al
door alida51 Jun 17, 2013 om 08:54
Vrije tijd & tuin

Basic fit

mijn dochtertje toen 14 ,,,is een dag met iemand naar basic fit gegaan en heeft daar iets getekend dat ze kon sporten ,,ik heb geen contract gezien of iets getekend en ben enige ouder ,,ze hebben 3 x 16,95 van mijn bank afgehaald ,,het nummer kent me meisje uit haar hoofd,,maar ik heb hier niet voor een machteging getekend ,,,na 2 x daar geweest te zijn mocht ze er niet meer in omdat ze geen 16 is ,,ik ,heb gebelt en zei dat er wel geld word genomen en dingen getekend met 14 jaar oud,,maar ze mag er niet alleen heen ,,en ze kon er heen als ik mee ging en ook een pas van 16.95 neem want we kunnen niet met 2 tegelijk naar binnen met gezinspas ,,ik zei ik kan amper lopen dus waarom zou ik betalen om daar naar binnen te gaan ,,na 3 mnd heb ik bij de bank hun geblokkeerd ,,want volgens hun moest je 3 mnd van te voor opzeggen ,nu bestoken ze me met deurwaarder om 177 euro te betalen,,,is dit normaal ???

21157 34 Rapporteer

hutch
door hutch - Jun 17, 2013 om 09:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

- Dochter is 14 jaar oud.
- Zij tekent een contract.
- Na 2x trainen mocht zij, vanwege haar leeftijd, niet meer naar binnen.

Dit 'bedrijf' is in gebreke gebleven, vanwege het feit dat zij een handtekening van een minderjarige accepteren en daarbij haar niet meer toelaten.

Dat laatste zou mogelijk kunnen, maar niet dat contract zonder handtekening van een ouder.

Dergelijke 'bedrijven' willen alleen maar geld zien, terecht of niet, en om die reden dreigen zij met een incassobureau. Velen betalen dan maar, maar in uw geval zou ik (...) absoluut niet betalen.

En nee, dat 'bedrijf' handelt absoluut niet normaal. Bij het tekenen van dat contract wist dat 'bedrijf' (!!!) dat zij 14 jaar oud was, dus hadden zij daar ook naar moeten handelen.
Het allerminste was toch wel om toestemming te vragen aan een ouder, middels een handtekening, en u er op te wijzen, dat zij alléén mocht komen sporten in gezelschap van een meerderjarige.

Ik zou dat 'bedrijf' een brief sturen (aangetekend) met daarin deze redenen van niet betalen en dat u elke rechtzaak vol vertrouwen tegemoet zult zien.

Gr. Hutch

Cookies
door Cookies - Jun 17, 2013 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In hun eigen voorwaarden staat:

e. Jongeren tussen de 12 en 16 jaar, zijnde Jeugd- of Gezinsleden krijgen uitsluitend toegang tot de Basic-Fit vestiging onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een meetrainend Lid van 16 jaar of ouder. Aanmelding voor een jeugdlidmaatschap dient door ouder/wettelijk vertegenwoordiger te geschieden.

Dit is niet gebeurd, dus ze hebben geen poot om op te staan! De 3 x 16,95 die is afgeschreven, kun/mag je terug boeken.

Die club zou ik maar even wijzen op hun eigen algemene voorwaarden en laten weten dat ze verkeerd bezig zijn en dus geen poot hebben om op te staan.

Algemene voorwaarden Basic-fit

alfatrion
door alfatrion - Jun 17, 2013 om 10:08
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Bij uw bank kunt u een melding onterechte incasso (MOI) doen, dan krijgt u uw geld terug. Basic fit heeft op dit geld geen recht.

alfatrion
door alfatrion - Jun 17, 2013 om 10:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 17 jun 2013, 09:45]Ik zou dat 'bedrijf' een brief sturen (aangetekend) met daarin deze redenen van niet betalen en dat u elke rechtzaak vol vertrouwen tegemoet zult zien.
Vanwege de kosten zou ik niet gaan voor aangetekend versturen. Er is hier geen noodzaak voor aangetekend versturen, omdat de bewijslast bij het bedrijf ligt.

charleycool
door charleycool - Jun 19, 2013 om 12:43
78 Antwoorden / 2 Vragen

Dit bedrijf gaat tegen alle regels in.Uw dochter kan niet tekenen voor een automatische afschrijving van uw bank rekening.Ze kan niks tekenen als minderjarige.Ja,een mooie tekening.Ik zou de afschrijving laten blokkeren en daar mee is de kous af.Laat die incasso bureau maar komen.Ze hebben geen poot om op te staan.Onbegrijpelijk dat zij dit soort incasso"s aanvaarden.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 19, 2013 om 13:04
937 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval lekker laten op lopen tot de rechter ( niks doen of betalen, en de brieven van dat incasso bureau negeren ) en dan tegen de rechter de feiten zeggen. Kan basic fit even lekker in de buidel tasten voor de kosten. Schandalig dat ze een 14 jarige laten inschrijven, maar ja geld hé, verpest elk bedrijf!

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 19, 2013 om 13:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast dat ze minderjarig is er is nog meer fout gegaan.
Ze noemde een bank nummer zonder enige controle of legitimatie.

Dus zij weten niet dat ze nog onder de 16 is.
Verder gewoon reeds afgeboekte terug vorderen want ze hebben geen handtekening van U gekregen.

Nu ze door hebben dat ze 14 is weigeren, dat is iets te laat.
En reageer nooit op incasso dreigingen of vraag wanneer de beloofde rechtszaak is.
Zij hebben niets of iets dat niet geldig is.
Ik mag ook niet mijn handtekening onder contract voor mijn partner zetten.

Dus maak je niet druk en na 1x melden bij deze firma is voldoende.
De incasso gewoon retour afzender want die weten niets en roepen alleen maar, U moet betalen, en doen toch nooit iets.

Alleen als je een contract voor mobiel wilt kan een registratie die onterecht is er tijdelijk staan, maar dan gewoon even niet overstappen of eisen dat ze deze weghalen omdat ze geen bewijs of gerechtelijke uitspraak hebben om deze
BKR notering te plaatsen.

Zonder geldig contract mag je geen BKR notering laten staan en moet deze verwijderd worden.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2013 om 14:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kaasbroodje,
dit is een slecht advies.
Op brieven altijd reageren.
Niet reageren is instemmen met wat er in hun brief staat.
++++++++++++++++++++++++++++++++++============

uote=kaasbroodje schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:04]In dit geval lekker laten op lopen tot de rechter ( niks doen of betalen, en de brieven van dat incasso bureau negeren ) en dan tegen de rechter de feiten zeggen. Kan basic fit even lekker in de buidel tasten voor de kosten. Schandalig dat ze een 14 jarige laten inschrijven, maar ja geld hé, verpest elk bedrijf!

basic-fit
door basic-fit - Jun 19, 2013 om 15:45
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Alida,

Graag willen wij, Basic-Fit, u verder helpen met het probleem. Hiervoor hebben wij wel meer informatie nodig. Daarom wil u vragen om het volgende naar www.klantenservice@basic-fit.nl t.a.v Bart te mailen:

Voor + achternaam
Lidnummer
Vestiging van inschrijving

Met vriendelijke groet,
Bart

Team Klantenservice Basic-fit

Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp

charleycool
door charleycool - Jun 19, 2013 om 16:54
78 Antwoorden / 2 Vragen

Basic Fit,ze reageren nu omdat ze weten hoe fout ze hebben gehandeld.Waarom moet het altijd zo moeilijk.Overal moet een of ander probleem in de aandacht worden gebracht via Tv of openbare media voor men actie onderneemt.Als ze het in dit geval maar goed oplossen dan zijn wij weer tevreden.

ha
door hansyvonne - Jun 19, 2013 om 17:14
36 Antwoorden / 8 Vragen

Niet op reageren, deurwaarder links laten liggen ( die brandt liever niet z'n vingers aan zaken die niet correct zijn). Basic-Fit is verkeerd 'basic' geweest en zal daar de gevolgen van moeten ondervinden. Laat je niet bang maken dat je een deurwaarder op je dak krijgt, zij hebben geen poot om op te staan.

