im
door imans314 Aug 27, 2021 om 18:46
Winkels & webshops

Welke keukenwinkel/apparatuur

Wij zijn op zoek naar een keuken en zijn al diverse winkels afgeweest.
Bij de een vriendelijker geholpen dan de ander bij het rondkijken.
Nu zijn we zover dat we aan offertes moeten gaan beginnen.

Wie heeft tips voor welke winkels wel/niet en welk merk apparatuur wel/niet.

Enne... afdingen is niet mijn ding, maar schijnt toch te moeten.
Hoe pak ik dat het handigst aan?

5429 26 Rapporteer

ju
door juliomariner - Aug 27, 2021 om 18:57
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Welk merk apparatuur ligt o.a. aan budget. De ene wil alleen maar Miele,de andere alleen maar AEG of Neff.
Welke keten is ook kwestie van budget en smaak. Veel Nederlandse ketens vallen onder de Mandemakers groep. Hier wordt heel wisselend over gedacht.
Bereid u goed voor en laat u niet direct verleiden een handtekening te zetten.
Als u de offerte nirt mee naar huis mag nemen om erover na te denken zou ik deze winkel direct van de lijst van potentiële kanshebbers schrappen. Ik weet niet waar u woont maar is Duitsland geen optie?
U geeft aan niet te kunnen afdingen maar dat moet u echt wel doen anders betaald u echt veel te veel. De keukerverkoper heeft heel snel door dat u een snelle makkelijke prooi bent.

marita5
door marita5 - Aug 27, 2021 om 19:35
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Imans314 ,

Aanvulling op @juliomariner , zie deze link , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/checklist/checklist-keuken-kopen

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2021 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ken uw budget niet, maar voor apparatuur geldt in mijn ogen, Miele is perfect, Bosch is prima.  Ga niet voor Whirpool of iets dergelijks.

ju
door juliomariner Aug 29, 2021 om 11:28
1331 Antwoorden / 2 Vragen

naar mijn is Miele zwaar overprijst. Beter gezegd je betaald alleen maar voor de naam. Bosch/Siemens/Neff is prima. De goedkopere merken als Whirpool en de onbekendere merken zou ik bij weg blijven. Goedkoop is in dit geval meestal duurkoop

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2021 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zwaar overprijsd kan zijn, maar wel een perfect product. Het is maar wat je wil. Ben over mijn Mile producten uiterst tevreden.

Thecla58
door Thecla58 Aug 29, 2021 om 15:53
862 Antwoorden / 3 Vragen

Nou heren,

Ik heb geen inbouwkeuken maar wel als keuken- en huishoudapparatuur waaronder een wasmachine van Whirlpool en die gaat al meer dan 25 jaren mee... Dus die vlieger dat bijvoorbeeld Whirlpool geen slecht merk is onderschrijf ik niet.

Tijdens mijn huwelijk twee keer een keuken in laten bouwen en niet met de high end apparaten... scheelde een behoorlijke slok op een borrel...

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2021 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees uw reactie nog eens door. U schrijft volgens mij het tegenover gestelde van wat u bedoelt.

me
door mein33 - Aug 27, 2021 om 19:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Welke winkel wel of niet", dat is wel afhankelijk van de regio waar u woont.
Zelf ben ik niet van de 'grote jongens', maar daar zullen anderen heel anders over denken.
Alle witgoed hebben wij van Miele, behoudens de koelkast en de vrieskast van Liebherr, maar ook dat is een persoonlijke keuze.
Bekende merken als Bosch, AEG e.d zijn ook goed, maar ook uw portemonnee zal medebepalend voor uw keuze kunnen zijn.
Laat u echter niet verleiden tot extreem lage prijzen voor onbekende merken, want 'goedkoop blijkt vaak duurkoop' te zijn.

En teken vooral niet bij het kruisje als het een offerte betreft, ook niet als de verkoper u dit probeert op te dringen.
Neem de offerte eerst thuis (op uw gemak) nog eens door alvorens u die al dan niet accepteert.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2021 om 22:11
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Realiseer u één ding, als u tekent, dan gaat dat ook bij annuleren geld kosten. Teken alleen en uitsluitend als u 100% zeker weet dat u met deze verkoper in zee gaat, NADAT U HET CONTRACT EERST GOED GELEZEN HEBT. In de aanloop staat het u vrij om ZELF notities te maken en te zeggen: U hoort van ons. en nog NIETS te tekenen.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2021 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En teken ook NIET omdat u dan VANDAAG VIJFTIG procent korting krijgt.

