borreman2011
door borreman2011 Feb 11, 2014 om 13:38
Vrije tijd & tuin

Op zoek naar een L.P.

Als kind had ik een mooie LP gekregen van een nicht.
Dit was in de jaren 70.
Helaas is deze verloren gegaan door omstandigheden.
Ik zou graag deze weer hebben.
Ik weet geen titel meer, maar weet wel hoe deze eruit zag.
Het was een blauwe hoes met een gouden plaat.
Het was zoiets als golden hits of gouden hits.
Wie kan mij aan de titel helpen, zodat ik mijn zoektocht kan starten.

1092 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou wel heel erg toevallig zijn als het deze is

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel voor de suggestie, maar helaas.
Het is geen Beatles elpee.
Het waren losse nummer van verschillende artiesten. Ik weet nog dat de A zijde begon met een instrumentaal nummer.
Het was trouwens van het label Philips.
Het was de afbeelding van een LP met label en groeven.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je 'm [url=http://www.discogs.com/]hier ([u]klik[/u])[/url] vinden.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2014 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stonden er Nederlandse nummers op of buitenlandse? Was het muziek jaren 70 of van eerder, en wat voor genre? Herinner je je er geen enkel nummer of artiest meer van?
Je zou eens op platenmarkten in dozen kunnen zoeken klik hier en eventueel daar ook aan verkopers kunnen vragen.
Anders misschien met Koningsdag eens rond kijken, daar wordt allerhande tijdens vrijmarkten aangeboden en vaak ook dozen vol met lp's.
Verzamel lp's zijn vaak geen collectibles en daarom moeilijker te vinden.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2014 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op dinsdag 11 feb 2014, 19:53: Stonden er Nederlandse nummers op of buitenlandse? Was het muziek jaren 70 of van eerder, en wat voor genre? Herinner je je er geen enkel nummer of artiest meer van?
Je zou eens op platenmarkten in dozen kunnen zoeken klik hier en eventueel daar ook aan verkopers kunnen vragen.
Anders misschien met Koningsdag eens rond kijken, daar wordt allerhande tijdens vrijmarkten aangeboden en vaak ook dozen vol met lp's.
Verzamel lp's zijn vaak geen collectibles en daarom moeilijker te vinden.

Er stonden geen Nederlandse nummers op. Het was echt een plaat uit eind 60 begin 70. Het enigste wat ik me nog herinner is het begin van het eerst nummer. Maar wel dat de rest ook heel goed was. Het waren voornamelijk Engelse artiesten zoals de dubbelaar Britisch Gold.
Het afstruinen van platenmarkten is door gezondheids redenen niet mogelijk.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het je om de muziek of de lp als showmodel?

Ik denk dat het zo'n lp is die (niet kwetsend bedoeld) met de titel alle 20 slecht (zo ik ze noem).

Was het eerste nummer mogelijk iets van The Ventures (walk don't run) o.i.d.?

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou zo maar eens kunnen @mahadma. Ook dacht ik aan The Shadows die toen ook vaak op verzamel lp's stonden.
Verder vind ik van Philips overwegend uit die tijd de serie "Alle 13 Goed" maar die hebben andere hoezen.
Misschien kent u iemand die bijv. bij een kringloper voor u kan zoeken. Daar staan vaak ook bakken vol lp's (en singles).

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor alle reacties. Het was zeker geen alle 13 of 20 goed of slecht.
Nadat ik mijn bericht had verstuurt, heb ik nog eens nagedacht en wist opeens dat het geen Philips, maar Pickwick was.
Er stonden echt alleen verschillende nummers op van verschillende artiesten
Maar ik denk dat ik de discussie maar sluit. Het wordt een eindeloze zoektocht.
Het is gewoon helaas pindakaas.
Bedankt voor alle reacties en suggesties of er moet nog een goede bruikbare bijkomen.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het Pickwick als thee, een reclame lp wellicht? Dat instrumentale nummer, kan je daar nog iets van boven water halen en hoeveel nummers stonden erop? Vooral in die tijd waren er veel gitaar groepen en ik wil best verder zoeken voor je. Komen er als je zoekt nog flarden boven? Wellicht iets van merseybeat?

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pickwick Records

Profiel:
Oorspronkelijk gelanceerd 1962 in Londen als de Britse dochteronderneming van het Amerikaanse label dat zijn naam deelt, het zich snel gevestigd als marktleider in budget-prijs LPs dankzij zijn innovatieve bedrijfsvoering. Het was het eerste Britse bedrijf in te voeren exclusieve licenties deals met de grote platenmaatschappijen (voor vele jaren was het de officiële begroting heruitgave uitlaatklep voor labels als RCA en CBS .) In 1987, Pickwick Group genoteerd op de London Stock Exchange, onafhankelijk te blijven tot 1992 toen het werd overgenomen door Carlton Communications voor UKP92 miljoen. Carlton gemarginaliseerd het merk Pickwick maar benadrukt haar Hallmark Records label, terwijl de toenemende concurrentie van zowel grote labels en parvenu's zoals Ace , Trunk en Edel in haar marktaandeel te snijden. In 1999, Carlton verkocht Pickwick leidt tot een daling van drie jaar, die eindigde toen een groep investeerders kocht het bedrijf en op weg om het te revitaliseren. Hoewel het heeft niet langer 40% van het budget heruitgave markt, is Pickwick Group nog steeds het aanbieden van betaalbare muziek op de Britse markt. ?
Sublabels:
Contour Red Label , Hallmark Muziek & Entertainment , Hallmark Records , Limited Edition Collection , Pickwick Super Stars , Scoop 33
Parent Label:
Pickwick
Contact Info:
Pickwick Group Ltd
Suite 1, Merritt House
Hill Avenue
Amersham
Buckinghamshire
HP6 5BQ Algemene inlichtingen e-mail: info@pickwickgroup.com Tel: +44 (0) 1494 732 800

@Borreman,

het liet me niet los, je vraag. Wellicht kom je verder met het bovenvermelde email adres.

Anders kan je op Marktplaats kijken onder de zoeknorm: pickwick lp

Succes verder en laat weten of je eruit komt. Groet vanuit het zuiden.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie deze site klik hier. Met op de middelste kolom klikken ziet u een afbeelding van de hoes van de betreffende lp.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met je link, Aurora, heef TS effe werk, maar wie weet ....... (maar wel goed zoekwerk).

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, het is toch koud buiten....

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook al een link naar discogs geplaatst. Maar goed, kleine kans maar is het misschien? Betreft een LP waar bekende hits door andere (onbekende) artiesten [url=http://strattanpossum.blogspot.nl/2011/07/18-golden-hits-of-1970.html][u]opnieuw zijn uitgevoerd[/u][/url].

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Dank jullie enorm voor alle moeite. Ik heb gezien dat er veel elpee's zijn met mijn beschrijving. Ik ben bang dat het echt zoeken is in een hooiberg. Ik leg me er maar bij neer.
Ik sluit bij deze de discussie.
Nogmaals alle dank

ve
door verwijderd - Feb 13, 2014 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, succes verder.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zeroto180.org/?p=7224 ????????????

ve
door verwijderd - Feb 16, 2014 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er verdacht veel op, nu afwachten wat de Vraagsteller zegt.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2014 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die tip had @diumenge donderdag jl al met gemakkelijke links gegeven, maar dat was hem niet. Het moet ook Pickwick Records zijn.