ekiem
door ekiem Oct 17, 2020 om 18:58
Winkels & webshops

Gele stikker op pakketje

Goedenavond,

Heb net een paketje van Aliexpress ontvangen, waarde 10 euro. Zat echter een gele stikker op envelop met daarop de tekst..... Goods not fulfilling the conditions laid down in Articles 28 and 29 of the Treaty on thr functioning of the european union.

Mijn vraag is...........wat betekent dit. Na al die pakketjes nu ineens dit. Heb geprobeerd te achterhalen wat dit betekent. Weten jullie meer hier over.

Ik hoor het graag, Ekiem

6698 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2020 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoef je je geen zorgen over te maken. Dit wil zeggen dat je er belasting over zou moeten betalen bij een hogere waarde, maar bij een waarde van 10 euro is dat niet het geval.

ekiem
door ekiem - Oct 17, 2020 om 19:34
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie. Daar was ik namelijk stiekem bang voor, je weet maar nooit. Waarde staat ook op de envelop vermeld. Zou ik die moeten bewaren of kan die gewoon weg.

Ekiem

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2020 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je had moeten betalen, dan had je dat al van te voren moeten doen. Envelop kan je gewoon weggooien, eventueel kan je er voor je gemoedsrust een foto van nemen.

audb
door audb Oct 19, 2020 om 20:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Inklaring kosten en de BTW betaal je achteraf nooit vooraf omdat het hier door Post.nl uitgesorteerd wordt en dan naar de douane afdeling gebracht wordt.

Als ze dan merken of zien dat de waarde meer dan €22.- is krijg je een bericht via een email als ze dat weten of via een brief/kaartje en mag je BTW gaan betalen over het bedrag plus ook nog een €13 inklaring kosten die je aan Post.nl mag betalen.

Bij bedragen boven de €150 mag je BTW + omzet belasting gaan betalen  en ook weer €13 voor Post.nl

Daarom is het verstandig om te kijken of er een verkoper is die vanuit Europa verzend meestal is dan het bedrag wat je moet betalen iets hoger of je betaald meer verzendkosten maar dat is alleen lonend als het bedrag van de BTW en inklaring kosten dan wel omzet belasting hoger is.

B.v. een telefoon van €150 kan je het beste via een EU warenhuis bestellen maar ook als je meer dan €22 besteld heb is dat het overwegen waard al is het alleen maar om die €13 te voorkomen.

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Weet niet waarom je dat als reactie op mij plaatst, maar ik schrijf toch dat er van te voren betaald had moeten worden als dat het geval zou zijn geweest.

ekiem
door ekiem - Oct 17, 2020 om 19:47
676 Antwoorden / 100 Vragen

aha, fijn om te horen. Weer wat "wijzer " geworden.

Bedankt Ekiem

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 17, 2020 om 20:16
2088 Antwoorden / Vragen

Hier wordt het wel netjes uitgelegd
https://tompai.pro/ecommerce/goods-not-fulfilling-conditions-laid-articles-28-29-treaty-functioning-european-union/

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2020 om 20:17
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@ekiem, zonder belerend te willen doen: de tekst vertalen van Engels naar Nederlands: dan had je het ook geweten, toch?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2020 om 11:41
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@EKIEM, u kunt op een gegeven antwoord op uw vraag  reageren onder een gegeven antwoord door op 'toon reacties' te klikken. Dan volgt een scherm om te reageren op dat antwoord. U behoeft niet steeds dan zelf weer te doen met de vraagsteloptie.

koekeloer
door koekeloer - Oct 19, 2020 om 12:38
562 Antwoorden / 18 Vragen

Even op google kijken en dan had je de vraag niet hoeven stellen hier. https://tompai.pro/ecommerce/goods-not-fulfilling-conditions-laid-articles-28-29-treaty-functioning-european-union/#:~:text=What%20they%20state%20is%20that,the%20duties%20would%20be%20paid.

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even de antwoorden lezen, dan had je niet hoeven reageren.

koekeloer
door koekeloer Oct 21, 2020 om 16:58
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik lees al die zinloze antwoorden niet zoals een foto laten maken van de enveloppe

diumenge
door diumenge Oct 21, 2020 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan die antwoorden beter wel kunnen lezen, om dan je eigen zinloze antwoord voor je te houden.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Oct 19, 2020 om 12:41
88 Antwoorden / 2 Vragen

Laat het vertalen op internet ! Dat is makkelijker te begrijpen . Zeker als je de Engelse taal niet machtig bent !

Dave lubeck
door Dave lubeck - Oct 19, 2020 om 12:41
88 Antwoorden / 2 Vragen

Laat het vertalen op internet ! Dat is makkelijker te begrijpen . Zeker als je de Engelse taal niet machtig bent !

mo
door mof - Oct 29, 2020 om 10:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat betekent dat ze niet aan de eisen voldoen waar eu artikelen aan moeten voldoen, geen CE merk hebben. Kan betekenen gevaarlijk voor kinderen, gevaarlijk voor uzelf, inferieure kwaliteit, etc. maar hoeft niet.
u maghet prive gebruiken, maar niet bedrijfsmatig.