ka
door kamtomstra Oct 17, 2009 om 12:45
Vrije tijd & tuin

Feyenoord Megastore

Koop niet bij de Feyenoord Megastore!

Ik wilde mijn dochter verrassen met een Feyenoord-bal en -sjaal. Via de site van Feyenoord, kwam ik terecht op de Feyenoord Megastore en ik heb op 8 oktober een bestelling geplaatst en betaald via iDeal. Er stond op de site dat de leveringstermijn 3 dagen zou zijn. Ondanks dat ik via de telefoon van de Feyenoord Megastore mijn telnummer heb ingesproken en een mailtje heb gestuurd, is er nog niet geleverd.

Nu staat er op de site van Feyenoord:
De online shop “Feyenoord Megastore” is in verband met een zakelijk conflict tussen Feyenoord Rotterdam N.V. en haar mailorderpartner Fulfilment XXL op dit moment niet bereikbaar.

Ik baal er van dat ik mijn dochter nog niet heb kunnen verrassen en dat ik hiervoor 35 euro blijkbaar kwijt ben. Kan ik dit terugvorderen op de een of andere manier? Via mijn bank, vanwege dat iDeal? Niet-leveren lijkt toch op een wanprestatie? Hoe krijg ik mijn geld makkelijk terug?

Over leveringstijden gesproken. Diezelfde dag bestelde ik wat in de VS en in Hongkong. Het pakketje uit de VS werd 2 dagen! later netjes bezorgd. Dat uit HongKong een kleine week later. Van de Feyenoord Megastore in Eindhoven heb ik nog niks ontvangen.

2422 10 Rapporteer

pb
door pbarendse - Oct 17, 2009 om 13:42
406 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook wel een beetje raar... de Feyenoord megastore in Eindhoven?

Het geld ben je in principe nooit zomaar kwijt. Wat je kan doen is ze schriftelijk in gebreke stellen, ze een deadline geven voor wanneer ze de goederen alsnog moeten leveren, en er bij zetten dat als hier niet aan voldaan wordt je de koop ontbindt en je betaling terugeist. In de meeste gevallen gaat dat goed. Niet altijd helaas...

ka
door kamtomstra - Oct 17, 2009 om 16:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een reactie, ik ben eens even verder gaan zoeken. En vond dit nieuwsbericht van het ED:

"EINDHOVEN - Onaangenaam verrast waren maandagochtend om acht uur de 45 werknemers van Fulfilment XXL, voorheen Vespro, op het industrieterrein Kapelbeemd in Acht.

Ze konden het bedrijf niet binnen, omdat op last van directeur Pieter Brouwer in het weekend de sloten van het hek waren veranderd. Zondag hebben twee collega's namens Brouwer de werknemers gebeld om te zeggen dat ze deze week niet op het werk hoefden te verschijnen.

Volgens warehouse manager Erik van de Kandelaar kwam hem deze actie van het bedrijf, een onderdeel van de Eindhovense investeerdersgroep ECF, maar al te bekend voor. Vorig jaar werd de Udense vestiging van het bedrijf failliet verklaard. Er werden in Uden 700 mensen ontslagen. Ook een latere doorstart had geen succes."

Het komt er dus op neer dat de directeur de werknemers niet binnenlaat in het bedrijf vanwege een conflict. Ik vraag me af hoe groot mijn kans is dat ik mijn geld nog terugzie.
Bizar dat er wel geld geind wordt, maar niet geleverd. Geen geld overmaken dus naar dit postorderbedrijf.

kiran
door kiran - Oct 17, 2009 om 16:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kamtomstra

Faillissement ondernemer  < info

Ga er maar van uit dat als 't bedrijf failliet is dat de centen weg zijn. Lees bovenstaande link even. Bij de curator is evt. nog te informeren of de bestelling al dan niet alsnog zal/kan plaatsvinden.

Altijd triest zoiets, ze weten misschien al tijden van tevoren dat de zaak op springen staat, en ondanks dat trekken ze toch nog je centen binnen. Mocht onverhoopt, de zaak nog niet aan faillisement toe zijn, dan misschien nog te overwegen een [aangetekende] brief te sturen en de €35,- terug eisen ivm 'te late levering'.

Voorbeeldbrief overschrijding levertijd

martinsr
door martinsr - Oct 20, 2009 om 18:14
13 Antwoorden / 10 Vragen

20-10-2009 Feyenoord zoekt naar oplossing gedupeerden Megastore

Feyenoord trekt zich het lot aan van supporters die via de online shop “Feyenoord Megastore” artikelen hebben besteld en betaald, maar vooralsnog tevergeefs op toezending van hun spullen wachten door Fulfilment XXL, de mailorderpartij achter de online shop.

Feyenoord heeft alle verwijzingen naar de online shop laten blokkeren om zo in elk geval te voorkomen dat supporters nu nog orders kunnen plaatsen en vervolgens maar moeten afwachten of de bestelde spullen ook worden geleverd door Fulfilment XXL. Op de eigen website Feyenoord.nl kunnen gedupeerden onder het kopje shops>megastore een reactieformulier invullen met daarin de feiten rond hun niet geleverde bestelling. Feyenoord zal de klachten in eerste instantie inventariseren en alles in het werk stellen om te helpen zoeken naar een oplossing.

