Ja
door Jacquelinekr Oct 28, 2019 om 17:59
Winkels & webshops

Nike air max schoenen na 1 week stuk

Mijn zoon heeft bij Footlocker Nike air max schoenen van 190 euro gekocht. Echter na 1 week is het luchtcompartiment van 1 schoen al stuk. Hij is terug geweest bij Footlocker maar omdat het geen productiefout is wil Footlocker de kosten niet vergoeden. Daarna de klantenservice gebeld waar ik hetzelfde antwoord kreeg en dat hij tegen 20% korting in de promotieweek wel nieuwe schoenen mag kopen. Ik vind dit niet terecht. Hij heeft de schoenen normaal gebruikt waar ze voor zijn. Bovendien heeft hij geen geld om nieuwe schoenen te kopen. Wat kan ik nog ondernemen om toch de schoenen vergoed te krijgen?

13026 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 28, 2019 om 18:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens wetgeving kunt u de scheoen binnen 14 dagen terugzenden, zelfs zonder enige reden, met recht op geld terug. Ik zie dat het een on-line aankoop betreft. Ik kom zo terug met een verwijzing. De eerste verwijzing: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd en zie ook nog deze en in beide aanwijzingen vindt u advies hoe te handelen. U ziet ook voorbeelden van brieven. Bij deze ook nog in een aparte link: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop  Men zit bij het bedrijf in kwestie dus 'goed fout en kent de wetgeving niet of negeert het gewoonweg. Komt helaas vaker voor.

getty
door getty Oct 28, 2019 om 18:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een week de schoen gedragen en dan zonder reden terugsturen? Lijkt me niet.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 28, 2019 om 21:16
509 Antwoorden / Vragen

Dus ik kan gedragen ondergoed eventueel met remspoor gewoon na week terugsturen als het me niet bevalt. Laat me niet lachen zeg.Je krijgt de schoenen per omgaande retour als ze gedragen zijn.

ne
door neodutchio Oct 29, 2019 om 18:08
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Welke wetgeving is er dat ik een aankoop binnen 14 dagen mag terug brengen? In een stenen winkel is koop ook echt koop.

mpbraaksma
door mpbraaksma Nov 25, 2019 om 19:46
48 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat het online is gekocht? En niet alle producten hoeven terug worden genomen. Als het om hygiëne gaat niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 25, 2019 om 21:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MPBRAAKSMA, heeft u deze niet gezien, is vanmidddag geplaatst, ongeveer 2 uren voor dat u reageerde op mijn reactie.

DOOR JACQUELINEKR - 25 NOV. 2019 OM 17:41
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Inmiddels de schoenen opgestuurd naar Nike en zij achten de claim gegrond. Heb de kosten via een bon teruggekregen. Goede service van Nike, slechte service van Footlocker.

Hoe dan ook kent men bij Footlocker kennelijk de geldende consumentenwetgeving niet en heeft men bij Nike hun verantwoordelijk (over) genomen.

Overigens bent ook u klaarblijkelijk niet goed geïnformeerd m.b.t. de gelden consumentenwetgeving bij aankoop in een winkel waar geldt dat de verkoper dient te bewijzen dat een defect aan het gekochte product niet door de koper is veroorzaakt. Bij deze drie  verwijzingen: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en evt. verder .....  En dat heeft niets met 'als het om hygiëne gaat'.  In deze casus, als schoenen niet gedragen wordt is ook niet bekend of er een defect/fabricagefout blijkt te zijn.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2019 om 18:12
11535 Antwoorden / 15 Vragen

edit

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2019 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is geen productiefout zegt Footlocker. Hoe komt het dan dat het luchtcompartiment stuk is?

Uiteraad kan je die schoenen niet terugsturen o.b.v. bedenktijd nadat ze een week gebruikt zijn, dus laat je niet op het verkeerde been zetten.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 28, 2019 om 21:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jacqueline,

Om welk model gaat het?

Dit is wel slechte service van Footlocker.....

De "open" Air Max modellen kunnen snel lek gaan als je op een stukje glas loopt....:-(

Ja
door Jacquelinekr Oct 29, 2019 om 19:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om air max 720 schoenen.

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2019 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ne
door neodutchio - Oct 29, 2019 om 18:07
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Als het geen productiefout is en uw zoon heeft door eigen schuld de schoen kapot gemaakt, waarom zou Footlocker dit moeten oplossen? En door eigen schuld bedoel ik bv op glas staan, een scherpe steen of factoren buiten de schoen om waardoor die kapot gegaan is.

Ja
door Jacquelinekr Oct 29, 2019 om 19:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Schoenen zijn toch om op te lopen/rennen/normaal gebruik. Hij is niet in glas gaan staan. Wel op scooter gereden. Het is geen productiefout maar wel slechte kwaliteit als bij normaal gebruik schoenen binnen 1 week stuk gaan!

ne
door neodutchio Oct 29, 2019 om 20:11
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt compleet aan de oorzaak. U zegt bij normaal gebruik, maar de verkoper heeft redenen om aan te nemen dat het door externe factoren is ontstaan. Als u het daar niet mee eens bent is het aan u om het tegendeel te bewijzen. Als het een slechte kwaliteit zou zijn moeten er meer klachten zijn. Het is echt niet zo dat 1 schoen uit een partij slecht zou zijn. En dan ook nog 1 schoen uit een paar.

panter22
door panter22 Oct 30, 2019 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Is je zoon op de scooter ergens achter blijven haken? Of ging de schoen stuk op het pedaal?
Dat luchtcompartiment lijkt mij nogal teer. Het is toch te zot dat dit niet gemaakt kan worden.
https://www.nike.com/nl/t/air-max-720-herenschoen-59M64v/AO2924-007

holstein
door holstein Oct 30, 2019 om 10:42
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je moet de schoenen in een glazen kastje zetten en er naar kijken zeker, voor 190 euro mag je kwaliteit verwachten en anders moeten ze het maar oplossen.

ne
door neodutchio Oct 30, 2019 om 13:19
5166 Antwoorden / 12 Vragen

190 euro zegt helemaal niets. Dure schoenen kunnen best slechter zijn dan goedkope. Waarom? Simpel, je betaald enorm voor een naam en dit geval voor een type schoen. Dergelijke merkschoenen kan je best op lopen, maar moet je een stuk voorzichtiger mee zijn dan met bv stevige wandelschoenen. Een Fiat en een Mercedes zijn beide auto’s en de meest dikke Fiat kan duurder zijn dan de kaalste Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat beide auto’s hetzelfde kunnen.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 29, 2019 om 19:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jacqueline,

Ik zou contact opnemen met Nike Nederland en je klacht daar neerleggen.

Er zijn sportwinkels waar ze nep Nikes verkopen.
Laat Nike Nederland er naar kijken.

Ja
door Jacquelinekr Oct 29, 2019 om 19:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit waren volgens mij geen nep Nikes. Heb inmiddels wel een bericht naar Nike gestuurd.

Magnum007
door Magnum007 Oct 29, 2019 om 20:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Houdt je ons op de hoogte ?

Er zijn trouwens veel "Nike Factory Stores" ,waar de sneakers wat goedkoper zijn.
Bijvoorbeeld in Muiden en Bataviastad;-).

ne
door neodutchio Oct 29, 2019 om 20:12
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Wat zou Nike Nederlander er aan kunnen doen? Daar is geen overeenkomst mee.

Magnum007
door Magnum007 Oct 29, 2019 om 20:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Als blijkt,dat de Nikes nep zijn of van een partij afgekeurde sneakers waren,dan heeft Footlocker een probleem.

Het gaat hier wel om 190 euro en geen 19 euro.....:-(

Ja
door Jacquelinekr Nov 25, 2019 om 17:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zie mijn bericht: inmiddels de schoenen naar Nike opgestuurd. Zij achten de claim gegrond en zijn tot vergoeding overgegaan.

Magnum007
door Magnum007 Nov 25, 2019 om 18:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een mooi "Sinterklaascadeau"...:-)

Ja
door Jacquelinekr - Nov 25, 2019 om 17:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels de schoenen opgestuurd naar Nike en zij achten de claim gegrond. Heb de kosten via een bon teruggekregen. Goede service van Nike, slechte service van Footlocker.

Magnum007
door Magnum007 Nov 25, 2019 om 18:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Gefeliciteerd Jacqueline,

In December is er uitverkoop.....;-)

ne
door neodutchio Nov 25, 2019 om 19:31
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad een service van Nike en goed voor u. Echter wil dat niet zeggen dat Footlocker een slechte service zou hebben. Als Nike uit coulance de schoenen vergoed wil niet zeggen dat Footlocker fout zou zitten. Deze kunnen gewoon volgens de wet gehandeld hebben.

Magnum007
door Magnum007 Nov 25, 2019 om 19:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Niet zo negatief Neodutchio,

Footlocker had direct zelf contact kunnen leggen met Nike om te bemiddelen.

Zij jagen zo hun klanten "de deur uit".

Zij maken "megawinst" op schoenen,die waarschijnlijk maar 10 euro kosten aan materiaal en arbeidskosten in China enzo...:-(

Ik geef je wel gelijk,dat je betaalt voor het merk.

ne
door neodutchio Nov 25, 2019 om 20:06
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, ook al zouden die schoenen slechts € 10,- aan materiaal en arbeidskosten, dan wil dat niet zeggen dat Footlocker dit ook betaald. En magawinsten bestaat echt niet meer in schoenenlnad.
Verder ben ik niet negatief, maar realistisch. Tussen Nike en de klant is geen overeenkomst. Dus ja, dit is uit coulance gedaan.

Ja
door Jacquelinekr - Nov 25, 2019 om 19:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is zeker niet uit coulance. Ze hebben de schoenen zorgvuldig beoordeeld.

ne
door neodutchio Nov 25, 2019 om 20:08
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Als uit de conclusie van Nike was dat het een productfout zou zijn, dan had u met die uitkomst naar Footlocker moeten gaan, had u daar uw geld terug gekregen en had Footlocker deze schoenen tegen inkoopprijs kunnen claimen bij Nike.
Met Nike had u geen overeenkomst, dus is het uit coulance betaald aan u.

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2019 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u kreeg toch geen geld, maar een tegoed bon?

panter22
door panter22 Nov 26, 2019 om 08:15
6599 Antwoorden / Vragen

Wat maakt het uit, de zoon kan weer een nieuw paar kopen. En zeker niet meer bij Footlocker, wat een flutzaak.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 25, 2019 om 21:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@JACQUELINEKR  Dank voor uw melding dat een en ander door Nike naar uw genoegen is opgelost.

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2019 om 02:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden.