Va
door Vakantiegroeten Dec 8, 2016 om 14:00
Winkels & webshops

Webwinkel betaald niet terug

Goedendag,
Op 23 november heb ik een telefoon met abonnement besteld bij Typhone.nl. Ik moest meteen via Ideal € 137,20 betalen, wat ik ook heb gedaan. 's Middags kreeg ik bericht dat mijn abonnement niet omgezet kon worden van Vodafone naar T-Mobile, want het nummer kon niet behouden worden. Dit is voor mij essentieel, dus bestelling geannuleerd. Op 24 november heb ik bericht ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd en binnen 5-10 werkdagen zou mijn betaling worden teruggestort. Tot op heden nog niets ontvangen. Ze reageren niet meer op e-mails en telefonisch zijn ze niet te bereiken. Zojuist aangifte gedaan bij politie van oplichting en bij ACM. Weet niet welke andere stappen ik nog kan ondernemen? Ze hebben geen dienst geleverd en geen product, dus er is geen enkele reden om mijn geld niet terug te betalen.

1887 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ph
door philip36 - Dec 8, 2016 om 14:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

u bent wel erg snel met aangifte doen, het is vandaag de 11de werkdag.
Dat ze niet meer reageren zal wel komen dat ze overbelast raken door mensen die willen weten waar hun geld blijft.
Zou even rustig afwachten, het is een drukke tijd voor de webwinkels.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 8, 2016 om 14:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zet uw klacht op trustpilot.com.

Merkwaardig op de eigen site zet typhone halleluja reviews van trustpilot. Op trustpilot zelf gaat het er heel wat minder prettig aan toe wat betreft reviews. Die liegen er niet om. Nogal misleidend.  klik HIER Maar ze reageren daar soms wel, dus erop zetten.
Verder kunt u ze ook via facebook proberen te benaderen. Gewoon luid en duidelijk erop zetten dat u nog wat van ze tegoed bent. Geld moet wettelijk binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is ontbonden op rekening van de consument worden gestort.

Overigens is aangifte bij de politie zinloos, dit is een civiele kwestie.

Ma
door Marimelda - Dec 9, 2016 om 22:17
58 Antwoorden / 11 Vragen
0

Een brief eigenhandig schrijven is ook nog een optie, wellicht komt dan alles in orde. Het is een ouderwetse, maar wel een beproefde methode. Dat alles zo snel,snel, snel moet, daar raken mensen maar overspannen van, zowel verkopers als kopers.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer