xn
door xnm Dec 25, 2017 om 17:52
Voeding & gezondheid

Thuis sporten of naar de sportschool?

Ik wil graag zo'n 15 kilo afvallen ( redelijk doel ik heb overgewicht) en daarna wat strakker worden. Iemand tips hiervoor? Ervaringen? Ik ben geen fan van de sportschool.. maar hardlopen in dit koude weer en de donkere dagen (onveilig gevoel)

2822 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 25, 2017 om 18:07
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Xnm ,

Bekijk eens deze filmpjes , klik op de rode regels .

https://www.youtube.com/results?search_query=sportoefeningen+thuis

Met alleen sport komt u er niet , lees ook deze tips .

https://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/gezond-afvallen-de-beste-tips

Succes .

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 25, 2017 om 18:17
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dagelijks een flinke wandeling geeft een voldaan gevoel en de eetlust wordt daardoor ook minder.
Probeer maar.

tenormin
door tenormin Dec 25, 2017 om 18:32
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppie, nou, toen ik goed kon lopen, een flinke wandeling had gedaan: mijn eetlust werd wel meer i.p.v. minder, hoor.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 25, 2017 om 18:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, nou bij mij niet hoor.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 26, 2017 om 01:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@sjoppie, ik moet me helaas bij Tenormin aansluiten, heb altijd gezonde trek na wandeling of fietstocht.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 26, 2017 om 07:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@diewilik, ja, gezonde trek maar die van @xnm heeft tot 15 kg overgewicht geleid. Er is natuurlijk niets mis met een paar bruine boterhammen met kaas. Overigens voor diegenen die de deur niet uit willen en geen trilapparaat bezitten kunnen zich een graadje te koud kleden, van kippenvel valt men ook af. -))

jo
door jorisw Dec 26, 2017 om 10:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar na hard sporten heb je een vreselijke honger. Die trek na wandelen valt daarbij in het niet. En als je dan de gedachtengang omdraait zou je moeten afvallen als je op de bamk blijft zitten, want dan krijg je immers niet die trek van het wandelen....

sjjoppy
door sjjoppy Dec 26, 2017 om 11:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik op de bank zit dwalen mijn gedachten af naar het lekkers waar ik voor moet opstaan om het te pakken te krijgen dus blijf ik maar zitten....

gerbera
door gerbera Dec 26, 2017 om 14:40
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Doe tegenwoordig "Denksport"5* heb sindsdien geen tijd meer om aan (lekker) eten te denken;-)

sjjoppy
door sjjoppy Dec 26, 2017 om 17:23
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Aha weer een ideetje erbij om op gewicht te blijven. ;-))

pe
door peentjes - Dec 25, 2017 om 19:24
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf gewoon op gewicht door elke dag minstens een uur te lopen of (stevig) te fietsen en bewust te eten of te snacken. Mijn Samsung mobiel heeft een app die me elke dag oproept om tenminste 6000 stappen te lopen. En dat helpt ook. Je wordt dan regelmatig herinnerd aan je doel - als je mobiel aanstaat. Er zijn zat van die apps, dus keuze genoeg. Succes.

Bewegen betekent dat je je zodanig inspant dat je hartslag omhoog gaat, anders heeft het geen zin.

ne
door neodutchio - Dec 25, 2017 om 22:07
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Je kan het eventueel zelf doen, maar toen ik afgelopen jaar wilde afvallen en mijn conditie wilde verbeteren ben ik toch naar een sportschool gegaan. Ik heb er een paar bezichtigd en uiteindelijk eentje gekozen met persoonlijke begeleiding. Elke maand werd ik helemaal doorgemeten en daar werd dan de training op aangepast. Het voordeel van deze sportschool was dat nagenoeg elk toestel een tv schem had zodat je lekker kon kijken tijdens het zweten. Door een bedrijfsongeval (ook de reden van het aankomen) kon ik niet voluit gaan, maar ben in 6 maanden tijd toch 5 kilo kwijt geraakt, spiermassa opgebouwd en mijn conditie verbeterd.
Helaas heb ik moeten stoppen waardoor ik nu weer zwaarder ben geworden, taak is dus wel om het vol te houden.

aurora1
door aurora1 - Dec 26, 2017 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Rare vraag weer, u weet toch zelf of u naar een sportschool wilt of juist niet? Gaat u vervolgens vragen welke sportschool en welke apparaten?
Doe elke dag mee aan de ochtendgymnastiek op N1. Ook kunt u een goedkoop fietsje voor thuis kopen, naar de tv richten en fietsen maar, of met een boek op het stuur. Die dingen zijn of komen meestal wel voor tussen de 6 en 16 euro bij kringlopers te koop.
Verder kunt u eventueel gewichtjes (Dutchy halters) bij bijv. Scapino kopen, maar misschien liggen die ook wel bij kringlopers..
Verder is er nog de trilplaat die wel werken kan als u maar de oefeningen erop doet: https://sport.infonu.nl/overige-sport/148839-fitness-op-de-trilplaat-doen-of-niet-doen.html  Bij kringlopers 13-16 euro.
Naast dit alles geldt natuurlijk wel dat u voeding ook gezond en niet te calorierijk en vet moet zijn, geen of weinig alcohol, niet steeds tussendoortjes nemen enz., geen zoete drankjes etc.
Waarom u steeds deze soorten advies op een forum vraagt is me een raadsel. De adviezen zijn overal te vinden op internet en in eigen kring vast ook wel, en wat u doet kan een ander niet voor u beslissen. Verder lijkt u weinig tot niets met gegeven adviezen te doen en terugkoppelen doet u al helemaal niet aan. Het lijkt ook op een praatje om een praatje
Helaas zag ik te laat dat u de vraagsteller van meerdere wonderlijk vragen (naar mijn idee) bent en verder niet aan terugkoppelen doet. Persoonlijk vind ik het erop lijken of u steeds begeleiding zoekt van volwassenen van het genre zoals ouders, vrienden enz. normaliter geven.

xn
door xnm Jan 6, 2018 om 01:39
2 Antwoorden / 6 Vragen

Ik mag toch vragen wat ik wil? En al wil ik vragen welke sportschool bij de meeste in de smaak valt, of wat voor apparaten zij gebruiken. Dat moet ik toch lekker zelf weten? En of er mensen op reageren moeten zij toch ook lekker zelf weten? Als je er zo’n probleem mee hebt dat ik bepaalde vragen stel, waarom verdoe je je tijd er dan aan?

jo
door jorisw - Dec 26, 2017 om 10:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de discipline hebt om thuis iedere dag flink wat oefeningen te doen is dat een optie. Zo niet, dan is een sportschool beter, maar niet individueel. Of samen met iemand anders of in een groep, bij voorkeur waar je er op wordt aangesproken als je er een keer niet bent.

Topantwoord

ma
door malhy2 - Dec 30, 2017 om 13:59
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou er niet aan beginnen.
Met zo'n mindset wordt het namelijk helemaal niets.
Afvallen kun je alleen door je huideige eetpatroon te doorbreken en meer te gaan bewegen en dat met een ijzeren discipline.
De smoesjes over slecht weer en donkere dagen zijn een voorbeeld van geen ijzeren sucipline. Je hoeft niet ver uit je vertrouwde buurt 10 keer een blokje om van 200 meter is ook 2 km.
suc6 weet waar je aan begint.

Ed

boppe1943
door boppe1943 - Dec 30, 2017 om 17:15
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Het doet er niet toe of u thuis, op de sportschool of al joggend buiten wilt proberen af te vallen. Doorzetten, daar gaat het om. En een gezond dieet volgen natuurlijk. Internet staat vol met voorbeelden. En veel water drinken.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 30, 2018 om 18:38
641 Antwoorden / 77 Vragen

Allemaal flauwekul.  Ik ben in een paar maanden van 108kg naar 93kg gegaan door alleen de vette snacks en vette hap te laten staan. Als ik zin heb in chips, eet ik een boterham met mager broodbeleg. Heb ik in de stad zin in een vette hap uit de muur, dan koop ik een broodje kipfilet.
In de supermarkt kijk ik altijd hoeveel calorieën iets heeft en hamburgers hebben plaats gemaakt voor een hamlapje of scholletje. En op feestjes laat ik taart staan en geniet ik van b.v. een paar olijven . Ik eet nu meer dan voorheen en de kilo's vliegen eraf. Ik beweeg genoeg (wandelen b.v.) maar ga niet sporten.

marita5
door marita5 - Jun 30, 2018 om 18:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen
diumenge
door diumenge Jun 30, 2018 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Auroges is een spambot. Reactie is gekopieerd van: forum.viva.nl/lijf-lijn/wie-sport-er-thuis-ipv-op-de-sportschool/list_messages/239847 (zie: Yavanna dinsdag 26 augustus 2014 10:26).