ki
door kipje04 Apr 26, 2020 om 20:12
Vrije tijd & tuin
Korting op korting

Hallo. Leenbakker heeft momenteel (t/m vandaag) de volgende aanbieding: Alle terrasstoelkussens 2e halve prijs.
De kussen die ik graag wou kopen is ook in de aanbieding, van €22,99 voor €17,24
Ik wou er 2 kopen.
Mijn redenatie is:  1 kost nu €17,24
Als ik er dus 2 wil kopen, zou de 2e €8,62 kosten, de helft van de 1e.
Maar nu zegt Leenbakker dat het 2e kussen voor helf van de originele prijs wordt verkocht. (wat nergens vermeld stond!!) Volgens mij is dit niet terecht, omdat de originele prijg nu niet aan de orde is i.v.m. de aanbieding. Ik ben heel erg benieuwd of ik gelijk heb, of zij.
Als je van hun redenatie uit gaat, dan betaal ik dus voor het 1e kussen à €17,24 met zoveel als voor het 2e kussen à €17,24.

Met vriendelijke groet,
Karin van der Kleij

5514 14 Rapporteer

M1
door M1777 - Apr 26, 2020 om 20:18
3 Antwoorden / Vragen

Meestal staat er ergens in de kleine letters dat: "deze aktie niet geldig is in combinatie met andere akties"
Maar ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat Leenbakker gelijk heeft

alfatrion
door alfatrion Apr 27, 2020 om 07:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan maar dan moeten de voorwaarden wel op de juiste wijze worden verstrekt.

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2020 om 20:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt voor voordelige tuinstoelkussens en tuinkussens misschien beter bij de Action kijken: 7,99 - 1,66 euro.
Leen zal wel gelijk hebben, want aanbiedingen gelden nooit tegelijk. Maar u heeft daar niets aan want de actie is voorbij en uw berekening zou toch niet toegepast worden. Bij aanbiedingen van wat dan ook kun je altijd maar beter eerst even verder kijken. Hetzelfde wordt vaak elders voor een betere prijs aangeboden....

ne
door neodutchio - Apr 26, 2020 om 20:28
5165 Antwoorden / 12 Vragen

"*Wordt verrekend als 25% korting per tuinstoelkussen. Actie geldig t/m 26-04-2020.".

Alle vermelde prijzen zijn dus al met 25% verlaagd. U hebt geen gelijk, er staat netjes bij hoe de actie verwerkt is.

alfatrion
door alfatrion Apr 27, 2020 om 07:16
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je weet alleen niet hoe TS besteld. In de winkel staat dit er wellicht niet bij en in de webshop staat dit er niet bij als je via je mobiel besteld. De geadverteerde prijs van het kussen is feitelijk die €17,24. Dat de korting reeds is verrekend in de prijs staat er niet. Bovendien, worden mensen dan op het verkeerde been gezet.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 08:15
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Online staat direct bovenaan de pagina met kussens die tekst. Toevallig was ik gister nog in een filiaal en daar stond gewoon een bord bij het schap. Ze gaan dan echt niet alle schapkaarten aanpassen. Dat u vanmorgen op uw telefoon keek, dan staat het er inderdaad niet bij, die aktie is immers verlopen.

Mensen worden echt niet op het verkeerde been gezet. Het gebeurd nagenoeg altijd dat tweede of derde gratis wordt verwerkt als een % korting per product. Idem met bv 3 stuks voor een tientje, dan betaal je per product 1/3 van dat tientje.

Gr
door Grunn1 Apr 27, 2020 om 11:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alfatrion, de enige die mensen op het verkeerde been zet ben je zelf met je niet kloppende reacties, Leenbakker is bij de aktie juist erg duidelijk en geeft zelfs meer korting dan nodig (tweede halve prijs zou betekenen dat je alleen korting krijgt per 2 of een veelvoud daarvan maar inplaats daarvan geeft Leenbakker de korting per stuk).

