jd
door jdbeste1 Jun 20, 2023 om 15:49
Vrije tijd & tuin
GPS tracker fiets

Goedendag, ik heb een electrische fiets gekocht en wil deze gaan beveiligen met een GPS tracker.
Het liefst een tracker zonder verdere kosten en zonder abonnement. Het gaat om een Flyer Gotours6 met een Bosch Performance motor. Wie heeft hier ervaring mee en is dit zelf ook in te bouwen?

3591 2 Rapporteer
sira
door sira - Jun 20, 2023 om 17:01
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Flyer goede keus.

Ik neem aan dat u de fiets heeft verzekerd? Neem dan contact op met uw verzekeraar en overleg welke tracker voor u het beste is. Eventueel kunt u ook bij de politie informeren, zij hebben daar ook ervaring mee, zij hebben zelfs in eigendom fietsen die voorzien zijn van een GPS-tracker om fietsendieven te traceren (zelfs in de kleine dorpjes waar ik woon).

P.S. U moet na iedere fietstocht de accu opladen en binnen laten staan, helemaal in de winter. En als u in de winter niet fietst, dan ook regelmatig opladen en bij vol van de lader halen. Nooit de accu op de fiets laten. De accu van mijn Flyer dateert uit 2006.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2023 om 09:57
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn fiets is verzekerd bij de ANWB en de voorwaarden zijn daar zodanig dat er korting op de verzekering wordt gegeven indien door de verzekeraar ook een GPS tracker geplaatst wordt.  Het kost u dan uiteraard wel verzekeringsprmie die op zich dan erg laag is.
Uiteraard is een tracker ook zelf te plaatsen. Bij mij is het een kwestie van stevige lijm waarmee de tracker op het slot is gelijmd.

Gr
door Grunn1 Jun 21, 2023 om 12:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

O.t.
Welke verzekering bij de ANWB  heb je want ik zoek ook een fiets verzekering maar kan bij de ANWB niks vinden met korting als je een gps tracker hebt (laat installeren).

sira
door sira Jun 21, 2023 om 13:31
2353 Antwoorden / 24 Vragen

@Grunn1, ik heb dit kunnen vinden, maar dat kon ik niet vinden in de fietsverzekeringen zelf:
https://www.anwb.nl/experts/fietsen/1/gps-tracker

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 21, 2023 om 14:53
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie het ook niet bij zoeken op het i-net maar ik heb die verzekering toch echt wel. Ergo: even met de ANWB bellen.

Gr
door Grunn1 Jun 21, 2023 om 14:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zeg ook niet dat je het niet hebt alleen vraag hoe je eraan komt want als ik online kijk en een fietsverzekering wil afsluiten is er geen enkele optie te vinden met een tracker.

ro
door robert907 Jun 21, 2023 om 16:14
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb bij de ANWB een  fietsverzeleringen. Hier een tracker die door een monteur op de fiets geplakt wordt. En wordt er naar gezocht zodra je meldt dat die vermist is. Hier zit ook wegenwacht voor de fiets bij. Ik kan echter geen informatie hier meer over vinden op de website.