Ba
door Bakstenen Feb 29, 2020 om 18:05
Winkels & webshops

Aangetekende brief gewoon als brief door de bus gdaan

Ik had wat besteld,en dat is als aangetekende brief verzonden,was een paar dagen weg,en bij thuiskomst lag de brief in de brievenbus,bij track en trace gekeken en zag dat de postbode gewoon een handtekening had gezet,en zo door de brievenbus had bezorgd.
Gereclameerd bij Postnl en dan krijg je excuses maar op mijn vraag om het verschil van een aangetekende brief met gewone brief te vergoeden,werd er laconiek op gereageerd,"de brief is toch bezorgd mijnheer",wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat Postnl dit vergoed?.

1465 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 29, 2020 om 18:09
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Geef het maar op dat gaan ze echt niet vergoeden.

tijger1
door tijger1 - Feb 29, 2020 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent toch de verzender niet? Maar waarom iets aangetekend laten bezorgen, terwijl u een paar dagen weg bent? Niet echt handig.

Ba
door Bakstenen - Feb 29, 2020 om 18:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1,dat had ik niet in de hand wanneer het verzonden zou worden,en dan nog,een aangetekende brief mag alleen bezorgd worden met handtekening,dan zou in dit geval de brief bij onbezorgd bij het Postkantoor komen,waar ik het kan afhalen

aurora1
door aurora1 - Feb 29, 2020 om 18:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u nog meer kunt doen? Niets. U bent immers ook niet de verzender? Voortaan bestellingen beter timen, niet een paar dagen weggaan als het kan arriveren, of bij een afhaalpunt laten bezorgen?  Verder dit vergeten (zonde van uw tijd en energie) en van het weer genieten? U heeft het immers ontvangen, dus wat is het probleem?

me
door mein33 - Feb 29, 2020 om 18:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat zou er vergoed moeten worden en aan wie dan wel ?
Als er al vergoed zou moeten worden, dan in iedergeval niet aan u, want u heeft de brief niet verzonden een ook geen schade geleden.
U had liever gezien dat uw brief bij servicepunt was achtergelaten alwaar u het kon afhalen en daar heeft u een punt !
Echter,  voor deze overtreding van de spelregels zal hoogstens een reprimande aan de Postnl bezorger (kunnen) worden gegeven door zijn/haar werkgever.
Mogelijk dacht de bezorger u een plezier te doen door voor een snelle bezorging te zorgen, maar krijgt daarvoor nu de kous op de kop !

Hier zult u het echter mee moeten doen, want meer zit er echt niet voor u in !  ;-))

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2020 om 18:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Voor wat een handtekening vandaag de dag nog waard is: op papier nog wel te doen maar op de moderne apparaten: ik krijg het niet voor elkaar, lijkt niet eens op mijn handtekening. Los van dat: ik heb het ontvangen, dus al blij genoeg.

diumenge
door diumenge - Feb 29, 2020 om 19:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp het probleem niet zo goed. De afzender kiest voor aangetekend verzenden omdat deze zekerheid wenst over de ontvangst, in theorie heeft de afzender deze zekerheid nu niet en zou daar dus over kunnen klagen. Wat is jouw belang als ontvanger van de brief om er per se een handteking voor te willen zetten? De brief is immers ontvangen.

jo
door jorisw - Feb 29, 2020 om 19:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ontvanger maakt dat toch niet uit, als je het al ontvangen hebt? Het is vooral lullig voor de verzender die geen bewijs heeft dat jij het hebt ontvangen. Als je echt wil zou je van de verzender kunnen verlangen dat hij het nog een keer stuurt omdat jij formeel niets ontvangen hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2020 om 13:49
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig en dit zou m.i. moeten inhouden dat de postbode er op wordt aangesproken! De post is bezorgd dus te claimen valt er ook m.i. niets.

En ook bij mij geldt dat als ik met een vinger mijn handtekening moet zetten op een beeldscherm of beeldschermpje er weinig van klopt.