Inmiddels wordt het nog steeds in mijn gezin gebruikt, helaas verslaafd geraakt. Het spul helpt echt.
Voor de grapjassen > Dit verhaal is werkelijk waar.
groetjes en succes

du
door dubbelzout - Nov 5, 2010 om 14:42
100 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ananoe: ik gebruik al hele hoop homiopatische geneesmiddelen [...] soms moet je de vroegere tijd de vroegere tijd laten want er zijn tegen woordige andere richtlijnen..
en van verhoging kan je geen anti stofen kweken volwassen hebben ook nog verkoudheid en verhooging en koorts

Een veelzeggende reactie. "Een hele hoop foutgeschreven geneesmiddelen" .

U doet mij denken aan jeugdvriendin. In dat gezin kregen alle 8 kinderen 's morgens bij het ontbijt een aspirine. Want dat zouden ze niet ziek worden. Nu veertig jaar later: alle acht zijn altijd en eeuwig ziek, zwak en misselijk. Onze huisarts wordt rijk van die familie.

Maar ik begrijp ook dat u niet naar het consultatiebureau gaat voor advies. En de huisarts is natuurlijk een droppie, die kan je niet helpen.

Ja, sarcasme, maar over drie jaar is uw kind kwezel die nergens tegen bestand is. De keus is aan u.

Ik snap soms de bezwaren tegen "zelfmedicatie" heel erg goed. U lijkt er een briljant voorbeeld van te zijn.

Beterschap!

marcel75
door marcel75 - Nov 5, 2010 om 14:55
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Tja opium is een natuurproduct en verdoofd naar het schijnt er goed!

zerlina
door zerlina - Nov 5, 2010 om 15:02
19 Antwoorden / 0 Vragen

medicijnen hebben een goedkeuring nodig, dus dat zal deze vorm van paracetamol ook hebben. Waarschijnlijk is die druppel alcohol noodzakelijk. Ik zou het in de 1e plaats aan apotheker en huisarts vragen. Die weten er zeker meer van dan wij allemaal. De beste wensen voor je baby!

sy
door sylviadew - Nov 5, 2010 om 18:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hum hum, in Homeopathische middelen zit vaak alcohol. Ook de Antroposofische "druppeltjes" zijn op alcoholbasis om niet te bederven!

mi
door midas - Nov 5, 2010 om 21:37
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 4 nov 2010, 19:28]Hoelang krijgt het kond al zetpillen en waarvoor , langdurig gebruik van pijnstillers is niet goed , zeker bij konderen .
Als er sprake is van vaak hoofdpijn lijkt mij een bezoek aan dokter aan te raden en laat hem de oorzaak onderzoeken .
Ps. toen ik klein was kaagde ik ook wel eens over hoofdpijn , niet dat ik dat had , maar ik vond sinaaspril erg lekker .

Hans

Het moet DE kond zijn :)

mi
door midas - Nov 5, 2010 om 21:43
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 11:47]MMM gewone oraal in te nemen pillen zijn blijkbaar niet goed voor de maag volgens TS. Ook wel eens aan gedacht hoe een zitpil opgenomen wordt in het bloed? Dat komt omdat de endeldarm nog een (beperkte) verteringsmogelijkheid heeft. Ook die kan natuurlijk van slag raken.

Daarnaast zullen alle organen die van bloed worden voorzien (dus ook de maag) de verdovende stof langs zich krijgen.

Ik ben nog niet zo heel oud, maar ook opgegroeid met sinasprin, maar in zeer beperkte mate. Warme (anijs)melk was bij mij thuis een goed gebruik. Een huilen en verhoging is heus niet zo verkeerd voor een kind. Krijgt het inderdaad weerstand van!

Ik heb wel eens het idee dat tegenwoordig zowel bij kinderen als bij volwassenen alle mogelijke ziekteverschijnselen meteen bestreden moeten worden en het liefst nog op voorhand. Gevolg: geen of mindere weerstand en de werking van de medicijnen gaat ook nog eens achteruit (gewenning). De dosis zal dus ook nog steeds hoger moeten worden wil het nog werken.

Het moge duidelijk zijn: ik ben niet zo'n pillenslikker. Alleen als ik echt niet kan slapen van de rugpijn, kan het zijn dat ik een pilletje neem. Anders neem ik gewoon een beerenburgertje!

Is het niet oraal, dan maar rectaal.

toolboy
door toolboy - Nov 5, 2010 om 21:47
965 Antwoorden / 40 Vragen

ananoe

Als ouwere jongere.haha
wat wil je bereiken met je ts

TT

du
door dusjka44 - Nov 6, 2010 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is alcohol gewoon een natuurproduct, dus waarom zoveel heisa?
Laat een pak appelsap maar eens te lang staan...

ja
door jans2 - Nov 7, 2010 om 00:25
311 Antwoorden / 4 Vragen

1 telefoontje met uw apotheker en u krijgt een gefundeerd antwoord en advies.

nb
door nbw - Nov 7, 2010 om 02:25
521 Antwoorden / 24 Vragen

Had een 6 op mijn eindlijst Scheikunde omdat ik heel goed een Erlenmeyer kon ronddraaien 30 jaar geleden. Maar wat ik nu allemaal lees zou mijn scheikundeleraar destijds ,Dhr. Spies, in verwoestend lachen laten uitbarsten. Ethanol,Methanol,Glenbutarol,Alcohol,Foxhol,Schiphol,Dichloortinerol,Hooplol.

Wat ik nog wel weet dat al deze -ollen tot een scheikundige familie behoren en dat hoewel de chemische structuur op elkaar lijkt de werking totaal anders is. Ethanol in pijnstilling? Heb de kennis niet. Ethanol gooi je in hele snelle motoren. Maar het met alcohol vergelijken is onzin.

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 13, 2010 om 00:35
632 Antwoorden / 58 Vragen

@stacey offtopic

ff niets met het onderwerp te maken, maar waarom sta jij tegenwoordig ondersteboven?

sy
door sylviadew - Nov 13, 2010 om 11:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Biertje ;-) of Sinasprilletje?