Nike air max schoenen na 1 week stuk
Mijn zoon heeft bij Footlocker Nike air max schoenen van 190 euro gekocht. Echter na 1 week is het luchtcompartiment van 1 schoen al stuk. Hij is terug geweest bij Footlocker maar omdat het geen productiefout is wil Footlocker de kosten niet vergoeden. Daarna de klantenservice gebeld waar ik hetzelfde antwoord kreeg en dat hij tegen 20% korting in de promotieweek wel nieuwe schoenen mag kopen. Ik vind dit niet terecht. Hij heeft de schoenen normaal gebruikt waar ze voor zijn. Bovendien heeft hij geen geld om nieuwe schoenen te kopen. Wat kan ik nog ondernemen om toch de schoenen vergoed te krijgen?
Volgens wetgeving kunt u de scheoen binnen 14 dagen terugzenden, zelfs zonder enige reden, met recht op geld terug. Ik zie dat het een on-line aankoop betreft. Ik kom zo terug met een verwijzing. De eerste verwijzing: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd en zie ook nog deze en in beide aanwijzingen vindt u advies hoe te handelen. U ziet ook voorbeelden van brieven. Bij deze ook nog in een aparte link: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop Men zit bij het bedrijf in kwestie dus 'goed fout en kent de wetgeving niet of negeert het gewoonweg. Komt helaas vaker voor.
Een week de schoen gedragen en dan zonder reden terugsturen? Lijkt me niet.
Dus ik kan gedragen ondergoed eventueel met remspoor gewoon na week terugsturen als het me niet bevalt. Laat me niet lachen zeg.Je krijgt de schoenen per omgaande retour als ze gedragen zijn.
Welke wetgeving is er dat ik een aankoop binnen 14 dagen mag terug brengen? In een stenen winkel is koop ook echt koop.
Wie zegt dat het online is gekocht? En niet alle producten hoeven terug worden genomen. Als het om hygiëne gaat niet.
@MPBRAAKSMA, heeft u deze niet gezien, is vanmidddag geplaatst, ongeveer 2 uren voor dat u reageerde op mijn reactie.
Inmiddels de schoenen opgestuurd naar Nike en zij achten de claim gegrond. Heb de kosten via een bon teruggekregen. Goede service van Nike, slechte service van Footlocker.
Hoe dan ook kent men bij Footlocker kennelijk de geldende consumentenwetgeving niet en heeft men bij Nike hun verantwoordelijk (over) genomen.
Overigens bent ook u klaarblijkelijk niet goed geïnformeerd m.b.t. de gelden consumentenwetgeving bij aankoop in een winkel waar geldt dat de verkoper dient te bewijzen dat een defect aan het gekochte product niet door de koper is veroorzaakt. Bij deze drie verwijzingen: www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder ..... En dat heeft niets met 'als het om hygiëne gaat'. In deze casus, als schoenen niet gedragen wordt is ook niet bekend of er een defect/fabricagefout blijkt te zijn.
Algemene voorwaarden Footlocker:
https://www.footlocker.nl/nl/content/fl_page_content_terms
Kijk op deze site wat je moet doen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Het is geen productiefout zegt Footlocker. Hoe komt het dan dat het luchtcompartiment stuk is?
Uiteraad kan je die schoenen niet terugsturen o.b.v. bedenktijd nadat ze een week gebruikt zijn, dus laat je niet op het verkeerde been zetten.
Hallo Jacqueline,
Om welk model gaat het?
Dit is wel slechte service van Footlocker.....
De "open" Air Max modellen kunnen snel lek gaan als je op een stukje glas loopt....:-(
Het gaat om air max 720 schoenen.
Naast bij bijv. Bata en de kringloper zou hij ij zou hier ook kunnen kijken als hij niet nogeens 200 euro kan uitgeven voor gympen:
https://bristol.nl/nld/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=01.%20SEA%20NL%20%7C%20Bristol%20%7C%20Branded&utm_term=Bristol&utm_content=00.%20Bristol%20%2F1
https://www.scapino.nl/zoek?fq=Adidas
Als het geen productiefout is en uw zoon heeft door eigen schuld de schoen kapot gemaakt, waarom zou Footlocker dit moeten oplossen? En door eigen schuld bedoel ik bv op glas staan, een scherpe steen of factoren buiten de schoen om waardoor die kapot gegaan is.
Schoenen zijn toch om op te lopen/rennen/normaal gebruik. Hij is niet in glas gaan staan. Wel op scooter gereden. Het is geen productiefout maar wel slechte kwaliteit als bij normaal gebruik schoenen binnen 1 week stuk gaan!
Het ligt compleet aan de oorzaak. U zegt bij normaal gebruik, maar de verkoper heeft redenen om aan te nemen dat het door externe factoren is ontstaan. Als u het daar niet mee eens bent is het aan u om het tegendeel te bewijzen. Als het een slechte kwaliteit zou zijn moeten er meer klachten zijn. Het is echt niet zo dat 1 schoen uit een partij slecht zou zijn. En dan ook nog 1 schoen uit een paar.
Is je zoon op de scooter ergens achter blijven haken? Of ging de schoen stuk op het pedaal?
Dat luchtcompartiment lijkt mij nogal teer. Het is toch te zot dat dit niet gemaakt kan worden.
https://www.nike.com/nl/t/air-max-720-herenschoen-59M64v/AO2924-007
Je moet de schoenen in een glazen kastje zetten en er naar kijken zeker, voor 190 euro mag je kwaliteit verwachten en anders moeten ze het maar oplossen.
190 euro zegt helemaal niets. Dure schoenen kunnen best slechter zijn dan goedkope. Waarom? Simpel, je betaald enorm voor een naam en dit geval voor een type schoen. Dergelijke merkschoenen kan je best op lopen, maar moet je een stuk voorzichtiger mee zijn dan met bv stevige wandelschoenen. Een Fiat en een Mercedes zijn beide auto’s en de meest dikke Fiat kan duurder zijn dan de kaalste Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat beide auto’s hetzelfde kunnen.
Hallo Jacqueline,
Ik zou contact opnemen met Nike Nederland en je klacht daar neerleggen.
Er zijn sportwinkels waar ze nep Nikes verkopen.
Laat Nike Nederland er naar kijken.
Dit waren volgens mij geen nep Nikes. Heb inmiddels wel een bericht naar Nike gestuurd.
Houdt je ons op de hoogte ?
Er zijn trouwens veel "Nike Factory Stores" ,waar de sneakers wat goedkoper zijn.
Bijvoorbeeld in Muiden en Bataviastad;-).
Wat zou Nike Nederlander er aan kunnen doen? Daar is geen overeenkomst mee.
Hallo Neodutchio,
Als blijkt,dat de Nikes nep zijn of van een partij afgekeurde sneakers waren,dan heeft Footlocker een probleem.
Het gaat hier wel om 190 euro en geen 19 euro.....:-(
Zie mijn bericht: inmiddels de schoenen naar Nike opgestuurd. Zij achten de claim gegrond en zijn tot vergoeding overgegaan.
Dat is een mooi "Sinterklaascadeau"...:-)
Inmiddels de schoenen opgestuurd naar Nike en zij achten de claim gegrond. Heb de kosten via een bon teruggekregen. Goede service van Nike, slechte service van Footlocker.
Gefeliciteerd Jacqueline,
In December is er uitverkoop.....;-)
Inderdaad een service van Nike en goed voor u. Echter wil dat niet zeggen dat Footlocker een slechte service zou hebben. Als Nike uit coulance de schoenen vergoed wil niet zeggen dat Footlocker fout zou zitten. Deze kunnen gewoon volgens de wet gehandeld hebben.
Niet zo negatief Neodutchio,
Footlocker had direct zelf contact kunnen leggen met Nike om te bemiddelen.
Zij jagen zo hun klanten "de deur uit".
Zij maken "megawinst" op schoenen,die waarschijnlijk maar 10 euro kosten aan materiaal en arbeidskosten in China enzo...:-(
Ik geef je wel gelijk,dat je betaalt voor het merk.
Magnum, ook al zouden die schoenen slechts € 10,- aan materiaal en arbeidskosten, dan wil dat niet zeggen dat Footlocker dit ook betaald. En magawinsten bestaat echt niet meer in schoenenlnad.
Verder ben ik niet negatief, maar realistisch. Tussen Nike en de klant is geen overeenkomst. Dus ja, dit is uit coulance gedaan.
Dit is zeker niet uit coulance. Ze hebben de schoenen zorgvuldig beoordeeld.
Als uit de conclusie van Nike was dat het een productfout zou zijn, dan had u met die uitkomst naar Footlocker moeten gaan, had u daar uw geld terug gekregen en had Footlocker deze schoenen tegen inkoopprijs kunnen claimen bij Nike.
Met Nike had u geen overeenkomst, dus is het uit coulance betaald aan u.
En u kreeg toch geen geld, maar een tegoed bon?
Wat maakt het uit, de zoon kan weer een nieuw paar kopen. En zeker niet meer bij Footlocker, wat een flutzaak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer