op 15 feb 2016 heb ik een aankoop geretouneerd bij de Perry Sport. Het geld kreeg ik niet contant terug, maar moest ik "terug pinnen". De 110 euro zou binnen twee werkdagen op mijn rekening worden terug gestort, maar dit is niet gebeurd. Na telefonisch contact zou er gekeken worden wat er mis is gegaan, ik wacht nog op antwoord. Vandaag heeft Perry Sport uitstel van betaling gekregen en nu vroeg ik mij af of ik mijn 110 euro nog terug krijg.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik vrees dat u kunt fluiten naar uw centen. Wat u misschien nog kunt doen is bij uw bank navragen hoe dit precies zit. Wel iets om goed over na te denken. Zogenaamd makkelijk voor de klant, maar in feite loop je risico als een bedrijf niets meer in kas heeft.
Ik herinner me overigens dat V&D ook het terugpinnen systeem hanteerde. Maar je mocht wel kiezen. Ik had toch liever handje contantje.Vraag me nu af of er ook klanten zijn geweest die op die manier zijn gedupeerd.
Volgens mij is er gewoon een smerig spelletje gespeeld. Terug pinnen kan nooit verplicht worden. Blijkbaar hebben de verkopers 1 week voor de surseance al de opdracht gekregen zoveel mogelijk geld in kas te houden.
De 15e viel op maandag, het geld had dan dinsdag weer op de rekening moeten staan. Als ik topicstarter was, zou ik vandaag nog terug gaan naar de winkel en stennis maken. Omdat het ruim voor de surseance datum was, kan het toch niet zo zijn dat TS kan fluiten naar zijn geld.
door rfrijhoffFeb 28, 2016 om 08:00
41 Antwoorden / Vragen
Datum heeft geen enkele waarde of invloed. Op het moment dat er surseance/faillisement aangevraagd wordt komt de overheid (belastingdienst) op de eerste plaats, klanten op de laatste plaats.
door CookiesFeb 28, 2016 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Ik heb navraag gedaan bij ING hoe dit werkt als de rekening van de andere partij leeg is/rood staat, het antwoord was als volgt: Wanneer een bedrijf nog niet failliet is, ontvang je gewoon het geld op jouw rekening. Wanneer een bedrijf failliet is verklaard, kun je niet retour pinnen.
Dus in principe moet je gewoon dat geld op je rekening hebben gekregen binnen 2 werkdagen. Neem contact op met zowel de bank van Perry Sport als je eigen bank. En laat ook even weten hoe dit is afgelopen.
door diumengeFeb 23, 2016 om 21:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Zes weken om precies te zijn.
door tijger1Feb 23, 2016 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
De media verspreiden het gerucht? Laat me niet lachen. Gewoon failliet de hele boel.
door racingweirdoFeb 23, 2016 om 21:56
23 Antwoorden / 6 Vragen
nee tijger, USG als moederbedrijf is failliet, perry sport b.v blijft bestaan en verantwoordelijk voor haar verplichtingen totdat een rechter ook voor deze b.v een faillissement heeft uitgesproken en dat is nog niet gebeurd.
door besseldekkerFeb 24, 2016 om 13:31
123 Antwoorden / 0 Vragen
RacingWeirdo heeft een punt. Er zijn wel allerlei koppen in de media die anders beweren, maar meestal wordt dat in de broodtekst dan weer gecorrigeerd: USG, het moederbedrijf, is failliet verklaard. De dochters, zowel webwinkel als fysieke winkels, blijven naar verluidt, nog 6 weken open.
Om nu op de oorspronkelijke vraag terug te komen: als een winkel open is, dan kan die toch ook gewoon geld teruggeven?
door racingweirdoFeb 24, 2016 om 13:38
23 Antwoorden / 6 Vragen
Besseldekker zo makkelijk is het niet.
perry sport b.v is een zelfstandig rechtspersoon zonder bijzondere status.
je hebt 3 statussen
1.normaal dus zonder bijzondere status. 2.svb 3. Failliet.
op dit moment verkeerd perry sport bv nog in status 1 en functioneerd als een normaal bedrijf en dient haar verplichtingen na te komen, de curator van usg heeft zich inderdaad 6 weken toebedeeld hoe het verder moet, er zijn twee opties. 1. De aandelen van de dochter ondernemingen worden verkocht, 2 ze worden niet verkocht en komen in status 2 en 3 terecht. Dit is uiteraard heel jip en janneke uitgelegd.
Dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen.;-) Maar gelukkig krijgt het winkelpersoneel de aankomende zes weken doorbetaald door het UWV. Waarom zou dat nou zijn? Hebben die teveel geld in de pot?
door racingweirdoFeb 24, 2016 om 14:39
23 Antwoorden / 6 Vragen
Nee personeel is van usg, om zo een flexible personeelsbestand te hebben en de kans op een failliet van de dochteronderneming te verkleinen.
lo
door lovewinnieFeb 26, 2016 om 16:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen
Dat noemen ze een failisement uitkering. Dan krijg je laatste salaris van uwv en de 5+6 wk daarna ook van uwv. Personeel is ook verplicht te werken indien nodig. Zelf ook gehad nadat albatros failliet ging
La
door LachebekjeFeb 26, 2016 om 18:00
9 Antwoorden / 1 Vragen
De hoop van het UWV is natuurlijk dat er een doorstart gaat plaatsvinden. Als dat gebeurt dan zijn de kosten die gemaakt worden voor het uitbetalen van de 6 weken salaris niet voor niets. Als het personeel dan nog steeds werkzaam is bij Perry Sport en Aktiesport (wat de kans op een doorstart vergroot) dan worden ze in de regel grotendeels overgenomen. En dat betekent weer dat deze mensen hun werk (alhoewel voor een andere werkgever en hopelijk met grotendeels dezelfde of betere CAO voorwaarden) behouden en dus geen WW uitkering aanvragen. Mocht een doorstart lukken dan is iedereen beteraf, ook alle belastingbetalers. Het meest triest is het naar mijn mening voor alle betrokken medewerkers. Zij hebben hun ziel en zaligheid in hun werk gestoken en dan overkomt hen dit, laten we hopen dat het tot een doorstart komt.
door racingweirdoFeb 24, 2016 om 14:38
23 Antwoorden / 6 Vragen
Ja en nee, in dit geval is het personeel inderdaad ondergebracht bij usg, en niet bij de verschillende dochterondernemingen, personeel is dus ontslagen van rechtswege.
de dochterondernemingen zijn niet failliet, wat tijger ook beweerd, en zijn ook niet in svb, dus moeten gewoon voldoen aan hun verplichtingen.
Nee, uw geld is niet meer van u en zit nu in het failissement dat door de rechtbank is uitgesproken. U bent nu één van de zeer vele schuldeisers geworden en kunt u als zodanig melden bij de curator. Zeer waarschijnlijk zult u, net als vele anderen, achter in de rij moeten aansluiten en is er daarmee, praktisch gezien, geen enkele kans dat u uw geld nog terug krijgt.
Kans zeer gering en dat is zacht uitgedrukt. De tent is failliet dus alles wat binnen de poort is wordt via de curator verdeeld. Hetgeen inhoudt dat de gewone man/vrouw helemaal achteraan in de rij komt.
Een andere vraag die hier ook doorheen loopt: Loop je als consument risico als je gebruik maakt van terug pinnen? De ING heeft mij verzekerd van niet. Zolang het bedrijf niet failliet is, kun je gebruik maken van terugpinnen en worden de betalingen overgeboekt. Nu is deze terugpinnerij ver voor het faillissement gedaan en in principe had het geld binnen 2 werkdagen moeten worden gestort op de rekening van de vraagsteller.
Ik ben daarom erg nieuwsgierig of de terugbetaling gelukt is, anders ben ik door ING verkeerd voorgelicht. En dan is gebruik maken van terugpinnen een afrader.
door racingweirdoFeb 25, 2016 om 03:57
23 Antwoorden / 6 Vragen
Een terugpin kan natuurlijk alleen plaatsvinden als er genoeg geld op de rekening staat, dus ja ridico
door CookiesFeb 25, 2016 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen
@zoekster: jammer dat we niks meer horen van TS. Ik blijf het VERDACHT vinden dat TS VERPLICHT werd om het geld terug te pinnen.
door zoekster1Feb 25, 2016 om 10:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen
Jan2016 heeft wel gereageerd. Staat hieronder. Ik heb weer contact opgenomen met ING, die blijft beweren dat de terugpinbetaling moet worden gedaan binnen 2 werkdagen zolang een bedrijf niet failliet is verklaard. Het dringende advies is om met de bank (desnoods via facebook) contact op te nemen. Ik zag overigens op de facebookpagina van Perry S. dat iemand anders ook anderhalve week heeft zitten wachten op de terugbetaling. En ik vermoed dat TS de andere klant is die daar een berichtje heeft staan. PS heeft wel creditering beloofd, maar ik blijf met de vraag zitten of PS dit zelf kan beslissen of niet. En in hoeverre je als klant risico loopt met terugpinnen. Want ik kan me wel meer bedrijven voorstellen die op dit moment niet zo goed lopen. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.
@jan2016: mooi dat je het eindelijk terug hebt, maar het heeft wel belachelijk lang geduurd. Normaal gesproken staat het binnen 24/48 uur weer op je rekening.
Soms kan het heel lang duren als er bij het pinnen of retourpinnen iets mis gaat in het systeem bij de bank of de winkelier. meld het ten alle tijden bij je eigen bank. zij kunnen uitzoeken wat er is misgegaan in het systeem. Bij mij heeft het een half jaar geduurd uiteindelijk wel het geld terug gekregen. succes. en laat weten hoe het af is gelopen.
Mooi dat u uw geld heeft teruggekregen. Ik zag uw reactie nu pas.
Echt enthousiast overt terugpinnen ben ik door uw ervaring niet geworden. Het blijft vreemd dat het zo lang heeft geduurd eer het geld weer op uw rekening stond.
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose? Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien..
Lees meer
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer