De
door Dearkess Jan 30, 2017 om 23:11
Voeding & gezondheid

Ureum zalf uit de verzekering gehaald.

Hallo redactie,
Ik heb mijn hele leven zwaar exceem en gebruik daar ureum 10 %voor,10 tubes per maand.
Vandaag moest ik van de apotheek horen dat het per 1 januari uit de verzekering is gehaald.
De zorgverzekering zegt dat het geen toegevoegde waarde meer heeft.
Mogen wij dat als patiënt zelf beslissen.
1 tube kost 1p euro dus dat houd in dat ik per maand 100 kwijt ben. Vind het te belachelijk.

21882 31 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2017 om 23:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang dat wij als patiënt niet zelf mogen beslissen. Vraag aan uw Zorgverzekeraar of er een alternatief voor deze zalf is die nog wel in het pakket zit. Zou het anders ook niet weten.

an
door anti-azijnpizzer Jan 31, 2017 om 19:43
8 Antwoorden / Vragen

U mag wel beslissing: u mag zelf beslissen om preparaten met ureum voor eigen rekening af te nemen, alternatieven te gebruiken al dan niet op aanraden van uw arts etcetera.

De minister van VWS is echter verantwoordelijk voor het betaalbaar houden van de zorg en we kunnen niet van de Nederlandse bevolking verwachten dat zij meer premie (of een hoger eigen risico) gaan betalen om iedereen alles maar vergoed te laten krijgen door zijn zorgverzekering. Een onafhankelijk instituut heeft de materie getoetst op wetenschappelijke gronden, geconcludeerd dat er voldoende alternatieven zijn (die gelijkwaardig en in sommige gevallen nog goedkoper zijn ook) en een advies uitgebracht. De minister heeft dat - zoals haar bij wet is toegestaan - ter harte genomen.

U mag straks in maart weer beslissen wie de minister ter verantwoording roept c.q. wie er mag gaan regeren en eventueel een nieuwe minister mag aanleveren. Mocht dat onverhoopt niet uw smaak zijn, dan mag u ook beslissen uw heil elders te zoeken in een land waar u beter af denkt te zijn...

tenormin
door tenormin Jan 31, 2017 om 19:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hebbie 't tegen mij, A-Azijnpisser?

marita5
door marita5 - Jan 30, 2017 om 23:22
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dearkess ,

De zorgverzekering zegt dat het geen toegevoegde waarde meer heeft.

Het is het Zorginstituut Nederland ( ZIN) wat dit besloten heeft , op verzoek van de zorgverzekeraars.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.vmce.nl/nieuws/algemeen-nieuws/767-ureum-uit-de-vergoeding-per-1-1-2017.html

an
door anti-azijnpizzer Jan 31, 2017 om 19:38
8 Antwoorden / Vragen

Bijna goed, het Zorginstituut Nederland (ZINL) werkt niet op verzoek van zorgverzekeraars, maar is een zelfstandig bestuursorgaan dat functioneert tussen enerzijds de minister van VWS en anderzijds zorgpartijen (zorgverzekeraars, zorgaanbieders en zorgconsumenten). Het is wel zo dat één van beide partijen kan verzoeken om bepaalde zaken te toetsen aan de laatste stand van de wetenschap.

Dit is bij ureum ook gebeurd en op basis van de meest recente wetenschappelijke inzichten heeft ZINL aangegeven dat smeersels met ureum geen meerwaarde hebben ten opzichte van andere (goedkopere, gelijkwaardige) alternatieven. Zij hebben daartoe de minister geadviseerd om producten met ureum uit de basisverzekering te halen en de minister heeft dit advies overgenomen.

De informatie van VMCE is sowieso erg gekleurd, want er staat dat apothekersorganisatie KNMP bezwaar heeft gemaakt tegen deze maatregel. Dat is niet waar: de KNMP heeft geadviseerd zorgconsumenten goed te (laten) informeren. De KNMP geeft wel aan dat een zorgverzekeraar op individuele basis kan en mag besluiten preparaten met ureum voor (individuele) verzekerden wel te vergoeden.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2017 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat mag u niet zelf beslissen. Tubes zijn ook gewoon bij de drogist te koop . En dan 10 tubes per maand? Het spul moet uiterst dun worden opgebracht.

Vraag uw huisarts wat er nog wel onder de verzekering valt. Vergeet de kosten niet op te voeren bij uw aangifte.

