ja
door jafdragstra Jan 14, 2014 om 17:27
Vrije tijd & tuin

Telegraaf actie Ipad

Ik heb een abonnement gepakt op de telegraaf met een ipad mini en de krant op vrijdag en zaterdag voor €23,95 per maand 2 jaar lang. nu is de eerste betaling bij hun binnen maar ik had nog geen mail ontvangen voor de bestelling van de ipad mini.
nu krijg ik vandaag een mail de op mijn verzoek het abonnement is stop gezet niet waar is door de telegraaf zelf gedaan i.v.m. negatief betaling onderzoek er staat in de actie niet dat ze BKR registratie doen en daarom komen wij niet in aanmerking voor deze ipad mini jammer.
maar ze hebben wel de eerste 23,95 binnen als er 9 miljoen mensen in Nederland met een negatieve BKR registratie stel er doen 10000 mee aan de actie maal 23,95 is €239.500 de helft heeft dus het zelfde probleem als ik dan hebben ze nog €119.750 winst in een maand.
kan ik de eerste betaling op een of andere manier terug vorderen.

7540 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Absurd. Stond dat ergens in de voorwaarden dan als een reden om te ontbinden? Zo nee, dan zou ik in uw geval het stopzetten simpelweg niet accepteren. Als ze toch voet bij stuk houden dan lijkt het mij redelijk dat het betaalde abonnementsgeld wordt terugbetaald.

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2014 om 17:34
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het staat een aanbieder vrij om een in zijn/haar ogen "risico betaler" niet te leveren.

Dat zal zeker ergens, al of niet verstopt, in de voorwaarden gestaan hebben.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 17:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:34]Het staat een aanbieder vrij om een in zijn/haar ogen "risico betaler" niet te leveren.

Dat zal zeker ergens, al of niet verstopt, in de voorwaarden gestaan hebben.Ook na het tot stand komen van de overeenkomst en accepteren van de eerste termijn betaling?

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2014 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je een maand betaald hebt en je hebt een maand de krant ontvangen, kun je het abo geld niet terug boeken. Heb je geen enkele krant ontvangen, zou ik als ik jou was, het geïncasseerde geld terug boeken.

alfatrion
door alfatrion - Jan 14, 2014 om 18:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het een en ander hangt af van de omstandigheden.
Hoe zag het aanbod er uit? Hoe is de overeenkomst tot stand gekomen? Zijn er algemene voorwaarden van toepassing verklaard? En zo ja, wat hier over in?

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2014 om 18:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

15. Met het aanvragen van een Actie Abonnement verleent de Afnemer De Telegraaf onherroepelijk toestemming om een controle op de kredietwaardigheid van de Afnemer te (laten) verrichten in overeenstemming met de daarop toepasselijke regels. Indien De Telegraaf negatief wordt geadviseerd over de kredietwaardigheid van de Afnemer, dan kan De Telegraaf besluiten het Actie Abonnement te weigeren. In dat geval heeft de Afnemer geen recht op de iPad. De Telegraaf zal op verzoek van de Afnemer een dergelijk negatief advies motiveren.

Actie voorwaarden

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die controle staat in de voorwaarden vermeld: klik hier. Zie onderaan de Actievoorwaarden en dan (o.a.) artikel 15.

ja
door jafdragstra - Jan 14, 2014 om 18:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Staat in actievoorwaarden maar check dit dan voor de eerste betaling wordt afgeschreven en niet naar twee maanden.

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2014 om 21:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jafdragstra schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:34]Staat in actievoorwaarden maar check dit dan voor de eerste betaling wordt afgeschreven en niet naar twee maanden.

U geeft toe de actievoorwaarden te kennen; neem dan ook aan dat u zelf weet een BKR registratie te hebben; zou u er dus eigenlijk helemaal niet op hebben moeten reageren

ma
door mataraty - Jan 15, 2014 om 06:38
73 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster.

Even ongeacht de voorwaarden.
Is het wettelijk niet zo dat een overeenkomst als geldig/bindend gezien mag worden als de betaling door hen geincasseerd is en de dienstverlening (bezorging) al uitgevoerd word?

@jafdragstra
Is het bedrag door u overgemaakt of door de telegraaf per incasso van uw bankrekening gehaald en is de bezorging al wel of niet gestart?

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2014 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig hebben geen 9 miljoen Nederlanders een negatie BKR registratie.

U weet toch zelf van uw eigen registratie?

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2014 om 10:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Mataraty,

waarschijnlijk zullen er vanwege het "gratis" (lees inclusief) tablet, aanvullende voorwaarden gelden.

tmgwebcare
door tmgwebcare - Jan 24, 2014 om 11:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen JafDragstra,

Wat jammer om te vernemen dat uw abonnement is beëindigd naar aanleiding van de toetsing kredietwaardigheid.

In de actievoorwaarden van het iPad-abonnement staat beschreven dat wij iedere aanvraag op kredietwaardigheid controleren waarbij wij gebruik maken van de diensten van Focum.

Zoals u zult begrijpen is een dergelijke controle noodzakelijk in verband met de waarde van de ipad.

Voor vragen over uw registratie bij Focum verwijzen wij u graag naar www.focum.nl.

Voor alle overige zaken en vragen verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088 – 824 824 1 of www.mijntelegraaf.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

De Telegraaf