h19l49
door h19l49 - Jun 19, 2013 om 17:17
121 Antwoorden / 0 Vragen

Nu er stront aan de knikker is omdat hun naam hier genoemd wordt, en terecht, reageren ze ineens om de zaak weer recht te breien.
Gewoon het bewijs dat we dit hier voortaan altijd moeten gaan doen, deze bedrijven hier gewoon aan de schandpaal hangen, daar is deze site ook mede voor bestemd.
Uiteraard na dat een andere oplossing niet mogelijk blijkt te zijn.

charleycool
door charleycool - Jun 19, 2013 om 17:24
78 Antwoorden / 2 Vragen

h19I49,daar ben ik het helemaal mee eens.

audb
door audb - Jun 19, 2013 om 19:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

In 2009 is me zus door iemand aangereden en is daardoor een tijd in kritieke toestand op de intensive care komen liggen.
Ik heb direct dit doorgegeven aan basic-fit met de vraag of het abonnement (tijdelijk) stop gezet kon worden.
Het antwoord daar op was echt onbeschoft voor woorden namelijk dat een van de andere gezins leden maar gebruik moest gaan maken van de faciliteiten en pas als ze zou komen te overlijden het in overweging zou worden genomen.
Dus ja basic-fit is een bedrijf die voor maar een ding een hart heeft en dat is zeker niet voor de klanten.

hutch
door hutch - Jun 19, 2013 om 20:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja, bepaalde 'bedrijven' hebben alléén maar oog voor geld.....

Dat soort 'bedrijven' zijn per definitie ook (bijna) nooit aangesloten bij een overkoepelende brancheorganisatie, zodat men bij klachten naar een geschillencommissie zou kunnen gaan, zodat daardoor alles makkelijker en eenvoudiger kan verlopen.

Bij de algemene voorwaarden wordt dan ook steevast verwezen naar de bevoegde rechter in het arrondissement waar dat 'bedrijf' zich bevindt. En dat hoofdzakelijk om het de klant moeilijker te maken.... zeg maar: te demotiveren.

Want wie neemt nu de moeite om de (kanton)rechter in te schakelen bij een geschil. Bij een geschillencommissie kan dat dan ook véél eenvoudiger en goedkoper.

Persoonlijk ben ik voor een zwarte lijst met 'bedrijven' die zich zeer klantonvriendelijk opstellen.
Ik zou er zo al een stel kunnen noemen, die met de regelmaat van de klok hier langs komen.
En raad eens, welk 'bedrijf' er ook op zou komen........

charleycool
door charleycool - Jun 20, 2013 om 07:33
78 Antwoorden / 2 Vragen

Nu toont basic-fit zijn ware gezicht.Mensen dit zijn maar een paar verhalen.Ik ben benieuwd hoeveel ervaringen er nog meer zijn?Ik heb nu een paar dingen gehoord gewoon schandalig als zij op zo'n manier hun klanten behandelen.Misschien iets voor kassa in het nieuwe seizoen om dit soort bedrijven even aan de tand te voelen die spelen met menselijke gevoelens.Ik praat niet eens over het geld want het gaat hier over bedragen.........nou ja,jullie weten wat ik bedoel.

basic-fit
door basic-fit - Jun 20, 2013 om 09:49
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Alida,

Wij willen onze spijt betuigen over het probleem dat zich voordoet. Het is inderdaad volkomen tegen de regels in dat iemand van 14 jaar zonder een handtekening van een volwassene of voogd zelf een lidmaatschap heeft kunnen aangaan. Wij hebben dan ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wij willen graag het contract per direct beeindgen en wij zullen de volledige gemaakte kosten voor onze rekening nemen.

Graag willen wij u zo spoedig mogelijk helpen met deze vervelende kwestie. Zouden wij telefonich contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,
Bart

Team Klantenservice Basic-Fit

charleycool
door charleycool - Jun 20, 2013 om 10:09
78 Antwoorden / 2 Vragen

Beste bart,nu je toch bezig bent met dit forum moet jij toch nog eens kijken naar nog een paar schrijnende antwoorden van jullie personeel.Wat ik schandalig vind is het antwoord van een van uw medewerkers over een meisje dat een ongeluk krijgt en op de intensive care terecht komt en dat ze dan durven te zeggen kom maar terug als zij is overleden.Nou sorry,ik heb hiervoor geen woorden voor hoe ik dat vind.Kijk daar ook eens naar.Goede raad van mij aan jullie leer jullie personeel eens iets over normen en waarden in deze maatschappij.Geef hier eens antwoord op????????

me
door mein33 - Jun 20, 2013 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=basic-fit schreef op donderdag 20 jun 2013, 09:49]Beste Alida,

Wij willen onze spijt betuigen over het probleem dat zich voordoet. Het is inderdaad volkomen tegen de regels in dat iemand van 14 jaar zonder een handtekening van een volwassene of voogd zelf een lidmaatschap heeft kunnen aangaan. Wij hebben dan ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wij willen graag het contract per direct beeindgen en wij zullen de volledige gemaakte kosten voor onze rekening nemen.

Graag willen wij u zo spoedig mogelijk helpen met deze vervelende kwestie. Zouden wij telefonich contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,
Bart

Team Klantenservice Basic-Fit

Team Klantenservice Basic-Fit kijkt dus constant mee op deze site om te zien wie er nu weer zo bijdehand of brutaal is om hier zijn/haar klacht voor advies neer te leggen, om vervolgens even een noodverband(je) aan te leggen.
Het uitsluitend positief reageren op klachten welke via een site als deze openbaar gemaakt worden terwijl alle andere klachten geen gehoor vinden bij deze "klantenservice".

@alida51, U moet alleen genoegen nemen met de volledige terugbetaling van het onterecht ingehouden bedrag.
En kiezen ze geen eieren voor hun geld, laat dan de deurwaarder maar komen. Ze hebben geen poot om op te staan.

charleycool
door charleycool - Jun 20, 2013 om 11:56
78 Antwoorden / 2 Vragen

Alidas51,volgens mij gaan ze alle gemaakte kosten voor hun rekening nemen.Dus alles is ook alles.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 12:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch een vreemd verhaal. De webcare zegt dat dit tegen de regels is van BF. Een fout kan overal worden gemaakt, maar dit gaat verder. Hier beweert een medewerker dat er wel getekend mag worden door een 14 jarige en er is zelfs al een deurwaarder ingeschakeld. Dus van een vergissing, foutje, onoplettendheid is geen sprake.
Je mag toch aannemen dat niet een willekeurige medewerker van BF even de deurwaarder inschakelt, daar moet iemand aan te pas zijn gekomen die over de financiële administratie van BF gaat. Er zit iets helemaal mis bij deze tent.

ma
door manwijf - Jun 20, 2013 om 17:07
574 Antwoorden / 1 Vragen

@audb
Het is in het geval dat u schetst helemaal niet vanzelfsprekend dat uw zus door haar ongeluk zomaar van een contract af kan. Hoe spijtig het ook is, dat zij er geen geen gebruik meer van kan maken, daar hoeft een ondernemer, die ook zijn verplichtingen heeft, geen rekening mee te houden.

Stel het was de ondernemer die een ongeluk had gehad waardoor hij (tijdelijk) de deur had moeten sluiten, dan had uw zus dat waarschijnlijk ook niet geaccepteerd.
Het is gewoon dikke pech. Soms zit het mee en soms.... Hoop dat het toch goedgekomen is met uw zus.

alexishoop
door alexishoop - Jun 20, 2013 om 17:50
562 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster
is niet zo vreemd, vorderingen worden wel vaker door bedrijven zonder te kijken naar een PASSENDE oplossing uit handen gegeven aan incassobureau's (deurwaardes) en die kijken ook niet langer dan hun neus lang is.

mensen moeten zoveel mogelijk als ze kunnen onterechte vorderingen voor de rechter laten komen, hoe eerder die tot inzichten komen dat het huidige incasso systeem niet werkt.

charleycool
door charleycool - Jun 20, 2013 om 18:01
78 Antwoorden / 2 Vragen

Alexishoop en manwijf.Waar jullie nu over praten dat is niet de issue.Het gaat erom hoe men reageert.Lees nog een keer de antwoorden door.Die raken kant noch wal.Dat is de issue.Normen en waarden.

ma
door manwijf - Jun 21, 2013 om 09:00
574 Antwoorden / 1 Vragen

@alexishoop
TS hoeft helemaal niet in actie te komen, laat staan een gerechtelijke procedure op te starten. Heeft u trouwens enig idee wat dat kost? Kosten en baten moeten sowieso wel in balans zijn. Mevrouw kan het gewoon afwachten. Zoals al opgemerkt, laat ze maar komen met een deurwaarder. Doen ze niet, wat ze hebben geen poot om op te staan.

