ch
door changoer May 2, 2010 om 10:49
Vrije tijd & tuin

Advies

verkeerde steen geleverd, gemeld komt iemand kijken wat kan ik doen

569 10 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 2, 2010 om 11:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als er iemand komt kijken, dan toont u aan dat de verkeerde stenen geleverd zijn aan de hand van de bon waarop uw bestelling is aangegeven.

Als niemand komt kijken, adviseer ik eerst nog eens te bellen om een afspraak te maken om te komen kijken.

Gebeurt dat niet dan schriftelijk aangetekend hiertoe sommeren.

j.
door j.bosma - May 2, 2010 om 19:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als je stenen heb besteld heb je neem ik aan een voorbeeld van deze stenen deze moet je overleggen bij het bezoek van de leverancier.
Er kunnen nog al wat verschillen in stenen zitten het is een produkt wat van natuurlijk grondstoffen is gebakken.

kiran
door kiran - May 2, 2010 om 21:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@changoer

Dat iemand komt kijken lijkt mij niet op te schieten.
Als u zeker weet dat het de verkeerde tegel is, terug naar de winkel van aanschaf en op laten halen.

Bestelnummer op de orderbon gecontroleerd?
Zoals j.bosma ook al aangeeft: er kan verschil in zitten.
Wat je in de winkel ziet, ligt er al een tijdje.
Vooral bestellen vanuit de fabriek, is vaak nieuw gebakken tegel.
Kan er anders uitzien maar is dan toch dezelfde.

Misschien voorbarig maar kans zit erin dat de Kijker u dat komt vertellen, want ophalen zal men niet graag doen, in dat geval .... controleren, en klopt het bestelnummer Niet, op uw strepen blijven staan dat men het weer op komt halen.

sonjaatje
door sonjaatje - May 2, 2010 om 21:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik de enige die denkt dat het hier om een grafsteen kan gaan?

mi
door miffy53 - May 2, 2010 om 21:19
67 Antwoorden / 3 Vragen

Dacht ik eerst ook aan, maar aangezien de vraag geplaatst is in de categorie "Huis & Tuin - Tuin & Balkon" zal het toch om een ander soort steen gaan.

spooky01
door spooky01 - May 2, 2010 om 21:25
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 2 mei 2010, 21:11]Ben ik de enige die denkt dat het hier om een grafsteen kan gaan?

Was ook mijn eerste gedachte

sonjaatje
door sonjaatje - May 2, 2010 om 21:34
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Miffy53, daar heb je gelijk in, had ik niet op gelet.

Denk dat de vraagsteller iets meer info moet geven.

ge
door gerland - May 2, 2010 om 22:13
127 Antwoorden / 0 Vragen

Als vraagsteller alleen "?" had gepost, zouden de eerste drie antwoorden waarschijnlijk ook zo gegegeven zijn door de dienstdoende helderziende experts.

Er is wat meer informatie nodig om tot zinvolle beantwoording te komen.

Baksteen? Grafsteen? Edelsteen? Natuursteen?

Dat de vraag het woord "steen" bevat en in de categorie "Huis & Tuin - Tuin & Balkon" lijkt mij geen rechtvaardiging voor aannames: - dat het hier meerdere stenen betreft, - dat het een levering betreft onder afspraken waarbij "schriftelijk aangetekend sommeren" van betekenis is, - dat het stenen betreft van natuurlijke grondstoffen gebakken, - dat het om tegels gaat die in een winkel gekocht zijn, - dat er een orderbon is met een bestelnummer, enz. enz.

Is het niet verstandiger de aandrang om razendsnel te antwoorden te bedwingen in een geval als dit waarin de vraagsteller zo summier is in zijn bericht?
Is het niet beter om eerst een aantal wedervragen te stellen (door te vragen) om zo eerst te weten te komen waar het eigenlijk om gaat?

kiran
door kiran - May 2, 2010 om 22:44
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gerland

Ten 1e: wij zijn geen helderziende experts. Doch vrijwilligers die al een paar jaar praktisch elke dag aktief zijn op deze site. De aandrang om razendsnel te reageren hebben wij na duizenden vragen van antwoord te hebben voorzien al achter ons gelaten. Dus gaarne niet zo bijdehand doen!

Ten 2e: ALS er een vraagteken had gestaan ... dan waren die 3 eerste antwoorden Niet gekomen. Al de kristallen bollen liggen aan gruzelementen.

Ten 3e: Huis & Tuin / Tuin & Balkon geen rechtvaardiging voor een aanname?
Ja, de vraag is erg summier. De vraag is overigens al van vanochtend en er is nog geen reactie terug ... dus wedervragen? Misschien is het wel een dumpvraag. En men had ook iets duidelijker de vraag kunnen formuleren.
Soms gaat dat nu eenmaal zo.

Wat die zinvolle beantwoording betreft: ga je gang!
Dit forum heet niet voor niets Vraag & Beantwoord.
Vraag en Antwoord dan, want nu richt je je met opgeheven vingertje alleen op de Beantwoorders.

ge
door gerland - May 3, 2010 om 02:02
127 Antwoorden / 0 Vragen

@kiran
Van een opgeheven vingertje lijkt mij geen sprake.
Ik doe alleen een poging, neem aan net als ieder ander hier, om zo goed mogelijk te helpen. Wel op mijn eigen manier natuurlijk.
Daartoe werp ik een aantal vragen op.
En ja, in denk dat als we daar meer op zouden letten, dat dan de vraagsteller beter geholpen zijn dan met het geven van antwoorden in het luchtledige zoals u doet, speculerend op vragen die niet gesteld zijn.

"En men had ook iets duidelijker de vraag kunnen formuleren."
Dat is niet gebeurd, dat zag u en toch vormde dit voor u geen belemmering om "ergens" op te antwoorden. Maakt niet uit wat er precies gevraagd wordt?

Voor een zinvolle beantwoording moet vraagsteller uitgebreider berichten:
Wat heeft hij afgesproken, met wat voor soort bedrijf/organisatie, hoe zijn die afspraken tot stand gekomen, welke "goederen" betreft het precies, wat klopt er niet, op welke wijze heeft hij dat gemeld en aan wie, wat hij "geëist", en wat is er toen afgesproken, hoe werd er gereageerd en wanneer zou iemand komen kijken, is deze persoon al geweest? Etc.
Afijn changoer, maak er eens een mooi verhaal van.