Va
door Vakantiegroeten Dec 8, 2016 om 14:00
Winkels & webshops

Webwinkel betaald niet terug

Goedendag,
Op 23 november heb ik een telefoon met abonnement besteld bij Typhone.nl. Ik moest meteen via Ideal € 137,20 betalen, wat ik ook heb gedaan. 's Middags kreeg ik bericht dat mijn abonnement niet omgezet kon worden van Vodafone naar T-Mobile, want het nummer kon niet behouden worden. Dit is voor mij essentieel, dus bestelling geannuleerd. Op 24 november heb ik bericht ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd en binnen 5-10 werkdagen zou mijn betaling worden teruggestort. Tot op heden nog niets ontvangen. Ze reageren niet meer op e-mails en telefonisch zijn ze niet te bereiken. Zojuist aangifte gedaan bij politie van oplichting en bij ACM. Weet niet welke andere stappen ik nog kan ondernemen? Ze hebben geen dienst geleverd en geen product, dus er is geen enkele reden om mijn geld niet terug te betalen.

1887 3 Rapporteer

ph
door philip36 - Dec 8, 2016 om 14:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

u bent wel erg snel met aangifte doen, het is vandaag de 11de werkdag.
Dat ze niet meer reageren zal wel komen dat ze overbelast raken door mensen die willen weten waar hun geld blijft.
Zou even rustig afwachten, het is een drukke tijd voor de webwinkels.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 8, 2016 om 14:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zet uw klacht op trustpilot.com.

Merkwaardig op de eigen site zet typhone halleluja reviews van trustpilot. Op trustpilot zelf gaat het er heel wat minder prettig aan toe wat betreft reviews. Die liegen er niet om. Nogal misleidend.  klik HIER Maar ze reageren daar soms wel, dus erop zetten.
Verder kunt u ze ook via facebook proberen te benaderen. Gewoon luid en duidelijk erop zetten dat u nog wat van ze tegoed bent. Geld moet wettelijk binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is ontbonden op rekening van de consument worden gestort.

Overigens is aangifte bij de politie zinloos, dit is een civiele kwestie.

Ma
door Marimelda - Dec 9, 2016 om 22:17
58 Antwoorden / 11 Vragen

Een brief eigenhandig schrijven is ook nog een optie, wellicht komt dan alles in orde. Het is een ouderwetse, maar wel een beproefde methode. Dat alles zo snel,snel, snel moet, daar raken mensen maar overspannen van, zowel verkopers als kopers.