f1
door f16 Nov 7, 2008 om 16:11
Vrije tijd & tuin

Roken

Wie heeft er ook moeite met het feit dat er straks msschien in de grensstreek gerookt mag worden in kleinere cafe''s? Ik ben zelf een verwoed roker en mag bij ons in de stamkroeg niet roken. Dat is een wet geworden en is geldig voor heel Nederland. Nu wil het cda uitzonderingen gaan maken, dwz als je toevallig in de grensstreek woont mag je roken en elders niet. Ik vind dat je of wel of niet mag roken,ongeacht waar je woont.Dit is oneerlijke concurrentie ook. De kroegbaas in de grensstreek overleeft en vele anderen niet.Voor mij en met mij velen meer had Klink deze wet niet hoeven te maken.

1054 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Nov 7, 2008 om 16:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het roken moet wat mij betreft gewoon overal verboden blijven, ook op het terras. Die kroegen komen heus wel weer vol.

GSM

anita1971
door anita1971 - Nov 7, 2008 om 17:12
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk er het zelfde over als GSM.

Ik als astmapatiënt kon geen kroeg meer in omdat het binnen de korste keren blauw stond, nu met het rookverbod is er weer een wereld voor me open gegaan.

Weet u nu nog niet dat u anderen met uw gerookt schade berokkend??

astoria
door astoria - Nov 7, 2008 om 18:13
362 Antwoorden / 55 Vragen

F 16 noem mij uw woonplaats en ik geef u een pafplaats Fred

fe
door feeny - Nov 13, 2008 om 19:47
35 Antwoorden / 0 Vragen

ik vindt het belachelijk dat het overal verboden is. 50-50 lijkt me een prima alternatief. Wie zijn tent rookvrij wil maken doet dat en wie dat niet wil doet dat niet. Grote sticker op de deur en iedereen weet waar hij aan toe is.

toolboy
door toolboy - Nov 13, 2008 om 20:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb er geen moeite mee maar vind het belachelijk.Een cafe/bar/ restaurant is zelf wel in staat om aan te geven of er gerookt mag worden.daar hebben de zakkenvullers en geldverkwisters uit de haag niet voor nodig.Geef de rokers dezelfde gedoog status als de wietrokers .

T

edwardus
door edwardus - Nov 13, 2008 om 20:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hele rare proefballonnetjes van het CDA weer, hoe definieer je in hemelsnaam "grensstreek". In een mum van tijd is Nederland grensstreek geworden. Wat mij betreft mag iedereen stoppen met roken, maar ik vind ook dat er ruimte moet zijn voor diegenen die dat niet willen (niet kunnen bestaat namelijk niet).

Van mij mag de horeca zich ook indelen in niet-rokers en wel-rokers of gewoon met goed afgescheiden ruimten voor beide.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 13, 2008 om 20:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ toolboy,

Als ik het wel heb begrepen heeft de wietroker ook al de langste tijd z'n gedoogstatus gehad.

Hardware ERror MAN. (heeft vanaf z'n 8-e gerookt doch is nu een fanatieke niet-roker. Dat gaat altijd zo met bekeerlingen;-)