rd
door rdegraaf Feb 6, 2017 om 18:45
Winkels & webshops

Geen terugbetaling na retour product webwinkel Oger

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem.

Op 6 december 2016 is er een bestelling (schoenen 360 euro) geplaatst en betaald middels iDeal bij de webwinkel van Oger.

De bestelling werd op 8 december thuis afgeleverd.

Op 14 december toch maar besloten de bestelling retour (retouneren mag tot 30 dagen na aankoop) te sturen. De retourkosten a 6,75 euro heb ik zelf betaald.

Op 15 december was de bestelling bij Oger retour.

Op 16 december werd een creditnota per email toegestuurd. De terugbetaling zou binnen 14 dagen gedaan worden.

Het probleem is dat de terugbetaling nog steeds niet is gedaan. Meermaals is er contact geweest met de klantenservice van Oger hierover. Telkens worden er beloftes (de terugbetaling wordt vanmiddag overgemaakt of de terugbetaling is al overgemaakt) gemaakt die niet worden nagekomen. We zijn nu weken verder en de terugbetaling is nog steeds niet overgemaakt. Tevens worden mijn emails sinds paar dagen niet meer beantwoord.

Ik wil deze kwestie graag met Oger oplossen. Echter heb ik niet het gevoel dat ik als klant serieus genomen word.

Advies over deze kwestie is zeer welkom. Ik hoop dat de terugbetaling nog deze week wordt overgemaakt. Helaas heb ik daar geen goed gevoel over.

3126 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2017 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan ze soms op failliet gaan?

tenormin
door tenormin Feb 6, 2017 om 19:21
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Neen.

fa
door familyman - Feb 6, 2017 om 18:52
888 Antwoorden / 1 Vragen

Op de home page op volledig scherm: Final sale ............. all sales 50% off ........ Shop Final sale

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 6, 2017 om 18:53
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RDeGraaf ,

Stuur Oger een brief , klik op de rode regel ( voorbeeldbrief )

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

Hoofdkantoor:
Kwadijkerkoogweg 23
1442 LA, Purmerend

Topantwoord

vd
door vdlieuw - Feb 6, 2017 om 18:56
211 Antwoorden / 6 Vragen

Als u niet in staat bent in persoon naar de winkel te gaan om te kijken of er een oplossing te bespreken is
(voor hetzelfde geld zegt men in de winkel niets met de webshop te maken te hebben) dan zou ik
alles in chronoligsche volgorde en puntsgewijs duidelijk op papier te zetten en aangetekend met bericht
van ontvangst te verzenden.
Ik zou Oger dan ook vriendelijk verzoeken hun verantwoording te nemen en zorg te dragen dat uw geld
binnen 10 werkdagen na dagtekening van de brief op uw rekening staat, voldoet men daar niet aan dan de zaak uit handen geven of de bekende consumenten media inschakelen.

ekiem
door ekiem - Feb 6, 2017 om 18:57
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Is het deze zaak   www.oger.nl/085 303 4636 , die ziet er wel gedegen en professioneel uit. Als er op mails e.d niet meer worden gereageerd dan kunt u het mischien op een facebook pagina proberen ( als zij die hebben ).
Heeft u een rechts bijstand verzekering, de gekochte schoenen zijn niet goedkoop en ik vrees inderdaad dat " uw géén goed gevoel " terecht is.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2017 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wellicht met ern creditcard betaald? Dan daar aan de bel trekken.

rd
door rdegraaf - Feb 6, 2017 om 19:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Goedenavond allen,

Erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb tot op heden niets meer dan totale begrip en geduld getoond. Het is voor mij dan ook een raadsel waarom een bedrijf als Oger zo omgaat met een klant. Wel loop ik sinds enkele dagen met de gedachte om juridische hulp te vragen van DAS. Bestaat de mogelijkheid de kosten die gemaakt worden te verhalen op Oger?

Nogmaals bedankt voor jullie advies. Het wordt enorm gewaardeerd.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou als u die volledige uitverkoop ziet, alles voor 50 procent, zult u begrijpen dat ze u niet graag 100 procent willen terugbetalen.:-))

Persoonlijk zou ik er maar langsgaan, vóórdat ze failliet zijn.

rd
door rdegraaf - Feb 6, 2017 om 19:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bestelling is middels iDeal voldaan op de webshop.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2017 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt beginnen met uw klacht overal rond te tetteren, bijvoorbeeld Klacht.nl, Klachtenkompas, het Radarforum. Ze hebben ook Facebook, dus daar maar eens klagen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2017 om 19:29
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@rdegraaf, indien een Facebook account, OGER, stuurt u onder "berichten" een privé bericht. Werkt (meestal) erg snel en doeltreffend.
Is werkelijk de moeite van proberen waard. Ik lees net dat u meer dan geduldig bent geweest, wat ik beaam. Echter, is een vreemde gang van zaken. Oger staat niet op het punt van failliet. gaan. En de uitverkoop van nu heeft niets te maken met uw aankoop van toen. Zou inderdaad, als u geen Facebook gebruikt uw DAS hulp vragen. Vind het teleurstellend dat u zo'n nare ervaring heeft, normaliter een excellente zaak. Maar ja, zoals Brederoo al zei: het (alles) kan verkeren. Succes.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schijnt dat zeker te weten, dat ze niet op failliet gaan staan. Maar met bedrijven die zo handelen is echt iets aan de hand.

Cookies
door Cookies - Feb 6, 2017 om 23:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, van een naderend faillissement is zeker geen sprake. http://www.textilia.nl/Ondernemen/Hoe_Oger_winstrecords_heeft_weten_te_verbreken-161221110641

DOOR TIJGER1 - 6 FEB. 2017 OM 18:50
26907 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Staan ze soms op failliet gaan?

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, mazzel voor de Ts dan.