Bi
door Biel Apr 15, 2024 om 16:55
Winkels & webshops

Post.nl herkent Engels adres niet

Zo nu en dan stuur ik een brienvenbuspakje naar Engeland (V.K.). Dan wil ik via de app van post.nl frankeren. Dan hoef ik niet naar het postkantoor.
Enkele malen kreeg ik na het intikken van het adres (verstrekt door geadresseerde) de melding dat het adres onbekend was. Dus toch naar het postkantoor met zlefde adres) en daar geen enkel probleem. Het pakje werd verstuurd en bezorgd.
Waarom zou Post.nl alle adressen moeten herkenen? Dat is toch een zaak van de Engelse post?
Klantenservice had geen antwoord.....
Zijn er meer mensen met dit probleem?

822 6 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Apr 15, 2024 om 17:05
855 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je toch een tikfout gemaakt. Hoeft dus niet per se aan de app van PostNL te liggen. Persoonlijk heb ik er nog nooit mee te maken gehad.
Wat ook kan is dat het PostNL servicepunt net een uitgebreider programma heeft.

Uhmmmm... waarom een zaak van British Post? Denk je dat BP, indien PostNL dat zou doen, alle foutieve adresseringen gaat controleren?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 15, 2024 om 17:19
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Na even zoeken zie ik (o.a.) dit en zie niet dat u bij het kopen van een postzegelcode ook een adres zou moeten geven. https://www.postnl.nl/campagnes/postzegelcode/ en verder https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-online-frankeren/ maak ik hieruit op dat het voor pakketjs alleen in Nederland kan. Toch verrassend dat men u bij post.nl geen goed antwoord kan geven.

Heeft u de chat al geprobeerd? https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/dien-een-klacht-in/

 Bij nader inzien nog een tip: is het een idee om bij het servicepunt na te vragen hoe men het dan daar doet? Daar kan men het klaarblijkelijk wel en dan toch ook via de post.nl app naar ik aanneem.

Mabelle
door Mabelle Apr 15, 2024 om 18:12
425 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin, versturen naar het buitenland kan ook gewoon met een postzegelcode. En vanzelfsprekend moet er een adres worden ingevuld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 15, 2024 om 18:25
16857 Antwoorden / 202 Vragen

 أهلا صديقتي
  Begrijpt u niet dat het de vraagsteller niet lukt, waarom dan weer bij mij deze reactie. Ik ben niet de vraagsteller.

Mabelle
door Mabelle Apr 15, 2024 om 18:51
425 Antwoorden / 1 Vragen

Je schrijft: ...en zie niet dat u bij het kopen van een postzegelcode ook een adres zou moeten geven.... en je schrijft: ...maak ik hieruit op dat het voor pakketjs alleen in Nederland kan....

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 15, 2024 om 19:04
16857 Antwoorden / 202 Vragen

En, ik gaf aan wat ik meen te begrijpen uit de info van post.nl en het is niet eens het enige dat ik als reactie geef, vooral de laatste zin die m.i. goed te lezen is. Men kan het bij een agenschap in ieder geval wel!!   أهلا صديقتي

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 15, 2024 om 17:22
7192 Antwoorden / 3 Vragen

De wijze van adressering gaat naar het buitenland iets anders zoals een dubbele spatie tussen postcode en woonplaats.

https://www.postnl.nl/zakelijk/post-versturen/post-naar-het-buitenland/verzendvoorwaarden/adresseren-van-buitenlandse-zendingen/

sira
door sira Apr 15, 2024 om 17:32
2343 Antwoorden / 24 Vragen

Dat was bij ons na invoering postcodes ook de regel: 1000 AB  Amsterdam
Tegenwoordig gebruiken velen: 1000AB Amsterdam

sjjoppy
door sjjoppy Apr 15, 2024 om 17:44
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt.

Mabelle
door Mabelle - Apr 15, 2024 om 18:10
425 Antwoorden / 1 Vragen

Ben je niet vergeten het land van bestemming van Nederland te wijzigen in VK?

wi
door wilhelmina59 - Apr 15, 2024 om 20:15
514 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe regelmatig post naar Engeland. Geen last van fouten online in de adressering.
Anders gewoon niet online maar naar het postkantoor gaan.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2024 om 23:26
16833 Antwoorden / 108 Vragen

Snap het echt niet. Stuur vaak brievenbuspost naar mijn pleegdochter in Engeland. (En vice versa). Geen enkel probleem, alleen dat het behoorlijk langer duurt voor het aankomt sinds de Brexit. Vandaar dat wij het nu veel ruimer van te voren naar elkaar sturen.