co
door colors Sep 4, 2016 om 18:00
Winkels & webshops

Bank verkeerd,ze mogen m laten staan,kan ik hier een compromis voor sluiten

Goedendag , we hebben een bankstel gekocht en is nu afgeleverd, waar 11 weken levertijd op zat , de kussens zouden vast gestoffeerd worden,dit is niet gebeurd.
De fout ligt bij de fabriek, die hebben het verkeerd over geschreven van de winkel , maar de fabriek heeft daarna ook weer een bevestiging (met de fout) naar de winkel gestuurd , in de winkel hebben ze de bevestiging weer goed gekeurd (de fout over het hoofd gezien) nu is de bankgeleverd met losse kussens ipv vast. Winkel zegt dat we zoiets n nieuwe kunnen krijgen maar degene die erover gaat is over 2 weken pas terug van vakantie , of wij tot die tijd kleden over de bank willen leggen ivm bescherming en liever ook niet roken , maar het kan dus wel weer minimaal 8 weken duren voor we een nieuwe bank hebben , nu mogen ze m van mij laten staan , maar ik wil wel dat daar iets tegenover staat , het kost voor hun veel om t weer op te halen , nieuwe bank , deze is dan  tweede hands omdat we er wel mee leven/op zitten en weigeren buiten te moeten roken om hun bank te sparen die ze verkeerd geleverd hebben en dan niet het volle bedrag ervoor kunnen berekenen en dan weer n nieuwe bank laten maken en weer leveren en monteren .... wat zou reëel zijn voor ons als compromis voor te stellen dat ze m mogen laten staan en verder geen toestanden meer ....?
Het is een hoekbank 3x3 pers.  , kostte €2050,~
Ik zie graag jullie reacties , vriendelijke groeten, Colors

2632 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2016 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat kost die bank?

co
door colors Sep 4, 2016 om 18:14
Antwoorden / 1 Vragen

De bank kostte €2050,- (hoekbank)

ja
door jackyh - Sep 4, 2016 om 18:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Begrijp ik het goed? U wilt eigenlijk vaste kussens maar als u korting krijgt dan wilt u ook wel genoegen nemen met losse kussens. Hoeveel kost die bank eigenlijk. Die bank kost dus 2.050 zie ik inmiddels. Voor zo'n prijs moet u wel zeker weten wat u wilt. Zware mensen hebben over het algemeen het liefst vaste kussens. Zorg dat u er geen spijt van krijgt.

co
door colors Sep 4, 2016 om 18:44
Antwoorden / 1 Vragen

We zijn geen zware personen , we hebben de zit kussens wel als steverige optie genomen , dit is wel goed gegaan... ik heb de voor en tegens tegenover elkaar gelegd , zelfs nog de bank in een andere vestiging bekeken en lisse kussen hebben wel weer het voordeel opgeschud te kunnen worden , de vaste kussens steken zoiezo iets uit boven de achterkant,dus zal ook daar inzakken , maar kan dan niet opgeschud worden , dus ik zie er ook wel weer het voordeel.van.in ...

ja
door jackyh Sep 4, 2016 om 18:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Laat ze een voorstel doen maar haal niet het onderste uit de kan. 150 zou al mooi zijn.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 4, 2016 om 18:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een raar voorstel van die winkel om hem bij u te laten staan met strikte leefregels voor u. Ik zou hem gewoon meteen laten ophalen. Al het andere is eigenlijk een slecht compromis.

co
door colors Sep 4, 2016 om 18:46
Antwoorden / 1 Vragen

Stiekem hebben wij er ook echt geen lakens op liggen , schei uit ... is hun fout ...En risico , maar omdat degene die erover gaat op vakantie is zal de bank nog 2 weken blijven staan , omdat ze zelf niet hierover kunnen/mogen beslissen , heel raar ...

zoekster1
door zoekster1 - Sep 4, 2016 om 18:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de bank toch wilt houden, met losse kussens, dan zou ik een voorstel van 1750 euro doen.

hansje klein
door hansje klein Sep 4, 2016 om 18:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....en kletteband kopen! Is uiteindelijk zo gek nog niet omdat je de kussen kunt draaien/wisselen  tegen kuilvorming.

co
door colors Sep 4, 2016 om 18:49
Antwoorden / 1 Vragen

Het is geweven stof , en schuift niet zo snel , onderkant van de zit kussens is dezelfde stof , rondom dus , dus dat zouden we ook nog kunnen draaien , idd eigenlijk niet verkeerd

zoekster1
door zoekster1 Sep 4, 2016 om 19:10
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ze erachter komen dat u eigenlijk wel tevreden bent zo, dan krijgt u denk ik helemaal geen korting meer.  Ik dacht dat het echt een achteruitgang was.  Maar u zegt nu zelf van niet.

getty
door getty - Sep 4, 2016 om 18:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kan je achterhalen wat de bank zou kosten met losse kussens ipv vaste kussens?  Dat verschil moet je in ieder geval terugkrijgen, mits de bank met losse kussens goedkoper is dan met vaste kussens. Is de bank met losse kussens duurder dan moet je niet al te veel verwachten denk ik.

co
door colors Sep 4, 2016 om 18:52
Antwoorden / 1 Vragen

Vanmiddag al in een ander filiaal gecheckt , prijs is hetzelfde

getty
door getty Sep 4, 2016 om 18:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan zou €100 maximaal zijn denk ik wat u zou mogen verwachten.

Johkwe
door Johkwe - Sep 4, 2016 om 19:22
44 Antwoorden / Vragen

Het bedrijf zal zeker genoegen nemen met een redelijke tegemoetkoming.
De hele heisa van ophalen en ruilen zal ze waarschijnlijk meer kosten.
Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt.
Probeer tot een compromie te komen.

co
door colors Sep 4, 2016 om 21:08
Antwoorden / 1 Vragen

Gaan we doen , bedankt

gt
door gtvspc - Sep 4, 2016 om 19:42
18 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zou er een paar stroken klitteband in (laten) naaien voor een paar tientjes en klaar is Kees, maar dan is het natuurlijk einde garantie dus dat wilt u waarschijnlijk liever niet. ;-)

In de eerste plaats heeft u een overeenkomst met de verkoper, niet met de fabriek. U heeft dus niets te maken met de fabriek. Het zwartepieten wiens schuld het is is voor u dan ook compleet irrelevant. Dat "degene die erover gaat" twee weken op vakantie is is ook niet uw probleem.

Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
"Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen."
Dat de verkoper al direct aangeeft de komende twee weken niets te doen (tenzij er sprake is van overmacht doet het waarom er niet toe en hier is geen sprake van overmacht), het minimaal (!) 8 weken gaat duren voor u de bestelde bank heeft èn de verkoper de reparatie uit wil voeren op een manier waar u juist heel veel last van heeft geeft voor mij aan dat de verkoper òf met een beter voorstel moet komen òf de overeenkomst moet ontbinden.

Een compromis sluiten waarbij u afziet van reparatie is uiteraard mogelijk, maar alleen wanneer beide partijen hiermee akkoord gaan. De verkoper is niet verplicht om uw voorstel, hoe redelijk ook, te accepteren.

co
door colors Sep 4, 2016 om 20:53
Antwoorden / 1 Vragen

Van reparatie is geen sprake , er zou een geheel nieuwe bank besteld moeten worden , dit was voor de winkel geen probleem , het nadeel voor ons is dat wij nu ontzettend voorzichtig om moeten gaan (ook met twee katten en een hond moeten opletten) tot de verkeerd geleverde bank opgehaald wordt , maar wij ook niet zonder bank willen zitten de komende weken...Ik wil deze geleverde bank wel houden , zodat we geen gedoe  meer hebben en ik deze bank ook prima vind , maar er dan wel een financiële tegemoetkoming tegenover staat , ik vraag de lezers van kassa wat zij een goed financieel compromis vinden ...

gt
door gtvspc Sep 4, 2016 om 22:23
18 Antwoorden / 7 Vragen

De verkoper kan eigenlijk niet van u vragen deze bank met fluwelen handschoentjes te behandelen, er kleden overheen te leggen etcetera. De verkoper kan u voorzien van een (al dan niet gebruikte) leenbank, maar dan mag u er vanuit gaan dat deze op een normale manier gebruikt kan worden.

Een goed compromis is van verschillende factoren afhankelijk. Ik begrijp dat de bestelde bank en de geleverde bank dezelfde winkelprijs hebben. In dat opzicht bent u dus niet benadeeld. Daarnaast bent u tevreden over de geleverde bank en is deze voor u niet noemenswaardig slechter dan de bestelde bank. De geleverde bank heeft niet alleen nadelen maar ook voordelen t.o.v. de bestelde bank.

In dit geval zou u zelfs kunnen overwegen het er simpelweg bij te laten zitten. U bestelde een bank, de verkoper leverde een bank en u bent over de geleverde bank ongeveer net zo tevreden als u was geweest over de bestelde bank. Daar de winkelwaarde van de banken hetzelfde is zou de financiële tegemoetkoming niet meer moeten zijn dan uw geleden ongemak. Zoals ik het lees is dat ongemak zeer beperkt of zelfs afwezig. Een tegemoetkoming tussen de 0% en 10% lijkt me dan redelijk. Vergeet niet dat de verkoper hier niet mee akkoord hoeft te gaan, hij kan alsnog de bank bij u ophalen en binnen een redelijke termijn de bestelde bank leveren. Uw onderhandelingspositie is dus niet heel sterk.