wv
door wvroos Mar 18, 2014 om 22:00
Winkels & webshops

Prijs verhoging

De Prijs van karnemelk is verhoogd van 52 naar 62 ct per liter. Dit is een verhoging van ruim 16 %.

Kan dit zo maar. e prijs verhoging is gezien bij de Lidl, C1000, Jumbo

796 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2014 om 22:12
16841 Antwoorden / 108 Vragen

U noemt precies de Supers waar altijd de laagste prijzen beloofd worden. Grappig. En ja, dat kan zomaar, helaas.

ge
door gerboe - Mar 19, 2014 om 10:23
806 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een tekort een grondstoffen door een toegenomen vraag. En doordat het veevoer duurder wordt.

zoekster
door zoekster - Mar 19, 2014 om 10:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En ze willen ook meer winst maken. Het zijn ondernemingen tenslotte, geen filantropische instellingen.

worst
door worst - Mar 19, 2014 om 11:23
109 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou het niet kunnen? Wat geeft u het idee dat u zelf de prijs mag bepalen?

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar wordt door veel mensen veronderstelt dat de prijzen in de winkel vast zijn en door iemand anders bepaald worden. Dat is dus niet het geval, een winkelier kan met zijn prijzen doen wat hij wil.

mahadma
door mahadma - Mar 19, 2014 om 12:43
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Maar je hoort "de mensen" nooit als iets goedkoper wordt ........... Als "men" de verkoopprijzen van de winkeliers zou mogen en kunnen vaststellen, is die winkel in 2 dagen failliet. Hoe zou "men" reageren, als de winkels de hoogte van het salaris van de klanten zouden mogen en kunnen vaststellen? Want dàt is wat "men" doet.

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2014 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wvroos,

Zoals je aangeeft is deze prijsverhoging bij meerdere grutters.
Dat geeft al aan dat er een oorzaak is: prijsverhoging bij andere zaken zoals veevoeder etc.
En ja, dat kan zo maar.
Je zou deze verhoging als Prijspakker kunnen melden: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Prijspakker'.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 19, 2014 om 18:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk is het jarenlang verkocht onder de kostprijs (zoals met veel artikelen), maar daar klaagt u dan weer niet over.

pi
door pieterwolters - Mar 19, 2014 om 19:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 19 mrt 2014, 10:34]En ze willen ook meer winst maken. Het zijn ondernemingen tenslotte, geen filantropische instellingen.

En de werknemers van die bedrijven krijgen ook loonsverhoging.