Een deurwaarder is verder geen sociaal werker en hoeft geen passende oplossing te bedenken. Welke eigenlijk? Hij kijkt naar de wet en die is duidelijk genoeg. In het geval dat hij dat niet doet, kunt u altijd nog naar de rechter stappen.

Wat bedoelt u verder met dat deurwaarders niet verder kijken dan hun neus lang is? U lijkt nogal wat ervaring te hebben.

charleycool
door charleycool - Jun 21, 2013 om 09:24
78 Antwoorden / 2 Vragen

Weten jullie wat ons probleem is dat wij het woord deurwaarder verkeerd inschatten.Het woord klinkt al dreigend.Als de belastingen of een overheids instantie hiermee begint moet je oppassen.Maar dat zijn meestal gerechtsdeurwaarders.Maar iedereen kan zich tegenwoordig deurwaarder noemen.Niet bang worden!!!!!!!!!!!!!!!!!

ma
door manwijf - Jun 21, 2013 om 09:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja?
Een deurwaarder moet anders wel beschikken over een diploma rechten. Hij moet verder een tweejarige stage hebben gedaan in een gerechtsdeurwaarderskantoor en hiervan een getuigschrift hebben. Dan pas wordt hij benoemd door de koning.

Voor uitgebreide juridische kennis heeft een deurwaarderskantoor meestal ook juristen in huis. Om je aan de wet te houden, moet je de wet wel kennen. Hoe groot de wetskennis van de gemiddelde Nederlander is, blijkt hier maar al te vaak. Dus iedereen deurwaarder? Dacht het niet.

charleycool
door charleycool - Jun 21, 2013 om 10:49
78 Antwoorden / 2 Vragen

Manwijf,toevallig is mijn broer een Incasso bureau begonnen.Ik praat niet over een gerechts deurwaarder.Lees deurwaarder als incasso bureau.

hutch
door hutch - Jun 21, 2013 om 11:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De titel 'deurwaarder' is geen beschermde titel in tegenstelling tot een 'gerechtsdeurwaarder'.

charleycool
door charleycool - Jun 21, 2013 om 11:15
78 Antwoorden / 2 Vragen

Hutch,zo kun je het ook zien.Bedankt voor je opmerking.

zoekster
door zoekster - Jun 21, 2013 om 11:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is onzin, iemand die er niet voor heeft gestudeerd mag zich geen deurwaarder noemen.

klik HIER voor de verschillen.

ma
door manwijf - Jun 21, 2013 om 12:43
574 Antwoorden / 1 Vragen

"Weten jullie wat ons probleem is dat wij het woord deurwaarder verkeerd inschatten.Het woord klinkt al dreigend.Als de belastingen of een overheids instantie hiermee begint moet je oppassen.Maar dat zijn meestal gerechtsdeurwaarders.Maar iedereen kan zich tegenwoordig deurwaarder noemen.Niet bang worden!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Als je deurwaarder bedoelt, moet je deurwaarder schrijven. Bedoel je incassobureau dan schrijf je incassobureau. Anders wordt het wel erg onduidelijk. Gefeliciteerd met het feit dat uw broer een incassobureau heeft, maar dat zegt niets over uw kennis m.b.t. incassotrajecten en/of deurwaardersprocedures.

charleycool
door charleycool - Jun 21, 2013 om 17:18
78 Antwoorden / 2 Vragen

Manwijf,niet iedereen is zo goed als jou!!!!!!!!!!Je moet toch even kijken naar zoekster.Misschien heb jij daat wat aan.

ma
door manwijf - Jun 21, 2013 om 17:48
574 Antwoorden / 1 Vragen

"Niet iedereen is zo goed als jij (bent)"... :-)
Informatie van Zoekster is duidelijk.