di
door digioma Nov 30, 2014 om 14:36
Vrije tijd & tuin

Leesboeken over

Wij zijn onze boekenkast aan het opruimen. Er staat ook een 26- delige Spectrum Encyclopedie in. Ooit gekocht voor de kinderen. Nu zoekt iedereen alles op via Google en Wikipedia. We vinden het zonde de hele serie bij het vuil te zetten of bij het oud papier te doen. Is - volgens jullie - het zinvol zo'n serie (uiteraard gratis) aan te bieden bij bejaardentehuis, eventuele andere instelling of wat dan ook, waar mensen er in gaan lezen? Anders gaat de encyclopedie naar Noppes, hier in de regio.

841 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 30, 2014 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt het altijd vragen bij een instelling of ze er interesse voor hebben. U kunt het ook gratis aanbieden op Marktplaats. Misschien is er nog een boekenwurm die u er vanaf wil helpen en dan hoeft u er niet mee te sjouwen.

me
door mein33 - Nov 30, 2014 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op Marktplaats aanbieden, eventueel gratis of tegen verzendkosten.

me
door mein33 - Nov 30, 2014 om 15:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 30 nov 2014, 15:04]U kunt het altijd vragen bij een instelling of ze er interesse voor hebben. U kunt het ook gratis aanbieden op Marktplaats. Misschien is er nog een boekenwurm die u er vanaf wil helpen en dan hoeft u er niet mee te sjouwen.

@zoekster,

Zelfde idee, alleen was u een paar seconde sneller.

di
door digioma - Nov 30, 2014 om 15:40
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zojuist op Marktplaats gezet, en opsturen??? Dan kun je beter een tablet met toebehoren kopen; ben je vast goedkoper uit. Die 26 boeken zijn zwaar!

Cookies
door Cookies - Nov 30, 2014 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt ze ook zetten op gratisoptehalen

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2014 om 17:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=digioma schreef op zondag 30 nov 2014, 15:40]Zojuist op Marktplaats gezet, en opsturen??? Dan kun je beter een tablet met toebehoren kopen; ben je vast goedkoper uit. Die 26 boeken zijn zwaar!

U heeft ze toch wel aangeboden met Gratis af te halen? Het woord gratis doet wonderen (vaak). Natuurlijk niet opsturen, onbetaalbaar. Had tijd geleden Gratis af te halen, parkiet, kooi en alle toebehoren op een zaterdagavond erop gezet; de volgende dag liep 't storm. Denk eerlijk gezegd niet echt dat een bejaardentehuis hier op zit te wachten, tenzij het jonge bejaarden zijn. ;-)

di
door digioma - Nov 30, 2014 om 18:09
646 Antwoorden / 29 Vragen

Tenormin, bedankt voor de tip en zojuist geplaatst. Kende de hele site niet!

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2014 om 18:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=digioma schreef op zondag 30 nov 2014, 18:09]Tenormin, bedankt voor de tip en zojuist geplaatst. Kende de hele site niet!

@digioma, wel lief hoor maar denk dat U Carola.83 bedoelt voor de tip. Ik ken die site ook niet. ?

kanty
door kanty - Jan 7, 2015 om 11:54
284 Antwoorden / 69 Vragen

Beetje laat maar ik zeg doen. Lief van U.
Gr van Kanty.

di
door digioma - Jan 7, 2015 om 13:40
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zestig kilo boeken cadeau gegeven aan Noppes; zij reuzeblij! Noppes is hier in de regio een soort kringloopwinkel waar licht gehandicapten werkzaam zijn. Keurige zaak, ze nemen zeker niet alles aan, maar er zijn prima meubels, serviesgoed, boeken enz. te koop en ingebrachte kleding wordt zorgvuldig geselecteerd, is brandschoon en hangt in duidelijk aangegeven rekken.
Misschien een tip voor andere lezers die komend voorjaar gaan opruimen... legpuzzels naar bijv. instellingen voor gehandicapten en ouderen, overbodig speelgoed ook naar instellingen etc. Wordt dankbaar aanvaard in deze tijd van bezuinigingen.