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2017 om 23:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Minister Schippers heeft het advies van Zorginstituut Nederland opgevolgd en daarom besloten dit uit het pakket te schrappen. Een alinea uit deze brief staat hieronder, de volledige brief vind je hier https://www.zorginstituutnederland.nl/publicaties/adviezen/2016/10/13/uitstroomadvies-calmurid-creme

Aanleiding voor dit uitstroomadvies vormt het standpunt van het Zorginstituut over het toepassen van dermatologische apotheekbereidingen met ureum bij de behandeling van droge huid ten gevolge van een dermatose waaraan een ontstekingscomponent of een verhoorningsstoornis ten grondslag ligt. Op basis van wetenschappelijke literatuur zijn wij tot de conclusie gekomen dat het niet is aangetoond dat dermatologische preparaten met 5–10% ureum effectiever zijn dan de standaard behandeling met indifferente dermatologische basispreparaten zonder ureum. De toevoeging van ureum aan een indifferente basis is om die reden geen rationele farmacotherapie. De overwegingen hiervoor vindt u in het farmacotherapeutisch rapport ‘dermatologische preparaten met ureum’ dat als bijlage is toegevoegd.

an
door anti-azijnpizzer Jan 31, 2017 om 19:52
8 Antwoorden / Vragen

De minister heeft in casu eczeem (hoe vervelend ook, het is niet levensbedreigend) natuurlijk ook een punt. Als het eczeem van die orde is dat ureum verlichting biedt, weegt dat in zorglast niet op tegen de gevallen die enkel een dragelijk leven kunnen leiden door te smeren met producten waar corticosteroïden (ontstekingsremmers) of zelfs immunosuppressiva (medicatie die het immuunsysteem onderdrukt) in verwerkt zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de huidpatiënten die regelmatig infusen moeten krijgen in het ziekenhuis om enigszins normaal te kunnen functioneren.

Men moet in Nederland eens leren niet zo te zeiken (excusez les mots) over het eigen leed, maar blij te zijn (waar dat reeël is) met hetgeen hen bespaard blijft. Zeker als het op zorg aankomt.

wi
door wilhelmina59 Feb 2, 2017 om 15:35
513 Antwoorden / 0 Vragen

Ehh, die middelen waar cortison in zit worden ook niet meer vergoed.

an
door anti-azijnpizzer - Jan 31, 2017 om 19:49
8 Antwoorden / Vragen

Wanneer u zwaar eczeem hebt, is dat natuurlijk bijzonder vervelend en is het feit dat een crème met ureum u verlichting biedt. Is dat ook het enige dat u gebruikt tegen de eczeem? Want in dat geval zijn er voor u nog massa's aan mogelijkheden als alternatief te overwegen (in overleg met uw arts uiteraard) die u ook verlichting kunnen bieden en die u - per saldo - ook zelf betaald, aangezien u een eigen risico heeft van minimaal 385 euro...

Zorg is een gemeengoed dat vanuit één pot moet worden betaald, we kunnen als maatschappij niet alles betalen en dus maakt de overheid hierin keuzes. Dat kan voor u als persoon vervelend uit pakken, maar voor de totale bevolking kan dit betekenen dat bijvoorbeeld een behandeling tegen een levensbedreigende ziekte wel in het verzekerde pakket kan blijven. Ik denk dat de mensen die het betreft daar in veel gevallen graag 100 euro per maand voor zouden geven.

Wanneer je dit forum bekijkt zie je altijd mensen die zichzelf zielig vinden, de huidige (en vorige regeringen) afrekenen op het "ikke, ikke, ikke"-beleid maar zelf werkelijk geen haar beter zijn. Ik bagatelliseer uw probleem niet (voor de goede orde), maar u kunt ook dragen in plaats van klagen: daar schiet u namelijk geen bal mee op, het helpt u niet en levert alleen maar stress op. En van stress gaat eczeem eerder verergeren dan afnemen...

rf
door rfd Feb 1, 2017 om 14:27
27 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet je die ca 100 euro extra wel hebben. Als dat een probleem is, zoals voor velen in ons land, mag je daarover best je frustratie uiten.
Je moet je zorgverzekering ook nog gewoon betalen.

jo
door jorisw - Jan 31, 2017 om 20:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig mogen we als patienten/burgers niet zelf beslissen over medische zaken. Dat kunnen we beter over laten aan mensen die daar verstand van hebben. Ieder z'n vak. Stel je voor dat die mensen in het Zorginstituut Nederland zich opeens met ons werk gaan bemoeien...

wi
door wilhelmina59 Jan 31, 2017 om 20:35
513 Antwoorden / 0 Vragen

Hoop dat dit sarcastisch bedoeld is.

ge
door gerardvantol Feb 2, 2017 om 14:45
57 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals u egt overlaten aan de mensen die er verstand van hebben zoals artsen en apothekers en dus niet aan de boekhouders van de zorgverzekeraars, want die hebben helemaal geen enkele kennis van zaken wat medicijnen betreft.

wi
door wilhelmina59 - Jan 31, 2017 om 20:34
513 Antwoorden / 0 Vragen

Sind 2016 heeft de Overheid besloten om zo goed als alle middelen, dus magistrale recepten voor mensen met variaties op het  thema jeuk, om die niet meer te vergoeden om diverse redenen.  Oa twee tubes zijn net zo handig als een en een zetpil inbrengen bij iemand die therminale kanker heeft is geen enkel probleem.
Wat het meest stuitend is is dat farmacie nog steeds een massaproduct is terwijl geen mens hetzelfde is=uniek

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft die zetpil er mee van doen?

wi
door wilhelmina59 Feb 1, 2017 om 19:19
513 Antwoorden / 0 Vragen

Denkwijze van de Overheid is hier erg rechtlijnig in. Vloeibare pijstilling is niet nodig, deze is nl duurder dan een zetpil (maar makkelijker toe te dienen). Er moet zuinig met de gelden om worden gegaan.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2017 om 21:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u zelf betaalt dan kunt u eens op internet, bij drogistenketens en apothekers kijken of er niet voordeliger versies zijn met die 10%. Ik zag op internet al versies van 4,50 en 6 euro etc.

delftin
door delftin - Feb 1, 2017 om 13:15
13 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn exceem zalf is al twee jaar geleden uit het pakket gehaald. Ik heb het nog een jaar zelf betaald, maar daarna besloot de apotheek dat het niet meer gemaakt mocht worden. Helaas, na ruim 25 jaar tot volle tevredenheid gebruiken (het hield mij in ieder geval van de hormoonzalf af). De oplossing voor mijn exceem niet meer te krijgen. Ik wens minister Schippers alle jeuk en ongemakken van de wereld toe. Zij moest eens weten....en voelen. Hoezo de werkzaamheid is niet bewezen. Heeft zij het aan mensen uit de praktijk van jeuk en exceem gevraagd?

fp
door fpo - Feb 1, 2017 om 13:37
87 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas zijn onze ministers bijna allemaal totaal incapabel om invoelend te zijn met de lijdende mens. Dat zien we nu al decennia lang telkens weer terugkomen. Voor Edith Schippers steekt er nu met kop en schouders bovenuit en omdat geld, macht en roem haar ook veel liever zijn dan werkelijke inzet voor verlichting van alle lasten van de burgers, zullen we ons heil ook absoluut niet van haar kant uit krijgen. Die zullen we nu zelf meer en meer ter hand moeten gaan nemen.
Door verwijderen van bepaalde medicamenten die mij hielpen tegen intense reuma pijnaanvallen uit het assortiment bij de verzekeraar(s), ben ik overgestapt naar twee essentiële dingen:
1) dieet drastisch aanpakken, want bijna alle ziekten ontstaan door verkeerde voeding,
2) natuurgeneeskundige behandelingen als vervanging van de reguliere.
Dat onze voeding totaal ontspoord is geraakt, vertel ik al jaren rond. Aan mijn eigen lijf ervaar ik dat telkens weer, dag na dag. Eén fout gemaakt, en de nare effecten laten zich meteen zien. Als je maar heel alert kijkt naar hoe je lichaam functioneert, en ja, daar hebben maar weinig mensen zin in. Het liefst halen ze hun genezing uit een doosje en dát kan je dan wel vergeten, want dat lukt niemand. Nooit. Door die constante aanvoer van 'gemaks'middelen (zo noem ik die maar even) worden klachten redelijk onder de duim gehouden en daardoor wordt er niet gekeken naar wat er werkelijk als oorzaak onder de klachten ligt. Dat werkt grote gemakszucht in de hand om zaken dan maar lekker zo te laten, terwijl het lichaam dagelijks grote moeite moet blijven doen om gezondheid in stand te houden.
Ik hoop dat TS moeite wil doen om te zoeken naar alternatieven. Helaas worden wij steeds meer aan ons lot overgelaten en laten politici het afweten wat hun werkelijke verzorgingspichten betreft......

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2017 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fpo

Dan heeft u juist toch mazzel dat uw medicijnen uit het pakket gehaald zijn? Dus u zou de minister dankbaar moeten zijn.

Want nu met een dieet en "natuurgeneeskundige" middelen, dus kwakzalverij, bent u weer boven jan.

miekmol
door miekmol - Feb 1, 2017 om 13:45
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hoi Dearkess,

Mijn man heeft al 65 jaar exceem. Hij smeert weliswaar niet uw crème maar een andere die hier € 24,30 per tube van 30 gram kost.
Al jaren slokte dat snel het eigen risico op.
Wat we nu doen is deze crème in Spanje kopen. Het is exact dezelfde crème alleen wordt deze verkocht in tubes van 60 gram.
En hier betalen we... niet schrikken... maar € 3.20 voor. Zo verdienen we dus snel 45 euro.
Misschien een idee om de crème daar ook te kopen. Kom je er zelf nooit dan heb je misschien wel een kennis die het voor je mee kan nemen en anders via internet bestellen... Succes!

tenormin
door tenormin Feb 1, 2017 om 14:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Moet @dearkess wel weten over welke zalf je het hebt, toch? ;-)

miekmol
door miekmol Feb 1, 2017 om 14:53
201 Antwoorden / 50 Vragen

Ha Tenormin,

Nee dat hoeft @dearkess niet te weten omdat het totaal andere zalf is. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat in Spanje alle medicijnen zo goedkoop zijn.

ho
door honza23 - Feb 1, 2017 om 13:53
261 Antwoorden / 3 Vragen

Online te koop vanaf € 6,79
En vraag uw huisarts eens welke wel vergoede zalf hij dan aanraadt

lenyenfred
door lenyenfred - Feb 1, 2017 om 13:56
93 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien MET attest van de huisarts, dat het beslist noodzakelijk is, toch nog overleg met de verzekeraar mogelijk?
Veel succes.

wi
door wilhelmina59 Feb 1, 2017 om 17:33
513 Antwoorden / 0 Vragen

Nee helaas.
Wetgeving is aangepast verzekeraar voert deze wet gewoon uit.

Bo
door Bonte Specht - Feb 1, 2017 om 14:00
45 Antwoorden / Vragen

De apotheek weet vast een zalf die wel nog vergoed wordt.Misschien sterker, zodat u minder hoeft te gebruiken. Of op chronische basis.

ho
door honda98 - Feb 1, 2017 om 14:43
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook speciale zalf en werd altijd vergoed. maar nu niet meer ik kon een andere rijgen die bestond uit 2 tubes maar dit wil ik niet. en om dat ik toch al mijn medicijnen zelf betaal om dat ik mijn eigen risico niet volledig gebruik neem ik de goede zalf. om dat ik het toch zelf betaal.
ik vraag me wel eens af waar voor hebben we een zorg verzekering als je alle medicijnen zelf betaald
ik kan ze net zo goed bij de appotheek betalen. het word ook hoog tijd dat dit kabinet opstapt.
over anderhalve maand gaan we weer stemmen. maar stem wel bewust anders houden we dit waardeloze kabinet.

wi
door wilhelmina59 - Feb 1, 2017 om 14:46
513 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de middelen Ketoconazol 2% en Hydrocortison 1% in twee aparte tubes laat aanrukken worden deze kosten wel vergoed(minus ER) maar gemengd in een tube is dit middel voor eigen rekening.
Alles in 1 tube noemen ze geen toegevoegde waarde (zuinig zijn met grondstoffen he)

Dit en al die andere fijne veranderingen mbt het gebruik van magistrale recepten heeft onze Roverheid bedacht en komen deze maatregelen niet uit de trukendoos van de Zorgverzekeraars.
TS, rekeningen bewaren en opvoeren als aftrekpost op uw aangifte inkomstenbelasting 2017.

dokun
door dokun - Feb 1, 2017 om 14:51
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, U kunt het beste contact opnemen met degene die u de zalf heeft voorgeschreven. Er is bijna altijd een alternatief dat voorgeschreven kan worden dat wel (nog steeds) vergoed word..

marijke77
door marijke77 - Feb 1, 2017 om 14:59
158 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag aan uw behandelend arts of hij iets kan voorschrijven wat wel in het basispakket zit.

sira
door sira - Feb 1, 2017 om 16:13
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Als deze zalf door je huisarts wordt voorgeschreven, dan kun je die opvoeren bij je belastingaangifte.

koekeloer
door koekeloer - Feb 1, 2017 om 18:39
562 Antwoorden / 18 Vragen

Nee helaas mogen wij als patienten niet beslissen wal wel en niet vergoed wordt.

