Wandkast wordt maar niet geleverd, levering wordt steeds verschoven.
Ik heb een wandkast besteld en aanbetaling gedaan en wacht daar al 5 maanden op. De levering wordt steeds opgeschoven. Mag ik de koop ongedaan maken en mijn aanbetaling terug vragen?
Lees deze informatie van de ConsuWijzer eens door: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd
Slaat de link ook op stenen winkels?
Wilt u misschien schrijven bij wie u de kast gekocht is? Dat kan soms uitmaken. Zomaar zonder meer de koop ongedaan maken, kan ik vanuit deze vraagstelling niet antwoorden. Het kan immers zijn dat de kast in het buitenland is gemaakt (of besteld moest worden). Of, dat is mijn punt eigenlijk, heeft u iets bij een onbetrouwbare zaak gekocht.
Ha @Tenormin , bijna dezeldde vraag :-)
Naam van de leverancier/winkel, en is het op verzoek een aangepaste kast, wat is de reden van uitstellen?
Wat staat er dan in de orderbevestiging m.b.t. de leverdatum en wat staat er in de voorwaarden over te late levering (door overmacht)?
Ben bang dat @kreeft002 zijn/haar vraag niet kan terugvinden. Maar er kunnen voldoende redenen zijn dat het meubel verlaat kan worden geleverd. En ook: er zijn ook genoeg toko's die de aanbetaling cashen en de klant in de kou laten staan. Maar goed, als er geen antwoord komt op bij wie gekocht is er even niets zinnigs over te schrijven.
U kunt gewoon de koop ongedaan maken en uw geld terugvorderen.
Heb ik ook gehad een keer maar doen moeilijk maar u heeft ook uw recht.
U kunt de overeenkomst ontbinden
Wanneer de levertijd, conform artikel 6 van de CBW voorwaarden, overschreden wordt.
Hallo Kreft002,
Is de kast voor u op maat gemaakt, dan zult u niet (zonder kosten) kunnen annuleren. Er is dan immers een product speciaal voor u besteld/gemaakt. Mocht dat niet zo zijn dan staat er vast iets van in koopvoorwaarden.
Een leverancier heeft gewoon verplichtingen, waaronder een leverplicht binnen een bepaalde levertijd. Als deze niet nagekomen wordt, kan de koop ontbonden worden. Hiervoor kan de klant niet aansprakelijk worden gesteld. De TS moet de leverancier wel de kans geven te leveren, binnen redelijke termijn. Een aangetekende brief met daarin een termijn is volgens mij de beste oplossing.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Ik heb de leverancier een aangetekende brief gestuurd. Daar stond in binnen 14 dagen leveren of anders geld terug of ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Na lang aandringen via deze verzekering kwam hij over de brug met de kast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer