bv
door bvdriel Aug 30, 2022 om 19:32
Winkels & webshops
Oneerlijke aanbiedingen levensmiddelen winkels.

Diverse levensmiddelen winkels bieden via app's op mobiele telefoons, etc. aanbiedingen aan die alleen gelden als je de app gebruikt.
Juist de mensen die het al moeilijk hebben zijn niet altijd in het bezit van een mobiel of weten hoe ze die kunnen gebruiken ook zijn er best veel analfabeten onder ons die hier moeilijk van kunnen profiteren.
Ook hier geld dat de zwakkeren in onze maatschappij hier nog eens extra de dupe van zijn.

4448 22 Rapporteer

sira
door sira - Aug 30, 2022 om 19:42
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Bijna iedereen heeft mobiele internetconnectie
Dat is erg veel, een dekkingsgraad van maar liefst 99,2% van de bevolking. 95,7% daarvan heeft een smartphone en ruim 90% gebruikt deze ook voor internettoegang. Ook tellen we 15,1 miljoen social media gebruikers: dat is 88% van de bevolking.
https://thisplaymedia.nl/blog/alle-statistieken-mobiel-gebruik-2021-in-nederland

Ik heb en wil geen app, dus ik loop al die aanbiedingen ook mis, maar dat is een keuze.

ju
door juliomariner - Aug 30, 2022 om 19:54
1329 Antwoorden / 2 Vragen

En dus zijn die mensen zielig?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 30, 2022 om 19:54
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte B.v.Driel,

Ik ben het grotendeels met u eens.

Ik krijg daarom wekelijks gratis 2 persoonlijke folderpakketten in mijn brievenbus.

U kunt ze ook aanvragen via de volgende links :

https://folderkiezer.nl/

https://kiesjefolders.nl/

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2022 om 20:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, omdat ik geen mobiele telefoon heb, dus ook geen app kan ik ook als voorbeeld, niet bij Picknick bestellen. Het is, in dit geval, mijn eigen keuze om het niet te hebben want: wie zou ik moeten bellen als niet mobiel mens? Maak verder gewoon gebruik van internet, wifi etc. Dus doe ik mijn boodschappen gewoon online met ook aanbiedingen van "mijn" supermarkt.

ne
door neodutchio - Aug 30, 2022 om 20:22
5156 Antwoorden / 12 Vragen

99,2% van de inwoners van Nederland heeft een mobiele telefoon. 95,7% daarvan heeft een smartphone.
Nederland heeft 17.696.940 inwoners. Dat wil zeggen dat 141.575 mensen geen telefoon hebben. Van de mobiele telefoon gebruikers hebben 754.880 mensen geen smartphone. Bij elkaar zijn er dus 896.455 mensen die geen toegang hebben tot persoonlijke aanbiedingen.
5% van de bevolking is boven de 80 jaar. Die kan ik er voorzichtig uitfilteren aangezien deze minder inkopen doen of niet voor de akties gaan. Dat zijn 884.847 wat inhoud dat het hier gaat om 11.608 mensen die verstoken zijn van persoonlijke akties. Dat is zo'n klein percentage dat het te duur is om daar iets anders voor te verzinnen.
Analfabeten is een slap excuus. Deze kunnen ook de papieren folders niet lezen.

Ja, ik reken met gemiddelden, maar zelfs bij het dubbele is het nog een zeer klein percentage.

Be
door Ben22 Aug 31, 2022 om 08:53
57 Antwoorden / 6 Vragen

En dan te bedenken dat er in Nederland ruim 680.000 kinderen zijn tussen de 0 en 4 jaar.

rj
door rjw - Aug 30, 2022 om 20:40
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan ook nog steeds niet wennen aan dat locomotieven niet meer op steenkool rijden.

me
door mein33 - Aug 30, 2022 om 20:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

" ik kan ook nog steeds niet wennen aan dat locomotieven niet meer op steenkool rijden"

Dat doen ze nog steeds, maar nu heet het geen stoommachine meer maar is het een kolencentrale die de energie levert. ;-))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 30, 2022 om 21:46
2069 Antwoorden / Vragen

De dupe gaat mij wat ver maar troost u het feit dat je die aanbiedingen moet "activeren" en dat ik dat veel te veel moeite vindt en dat ik als niet onbemiddelde Nederlander die aanbiedingen dus ook misloop.

gerbera
door gerbera - Aug 30, 2022 om 21:58
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie de aanbieding van de blauwe super die normaal in de winkel verkrijgbaar zijn. Waar u blijkbaar op doeld is de zgn extra box waarbij u verplicht bent u te registreren en de App op uw telefoon te zetten. Al eens goed gekeken wat er zoal in zo'n box wordt aangeboden, merendeel producten die je juist niet nodig hebt. Dus mensen zonder mobiel kunnen gewoon gebruik maken van de aanbiedingen en bij deze super de bonusaanbiedingen.
Overigens probeer ik steeds alleen het 2e (gratis) artikel te krijgen, lukt echter niet.☺☺

drevil
door drevil - Aug 30, 2022 om 22:40
223 Antwoorden / 14 Vragen

De echte aanbiedingen / afprijzingen, spullen die uit het assortiment gaan,  nu voor 50ct etc. Die zie je dan weer niet in de app. Die kan je alleen kopen als je fysiek in de winkel bent. Het mes snijd aan 2 kanten.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2022 om 23:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nog even in "the picture". Aanbiedingen voor mij zijn, bijna dan, niet interessant bij Supermarkten. Meestal alleen wasmiddelen, grote verpakkingen frisdrank, die ik nooit gebruik, plus: die aanbiedingen zijn voor alleenstaanden alleen maar, (misschien) leuk als je het kan bewaren. Ik zoek liever aanbiedingen waar ik wel iets aan heb: zoiets als Magnesium tabletten. Met enig geduld bij drogisten: 2 voor de prijs van een. Dus Davitamon Magnesium (wat eerder maar €9,00 kostte is nu €14,00) dus: bestel ik gelijk 4 doosjes voor €28,00), waar ik dus 4 x 42 dagen mee voort kan gaan.

ju
door juliomariner Aug 31, 2022 om 08:38
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zo'n duur merk. Magnesium bij de Kruidvat (huismerk) of Action is veel goedkoper maar zit precies hetzelfde in.

panter22
door panter22 - Aug 31, 2022 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

De apps kun je ook ook laptop of tablet zetten. Maar als je geen internet wilt, dan houdt het op.

De aanbiedingen uit de folder kan iedereen met een bonuskaart krijgen.
Ken je iemand uit je naaste omgeving die hier moeite met heeft of is het een gedachte?

va
door vanlotjegetikt - Aug 31, 2022 om 08:51
809 Antwoorden / Vragen

Waar ik tegen aan loop is dat de aanbiedingen alleen handig zijn voor huishoudens van meerdere personen.

panter22
door panter22 Aug 31, 2022 om 16:42
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zie dat niet. Bv AH hak kleine potten 1+1 gratis. Aan zo'n kleine pot heb je niets met een gezin. Een tweede brood kun je in de vriezer stoppen. Noem eeens een voorbeeld.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 31, 2022 om 09:04
857 Antwoorden / 3 Vragen

Dat klopt van die aanbiedingen via apps, maar voor mij persoonlijk zijn die zelden passend in mijn leefstijl dus bekijk ik ze en als er een bijzit die dat wel doet dan activeer ik die aanbieding en als ik er aan denk en nodig heb dankoop ik het.

Uhm... ik snap niet zo goed waarom je nu weer het labeltje van discriminatie van de zwakkeren er op plakt. Ja er zijn zwakkeren in de samenleving maar dat wil niet zeggen dat achterlijk zijn of zo. Ik ken zwakkeren die behoorlijk intelligent zijn alleen hebben ze de pech dat ... dat kunnen legio mogelijkheden zijn.

Ben jij een SJW??

in
door inno1 - Aug 31, 2022 om 09:41
119 Antwoorden / Vragen

Wauw..wat kan je jezelf en de hele samenleving in de put praten... vandaag overwegend zon, dus geniet ervan.

G.
door G.L.M.Bots - Aug 31, 2022 om 10:34
2 Antwoorden / Vragen

Waar ze die onzin over dekking vandaan helan weet ik niet; wat ik wel weet is dat er miljoenen smartphone's e.d. in Nederland zijn en ook miljoenen mensen die er twee of meer hebben, en dus ook miljoenen die er GEEN hebben. Dat is geen keuze; een abonnement op zo'n ding os zodanig duur dat je (als je tenminste geen bijstand krijgt zoals zovelen) moet kiezen tussen zo'n ding of je kinderen fatsoenlijk eten geven.  Daarnaast kent Nederland een zeer grote groep laaggeletterden en digibeten die geen app's kunnen plaatsen / gebruiken.
Feit is dat er heel veel mensen geen gebruik kunnen maken van de kortingen die via die apps 'gegeven' worden en dat dit dus wel degelijk discriminatie is.

mahadma
door mahadma Aug 31, 2022 om 11:09
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Die discriminatiekaart zie ik niet. Er zijn slechtziende, blinden, mensen die om financiële redenen geen smartphone hebben, mensen die analfabeet zijn, kinderen tot een jaar of 5 6 7, en anderstaligen.

Die aanbiedingen zijn bedoeld voor de klanten die in de winkel komen en boodschappen doen, eenvoudiger zie ik het niet.

ju
door juliomariner Aug 31, 2022 om 15:13
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry wat een non topic, gewoon lekker zielig blijven doen. Get a life

sira
door sira Aug 31, 2022 om 16:31
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Daarnaast kent Nederland een zeer grote groep laaggeletterden en digibeten die geen app's kunnen plaatsen / gebruiken.

Het woordje kunnen moet u eens wijzigen in willen, want dat is heel vaak het punt. Ik heb dit al zo vaak gezien in mijn omgeving. Men is er niet in geïnteresseerd en dan zeggen ze dat ze het niet kunnen.
Ik heb ooit aan een familielid van 90 gevraagd of hij mijn oude pc wilde hebben, al was het maar om een spelletje kaart te spelen. Nee, dat was niks voor hem, dat kon hij niet en om dat allemaal nog te gaan leren op zijn leeftijd. Uiteindelijk ging hij overstag. Ben 2x bij hem geweest voor uitleg en ik werd de daarop volgende weken zo ongeveer iedere dag gebeld, omdat hij iets niet kon vinden of een ander probleem had.
Om een lang verhaal kort te maken, hij deed op een gegeven moment voor het halve dorp de belastingaangifte. Hij heeft zelfs op een gegeven moment een nieuwe pc met toebehoren gekocht.
En zo ken ik nog wel meer mensen.

ma
door marleenvanh - Aug 31, 2022 om 11:03
452 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen nee, want het staat iedereen vrij de app te gebruiken of niet. Pas wanneer het door een bedrijf alleen aan sòmmige mensen zou worden toegestaan (en anderen dus niet!) zulks op basis van afkomst, opleiding, geslacht o.i.d. de app te gebruiken dàn zou er, eventueel, sprake van uitsluiting cq. discriminatie kunnen zijn, waar ook een bedrijf dan 'niet mee weg komt'. Dat u geen smartphone heeft, of er niet adequaat mee om kunt gaan, om welke reden dan ook, is niet de schuld van het/een bedrijf! Veruit de meeste mensen hebben wel zo'n apparaat en een commercieel bedrijf heeft in deze niet de plicht om voor anderen te zorgen. Dit geldt (ja ook hier MET een t, lol) in mindere mate tot niet voorr een (semi-)overheidsbedrijf, daar moet iedereen wel terecht kunnen voor 'wat dan ook'.

mo
door mof - Aug 31, 2022 om 11:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, winkels mogen hun eigen actievoorwaarden stellen. De actie blijft voor iedereen in principe bereikbaar want iedereen kan een telefoon met een appje nemen als die dat zou willen. Dat je geen app wilt gebruiken is uiteindelijk een eigen keuze. Je krijgt tenslotte ook geen bonus korting als je weigert een bonus kaart te gebruiken.

ne
door neodutchio - Aug 31, 2022 om 11:47
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ken de persoonlijke aanbiedingen per app eigenlijk maar van 1 supermarktketen. En dat is nu net een van de duurdere. Mijn vraag aan TS is of er ook een onderbouwing is van hoeveel mensen die het moeilijk hebben en dus geen smartphone hebben ook daadwerkelijk gebruik willen maken van die acties.
Persoonlijke aanbiedingen is een manier om de klant een bepaalde richting op te duwen. De mindere marge op dat artikel word ruimschoots gecompenseerd met de aanverwante artikelen. Kip Siam van het bekende merk smaakt toch echt beter als je er kip doorheen doet. En volgens de verpakking ook vooral de groenten niet vergeten.

Ook is het een manier van winkeliers om te sturen op verkoop. Moet je omzet hebben zet je er vollume materiaal in. Heb je marge nodig pak je een apart artikel. De enige die er beter van word is de verkoper, niet de klant.

we
door weethet - Aug 31, 2022 om 12:05
107 Antwoorden / 2 Vragen

top antwoord. Ik heb en wil geen app, dus ik loop al die aanbiedingen ook mis, maar dat is een keuze.

Ui
door Uitervaring - Aug 31, 2022 om 12:14
2 Antwoorden / Vragen

App gebruikers betalen wellicht iets minder voor die aanbiedingen uitgedrukt in Euro's.

Echter zij betalen wel met hun 'data'. Gewone aankopen + aanbiedingen vormen uiteindelijk een profiel gekoppeld aan de gebruiker

waarmee de app-ontwikkelaar/ de winkel noch meer goed gerichte aanbiedingen voor (nodeloze) producten kunnen ontwikkelen

voor de gebruiker van de app.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel, in dit geval behoud van privacy.

panter22
door panter22 Aug 31, 2022 om 16:45
6599 Antwoorden / Vragen

Welke privacy? Wat maakt het uit of de winkel weet dat je elke week biefstuk eet?

Be
door Bewaklu - Aug 31, 2022 om 19:58
132 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin, lariekoek, flauwekul! Zoals al eerder gezegd, bijna iedereen heeft een smartphone en staat het elk bedrijf vrij deze korting zo aan te bieden.  TS heeft waarschijnlijk ook nooit van de Airlines gehoord. Net zoiets!