Ra
door Raadgeverij - Feb 1, 2017 om 18:47
16 Antwoorden / 1 Vragen

Let op: er is een verschil tussen creme en zalf. Creme wordt niet vergoed maar zal wel. In de eerder aangereikte link ziet u dat het daarbij over cremes gaat. U kunt eens bij de apotheek informeren of Koelzalf wel wordt vergoed.

Heb hetzelfde probleem en last van het zgn. ouderdomsexeem. Het doel van de creme is om de te droge huid vetter te maken. Mij bleek dat de creme v.d. apotheek zoals lanettecreme, onvoldoende helpt. Nu heb ik een eigen middel samengesteld dat mij voortreffelijk helpt. Het is een samenvoeging van uierzalf en vaseline. Beide dus goed door elkaar mengen in de verhouding 50/50.

ag
door agapon - Feb 1, 2017 om 19:06
115 Antwoorden / 0 Vragen

Het eigenaardige van het geval is dat wat hier tien euro kost in landen als Polen nog geen 2 euro.
Anders voorbeeld vitamine A kost hier varierende van 8 a 9 euro tot en 24 euro.
In landen als Polen nog geen 50 cent. Tandprotese met overbrugging in Nederland 3000 euro in Polen 200 euro.
Rara hoe kan dit ????? Blijkt alleenmaar uit dat de prijzen moedwillig de pan uitrijzen en het eigen bijdrages enz totaal overbodig zijn en van de zote als je vergelijkingen trekt met het buitenland, want dat is niet alleen Polen.
Wanneer wordt er nu eindelijk eens in gegrepen en ook de zorg weer terug gebracht onder een hoed. Marktwerking werkt niet.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2017 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan maar verhuizen naar Polen met het salaris daar?

ge
door gerardvantol - Feb 2, 2017 om 14:38
57 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is duidelijk het beleid van deze regering. Niet artsen, verpleegkundigen die ervoor opgeleid zijn mogen beslissen welke medicijnen je vergoed krijgt, maar dit wordt overgelaten aan een stelletje managers met een avondcursus boekhouden. Ik vind dit steds meer gaan lijken op oneigenlijk uitoefenen van de geneeskunst, hetgeen zover ik weet, in Nederland bij wet verboden is.

nietechtblond
door nietechtblond - Feb 3, 2017 om 10:34
11 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas wordt steeds méér besloten in het kader van winst (blijven) maken, dan in het kader van gezondheid. Ik heb regelmatig de indruk dat een patiënt pas écht interessant is als hij ziek blijft, niet als hij geneest, uiteindelijk kan aan een gezond mens door de medische wereld niets verdiend worden. Desalniettemin is de beslissing van de verzekering voor u bijzonder vervelend, doch blijkbaar helaas niet te veranderen. Misschien kunt u via het "alternatieve" medische circuit een behandeling vinden die de oorzaak van uw exceem aanpakt, dit in tegenstelling tot het blijven smeren van zalf op een symptoom. Wellicht maakt het (grondig) aanpassen van uw voedingspatroon al een duidelijk merkbaar verschil. Ik heb vaker gelezen dat de oorzaak van exceem veelal terug te voeren is naar een disbalans in de darmflora. Ik wens u veel succes en hoop van ganser harte dat het u lukt om de commerciële medische wereld een spreekwoordelijk poepie te laten ruiken, gewoon omdat uw exceem verdwijnt, ook zonder hun bemoeienis!

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2017 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het toch alleen maar "goed" dat die zalf niet meer vergoed wordt? Lees hier van iemand die dat al 65 jaar heeft en smeert.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2017 om 10:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je niet weet hoe het werkt, kun je beter niet reageren.

DOOR GERARDVANTOL - 2 FEB. 2017 OM 14:38
17 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Dit is duidelijk het beleid van deze regering. Niet artsen, verpleegkundigen die ervoor opgeleid zijn mogen beslissen welke medicijnen je vergoed krijgt, maar dit wordt overgelaten aan een stelletje managers met een avondcursus boekhouden. Ik vind dit steds meer gaan lijken op oneigenlijk uitoefenen van de geneeskunst, hetgeen zover ik weet, in Nederland bij wet verboden is.

