ed
door edwin7 Jun 18, 2012 om 20:44
Vrije tijd & tuin

Invloed massamedia 9 11 aanslag WTC New York

In amerika is een onafhankelijk onderzoek geweest van 1500 architecten/constructeurs naar de ramp op de twin towers WTC in new york van 2001, waarbij de uitslag was dat de gebouwen met springstof zijn opgeblazen en veel bewijsmateriaal vernietigd is en het dus zeer dubieus is of het een terrostitische aanslag was, maar puur een doel van de regering is geweest om een "war against terrorism" te starten en even wat landen binnen te vallen voor de oorlogsindustrie, olie en wederopbouw door amerikaanse bedrijven. De massamedia is geheel stil en doet het af als conspiracy theory.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lw-jzCfa4eQ

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7S0ze-WCTYU

631 22 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2012 om 21:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik doe het ook af als een conspiracytheory. Ik heb toch echt die vliegtuigen de twin towers zien invliegen, tenzij dat een van te voren opgenomen film was, die toen over de hele wereld werd uitgezonden en dat alle mensen in NY die erbij waren zijn omgekocht.
Ik snap wel dat die rapporten heel overtuigend zijn. Als je een theorie wilt bewijzen, dan lukt het op de een of andere manier om daar de overtuigende bewijzen voor te vinden. Daarom heeft de mensheid zo lang gedacht dat de zon om de aarde draaide.
Denk ook aan de overtuigende bewijzen dat Paul McCartny dood is en ingeruild voor een dubbelganger. Tenzij je dat ook gelooft natuurlijk.

Verder zie ik niet direct het consumentenbelang van deze discussie, maar daar kan iemand anders je misschien wel mee helpen.

ed
door edwin7 - Jun 18, 2012 om 21:44
27 Antwoorden / 10 Vragen

het punt is niet of er vliegtuigen in zijn gevlogen, maar of dat onder regie is gebeurd, de experts zeggen dat een zo'n zware staalconstructie nooit zomaar in elkaar kan zakken met de snelheid alsof je een bal van het dak zou gooien, dus zonder enige weerstand en netjes in zijn eigen oppervlak waarbij het beton volledig vergruisd is. Er zijn vele felle branden in wolkenkrabbers bekend, maar er is er nog nooit 1 ingestort, er zijn ook nano thermietplaatjes gevonden die alleen door het amerikaanse leger gebruikt worden. (thermiet laat staal smelten, een brand niet)

pino123
door pino123 - Jun 18, 2012 om 21:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edwin7 schreef op maandag 18 jun 2012, 21:44]het punt is niet of er vliegtuigen in zijn gevlogen, maar of dat onder regie is gebeurd, de experts zeggen dat een zo'n zware staalconstructie nooit zomaar in elkaar kan zakken met de snelheid alsof je een bal van het dak zou gooien, dus zonder enige weerstand en netjes in zijn eigen oppervlak waarbij het beton volledig vergruisd is. Er zijn vele felle branden in wolkenkrabbers bekend, maar er is er nog nooit 1 ingestort, er zijn ook nano thermietplaatjes gevonden die alleen door het amerikaanse leger gebruikt worden. (thermiet laat staal smelten, een brand niet)

Tuurlijk.... En aliens bestaan ook. Misschien moet je sommige potjes met pilletjes met rust laten...

melomaan
door melomaan - Jun 18, 2012 om 21:49
157 Antwoorden / 1 Vragen

Jaren geleden zwierven er diverse documentaires hierover op internet. Ik heb er daar 2 van gezien, maar raakte niet overtuigd. Amerika is dol op samezweringstheorieën. Denk aan de moord op Kennedy, de dood van Monroe en het nog steeds in leven zijn van Elvis en Jim Morrison. Over vele bijzondere gebeurtenissen in de Amerikaanse geschiedenis bestaan dit soort theorieën. Het is goed voor de boek/dvd-verkoop. Zelf neem ik ze altijd met een korreltje zout.

Altijd gedacht dat Billy Sheers vanaf 65 in de Beatles zat ipv de te vroeg overleden Paul McCartney (die toevallig vandaag jarig zou zijn) ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Jun 18, 2012 om 22:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn altijd zulke verhalen in omloop al jaren lang maar dit is werkelijk te zot om hiet over te gaan discuseren op een forum wat dus voor consumenten zaken is.

freya
door freya - Jun 18, 2012 om 22:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwin7 schreef op maandag 18 jun 2012, 21:44]....
Er zijn vele felle branden in wolkenkrabbers bekend, maar er is er nog nooit 1 ingestort,
....
Je wil een 'gewone' felle brand in een wolkenkrabber toch niet vergelijken met een felle brand in een wolkenkrabber waarbij, ik weet niet hoeveel liter, brandbare kerosine betrokken is.....?

Freya

ed
door edwin7 - Jun 18, 2012 om 23:14
27 Antwoorden / 10 Vragen

al die vragen worden beantwoord in de documentaire, het is niet een of ander lullig onderzoekje of zo, maar het blijkt maar weer, de meeste mensen reageren zonder enige extra informatie op te nemen behalve dan de informatie welke komt van de massamedia want daar wordt heilig op vertrouwd en zo worden wij naar mijn mening allemaal gemanipuleerd, dat is mijn voornaamste punt.

freya
door freya - Jun 18, 2012 om 23:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edwin7:

Mag ik vragen om welke documentaire het gaat? Die documentaire zal vast wel een naam hebben....

Freya

diumenge
door diumenge - Jun 18, 2012 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zal je even uit de droom helpen. Amerika is die dag werkelijk aangevallen door El Qaida, echter om te verhullen dat 3e rangs terroristen het machtigste land ter wereld konden aanvallen heeft de Amerikaanse regering zelf de complottheorieën in de wereld gebracht. Zie voor het hele verhaal: Mystery of the Urinal Deuce.

diumenge
door diumenge - Jun 18, 2012 om 23:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@freya Neem aan de documentaires van de Youtube linkjes?

ed
door edwin7 - Jun 18, 2012 om 23:27
27 Antwoorden / 10 Vragen

@ Freya

9/11: Explosive Evidence - Experts Speak Out, Full-length, Pre-Release-v1.3; Low-Res.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lw-jzCfa4eQ
knippen/plakken in je browser

ti
door timfelix - Jun 18, 2012 om 23:31
270 Antwoorden / 13 Vragen

@Freya, Die documentaire die in de startpost staat denk ik.

Overigens is het niet zo heel gek dat er thermiet gevonden is. Thermiet bestaat namelijk uit ijzeroxide en aluminium, iets wat er uiteraard volop aanwezig was.

Er zijn heel veel samenzweringstheorieën en sommige daarvan lijken nog wel eens waar te kunnen zijn in theorie. Ach, er zijn zoveel verklaringen die de ronde doen... Ik weet niet meer wat ik moet geloven.

freya
door freya - Jun 18, 2012 om 23:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge:

Inderdaad, je had gelijk.....YouTube......

En ik heb er al vele gezien, dus ook deze zal ik eens met belangstelling bekijken.....

Freya

zoekster
door zoekster - Jun 18, 2012 om 23:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De Southparktheorie is onovertroffen en 100% geloofwaardig.

laaglander
door laaglander - Jun 19, 2012 om 00:27
473 Antwoorden / 1 Vragen

@edwin.. je moet hier niet zo snel beginnen.. je moet eerst de ogen laten openen.. door een simpele vraag te stellen.. kan iemand een filmpje of een foto laten zien van het vliegtuig (of onderdelen ervan) die het pentagon zou zijn ingevlogen..

@freya: die kerosine waar jij op doelt is bij de inslag al grotendeels opgebrand (grote vuurbal).. en zijn nog mensen gezien die in het grote gat stonden .. dat zou niet kunnen wanneer het zo intens warm geweest zou zijn.

van leyden
door van leyden - Jun 19, 2012 om 00:33
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Want we zijn ook niet op de maan geweest.
Bewijs? een strakke vlag, maar dat kan niet want er is geen wind op de maan..
Jaaah, hoe weet ik dat dan dat er op de maan geen wind is?
Dat was duidelijk te zien op de beelden.

laaglander
door laaglander - Jun 19, 2012 om 00:38
473 Antwoorden / 1 Vragen

@ van leyden.. uhmm? metale buis aan de bovenzijde?

maar goed .. al opzoek geweest naar het vliegtuig? of ga je ervanuit wat de regering zijn waar was/is?

ed
door edwin7 - Jun 19, 2012 om 00:50
27 Antwoorden / 10 Vragen

beste @laaglander, juist deze documentaire kan de eyeopener zijn voor veel mensen omdat het alleen uitgaat van wat er aan bewijs gevonden is en hoe het gebouw zich normaal zou gedragen in zo'n toestand, en dat verteld wordt door experts op alle gebied die er mee te maken hebben, het is dus puur op een wetenschappelijke manier onderbouwd zonder allerlei suggesties te wekken, en de us regering de vragen maar niet beantwoord. Om er allerlei andere dingen bij te halen zoals het rare gebeuren bij het pentagon en de totale media die er een rol in gespeeld hebben alszo de vele putopties op american airlines die 1 week tot dezelfde dag hebben plaatsgevonden en de goudvoorraad die onder het wtc verdwenen is, vertroebeld de zaak naar mijn idee.

ed
door edwin7 - Jun 19, 2012 om 01:42
27 Antwoorden / 10 Vragen

voor de liefhebbers een aantal feiten over de ramp op een rij, wel erg toevallig volgens mij.

http://www.bobskie.com/index.php/911-the-truth

verder kan ik deze documentaire aanbevelen en met een open mind te bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=h3bAnDHkf4I&feature=related

fe
door festinger - Jun 19, 2012 om 02:14
410 Antwoorden / 18 Vragen

Vraag me direct en altijd af of er echte onafhankelijkheid is. Nee dat kan niet.
Waar ik met niet over verbaas is dat er mensen opgeofferd worden in aanslagen de publieke opinie te beïnvloeden . En niet alleen door totale regimes maar ook door "democratische" grootmachten. Macht en geld maakt alles optioneel. De aanslag en doden op bijvoorbeeld de US ambassade in Kenia is een goed voorbeeld. Daar sneuvelden vooral Keniaanen en een paar landgenoten. Maar deze aanslag was wel het begin van miljardenorders voor nieuwe technologie. en het begin van de perceptie van terrorisme.

Is het zo slecht te denken dat ze dit voorbeeld zelf gecreëerd hebben?

ed
door edwin7 - Jun 19, 2012 om 02:34
27 Antwoorden / 10 Vragen

@festinger
uiteindelijk kom je er na een studie op uit dat er ca. 13 families op deze wereld aan de top van de geldpiramide staan, zij hebben de totale media, politiek, bankwereld en multinationals in hun macht, wat een hoop mensen niet weten bijvoorbeeld is dat de federal reserve bank, imf, wereldbank, europese bank allemaal door dezelfde private investeerders worden geleid, het zijn geen overheidsinstanties!!!!! complete macht over de belastingbetalers dus.
iedereen kent bill gates als de rijkste man ter wereld hahaha, bill gates is een schooier bij het Rotschild bank imperium en de Rockefeller's waar bijna nog niemand van heeft gehoord. Niet zo gek dat alle bedrijven elkaar opkopen en steeds groter worden, de multinationals worden steeds groter en worden beheerd door steeds dezelfde investeringsfondsen om lle concurrentie weg te vagen, de corruptie ten top.

Redacteur
door Redacteur - Jun 19, 2012 om 13:40
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Dit betreft geen consumentenonderwerp. Daarom gaat dit topic dicht.

De redactie.