sl
door slobberbone May 26, 2013 om 15:30
Winkels & webshops

AH is niet de duurste supermarkt

In de uitzending van 25 mei 2013 werden de boodschappen van Lidl als goedkoopste gekocht en AH als duurste en meteen ook zo betiteld.

Als ik mijn best doe en dat lijstje winkel bij AH kom ik euro,s goedkoper uit namelijk 37,82 euro en niet alles van euroshopper.

Lidl was 43,21 dus aanmerkelijk duurder.

Als goedkoopste wilt testen prima ,neem dan ook het goedkoopste :)

2043 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 26, 2013 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het gaat om een totaal pakket niet om 1 maar meerdere producten.

sl
door slobberbone - May 26, 2013 om 20:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 26 mei 2013, 19:01]Het gaat om een totaal pakket niet om 1 maar meerdere producten.

Dat heb ik ook gedaan in mijn vergelijk,zelfde pakket boodschappen die Kassa ook heeft gedaan.

pino123
door pino123 - May 27, 2013 om 12:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je voor de betreffende vergelijking ook de inhoud mee gerekend? Meestal heb je bij de Lidl formaten met een hogere inhoudsmaat. Hierdoor wordt het goedkoper.

sl
door slobberbone - May 27, 2013 om 19:47
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 27 mei 2013, 12:39]Heb je voor de betreffende vergelijking ook de inhoud mee gerekend? Meestal heb je bij de Lidl formaten met een hogere inhoudsmaat. Hierdoor wordt het goedkoper.

Waar de gewichten bij stonden ook zo overgenomen maar een zak appels, heb ik een zak appels genomen en of die bij Lidl of andere supermarkt groter weet ik niet, kan ook net andersom zijn :)

holstein
door holstein - May 28, 2013 om 14:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ben het wel met je eens, want vergelijk van een Lidl product, neem bv eens een literpak yoghurt, met een winkelmerk van Jumbo of AH klopt natuurlijk niet, dan moet je daar het Euroshopper of E merk nemen en die vergelijken, dan ben je geen cent duurder uit.

sl
door slobberbone - May 28, 2013 om 23:33
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=holstein schreef op dinsdag 28 mei 2013, 14:06]Ben het wel met je eens, want vergelijk van een Lidl product, neem bv eens een literpak yoghurt, met een winkelmerk van Jumbo of AH klopt natuurlijk niet, dan moet je daar het Euroshopper of E merk nemen en die vergelijken, dan ben je geen cent duurder uit.

Klopt, en proef jij het verschil in Yoghurt als ik ze blind test zijn ze allemaal even lekker. En dat geld voor meer producten bv cola(sinas/bitterlemon is iets beter) is niet echt mij smaak van euroshopper maar het is echt de goedkoopste die er is in de vergelijk van kassa.

tot15karakters
door tot15karakters - May 31, 2013 om 12:41
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een tijdelijke aanbieding nooit meerekenen.
Reken de normale vaste prijzen, zowel bij Lidl als AH.

En een aangepast pakket, ja de Jam bij AH is goedkoper dan Lidl en Aldi,
maar dat is dan suiker met kleurstof zonder vruchten en het is ook Jam...
Maar ik hoef die niet!

Het kan zijn dat AH juist het pakket in de aanbieding doet, of vast verlaagd om de volgende keer alleen op dat pakket te scoren...
Dus is het toevallig dat deze net verlaagd zijn????

sl
door slobberbone - May 31, 2013 om 14:16
508 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, gewone normale prijzen zijn gerekend bij AH.

Dat jij die jam lekkerder vindt van Lidl misschien zijn er zat te vinden net andersom, punt is het is goedkoper bij de AH dus kun je supermarkt niet aanrekenen dat ze de duurste zijn want dat klopt niet.

Juist met aanbiedingen en bonus ben je nog veel goedkoper uit, maar dat heb ik niet meegenomen.

Maar mijn vergelijk kun je ook doortrekken naar Jumbo low-budget is ook goedkoop en vaak goede kwaliteit bv vaatwasmachinepoeder.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2013 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De goedkoopste, dus Euroshopper artikelen zijn niet getest.

Het gaat in die vergelijking om prijzen tussen de huismerken en artikelen van Aldi en Lidl. Euroshopper is bodemkwaliteit.

sl
door slobberbone - May 31, 2013 om 17:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 31 mei 2013, 15:49]De goedkoopste, dus Euroshopper artikelen zijn niet getest.

Het gaat in die vergelijking om prijzen tussen de huismerken en artikelen van Aldi en Lidl. Euroshopper is bodemkwaliteit.

Ja dat weet ik maar betitel Ah niet als duurste.

Zeg dan : AH is in deze test de duurste maar hebben een goedkoper alternatief net als C1000 ,Jumbo.........

Euroshopper heeft een bodemprijs en vaak een goede prijs/kwaliteitverhouding.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2013 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is toch duidelijk uiteen gezet wat er vergeleken wordt. HUISMERKEN van de supers, en euroshopper is geen huismerk, met daarnaast de spullen van de Aldi en de Lidl.

Je hebt qua prijs de A-merken, huismerken en dan als laagste Euroshopper.

En Euroshopper kan best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar de supers verbinden er niet hun naam aan.

sl
door slobberbone - May 31, 2013 om 17:56
508 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is dat in de tweede uitzending niet zo naar voren gekomen. Hoeveel mensen denken nu wel niet dat AH altijd de duurste is en Lidl/Aldi altijd goedkoopste en en A-merken B of C daar hecht ik geen waarde aan ik koop wat ik lekker vindt en betaalbaar en daar zit ook Euroshopper bij.

Vaak zag je ook in dat product vergelijk men toch voor goedkoopste gaat er zit weinig tot geen verschil in.

Maar het gaat mij enkel om dat bij Kassa , AH als duurste wegzet terwijl er een goedkoper alternatief aanwezig is.

ol
door olijfje3 - Aug 22, 2013 om 02:33
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik vraag me af hoe betrouwbaar die metingen, er zijn veel factoren die meewegen. frisdrank koop ik nooit, koffie veel. als je alles per huishouden per supermarkt wilt bijhouden wordt krankzinnig. een aanbieding is ook niet altijd een aanbieding lidl is voor mij al geen optie te ver weg olijfje3

ol
door olijfje3 - Aug 22, 2013 om 02:49
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik wens iedereen een rustige nacht

olijfje3

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 22, 2013 om 02:57
619 Antwoorden / 29 Vragen

noch de goedkoopste!

ikbenik
door ikbenik - Aug 22, 2013 om 04:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

En toch vind ik het bizar dat men weer spreekt over wie de goedkoopste is.
Ik ken mensen die bijvoorbeeld de goedkoopste cola gaan kopen en dan dol enthousiast zijn dat men voor een bepaald bedrag wel zeer veel cola kan kopen!
Wauw!
Dat die cola niet te zuipen is wordt er niet bijverteld.

Mijn punt is dan ook dat men niet alleen op de prijs af moet gaan.

Zo is mijn ervaring dat het eigen merk van C1000 heel vaak waardeloos is terwijl het eigen merk van AH juist weer goed is.

Met andere woorden:
Als men de supermarkten met elkaar gaat vergelijken, moet men ook de kwaliteit mee beoordelen en niet alleen naar de prijs kijken.

ma
door marnix1 - Aug 22, 2013 om 08:37
256 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op donderdag 22 aug 2013, 02:57]noch de goedkoopste!
?