An
door Annne12 Mar 11, 2024 om 10:49
Winkels & webshops

Hoe krijg ik mijn geld terug van Reebok?

In november heb ik drie grote orders geplaatst bij Reebok. Twee daarvan (20 paar en 8 paar schoenen) heb ik in goede orde ontvangen. De derde order was incompleet. Daarover heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice van Reebok. In een bijna anderhalf uur durend gesprek hebben we vastgesteld welke 14 paar van de 26 paar die ik in deze order heb besteld ontbreken. 

Uiteraard zijn deze schoenen niet allemaal voor mezelf, ik heb ze besteld om mee te kunnen geven aan iemand die met een kindertehuis in Afrika werkt waar geen goede schoenen verkrijgbaar zijn met alle (gezondheids)gevolgen voor de kinderen van dien.  

Na een paar weken kreeg ik bericht. Reebok had 'onderzoek' gedaan en daaruit kwam naar voren dat ik al mijn spullen heb gekregen. Dit is uiteraard niet waar en ze hebben mij tijdens dat onderzoek niet gevraagd om bewijs aan te leveren.

Daarop heb ik het Europese hoofdkantoor van Reebok geschreven en hen bewijs aangeleverd dat ik de 14 paar schoenen echt niet heb gekregen. Dit bewijs bestaat uit:
- Foto's van wat ik WEL gekregen heb
- Het overzicht dat ik samen met de klantenservicemedewerker heb opgesteld
- Uitdraai van PostNL, met daarin nog 4 zendingen van Reebok op 'pending'
- Uitdraai van de leveringen van PostNL waarin je kunt zien dat de levering van de 20 paar schoenen bijna het dubbele woog van de levering waar 26 paar in hadden moeten zitten (maar waarvan er dus maar 12 paar gekomen zijn)

Ik krijg van Reebok geen andere reactie dan dat ze hun onderzoek gedaan hebben in december en ze gaan niet inhoudelijk in op mijn brief of bewijs.

Ik heb contact gehad met Consuwijzer, Juridisch Loket en mijn Rechtsbijstandverzekering, die verwijzen naar elkaar en kunnen me niet verder helpen. Ik hoop daarom dat hier iemand dat wel kan en dank jullie bij voorbaat ontzettend voor het meedenken. Ik ben echt ten einde raad. 



2223 6 Rapporteer
sira
door sira - Mar 11, 2024 om 10:55
2364 Antwoorden / 24 Vragen
4

U heeft de volgende opties al gehad Consuwijzer, Juridisch Loket en mijn Rechtsbijstandverzekering.

Ik zou echt niet weten wat wij nog kunnen doen, buiten de gebruikelijke brief, maar of dat zal gaan helpen, betwijfel ik.

Neem contact op met de Belbus, misschien dat zij nog iets voor u kunnen betekenen belbus@bnnvara.nl

Ke
door Keesje39 Mar 13, 2024 om 20:30
27 Antwoorden / Vragen

Bij de Belbus ook je telefoonnummer opgeven!

sira
door sira Mar 13, 2024 om 22:34
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat de Belbus hier ook niets mee doet. Tot die conclusie ben ik gekomen nadat ik het antwoord van Swat1500 heb gelezen.
Zover had ik zelf nog niet nagedacht.

De vraagstelster had beter met Scapino of Bristol kunnen gaan praten en had ze ook nog, vanwege het aantal, een korting kunnen bedingen. Bovendien verkopen beide ook merkschoenen voor een lagere prijs dan elders.

Maar waarom moeten die kinderen persé merksneakers hebben? Er zijn genoeg merkloze sneakers met een goede pasvorm en ook goed voor de voeten zijn. Als kinderen op die leeftijd alleen nog maar tevreden kunnen zijn met een merk van Reebok, Nike of Puma.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2024 om 11:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen
2

Hoewel gelet op de wel zeer slechte revieuws waar @SJOPPY al naar verwijst is het ultine dat u kunt die : hen in gebreke stellen en naleving vorderen Heeft men dat niet ook vanuit het Juridisch Loket geadviseerd? 

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   en zie ook dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

en zoals @SIRA al aangeeft (om in ieder geval daan kosten te kunnen besparen) : belbus@bnnvara.nl 


sw
door swat1500 - Mar 11, 2024 om 12:27
3796 Antwoorden / 0 Vragen
2

Gezien de hoeveelheid schoenen waar het over gaat zal uw rechtsbijstandverzekering het vermoeden hebben van bedrijfsmatige handelingen aan uw zijde. Een particuliere rechtsbijstandverzekering biedt daarvoor geen dekking. Dat geldt ook voor het juridisch loket en consuwijzer. U zult dus naar een advocaat gespecialiseerd in handelsrecht moeten stappen.
Kassa helpt ook alleen consumenten en geen handelaren. Wellicht kunt u terecht op higherlevel.nl.

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U kunt natuurlijk ook Reebok voor de rechter dagen ...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer