Is de keukenboer verplicht ie te informeren over de grote van de afzuigkap? En als hij dit niet gedaan heeft, maar achteraf blijkt dat deze niet goed is, dat je dit zelf als consument mort betalen?
Goedendag allemaal,
8 maanden geleden hebben wij een keuken gekocht, deze volledig laten installeren en ook de voorbereidingen zijn door het bedrijf gedaan, leidingwerk, stucen, periplex, elektra, etc.
In de afgelopen tijd zijn wij erachter gekomen, omdat de afzuigkap niet goed werkt, dat onze koof te klein is en het gat naar buiten ook. Dit hebben wij vernomen van de Samsung monteur, die de afzuigkap kwam beoordelen.
De keukenboer heeft onze oude koof gebruikt, maar wel zonder overleggen ingekort. Ze hebben ons echter nooit geïnformeerd over hoe groot de koof moet zijn voor de afzuigkap. Wij als leek hebben daar totaal geen verstand van en ook niet bij nagedacht.
Nu moet de volledige koof weg gehaald worden en een nieuwe gemaakt worden. Dit kost ons 600 euro.
De keukenboer geeft aan dat dit voor onze eigen rekening is. Echter ben ik zelf van mening dat dit niet onze eigen fout is. Zij hebben de keuken volledig ingemeten, ontworpen, voorbereid en geïnstalleerd.
Na dit te hebben aangegeven wordt er nog steeds gezegd dat wij dit zelf moeten betalen. Klopt dit?
Ik weet niet wat juridisch klopt, als het zo is, betalen wij dit natuurlijk zelf. Maar het voelt niet goed. Daarnaast is de communicatie erg slecht en wachten wij al lang tijd op het maken van een la en plinten onder de keuken.
Aan de andere kant denk ik laat maar, ik betaal alles wel , maar wil dit toch graag weten.
Hopelijk kan u ons advies geven, alvast bedankt.
Er is een monteur van Samsung bij geweest en die gaf aan dat de koof te klein was alsook de afvoer. Heeft hij dat op een of andere manier, hardcopy of digitaal, bevestigd?
Je zegt ook dat de keuken nog niet helemaal afgemonteerd is. Hebben ze aangegeven waarom die la en de plinten nog niet geplaatst zijn? Ik zou zeker niet betalen want dan zou de kans groot kunnen zijn dat ze helemaal niet meer komen.
Volgens mij valt dit onder garantie.
Wat je moet doen is een een brief sturen (aangetekend en per reguliere post) met daarin je grieven, dat je een beroep doet op de garante en dat je het restant van de het bedrag pas betaald als alles naar jouw wens is opgelost. Geef ook aan dat ze maximaal 4 weken de tijd hebben en dat, als ze dat niet zijn of niet reageren, je naar de geschillencommissie gaat maar... dan moeten ze daar natuurlijk wel bij aangesloten zijn. Ander wellicht de gang de rechter.
Tot slot laat een onafhankelijke installateur naar het werk van je leverancier en vraag om een rapportage
Er zit duidelijk een storing in dit topic, want ik krijg jou niet geplust, zelfs niet na de laptop opnieuw opgestart te hebben.
.
Toen ik bovenstaande antwoord wilde plaatsen, kreeg ik ook al een (storings)melding, vandaar 2x.
.
Goedendag,
Bedankt voor uw antwoord!
De Samsung monteur heeft dit per mail bevestigd, wat ik ook gelijk door gestuurd heb naar de keukenboer/winkel.
Er gaat veel mis qua communicatie. Elke keer moeten wij weer bellen of het al geregeld is, telkens zeggen ze dat er iemand komt, maar uiteindelijk komt er die dag niemand, terwijl wij thuis zitten te wachten. Als er wel een monteur komt weet hij van een aantal punten niks af en gaat dit dan ook niet maken. Er moest vanalles besteld worden, wat een lange levertijd heeft, aldus het bedrijf. Daarnaast hebben ze meerdere keren het verkeerde besteld. Waardoor de monteur weer kwam, maar uiteindelijk het weer niet kon oplossen.
Ik zou zeker niet betalen want dan zou de kans groot kunnen zijn dat ze helemaal niet meer kom.
Ik denk dat er geen keukenboer te vinden is die niet op de dag van levering betaalt wil worden. Iets achterhouden lukt amper.
kreeg tot twee keer toe een foutmelding
Kan je niet eens een antwoord geven: pagina niet gevonden.
kreeg tot twee keer toe een foutmelding
@thecla58, kan je ook niet plussen en het is nu al bijna 20:20 uur. 20:57uur. Kan kennelijk wel weer. Even lek schieten. Kan je nog steeds geen + geven. Onthoud het dan maar in gedachte. ☺
Dit hoort niet, uiteraard. mocht dit (onverhoopt) weer gebeuren, meld het ook even via kassa-online@bnnvara.nl.
Als ze het wel hadden aangegeven had je de kosten ook gehad. Het is vervelend maar de financiële schade lijkt me beperkt.
Ik kan uw redenering prima volgen en volgens mij zit die keukenboer fout maar dat gaat hij waarschijnlijk nooit toegeven. Als u het de moeite waard vindt zou ik er een zaak van maken, eerst altijd schriftelijk een ultimatum stellen en dan naar een geschillencommissie als die bevoegd is of de kantonrechter. Hebt u een rechtsbijstandverzekering zou ik die inschakelen natuurlijk.
Een keukenleverancier is in principe niet verplicht om je vooraf te informeren over de grootte van het benodigde kanaal voor de afzuigkap.
Als u de keuken inclusief montage heeft gekocht, dan is de keukenleverancier wél verplicht om de apparatuur van de keuken te installeren volgens de voorschriften van de fabrikant. Dat houdt in dat tijdens het inmeten onder andere al het leidingwerk gecontroleerd moet worden en waar nodig met de klant de aanpassingen besproken moeten worden. Bijvoorbeeld dat de koof vervangen moet worden omdat de aanwezige luchtafvoer te klein is.
Als klant mag je namelijk verwachten dat na oplevering van de keuken alle apparatuur volledig naar behoren werkt, voor de overeengekomen prijs. De enige juiste oplossing is nu dan ook dat de keukenleverancier zijn foutieve installatie komt herstellen en alle kosten die daarbij komen kijken (open maken koof, installeren nieuwe afvoer, opnieuw aftimmeren en afwerken van de koof) voor zijn rekening neemt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer