Ja
door Jan2016 Feb 22, 2016 om 20:44
Winkels & webshops

Krijg ik mijn geld van Perry Sport?

op 15 feb 2016 heb ik een aankoop geretouneerd bij de Perry Sport. Het geld kreeg ik niet contant terug, maar moest ik "terug pinnen". De 110 euro zou binnen twee werkdagen op mijn rekening worden terug gestort, maar dit is niet gebeurd. Na telefonisch contact zou er gekeken worden wat er mis is gegaan, ik wacht nog op antwoord. Vandaag heeft Perry Sport uitstel van betaling gekregen en nu vroeg ik mij af of ik mijn 110 euro nog terug krijg.

10704 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2016 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vandaag uitstel van betaling, van de week failliet. Dus ik denk dat u het kwijt bent.

simon55
door simon55 - Feb 22, 2016 om 22:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zitten nu op de wip dus ik denk dat u t wel kunt vergeten

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2016 om 23:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat had allang op je rekening moeten staan. Erg vreemd dat je verplicht werd tot terug pinnen, je zou haast denken dat ze de bui al aan voelden komen.

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2016 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's er dus ook een om te onthouden, gewoon je geld cash terugvragen. Je weet maar nooit tenslotte, dus je kunt het maar beter in je handen hebben.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 23, 2016 om 00:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vrees dat u kunt fluiten naar uw centen. Wat u misschien nog kunt doen is bij uw bank navragen hoe dit precies zit. Wel iets om goed over na te denken. Zogenaamd makkelijk voor de klant, maar in feite loop je risico als een bedrijf niets meer in kas heeft.

Ik herinner me overigens dat V&D ook het terugpinnen systeem hanteerde. Maar je mocht wel kiezen. Ik had toch liever handje contantje.Vraag me nu af of er ook klanten zijn geweest die op die manier zijn gedupeerd.

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2016 om 08:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij is er gewoon een smerig spelletje gespeeld. Terug pinnen kan nooit verplicht worden. Blijkbaar hebben de verkopers 1 week voor de surseance al de opdracht gekregen zoveel mogelijk geld in kas te houden.

De 15e viel op maandag, het geld had dan dinsdag weer op de rekening moeten staan. Als ik topicstarter was, zou ik vandaag nog terug gaan naar de winkel en stennis maken.
Omdat het ruim voor de surseance datum was, kan het toch niet zo zijn dat TS kan fluiten naar zijn geld.

rf
door rfrijhoff Feb 28, 2016 om 08:00
41 Antwoorden / Vragen

Datum heeft geen enkele waarde of invloed. Op het moment dat er surseance/faillisement aangevraagd wordt komt de overheid (belastingdienst) op de eerste plaats, klanten op de laatste plaats.

Cookies
door Cookies Feb 28, 2016 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leer eens LEZEN!!!

zoekster1
door zoekster1 - Feb 23, 2016 om 11:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb navraag gedaan bij ING hoe dit werkt als de rekening van de andere partij leeg is/rood staat, het antwoord was als volgt:
Wanneer een bedrijf nog niet failliet is, ontvang je gewoon het geld op jouw rekening. Wanneer een bedrijf failliet is verklaard, kun je niet retour pinnen.

Dus in principe moet je gewoon dat geld op je rekening hebben gekregen binnen 2 werkdagen. Neem contact op met zowel de bank van Perry Sport als je eigen bank. En laat ook even weten hoe dit is afgelopen.

Cookies
door Cookies Feb 23, 2016 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien over de bijschrijving heen gekeken?

getty
door getty - Feb 23, 2016 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Terugpinnen is bij retouren bij Perry al jaren gebruikelijk. Niets nieuws dus en het heeft zeker niets met de huidige betalingproblemen te maken.

Cookies
door Cookies Feb 23, 2016 om 19:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verplicht worden tot terug pinnen, is belachelijk!!

Cookies
door Cookies Feb 23, 2016 om 19:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Handig, die opmaakbuttons waar je geen barst aan hebt!

diumenge
door diumenge Feb 23, 2016 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+

jo
door jorisw Feb 25, 2016 om 09:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola: daar zijn ze dan gelukkig flink voor gestraft.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2016 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inmiddels is Perry Sport definitief failliet, dus kleine kans die euro's nog terug te krijgen.

Cookies
door Cookies Feb 23, 2016 om 20:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou ja! 's Middags lees je nog dat ze zeker 6 weken nog open blijven. En nu dus over en uit.

diumenge
door diumenge Feb 23, 2016 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De winkels blijven nog steeds zes weken open...

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2016 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Knap lullig dat de webshop nog open is. Nu maar hopen dat er geen mensen aan t shoppen gaan.

jo
door jorisw Feb 25, 2016 om 09:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een andere BV is, kan dat natuurlijk.

racingweirdo
door racingweirdo - Feb 23, 2016 om 21:11
23 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas verspreid de media de afgelopen het uur het gerucht dat perry sport failliet is, dat is pertinent niet waar.

Usg en usg transport is failliet en niet perry sport b.v dat is een zeer belangerijk verschil.

Hoe lang de laatste het volhoud zonder moederbedrijf is lastig te zeggen, ergens tussen eind deze week en een paar weken

diumenge
door diumenge Feb 23, 2016 om 21:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zes weken om precies te zijn.

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2016 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De media verspreiden het gerucht? Laat me niet lachen. Gewoon failliet de hele boel.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 23, 2016 om 21:56
23 Antwoorden / 6 Vragen

nee tijger, USG als moederbedrijf is failliet, perry sport b.v blijft bestaan en verantwoordelijk voor haar verplichtingen totdat een rechter ook voor deze b.v een faillissement heeft uitgesproken en dat is nog niet gebeurd.

besseldekker
door besseldekker Feb 24, 2016 om 13:31
123 Antwoorden / 0 Vragen

RacingWeirdo heeft een punt. Er zijn wel allerlei koppen in de media die anders beweren, maar meestal wordt dat in de broodtekst dan weer gecorrigeerd: USG, het moederbedrijf, is failliet verklaard. De dochters, zowel webwinkel als fysieke winkels, blijven naar verluidt, nog 6 weken open.

Om nu op de oorspronkelijke vraag terug te komen: als een winkel open is, dan kan die toch ook gewoon geld teruggeven?

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 13:38
23 Antwoorden / 6 Vragen

Besseldekker zo makkelijk is het niet.

perry sport b.v is een zelfstandig rechtspersoon zonder bijzondere status.

je hebt 3 statussen

1.normaal dus zonder bijzondere status.
2.svb
3. Failliet.

op dit moment verkeerd perry sport bv nog in status 1 en functioneerd als een normaal bedrijf en dient haar verplichtingen na te komen,  de curator van usg heeft zich inderdaad 6 weken toebedeeld hoe het verder moet, er zijn twee opties. 1. De aandelen van de dochter ondernemingen worden verkocht, 2 ze worden niet verkocht en komen in status 2 en 3 terecht.
 Dit is uiteraard heel jip en janneke uitgelegd.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2016 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@racingweirdo

De winkelketens Perry Sport en Aktiesport zijn failliet. De rechtbank heeft het faillissement vanmiddag uitgesproken

Misschien kan ik dan niet lezen.

besseldekker
door besseldekker Feb 24, 2016 om 13:32
123 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, wel het hele artikel lezen, niet alleen de koppen. Zie uitleg hierboven.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 13:39
23 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt tijger1 je kunt niet lezen, usg b.v usg transport b.v zijn failliet.

intersport b.v en perry sport b.v tot op heden niet in praktische zin is de curator nu "aandeelhouder" van perry sport en intersport.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2016 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@besseldekker
@racingweirdo

Dan  heb ik het helemaal verkeerd begrepen.;-) Maar gelukkig krijgt het winkelpersoneel de aankomende zes weken doorbetaald door het UWV. Waarom zou dat nou zijn? Hebben die teveel geld in de pot?

besseldekker
door besseldekker Feb 24, 2016 om 13:53
123 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hebt u een punt, Tijger. Maar blijkbaar hoeft een bedrijf (dochter) niet totaal failliet te zijn om tegenover het personeel toch in "betalingsonmacht" te verkeren. Zie http://werkwacht.nl/artikel/salaris-van-failliete-werkgever/.

In hoeverre er verband is tussen salarisuitbetaling en restitutie van een aankoopbedrag, weet ik niet.

besseldekker
door besseldekker Feb 24, 2016 om 14:16
123 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, link: http://werkwacht.nl/artikel/salaris-van-failliete-werkgever/ werkt niet. Googlet u eens op "doorbetaling salaris UWV", dan komt u er waarschijnlijk wél.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 14:39
23 Antwoorden / 6 Vragen

Nee personeel is van usg, om zo een flexible personeelsbestand te hebben en de kans op een failliet van de dochteronderneming te verkleinen.

lo
door lovewinnie Feb 26, 2016 om 16:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat noemen ze een failisement uitkering. Dan krijg je laatste salaris van uwv en de 5+6 wk daarna ook van uwv. Personeel is ook verplicht te werken indien nodig.
Zelf ook gehad nadat albatros failliet ging

La
door Lachebekje Feb 26, 2016 om 18:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

De hoop van het UWV is natuurlijk dat er een doorstart gaat plaatsvinden.
Als dat gebeurt dan zijn de kosten die gemaakt worden voor het uitbetalen van de 6 weken salaris niet voor niets. Als het personeel dan nog steeds werkzaam is bij Perry Sport en Aktiesport (wat de kans op een doorstart vergroot) dan worden ze in de regel grotendeels overgenomen. En dat betekent weer dat deze mensen hun werk (alhoewel voor een andere werkgever en hopelijk met grotendeels dezelfde of betere CAO voorwaarden) behouden en dus geen WW uitkering aanvragen.
Mocht een doorstart lukken dan is iedereen beteraf, ook alle belastingbetalers.
Het meest triest is het naar mijn mening voor alle betrokken medewerkers. Zij hebben hun ziel en zaligheid in hun werk gestoken en dan overkomt hen dit, laten we hopen dat het tot een doorstart komt.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2016 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@besseldekker

Dank u, maar ik heb geen belangstelling voor uw link. De Ts is zijn geld kwijt, het personeel hun baan. Heel simpel.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 14:38
23 Antwoorden / 6 Vragen

Ja en nee, in dit geval is het personeel inderdaad ondergebracht bij usg, en niet bij de verschillende dochterondernemingen, personeel is dus ontslagen van rechtswege.

de dochterondernemingen zijn niet failliet, wat tijger ook beweerd, en zijn ook niet in svb, dus moeten gewoon voldoen aan hun verplichtingen.

mo
door mof - Feb 24, 2016 om 15:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen
re
door red1 - Feb 24, 2016 om 15:33
329 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ,,pindakaas alles kwijt

me
door mein33 - Feb 24, 2016 om 15:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Krijg ik mijn geld nog terug ??

Nee, uw geld is niet meer van u en zit nu in het failissement dat door de rechtbank is uitgesproken.
U bent nu één van de zeer vele schuldeisers geworden en kunt u als zodanig melden bij de curator.
Zeer waarschijnlijk zult u, net als vele anderen, achter in de rij moeten aansluiten en is er daarmee, praktisch gezien, geen enkele kans dat u uw geld nog terug krijgt.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 16:44
23 Antwoorden / 6 Vragen

Nogmaals dat klopt dus niet, usg is failliet niet de dochterbedrijven, ts heeft dus gewoon recht op zijn geld,

ma
door marleenvanh - Feb 24, 2016 om 16:30
453 Antwoorden / 1 Vragen

Kans zeer gering en dat is zacht uitgedrukt. De tent is failliet dus alles wat binnen de poort is wordt via de curator verdeeld. Hetgeen inhoudt dat de gewone man/vrouw helemaal achteraan in de rij komt.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 24, 2016 om 16:45
23 Antwoorden / 6 Vragen

Er is geen curator want perry sport is niet failliet, althans nog niet

Cookies
door Cookies Feb 25, 2016 om 09:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, vandaar natuurlijk dat het personeel het salaris uitbetaald krijgt van het UWV!

racingweirdo
door racingweirdo Feb 25, 2016 om 10:05
23 Antwoorden / 6 Vragen

Personeel is van usg!!! Je zou kunnen beginnen om je eens te verdiepen in dit onderwerp

Cookies
door Cookies Feb 25, 2016 om 10:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, vandaar natuurlijk dat de curator op zoek is naar kopers voor Perry Sport en Aktiesport. Vind je gebruikersnaam wel toepasselijk.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Feb 24, 2016 om 20:18
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een andere vraag die hier ook doorheen loopt: Loop je als consument risico als je gebruik maakt van terug pinnen? De ING heeft mij verzekerd van niet. Zolang het bedrijf niet failliet is, kun je gebruik maken van terugpinnen en worden de betalingen overgeboekt. Nu is deze terugpinnerij ver voor het faillissement gedaan en in principe had het geld binnen 2 werkdagen moeten worden gestort op de rekening van de vraagsteller.

Ik ben daarom erg nieuwsgierig of de terugbetaling gelukt is, anders ben ik door ING verkeerd voorgelicht. En dan is gebruik maken van terugpinnen een afrader.

racingweirdo
door racingweirdo Feb 25, 2016 om 03:57
23 Antwoorden / 6 Vragen

Een terugpin kan natuurlijk alleen plaatsvinden als er genoeg geld op de rekening staat, dus ja ridico

Cookies
door Cookies Feb 25, 2016 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: jammer dat we niks meer horen van TS. Ik blijf het VERDACHT vinden dat TS VERPLICHT werd om het geld terug te pinnen.

zoekster1
door zoekster1 Feb 25, 2016 om 10:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Jan2016 heeft wel gereageerd. Staat hieronder. Ik heb weer contact opgenomen met ING, die blijft beweren dat de terugpinbetaling moet worden gedaan binnen 2 werkdagen zolang een bedrijf niet failliet is verklaard. Het dringende advies is om met de bank (desnoods via facebook) contact op te nemen. Ik zag overigens op de facebookpagina van Perry S. dat iemand anders ook anderhalve week heeft zitten wachten op de terugbetaling. En ik vermoed dat TS de andere klant is die daar een berichtje heeft staan. PS heeft wel creditering beloofd, maar ik blijf met de vraag zitten of PS dit zelf kan beslissen of niet. En in hoeverre je als klant risico loopt met terugpinnen. Want ik kan me wel meer bedrijven voorstellen die op dit moment niet zo goed lopen. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn.

Ja
door Jan2016 - Feb 24, 2016 om 20:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op social media geeft Perry Sport aan deze gevallen nog te crediteren.
We zullen zien hoe het afloopt.

Ja
door Jan2016 - Feb 25, 2016 om 15:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag heb ik het geld terug gekregen. Bedankt voor alle expertise hier.

Cookies
door Cookies - Feb 26, 2016 om 17:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jan2016: mooi dat je het eindelijk terug hebt, maar het heeft wel belachelijk lang geduurd. Normaal gesproken staat het binnen 24/48 uur weer op je rekening.

Dank voor de terug koppeling.

lp
door lpaard1981 - Feb 27, 2016 om 20:46
50 Antwoorden / 1 Vragen

Soms kan het heel lang duren als er bij het pinnen of retourpinnen iets mis gaat in het systeem bij de bank of de winkelier. meld het ten alle tijden bij je eigen bank. zij kunnen uitzoeken wat er is misgegaan in het systeem. Bij mij heeft het een half jaar geduurd uiteindelijk wel het geld terug gekregen.
succes. en laat weten hoe het af is gelopen.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 27, 2016 om 23:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Mooi dat u uw geld heeft teruggekregen. Ik zag uw reactie nu pas.

Echt enthousiast overt terugpinnen ben ik door uw ervaring niet geworden. Het blijft vreemd dat het zo lang heeft geduurd eer het geld weer op uw rekening stond.