Geen terugbetaling na retour product webwinkel Oger
Goedenavond,
Ik zit met het volgende probleem.
Op 6 december 2016 is er een bestelling (schoenen 360 euro) geplaatst en betaald middels iDeal bij de webwinkel van Oger.
De bestelling werd op 8 december thuis afgeleverd.
Op 14 december toch maar besloten de bestelling retour (retouneren mag tot 30 dagen na aankoop) te sturen. De retourkosten a 6,75 euro heb ik zelf betaald.
Op 15 december was de bestelling bij Oger retour.
Op 16 december werd een creditnota per email toegestuurd. De terugbetaling zou binnen 14 dagen gedaan worden.
Het probleem is dat de terugbetaling nog steeds niet is gedaan. Meermaals is er contact geweest met de klantenservice van Oger hierover. Telkens worden er beloftes (de terugbetaling wordt vanmiddag overgemaakt of de terugbetaling is al overgemaakt) gemaakt die niet worden nagekomen. We zijn nu weken verder en de terugbetaling is nog steeds niet overgemaakt. Tevens worden mijn emails sinds paar dagen niet meer beantwoord.
Ik wil deze kwestie graag met Oger oplossen. Echter heb ik niet het gevoel dat ik als klant serieus genomen word.
Advies over deze kwestie is zeer welkom. Ik hoop dat de terugbetaling nog deze week wordt overgemaakt. Helaas heb ik daar geen goed gevoel over.
Op de home page op volledig scherm: Final sale ............. all sales 50% off ........ Shop Final sale
Topantwoord
Hallo RDeGraaf ,
Stuur Oger een brief , klik op de rode regel ( voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug
Hoofdkantoor:
Kwadijkerkoogweg 23
1442 LA, Purmerend
Topantwoord
Als u niet in staat bent in persoon naar de winkel te gaan om te kijken of er een oplossing te bespreken is
(voor hetzelfde geld zegt men in de winkel niets met de webshop te maken te hebben) dan zou ik
alles in chronoligsche volgorde en puntsgewijs duidelijk op papier te zetten en aangetekend met bericht
van ontvangst te verzenden.
Ik zou Oger dan ook vriendelijk verzoeken hun verantwoording te nemen en zorg te dragen dat uw geld
binnen 10 werkdagen na dagtekening van de brief op uw rekening staat, voldoet men daar niet aan dan de zaak uit handen geven of de bekende consumenten media inschakelen.
Goedenavond,
Is het deze zaak www.oger.nl/085 303 4636 , die ziet er wel gedegen en professioneel uit. Als er op mails e.d niet meer worden gereageerd dan kunt u het mischien op een facebook pagina proberen ( als zij die hebben ).
Heeft u een rechts bijstand verzekering, de gekochte schoenen zijn niet goedkoop en ik vrees inderdaad dat " uw géén goed gevoel " terecht is.
Ekiem
Goedenavond allen,
Erg bedankt voor jullie reacties!
Ik heb tot op heden niets meer dan totale begrip en geduld getoond. Het is voor mij dan ook een raadsel waarom een bedrijf als Oger zo omgaat met een klant. Wel loop ik sinds enkele dagen met de gedachte om juridische hulp te vragen van DAS. Bestaat de mogelijkheid de kosten die gemaakt worden te verhalen op Oger?
Nogmaals bedankt voor jullie advies. Het wordt enorm gewaardeerd.
Nou als u die volledige uitverkoop ziet, alles voor 50 procent, zult u begrijpen dat ze u niet graag 100 procent willen terugbetalen.:-))
Persoonlijk zou ik er maar langsgaan, vóórdat ze failliet zijn.
Topantwoord
U kunt beginnen met uw klacht overal rond te tetteren, bijvoorbeeld Klacht.nl, Klachtenkompas, het Radarforum. Ze hebben ook Facebook, dus daar maar eens klagen.
Topantwoord
@rdegraaf, indien een Facebook account, OGER, stuurt u onder "berichten" een privé bericht. Werkt (meestal) erg snel en doeltreffend.
Is werkelijk de moeite van proberen waard. Ik lees net dat u meer dan geduldig bent geweest, wat ik beaam. Echter, is een vreemde gang van zaken. Oger staat niet op het punt van failliet. gaan. En de uitverkoop van nu heeft niets te maken met uw aankoop van toen. Zou inderdaad, als u geen Facebook gebruikt uw DAS hulp vragen. Vind het teleurstellend dat u zo'n nare ervaring heeft, normaliter een excellente zaak. Maar ja, zoals Brederoo al zei: het (alles) kan verkeren. Succes.
U schijnt dat zeker te weten, dat ze niet op failliet gaan staan. Maar met bedrijven die zo handelen is echt iets aan de hand.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer