Va
door Vandamenel Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook na het aanleveren van het verzendbewijsje en contact met het postpunt. Zij vinden dat ik dit zelf maar moet uitzoeken met PostNL.

postNL geeft aan dat ik geen klant van hun ben, dat is ici Paris. Zij kopen de retour labels in, daar heb ik niet voor betaald. ICI paris moet dus contact opnemen met PostNL, maar weigeren dit.

We zijn inmiddels 5 maanden verder en ik heb nogsteeds mijn terugbetaling van bijna 250 euro niet gehad. Dit gaat voor mij om best veel geld en ik weet ook echt niet meer wat ik hier nog aan kan doen. Beide partijen gooien de deur voor mijn neus dicht.

Heeft iemand een idee?

2392 8 Rapporteer
ju
door juliomariner - Apr 29, 2024 om 13:36
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Stuur ICI een mail en eventueel een aangetekende brief waarin u aangeeft dat aangezien zij de retourlabel betalen zij ook verantwoordelijk zijn voor eventueel verlies.
Geef aan dat als u binnen 14 dagen het  bedrag niet op uw rekening heeft staan u de vordering uit handen gaat geven. (en dit dan ook doen!)

tenormin
door tenormin - Apr 29, 2024 om 13:45
16846 Antwoorden / 108 Vragen

In wezen bent u de (retour) verzender. Ondanks dat u zich keurig hebt gehouden aan het opvolgen van de instructies van Ici Paris. (U heeft nog wel het bonnetje wat u kreeg voor het terugzenden)? Zo ja, dat, plus brief, aan ICI sturen als bewijs.

Va
door Vandamenel Apr 29, 2024 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik al verstuurd aan ze, maar ze blijven het bij PostNL neerleggen.

en PostNL blijft het bij ici Paris neerleggen omdat ik in hun ogen geen 'klant' ben en geen retour label heb aangekocht...

ju
door juliomariner Apr 29, 2024 om 14:05
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij klopt dat niet Tenormin.
Als een webshop een retourlabel stuurt en dus voor het terugsturen betaald zijn zijn de opdrachtgever van de pakketdienst en dus ook verantwoordelijk

tenormin
door tenormin Apr 29, 2024 om 14:20
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Ik reageerde alleen vanuit het standpunt wat mijzelf is overkomen. Bij Zalando. Precies hetzelfde verhaal (minder duur). Ik was uiteindelijk "de verzender" van het retour). Nul op rekwest. Vandaar nooit meer online schoenen etc. besteld.

ju
door juliomariner Apr 29, 2024 om 18:29
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dat het bedrijf zo reageerd wil nog niet zeggen dat hun antwoord juist is.
Ze proberen het vaak en vaak lukt het ze ook omdat consumenten de regels niet kennen.

he
door henk230464 May 3, 2024 om 11:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval is ICI Paris verantwoordelijk, zij hebben het retourlabel betaald, en zijn dus verantwoordelijk.
Is duidelijk, dat de medewerker[s], niet op de hoogte zijn, moedwillig of niet hiervan.
Toch inderdaad klacht indienen, bij de klachtencommissie, regels zijn heel duidelijk.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 29, 2024 om 14:10
2091 Antwoorden / Vragen

Ik zou het proberen bij de geschillencommissie voor iets van vijftig euro weet je alles en die krijg je nog terug ook als je gelijk krijgt.
Dit is een oud probleem dat begint met het feit dat PostNL nergens voor verantwoordelijk is (het is echt zo simpel als het er staat en eventuele uitzonderingen voeren véél te ver). De verantwoordelijkheid bij vervoer ligt in principe altijd bij de verzender die het risico kan beperken door het transport te verzekeren. Nou is dat precies het probleem waar verschillende geleerden het niet over eens zijn. Je kunt namelijk stellen dat als de leverancier opdrachtgever is voor het transport, en ook het contract heeft met PostNL, de klant helemaal de mogelijkheid niet heeft om het transport te verzekeren.

Nogmaals ik zou het voor de €50 gewoon proberen, nee heb je ...

bo
door bobdejong19 - May 3, 2024 om 11:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zou je gereageerd hebben als de heenzending zoek was geraakt?

ma
door marleenvanh - May 3, 2024 om 13:00
452 Antwoorden / 1 Vragen

De kleine man(vrouw) wordt weer gemangeld. Het pakket (voor 250,- aan parfums/cosmetica) is waarschijnlijk gewoon GEJAT ergens onderweg bij postnl. Het is wel cruciaal dat u het bewijs van ter post bezorging nog heeft. Een copie daarvan met een 'mail op poten' sturen naar EN Ici Paris EN Post.nl met de eis, een en ander onderling op te lossen en te zorgen voor een terugbetaling aan u binnen 14 dagen. Zo niet dan geeft u de zaak inderdaad uit handen en meldt ook dat  de bijkomende kosten dan voor Ici Paris cq. Post NL zullen zijn. Dat dan ook ECHT DOEN. Heeft u geen bewijs van ter post bezorging, dan heeft u geen poot om op te staan en bent u uw geld kwijt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 3, 2024 om 13:15
2091 Antwoorden / Vragen

Aangezien TS überhaupt geen overeenkomst heeft met PostNL hoeft ze die niet aan te spreken, dat is namelijk volkomen nutteloos. De zaak uithanden geven zal helaas betekenen dat TS een veelvoud aan kosten gaat maken om €250 terug te krijgen, lijkt mij ook geen logisch advies. Bij de geschillencommissie kan een consument zelf tegen geringe kosten zijn zaak voorleggen.

agapon1951
door agapon1951 - May 3, 2024 om 16:32
173 Antwoorden / Vragen

ken deze situatie van de HLD ook hier een retourpaket spoorloos. Retour pakket naar Atlas for men. Niet in bezit telefoon, kon dus ook niet meteen controleren op bevestiging. Bereikbaarheid ook nog eens geheel nihil. Na jaren discussie, maar op gegeven. Gewoon ruim 35 euro gejat bij het afgifte loket HLD te Alkmaar. Dit is een bedrag boven de 100 euro en daarbij kun je eventueel een R en B verzekeraar inschakelen indien je die hebt en anders er een advokaat op ztten. Ik heb geleerd betaal NOOIT VOORUIT.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 3, 2024 om 16:42
2091 Antwoorden / Vragen

Daar helpt achteraf betalen niet bij, als de leverancier aangeeft dat ze het niet retour ontvangen hebben zal je alsnog moeten betalen. En Klarna stuurt echt de deurwaarder.

1paul
door 1paul - May 4, 2024 om 07:52
3171 Antwoorden / 0 Vragen

linkje

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/

a
ls klant ben je verantwoordelijk voor het retour komen van de goederen, jij bent immers die verzend, zelfs het feit dat je retourlabel krijgt doet hier niets aan af.

post mag je echt wel helpen in deze net als ici paris trouwens, neem nogmaals kontakt op met post nl en leg hun voor dat enkel het simpele feit dat je gebruikt maakt van een retourlabel de verantwoordelijkheid niet verlegd word naar ici paris jij bent en blijft de verzender en daarmee de aansprakelijke partij!!