pa
door pampie Jul 19, 2015 om 16:25
Vrije tijd & tuin

Wroetende vogels

Wie weet waarom de vogels nu nog steeds in de balkonbakken wroeten? Het is 19 juli en nog steeds worden onze bakken vernield.

5823 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2015 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pampie,

Op zoek naar insecten etc. ?

costnix
door costnix - Jul 19, 2015 om 17:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Felix Domesticus zorgt er voor, dat mijn plantenbakken niet worden uitgegraven.

door 1953 - Jul 19, 2015 om 17:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 19 jul 2015, 17:08]Mijn Felix Domesticus zorgt er voor, dat mijn plantenbakken niet worden uitgegraven.

Dat doet mijn Felis Catus Domestica, Ruby, ook.

Natuurlijk gedrag van vogels, en met een beetje geluk roepen ze ook nog 'Pussycat!'

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 19, 2015 om 17:37
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Pampie,
de vogels zijn op zoek naar zaadjes die in de balkonbakken gewaaid zijn en de losse aarde voelt lekker aan.
Vr, gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2015 om 17:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou in die bakken wat bamboe stokjes kunnen zetten met een omgekeerde lege plastic afwasflesjes of iets vergelijkbaars erop die dan in de wind wat rammelen, of wat kindermolentjes (die niet glinsteren) erin steken. Anders netjes over de bakken doen.
Bij mij komt elke ochtend vroeg een brigade van eksters/kauwen die niet alleen wroet en (hun) orde op zaken stelt, maar die zelfs verder alles ook uitvoerig inspecteert. Als die vertrokken zijn doen kraaien soms ook nog hun rondjes, gevolgd door een incidentele merel.

hansje klein
door hansje klein - Jul 19, 2015 om 18:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Reken er maar vast mee, dat ook op 20 juli de bakken omgeploegd gaan worden.
Het is allemaal tegenstrijdig; de mens plant bloemen op plekken waar ze niet thuishoren en de vogels gaan gewoon verder met het natuurlijke gedrag......naar dagelijks voedsel zoeken in de aarde onder de planten.......

TIP: Plant drie keer zoveel planten, zodat er gaan aarde meer zichtbaar is om in één klap uw doel te bereiken; veel groen en bloemen op het balkon en tòch geen vogels meer, omdat ze niet meer bij de/uw aarde kunnen komen!

valerius-2
door valerius-2 - Jul 19, 2015 om 19:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De vogels hebben een instinct waar grond is en planten daar is voedsel dus gaan zij daar na zoeken. Daar zij net dus vogels voor katten doen dit met een andere reden.

lynx
door lynx - Jul 19, 2015 om 21:35
16 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een vogelhuisje en een zak zangzaad. Hopelijk wroeten ze dan niet meer in je bloembakken, maar krijg je het hele jaar door elke dag een prachtig zangconcert.

door 1953 - Jul 20, 2015 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 19 jul 2015, 17:37]Hallo Pampie,
de vogels zijn op zoek naar zaadjes die in de balkonbakken gewaaid zijn en de losse aarde voelt lekker aan.
Vr, gr.

En wat dacht u van de mos als nestmateriaal!

cantate
door cantate - Jul 20, 2015 om 12:08
15 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lynx schreef op zondag 19 jul 2015, 21:35]Koop een vogelhuisje en een zak zangzaad. Hopelijk wroeten ze dan niet meer in je bloembakken, maar krijg je het hele jaar door elke dag een prachtig zangconcert.

Dit lijkt mij een goede raad. Zelf heb ik mezenbollen hangen en hoewel de vogels af en toe in mijn bloembakken springen, wordt het niet echt omgeploegd en zeker niet vernield, zelfs niet door de duiven, die ook regelmatig komen kijken.
Anderzijds heb ik ook ooit een Felix domesticus gehad en die probeerde al mijn planten op te eten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 20, 2015 om 12:16
7209 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 20 jul 2015, 01:52][quote=sjoppie schreef op zondag 19 jul 2015, 17:37]Hallo Pampie,
de vogels zijn op zoek naar zaadjes die in de balkonbakken gewaaid zijn en de losse aarde voelt lekker aan.
Vr, gr.

En wat dacht u van de mos als nestmateriaal!
In juli worden geen nesten gebouwd.

kooikers
door kooikers - Jul 20, 2015 om 13:54
43 Antwoorden / 0 Vragen

Een Plastic kraai in het tuincentrum kopen en op de leuning vast maken.
Duiven en kleine vogeltjes zie ik niet meer, meerdere bewoners hier in de buurt hebben er een zitten.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2015 om 16:57
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me net zo weinig werken (de plastic kraai) als de nep reiger bij de vijver. Na een tijdje hebben ze het best wel door dat de nep kraai niet beweegt. Net als die reiger.

wo
door wolfje7 - Jul 21, 2015 om 14:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

wij willen allemaal natuur en zodra het wat rommel wordt/geeft willen wij de veroorzakers zo snel mogelijk van het terrein af. Ach ik veeg nog wel een keer met stoffer en blik en/of bezem. Ik geniet elke dag van hun aanwezigheid. We moeten samen leven en niet elkaars vijanden worden

door 1953 - Jul 21, 2015 om 18:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op maandag 20 jul 2015, 12:16][quote=1953 schreef op maandag 20 jul 2015, 01:52][quote=sjoppie schreef op zondag 19 jul 2015, 17:37]Hallo Pampie,
de vogels zijn op zoek naar zaadjes die in de balkonbakken gewaaid zijn en de losse aarde voelt lekker aan.
Vr, gr.

En wat dacht u van de mos als nestmateriaal!
In juli worden geen nesten gebouwd.

Ach ja, dat was ook in het voorjaar gebeurd.

nico s
door nico s - Jul 27, 2015 om 13:08
87 Antwoorden / 26 Vragen

koop een zakje iets dikkere kiezel steentjes en verdeel die over de bloempotten alleen de steentjes de zakjes niet dus de steentjes of stenen moeten wel de aarde bedekken zo dat ze aan het mereloog onttrokken zijn veel succes nico s

pa
door pampie - Jul 27, 2015 om 14:11
23 Antwoorden / 2 Vragen

Aan allen die op mijn vraag een positief antwoord gaven: hartelijk dank!
Een groet, Pampie.