Th
door Thyrsa Jul 22, 2020 om 16:02
Winkels & webshops

Schoonmaakborstel.nl

Bestelling geplaatst op 21 mei en na 8 minuten meteen een mail gestuurd dat ik afzie van de aankoop. Er werd geadverteerd met directe verzending en bij de bevestigingsmail stond de tekst 20-25 dagen in verband met groot succes. Waarop dus direct een mail met daarin mijn annulering. 24 uur later reactie dat dit niet meer mogelijk was, omdat ze de bestelling al ‘verwerkt en verzonden was’. Ik mailde dus direct terug dat ik het pakket niet zou accepteren wanneer dit bij mij aan zou komen, zodat het dan direct naar hun teruggestuurd zou worden. (Ik had ondertussen al in de gaten dat zij inkochten via AliExpress en verkochten met flinke marge en wanneer ik het pakket dus zou weigeren het ook niet bij hun terug zou komen). Dit werd met niet zoveel woorden bevestigd in de mail die zij bijna direct stuurden. Maar in de voorwaarden die zij hadden opgesteld op hun website stond dat bij retourneren de verzendkosten voor de koper waren en dit pikte ik niet, want dit is tenslotte een fout van hun kant. Inmiddels staat de track and trace al sinds 23 juni stil bij ‘arrival at processingcentre’ en zijn we ver voorbij de 20-30 werkdagen. Ik heb vandaag weer een mail gestuurd dat ik mijn geld terug wil en anders dat ik aangifte ga doen. Meteen reactie waarin staat dat wanneer er 1 augustus nog geen pakketje is, dat ze een onderzoek gaan instellen en wanneer blijkt dat het pakketje weg is dat ik mijn geld terug kan krijgen of een nieuw pakketje kan krijgen (wat denk je zelf?)

Zijn er meerdere mensen hiermee te maken hebben gehad?

1758 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2020 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage verwijderd]

marita5
door marita5 - Jul 22, 2020 om 16:43
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Thyrsa ,

Ik had ondertussen al in de gaten dat zij inkochten via AliExpress en verkochten met flinke marge

Beter controleren vooraf i.p.v. achteraf .

Het barst van de klachten over schoonmaakborstel.nl , dit heeft u ook inmiddels gelezen op Trustpilot waar u een klacht heeft geplaatst .

https://nl.trustpilot.com/review/schoonmaakborstel.nl

https://www.ed.nl/opinie/schoonmaakborstel-nl~a877efef/?referrer=https://www.google.nl/

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/webwinkels-f24/https-schoonmaakborstel-nl-levert-niet-dropshipper-t40233.html

Lees ook deze informatie eens door ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jul 22, 2020 om 16:47
48 Antwoorden / 0 Vragen

Goed opletten met dropshippers is het advies.
Verzenkosten van verkoper naar koper is voor de verzender. Bij retourneren kunnen de kosten inderdaad voor de koper zijn. Zeker als dit in de voorwaarden staat.
Ook al heeft u na 8 geminuten geannuleerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 22, 2020 om 16:49
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, u bent niet de eerste en enige. U heeft o.a. dit gemist: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat?utm_source=20200720-kassa-maandag&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa  Het grote probleem is echter wel dat voor het terugzenden dat u wttelijk kon op basis van de wetgeving bij on-line kopen wel degelijk zelf voor de terugzendkosten diende op te draaien aangezien niet uitdrukkelijk  is gemeld dat terugzenden NIETgratis zou zijn. U heeft dat niet geacepteerd maar dat is dan wel helaas uw grote probleem. U heeft een pakket ontvangen en had dat dus meteen terug kunnen zenden maar wel op uw kosten!. Ik adviseer u om dat toch zo snel mogelijk te doen (inien u , zoals ik het begrijp dat nog niet  heeft gedaan.

De reactie: 'Meteen reactie waarin staat dat wanneer er 1 augustus nog geen pakketje is, dat ze een onderzoek gaan instellen en wanneer blijkt dat het pakketje weg is dat ik mijn geld terug kan krijgen of een nieuw pakketje kan krijgen is wel merkwaardig in deze contect.

Toch ook dit: in uw laatse zin doet u een beschuldiging waarvan het probleem is, dat indien u schimmige oplichting niet kunt bewijzen u groot risico loopt om strafrechtelijk te worden vervolgd op basis van 'laster / smaad'op een openbaar en wereldwijd leesbaar forum. Ik adviseer u om die zin/opmerking te verwijderen.

Th
door Thyrsa Jul 22, 2020 om 17:18
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips! Ik wil inderdaad de laatste zin verwijderen op uw advies, maar kan nergens de optie vinden dit aan te passen. Kunt u me daarbij helpen?

Tr
door Trostomaat Jul 22, 2020 om 17:26
239 Antwoorden / Vragen

'...wel degelijk zelf voor de terugzendkosten diende op te draaien aangezien niet uitdrukkelijk  is gemeld dat terugzenden NIETgratis zou zijn'

Deze voorstelling van zaken is onjuist. Wettelijk gezien zijn de verzendkosten van terugzenden voor de consument, tenzij het bedrijf heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.In tegenstelling tot wat u beweert, zijn in het geval dat 'niet uitdrukkelijk gemeld wordt dat het niet gratis is', de kosten NIET voor de consument, maar gewoon voor het bedrijf.

(ik zeg dit niet om vervelend te doen of te 'stalken', maar gewoon om een klein foutje van u recht te zetten, in ieders belang denk ik; geen dank!).

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 22, 2020 om 18:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@TROSTOMAAT: leverancier heeft aangegeven dat terugzenden niet gratis kan! Heeft u dit dan NIET gelezen? (Citaat uit vraag) 'Maar in de voorwaarden die zij hadden opgesteld op hun website stond dat bij retourneren de verzendkosten voor de koper waren en dit pikte ik niet'. Het bedrijf heeft dus juist hetgeen u stelt wel degelijk gemeld. Anders dan dat u stelt is gratis terugzenden uitsluitend aan de orde indien dat juist wel expliciet wordt gemeld. En anders niet! Neem de moeite en zoek toch eerst eens even met zoeknaam: 'gratis terugzenden'. En om enige moeite te besparen gratis retour   waaronder dit is gemeld: De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze kosten niet te betalen.

Er is dus helemaal geen sprake van een (klein) fout(je)  die (dat) gecorrigeerd moet worden.

Tr
door Trostomaat Jul 23, 2020 om 18:21
239 Antwoorden / Vragen

De leverancier was inderdaad duidelijk. Dat betwist ik niet.

Dit schreef u: 'wel degelijk zelf voor de terugzendkosten diende op te draaien aangezien niet uitdrukkelijk  is gemeld dat terugzenden NIETgratis zou zijn'.
Dat impliceert dat in situaties waarin 'niet uitdrukkelijk is gesteld dat terugzenden niet gratis is', de kosten daarom voor rekening van de consument komen.
Dat is een onjuiste bewering. Een klein foutje. Goed dat het rechtgezet is.
Alleen als wordt aangegeven dat de consument de kosten moet dragen, komen de kosten voor rekening van de consument.

panter22
door panter22 - Jul 22, 2020 om 17:00
6599 Antwoorden / Vragen

Bij Thuiswinkel.org krijgen we regelmatig de vraag of een webshop consumenten kan verplichten om voor de retourzendingen te betalen. Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website.

Omdat enkele grote webshops tegenwoordig gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting. Webshops staan namelijk vrij om zelf voorwaarden te verbinden aan hun retourbeleid
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/kan-een-webshop-mij-verplichten-om-mijn-retourzend/kan-een-webshop-mij-verplichten-om-mijn-retourzending-zelf-te-betalen

China is ver weg. De retourkosten zijn hoog en het is de vraag of je je geld terugkrijgt. Voortaan eerst kijken waar je koopt.
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/bestel-niet-zomaar-iets-sociale-media-check-eerst-wie-erachter-zit

Voor oplichting:
https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html

rj
door rjw Jul 22, 2020 om 19:09
3281 Antwoorden / 5 Vragen

En het is ook logisch dat retourneren niet gratis is. Het retourrecht voor webaankopen is ingevoerd om de aankoop vergelijkbaar te maken met een aankopen in een stenen winkel. Als je iets wilt retourneren naar een stenen winkel moet je ook kosten maken.

Tr
door Trostomaat Jul 23, 2020 om 18:23
239 Antwoorden / Vragen

Het is inderdaad logisch dat de wet niet voorschrijft dat 'gratis terugzenden' verplicht is.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2020 om 17:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Om op uw antwoord van 17:18 uur terug te komen: Verandering maken in uw tekst kan alleen een uur na plaatsing, dus dat zal niet meer lukken.

justmeagain
door justmeagain - Jul 22, 2020 om 23:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u besteld iets en 8 minuten later wilt u het niet meer, redelijk impulsief. Ze adverteren dat ze direct verzenden, dat gebeurt ook, ze adverteren niet dat u het snel binnen heeft.
Dus wat is volgens u de fout aan hun kant?

Gr
door Grunn1 - Jul 22, 2020 om 23:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee heb hier nog nooit mee te maken gehad, bestel altijd zelf mn spulletjes bij AliExpress en daar kosten ze 16 euro inclusief verzendkosten.

Je hebt besteld dus maar afwachten want de levertijd is momenteel nog steeds erg lang vanuit China maar komen doet het vast wel. Terugsturen moet je betalen maar zal duurder zijn dan wat je ervoor betaald hebt dus maar houden want je wilde het toch al hebben want anders had je het niet besteld.
Volgende keer 2 keer of desnoods 3 keer nadenken voor je ergens iets besteld want dan hoef je je ook niet binnen 10 minuten te bedenken.