fe
door ferry3 Apr 8, 2015 om 11:10
Vrije tijd & tuin

Marktplaats

Op Marktplaats biedt een verkoper postzegels aan met een misleidende tekst. Daarmee tracht hij waardeloze zegels te verkopen voor minstens het 100- voudige van de werkelijke waarde.
Daarop heb ik Marktplaats meerdere keren- met bewijsvoering- gewezen. Dit is de kern van hun antwoord:
"Ik begrijp dat u deze postzegels herkend als frauduleus aangeboden postzegels, echter kunnen wij op basis van deze bevindingen geen actie nemen aangezien wij van de advertentie uit dienen te gaan. Daarnaast zijn wij geen experts op dit gebied en bieden wij slechts een platform om kopers en verkopers bij elkaar te brengen".
Iemand een idee om hier effectief tegen op te treden?

1275 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die postzegels zijn maar waard wat de gek er voor geeft. Als iemand het 100-voudige wil betalen of vragen voor iets waarvan de waarde niet vaststaat, moet hij dat zelf weten,

fe
door ferry3 - Apr 8, 2015 om 11:41
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:32]Die postzegels zijn maar waard wat de gek er voor geeft. Als iemand het 100-voudige wil betalen of vragen voor iets waarvan de waarde niet vaststaat, moet hij dat zelf weten,

De kern van mijn verhaal is natuurlijk dat Marktplaats vooralsnog niets wenst te doen aan bewijsbaar misleidende advertenties.

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2015 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zouden ze?

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2015 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ferry3,

Het is aan de kopers om op te letten.
Pas als er daadwerkelijk sprake is van fraude kan er ingegrepen worden.

Met vr.gr.

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2015 om 12:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:54]Maar waarom zouden ze?

Tijger1 neemt de bochten haarscherp, maar gaat hier beslist niet te kort door de bocht. Niemand hoeft bij ver- en aankoop tussen twee partijen erop te letten of er iemand graag teveel wil betalen.......vrijwillig of door gebrek aan expertise.

Onwettig is dus het ook niet, daar passen juristen wel op!

Optreden, wanneer u dit graag wilt, kunt u door man en paard rond te toeteren over deze misleidende advertentie, maar niet over Marktplaats.

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2015 om 12:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ferry3 schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:41][quote=tijger1 schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:32]Die postzegels zijn maar waard wat de gek er voor geeft. Als iemand het 100-voudige wil betalen of vragen voor iets waarvan de waarde niet vaststaat, moet hij dat zelf weten,

De kern van mijn verhaal is natuurlijk dat Marktplaats vooralsnog niets wenst te doen aan bewijsbaar misleidende advertenties.

Als deze verkoper in de Telegraaf adverteert, is de Telegraaf ook niet verantwoordelijk. Het is precies zoals MP schrijft: een platform om kopers en verkopers bij elkaar te brengen.

costnix
door costnix - Apr 8, 2015 om 16:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor een postzegels zijn het?
De eerste postzegel ooit, de "one penny black" uit 1840 is postfris £ 4.000 waard