Br
door Brum91 Dec 3, 2016 om 17:03
Voeding & gezondheid

Zorgverzekering vergoeding in het buitenland binnen de EU.

Ik kom veel in Duitsland en Belgie omdat ik in het grens gebied woon. Nu was ik me aan het afvragen hoe dat zit als ik bijvoorbeeld in Duitsland een ongeluk krijg en daar door in het ziekenhuis beland.
Hoe zit dat met de (zorg) verzekering, hoe woord dat vergoed? zijn er zorgverzekeraars die daar uitgebreider in zijn of is dat allemaal gelijk.
Vindt het niet makkelijk te vinden op de site´s van de verzekeraars.

Alvast bedankt!

1067 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2016 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag bij uw zorgverzekeraar een EHIC (kaart), of misschien staat dat al op uw zorgpasje.

Als u dan in het buitenland een ongeluk krijgt en in het ziekenhuis moet worden opgenomen, laat u die card zien en de Nederladse zorgverzekeraar vergoedt dan de kosten, behalve als u in een privé kliniek of zo wordt opgenomen. Het kan zijn dat als de zorgkosten hoger zijn dan in Nederland u ern stukje zelf moet betalen.

En dat geldt voor elke zorgverzekeraar.

Hebt u ook nog een aanvullende zorgverzekering, dan dekt die dat stukje wat u zelf zou moeten betalen,

marita5
door marita5 - Dec 3, 2016 om 18:02
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Brum91,

Hoe wordt spoedeisende hulp in het buitenland vergoed?

Spoedeisende hulp wordt binnen Europese landen vergoed door de basisverzekering. De kosten hiervan worden vergoed tot maximaal het Nederlandse tarief. Wanneer je dus naar een Europees land gaat waar deze kosten hoger zijn dan in Nederland, betaal je mogelijk dus een deel zelf. Wil je deze kosten ook vergoed krijgen? Dan kun je daarvoor een aanvullende zorgverzekering of een aanvullende reisverzekering afsluiten. Let er daarbij wel op dat je jezelf niet onnodig dubbel verzekert.

Spoedeisende hulp buiten Europa wordt niet door de basisverzekering vergoed. Wanneer je deze kosten vergoed wilt krijgen, moet je je aanvullend verzekeren.

Omdat spoedeisende hulp binnen Europa valt onder de basisverzekering, vallen deze kosten onder het eigen risico.

Lees ook hier , aanvragen van een EHIC pasje ( als u deze niet heeft ) , zo voorkomt u dat u zelf de rekening moet voorschieten ,  (zie benedenaan overige belangrijke zaken )

https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/buitenland/vakantie-of-familiebezoek.aspx

Ma
door Mat Matheij Dec 3, 2016 om 22:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waar is tenormin en hoe independer is independer,

marita5
door marita5 Dec 3, 2016 om 23:19
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u gedronken ? ik begrijp geen bal van uw reactie .

tenormin
door tenormin Dec 4, 2016 om 15:46
16844 Antwoorden / 108 Vragen

Zie dit nu pas en wat ik er mee van doen heb, ook ik begrijp er geen bal van.

marita5
door marita5 Dec 4, 2016 om 15:48
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zijn dus 2 onbegrepen ballen ;-))

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2016 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het is nog niet eens Kerstmis.:-)