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2020 om 22:31
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, u heeft echt ongelijk. Het eerste kussen, met korting is €17,24, het tweede kussen is €22,99. Dus €40,23. Bij pinnen dus dit bedrag anders €40,25.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 26, 2020 om 23:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Karin,

Ik ben onlangs ook bij Leenbakker geweest : in hun folder staan vaak lokkertjes en fouten.

Leenbakker is ook schandalig duur geworden.

Ik raad je aan om ook bij de bouwmarkten te kijken zoals Hornbach of soms bij concurrent Jysk.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 08:18
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Lokkertjes zijn verboden, dus daar kunt u over gaan klagen. Vreemd dat mij dat dan weer niet opvalt. En fouten kunnen altijd ontstaan. Geen idee wat u allemaal nodig hebt, maar het is wel opvallend dat precies wat u wilt hebben niet leverbaar blijkt of foutief in de folder staat. Heeft u enkele voorbeelden?

En schandalig duur is relatief. Ze zijn van eigenaar gewisseld omdat Blokker niet meer kon overleven. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben? Daarbij is het aanbod ook aangepast.

Magnum007
door Magnum007 Apr 27, 2020 om 11:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Met een "lokkertje" bedoel ik artikelen, die snel zijn uitverkocht of niet leverbaar.

Er stond inderdaad een fout in de folder.
De prijs van het artikel was veel hoger.
Ging om een rotan tuinbank.

Ook vind ik het personeel onvriendelijk,maar dat zou kunnen komen door het coronavirus.....

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 14:04
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dus met 1 bezoek weet u dat er vaker lokkertjes zijn? Iets dat snel uitverkocht is is niet automatisch een lokkertje. En een keer een verkeerde prijs wil dus niet zeggen altijd.

Gr
door Grunn1 - Apr 27, 2020 om 00:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals neodutchio al aangeeeft is de prijs al aangepast en niet korting op korting zoals u denkt te lezen.

De voorwaarden zijn heel duidelijk en staan uitgelegd bij het *.
De tweede kussen voor de halve prijs wordt verrekend als 25% korting per kussen en de juiste prijs staat er al en die krijg je zelfs als je maar 1 kussen koopt.

De kussen die u wilt kost 22,99 de tweede zou kosten de helft dus 11,50 totaal 34,49

De korting is al verwerkt in de nieuwe aanbiedingsprijs als 25% korting
De aanbiedings prijs is 22,99 minus 25% = 17,24 x 2 kussen = 34,48 (oftewel de tweede voor de helft)

Volgende keer goed lezen wat er staat bij de aanbieding want zoals u het leest klopt het niet.

alfatrion
door alfatrion Apr 27, 2020 om 07:47
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een redelijke uitleg is dat je op de bon twee maal €12,93 ziet staan in plaats van een maal €17,24 en een maal €8,62.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 08:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Je kan simpelweg niet 2 verschillende prijzen hanteren voor 1 product Alfatrion.

Gr
door Grunn1 Apr 27, 2020 om 09:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alfatrion, waar haal je jouw bedragen weg? Het is geen korting op korting. Het is 2 x 17,24 niks meer en niks minder.

rj
door rjw Apr 27, 2020 om 15:11
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Alfatrion is behalve jurist natuurlijk ook logistiek expert, IT expert, en expert op alle andere gebieden. Hij kan gewoon aan 1 productcode 2 prijzen hangen.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 19:04
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Was hij dat maar. Zijn enige verweer standaard is dat de verkoper dat maar zelf moet gaan oplossen hoe hij het dan had moeten doen.

Redacteur
door Redacteur Apr 28, 2020 om 13:19
1056 Antwoorden / 62 Vragen

Vlieg elkaar niet in de haren en houd het inhoudelijk svp.

De redactie

alfatrion
door alfatrion - Apr 27, 2020 om 07:31
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De redenatie van Leenbakker klopt niet. De prijs is €17,24 en de prijs met 50% korting is €8,66.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 08:22
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Uw redenatie klopt niet, de rekensom hebt u zelf al op gereageerd. De prijs is €22.99 en daar gaat 25% van af. Precies zoals het beschreven staat. Maar gelukkig wilt u wel het juridische gevecht aangaan natuurlijk he. Want alle bedrijven zitten altijd fout en de consument mag niet meer nadenken of lezen van u.
Laat u wel even weten wanneer deze zaak voorkomt, wil wel weer eens lachen.

panter22
door panter22 Apr 27, 2020 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

@Alfatrion, kom je wel eens in een winkel? Kortingen worden vaak op deze manier afgerekend.25% op elk product als het 2e product halve prijs is Het is zelfs voordeliger voor de klant, want die hoeft geen 2 producten van dezelfde prijs te kiezen.

Gr
door Grunn1 Apr 27, 2020 om 09:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alfatrion, waar haal je jouw bedragen weg? Het is geen korting op korting. Het is 2 x 17,24 niks meer en niks minder. Deze bedragen en de uitleg staan duidelijk op de site vermeld. Jouw uitleg en jouw berekening kloppen niet. Je kan al net zo goed rekenen als ts.

alfatrion
door alfatrion Apr 27, 2020 om 12:42
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwacht toch dat een rechter dit met mij eens zal zijn. Er wordt feitelijk het volgende geadverteerd: 1. de prijs van het product is €17,24; en 2. de tweede krijg je voor de helft van de prijs mee.

Gr
door Grunn1 Apr 27, 2020 om 12:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zal geen rechter het met jouw nietszeggende redenatie eens zijn, elke rechter zal je zelfs uitlachen en niet ontvankelijk verklaren. Er klopt geen hol van wat je zegt, je leest niet en je kan niet rekenen. Hoe dom kan je zijn.

newmikey
door newmikey Apr 27, 2020 om 13:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

En....terug naar de basisschool, want rekenen lukt je klaarblijkelijk van geen kanten.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 14:06
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt geadverteerd inclusief de geldende korting. Dat stond namelijk ook netjes bovenaan de pagina.

rj
door rjw Apr 27, 2020 om 15:08
3280 Antwoorden / 5 Vragen

In de folder staat duidelijk (op meerdere plekken) bij acties: "m.u.v. reeds afgesprijsde artikelen".

Maar we zullen Alfatrion binnenkort wel TS verdedigen voor een rechter. Als je zo overtuigd bent van je gelijk durf je dat wel aan.

ne
door neodutchio Apr 27, 2020 om 19:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas RJW, zo vaak is al aangegeven dat Alfatrion maar de belangen van een TS moet gaan behartigen, maar op de een of andere manier komt dat er nooit van. Tja, als ik zo zeker zou zijn van mijn zaak.....

di
door digioma - Apr 27, 2020 om 10:42
646 Antwoorden / 29 Vragen

[Off-topic bijdrage verwijderd - redactie]

lo
door lovewinnie - Apr 27, 2020 om 10:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal staat er ook bij, zeker bij leenbakker dat het niet geld voor actie artikelen. Of niet icm andere  acties
Op prijskaartje staat actie prijs vermeld per stuk . Na de korting . U betaald dus wat er op prijskaartje staat per stuk en dat is u korting . Het is geen korting op korting.

rj
door rjw - Apr 27, 2020 om 15:07
3280 Antwoorden / 5 Vragen

In de folder staat op diverse plaatsen "m.u.v. reeds afgeprijsde artikelen".

mo
door mof - Apr 29, 2020 om 12:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

tja, het lijkt erop dat beide aanbiedingen hetzelfde zijn, u krijgt korting per kussen. Meestal geldt geen korting op korting.

1paul
door 1paul - Apr 29, 2020 om 14:17
3173 Antwoorden / 0 Vragen

zij hebben gelijk....

Be
door Bemoei_Al - Apr 29, 2020 om 15:04
18 Antwoorden / 2 Vragen

Quote:
Maar nu zegt Leenbakker dat het 2e kussen voor helf van de originele prijs wordt verkocht.

1ste kussen kost 17.24.

2de kussen kost de helft van de originele prijs is 22.99 / 2 = 11.50

2 kussens kosten dus 17.24 + 11.50 = 28.72

Dat is dus 2.88 euro meer als dat de 2de kussen de helt van de actie prijs zou zijn.