Supporters die fanartikelen willen kopen kunnen uiteraard nog gewoon terecht in de Fanshops of op Feyenoord.nl/fanproducts

mz
door mzzzz - Oct 24, 2009 om 15:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem met de Feyenoord Megastore. Wat te doen? Feyenoord aansprakelijk stellen? Zij huren dit bedrijf in. Is het een idee als de gedupeerden van de Feyenoord Megastore zichzelf verenigen?

----
Eind september bestelde ik via http://www.feyenoord.nl
een setje voetbalkleding voor mijn zoon. Ik betaalde met iDeal. Een
paar dagen later bestelde ik een feyenoorddekbed, ook dat werd betaald
met iDeal. De artikelen werden niet geleverd. Een e-mail naar de
megastore werd niet beantwoord. Een week of wat geleden verscheen dit
bericht op de Feyenoordsite.
-----
FEYENOORD MEGASTORE

De
online shop “Feyenoord Megastore” is in verband met een zakelijk
conflict tussen Feyenoord Rotterdam N.V. en haar mailorderpartner
Fulfilment XXL op dit moment niet bereikbaar.

Vragen over uw online bestellingen kunt u stellen via het Feyenoord Reactieformulier.

Onze excuses voor het ongemak.
-----

Het
reactieformulier is afgelopen maandag ingevuld. Tot dusver heb ik er
niks van gehoord. Een telefoonnummer om contact te zoeken is er niet.
Of ik mijn geld ooit terugzie of de spullen krijg is onduidelijk.

ka
door kamtomstra - Oct 24, 2009 om 19:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gisteren nog even met de klantenservice van Feyenoord gebeld. Feyenoord inventariseert inderdaad alleen maar. Zij koppelen het terug met Fulfilment XXL.

De website met spullen van Greenpeace, http://www.greenpeaceshop.nl, is ook van Fulfilment XXL. Als je het telefoonnummer van deze site belt, krijg je ook daar de boodschap dat het bedrijf "niet bereikbaar is vanwege een verbouwing". Nog steeds kan je daar bestellen en betalen. Opgepast dus, denk ik.

Ik betaal alleen nog maar via Paypal en creditcard en niet meer via iDeal. De kans om je geld terug te krijgen is via Paypal en creditcard groter. Via iDeal is het geld bij het bedrijf en heb je betaald. Ik heb kontakt met mijn bank gehad en die onderneemt geen aktie.

Gisteren heb ik een brief en email gestuurd aan Fulfilment XXL. Waarin ik aankondig dat ik de spullen wil of mijn geld terug. Ik wacht tot vrijdag a.s., dan ga ik aangifte doen wegens mogelijke oplichting. Want wel geld ontvangen en niet leveren, kan wel eens oplichting zijn.

mz
door mzzzz - Oct 24, 2009 om 20:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan toch niet zo zijn dat iDeal, het systeem dat banken aanprijzen eigenlijk ongeschikt is voor leveringen via internet, omdat het onmogelijk is om je geld terug te halen?

ta
door tammiek - Oct 24, 2009 om 20:43
98 Antwoorden / 12 Vragen

als er een bedrag via automatische incasso van jou rekening wordt afgeschreven dan kun je dit binnen 30 dagen door de bank terug laten schrijven op jou rekening.
wat je kunt proberen is de bank te bellen en te vragen of ze het geld terug kunnen storten. wat ik uit jou bericht kan opmaken is dat je het geld 8 oktober hebt betaald. dus je zit nu nog binnen de 30 dagen. het is dan wel niet afgeschreven via automatische incasso maar je kunt het altijd proberen...

groetjes, en succes

mz
door mzzzz - Oct 24, 2009 om 21:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit nog net binnen de 30 dagen termijn, maar omdat de betaling via iDeal is gedaan kan ik het geld niet terugvorderen.

----
Terugboeking van het afgeschreven bedrag is niet mogelijk als:

  • de terugboekingtermijn van 30 kalenderdagen na incasso-afschrijving is verstreken.
  • u een eenmalige schriftelijke machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld voor een eenmalige aankoop bij een postorderbedrijf.
  • u
    een doorlopende schriftelijke machtiging kansspelen hebt afgegeven (een
    doorlopende telefonische machtiging kansspelen kunt u binnen 5
    werkdagen terugboeken).
  • u hebt betaald met een acceptgiro.
  • u hebt betaald door zelf over te boeken naar het bedrijf.
  • het een periodieke overboeking betreft.

mz
door mzzzz - Oct 24, 2009 om 21:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat kan ik doen als de verkoper na betaling met iDEAL zijn verplichtingen niet nakomt?

Als een verkoper na een betaling met iDEAL
de transactie niet correct afrondt, moet u dit altijd opnemen met de
verkoper zelf. De Rabobank is geen partij in overeenkomsten tussen een
koper en verkoper.

Kortom de klant heeft geen enkel recht als hij iDeal gebruikt.