Ma
door MacWally - Feb 3, 2017 om 12:43
151 Antwoorden / Vragen

Vraag aan de dokter of hij voor u een tube Dermovate zalf wil voorschrijven. Zelf ben ik geboren met astmatische Bronchitis en had als kind veel exceem. De huisarts vertelde mijn moeder dat het wel zal vergroeien maar dat het later terug komt. En dat was ook zo. Exceemaanvallen bij koud weer zodat je niet meer weet hoe je moet zitten en alles krab je kapot. Je leven word er door beinvloed. Bij diverse onderzoeken met veel creme en zalfjes kwamen we bij die Dermovate zalf wat voor mij DE oplossing was. Ik gebruik het al jaren maar het nadeel is als je je arm insmeerd komt het terug op je benen en als je het daar bestrijd gaat het naar je rug toe. Zeer licht insmeren geeft al een enorme rust en je huid hersteld helemaal maar houd er rekening mee dat de exceem zich steeds verplaatst. Geen koffie en Cola drinken, en roken voor een astmapatiént is ook geen optie. Gebruik hoewel het raar klinkt soms de zonnebank en neem een lauwe douche. Dermovate zalf kost nomaal 89 euro per 100 gram maar via mijn CZ zorgverzekeraar betaal ik 9 euro. Met de tube doe ik een half jaar.https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxdXVXS21WeXQwNGs/view?usp=sharing

wi
door wilhelmina59 Feb 3, 2017 om 13:51
513 Antwoorden / 0 Vragen

Zalf is je reinste tuig er zit nl cortison in.
Plus huisarts of anders dermatoloog weten welk middel het beste past bij iemands eczeem om het een beetje binnen de perken te houden.

Do
door Dorth - Apr 7, 2017 om 19:24
1 Antwoorden / Vragen

er in er uit wordt er niet goed van.
Mijn hele leven gebruik ik ureum ,ik heb vele andere produkten gebruikt maar of werkte niet of was er allergie's voor.
De verzekering kon ook geen oplossing geven en geen alternatief.

Wat moet ik nu ?

Eucerine wordt ook al niet meer vergoed.

Waarschijnlijk de rest van mijn leven jeuk heel heel heel heel veel jeuk

costnix
door costnix Apr 8, 2017 om 09:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit een heleboel ureum in urine.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Urine

Fr
door Frank Stoel - May 3, 2017 om 17:40
1 Antwoorden / Vragen

Als er actie gevoerd moet worden doe ik graag mee.
Zelfs mijn Dermatoloog in het EMC te Rotterdam was van de verandering van deze vergoeding niet op de hoogte.
Ik gebruik dagelijks Calmurid en moet nu 159 euro per twee maanden gaan betalen.

Ge
door Gert61 - Jul 24, 2017 om 21:50
2 Antwoorden / Vragen

Beste Ureum gebruikers,
ook ik zat met dezelfde problemen en heb brieven naar minister Schippers gestuurd zonder resultaat.
de oplossing is dichterbij dan u denkt n.l. De Lidl. Zij verkopen diverse producten met Ureum 5 en 10% ureum voor een lage prijs.
de bodylotion in combinatie met de voetencreme werkt perfect. Beter nog dan Calmurid voor een fractie van de prijs van Calmurid. Ik heb contact gehad met het hoofdkantoor van Lidl en zij geven aan dat dit een standaard product is en gewoon in het assortiment zit.
nu ben ik goedkoper dan mijn eigenbijdrage en helpt beter, ik zou zeggen... probeer een paar tubes en flacons.

Gert Blok

Ge
door Gert61 - Jul 24, 2017 om 22:17
2 Antwoorden / Vragen

Beste,
hier nog even een aanvulling. Zorgverzekeraars hebben zich tientallen jaren laten oplichten door De fabrikant van Calmurid, vaak kreeg de apotheek geen zalf, dan zaten er weer klontjes in enz.
de apotheek maakte ook zelf zalf met Ureum maar daar zaten ook klonten in omdat Ureum nu eenmaal moeilijk oplost. Hallo! Nooit van een homogenisator gehoord? En daar vraagt de apotheek 8 euro voor per 100 gram.
Hoe kan het dat de Cien fabrikant wel een goede zalf kan maken zonder klonten en veel goedkoper? Wij zijn in het monopolyspel gekomen van de fabrikant van Calmurid en zorgverzekeraars.
voor de mensen die nu naar de Lidl rennen, de lotion en voetencreme is met 10% Ureum en ze hebben ook een gezichts en handcreme met 5% Ureum.
voor het beste resultaat eerst de voetencreme gebruiken en na een paar dagen de lotion.