Bullshit.

panter22
door panter22 - Aug 28, 2021 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je zelf al een keukenopstelling gemaakt. Waar wil je de apparatuur hebben en past dat allemaal?
Wil je een standaard keuken of een keuken die je zelf kunt samenstellen.
En het belangrijkste, je koopt de keuken voor jaren. Hou daar rekening mee met je keuze.
Of wil je precies dezelfde keuken die je gaat vervangen?
Als je zelf weet wat je wilt, ben je niet afhankelijk van de verkoper. En dat maakt de keus gemakkelijker.
Kijk ook eens naar kleine details, bv stopcontacten. Een hoekstopcontact kan practisch zijn. bv:
https://stekkerblokkenshop.nl/hoekstopcontact-zwart-thebo-3-stopcontacten.html
En kies niet voor de goedkoopste apparatuur.
En uiteraard geen offerte tekenen, want dan koop je de keuken ook al zegt de verkoper van niet.
Eerst rustig nadenken. Nog even thuis alles nalopen. Dan pas kopen.

1paul
door 1paul - Aug 28, 2021 om 09:35
3174 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval NERGENS DIRECT tekenen, dat wil men natuurlijk wel heel graag maar doe dit niet en blijf vergelijken, doe dit ook niet als men u een behoorlijke "korting" aanbied!!!!

Kijk ook van te voren welke apparatuur u echt wilt hebben en wat deze online kost, kan me voorstellen dat u kiest voor Bosch of een ander bekend en vertrouwd merk, vaak als u bij de keukenboer zit krijgt u flinke kortingen op de apparatuur maar dan blijkt ineens dat dit op de adviesprijs is en u gewoon meer betaald dan als u het bij een willekeurige andere winkel koopt.

Korting, de keukenbranche heeft als gewoonte om de keuken voor 200% bij u neer te zetten en dan al vast maar korting te geven, trap hier niet in, de helft kan er vaak makkelijk af, keuken voor 10.000,00 Euro dan is ie met 5000,00 Euro betaald....

Kijk om een idee te krijgen ook eens bij bijvoorbeeld IKEA, daar hebben ze goede prijzen en wilt u hem zelf niet plaatsen dan huur een klusjesman in die dit voor u doet, grote kans dat u een pak goedkoper uit bent....

Wilt u geen keuken van de IKEA heeft u in ieder geval indicatie van de prijs o, kijk ook eens bij Duitse keukenleveranciers!!!!

Keuken van eender welke keukenboer is ook gewoon van spaanplaat!!!!

panter22
door panter22 Aug 28, 2021 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is er toch met die keukens uit Duitsland?

1paul
door 1paul Aug 28, 2021 om 13:50
3174 Antwoorden / 0 Vragen

die zijn kwalitatief heel goed en heel vaak een pak goeiekoper dan die die in Nederland worden aangeprezen!!!!

Dat is er met de keukens uit Duitsland, het is in ieder geval de moeite waard om te onderzoeken, zijn trouwens ook site's in Nederland die keuken verkopen van Duitse makelaardij....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 28, 2021 om 09:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn reactie is, dat smaken etc. verschillen en het toch dan uw keuze is. Helaas is er wel ook 'kaf en koren' diverse keukenleveranciers waarbij er ook zijn die apparatuur gratis aanbieden. Maar dan geldt hoe dan ook dat er niets gratis is en men toch ook winst zal willen maken.

Qua merken apparatuur is er weinig verscil omdat veel toch van één fabrikant afkomstig zijn.

Een zekere hulp kan zijn om op het i-net te zoeken met zoeknaam 'klachten keukenleverancier' maar let er dan wel op dat niet alle toch eventuele positieve reacties ook reeel zijn.  Tenslotte: goedkoop kan duurkoop zijn.

mi
door miennaamishaaz - Aug 28, 2021 om 11:25
725 Antwoorden / 1 Vragen

een gemiddelede keuken heeft
1 een 4 pits kookplaat [standaard formaat]

[ik raad u inductie aan, meest onderhoud arm, en zeer gemakkelijk in gebruik]
2 combi-oven
3 koelkast [zonder ingebouwd vriesvak]
4 vaatwasser
5 vriezer [koel/vries combi kan ook, waarbij de koelkast en vriezer los van elkaar zitten]
6  afzuigkap
7 [steamer/inbouw koffiezet apparaat] [optioneel niet nodig voor elk huishouden]
8 lampen onder de kastjes [dit kan u ook zelf doen, via waterdichte LED strips]
-------------------------------

Eerst een vraag: bent u al bij een keukenboer geweest?
Indien het antwoord NEE is doe het volgende:
------
1 maak de keuken die u wilt/opstelling die u zou willen bij Ikea kitchen planner
3 gebruik van alles de goedkoopste kastjes/apparatuur
3 rond het bedrag af naar beneden [bv u komt uit op 4329.50 euro] dan rond u het af naar beneden 4300 euro.
Ja zelfs voor een Ikea budget een luxe keuken bij een winkel zoals keukenconcurrent, maakt de winkel alsnog flinke winst.
-----
4 ga nu naar de keukenboer [laat in de avond is het beste, dan heeft u vaak de beste kans om een goede deal te krijgen]
5 indien de winkel showroom model opruiming heeft maak hier gebruik van. dan krijgt u flinke korting op de apparatuur [showroom model met standaard garantie [2 jaar/fabrieksgarantie] ]
6 blijf zo dicht mogelijk bij uw budget, extra's zoals softclose zijn wel leuk, maar benoem dit niet als iets wat u gelijk wilt, maar noem het nonchalant beetje achteraf dat u dat wel fijn vind. vaak willen ze dit er dan wel gratis bij doen.
7 Indien u de keuken zelf kan monteren/ een handige vader/familielid heeft, kan u dit flink veel geld schelen [ruim 500 euro]
8 het goedkoopste merk wat ze hebben is vaak prima, dit komt altijd uit dezelfde fabriek, dus een Ignis afzuigkap of een bauknecht afzuigkap zijn vaak identiek, als deze dan ook hetzelfe eruit zien kan je er vanuit gaan dat dit exact hetzelfde product is. [BV: waarbij een ignis 200 euro kost maar een bauknecht 400 euro]
9 Wees niet bang om weg te lopen. vaak krijgen verkopers vaak een bonus voor elke sale die ze maken, dus dan willen ze u vaker gemoet komen.

___________________________
Indien het antwoord JA is, en u heeft alleen rondgelopen maar nog niet aan tafel gezeten met een werknemer. dan kan u het alsnog gebruiken.

Indien het antwoord JA is en u heeft al aan tafel gezeten met een medewerker. ga dan naar andere winkels waar u nog niet geweest bent. gebruik wel het genoemde stappenplan.

ju
door juliomariner Aug 29, 2021 om 11:36
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Ignis en Bauknegt zijn nou net merken waar je heel ver bij weg moet blijven. Wat een bagger.
Ik zou geen combi oven doen maar een losse oven. De magnetron zou ik niet de inbouw doen maar gewoon een goedkopeosse van Bol of Blokker of zo. Wie gebruikt alle mogelijkheden van de inbouw magnetron? niemand toch? De meeste magnetrons worden alleen gebruikt voor opwarmen en ontdooien

rj
door rjw - Aug 28, 2021 om 16:35
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Bij Ikea staat de prijs die je moet betalen gewoon op het kaartje. Afdingen is niet nodig. Als je moet afdingen om de goede prijs de krijgen probeert de verkoper je in eerste instantie te naaien. Daar wil je toch geen zaken mee doen?

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2021 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet ook niet dat installeren niet hetzelfde is als monteren.

Moeten er leidingen, afvoeren en ga maar door verlegd worden? Dat kost apart.

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2021 om 10:55
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Pas op met (grote) keukenboeren die u laten tekenen voor een z.g.n. prijsopgave, vaak zit u dan al vast aan de aankoop. Vraag en gespecificeerde offerte, inclusief plaatsing en montage inbouwapparatuur. en lees die op uw gemak door, bij voorkeur thuis, en teken pas als u er tevreden mee bent. Door hun verkooptactiek, o.a. met het ter plaatse geven van korting, bent u gauw geneigd uw handtekening te zetten waarvan u later spijt heeft. Google op garantie en service van bedrijven,  die bij sommige niet verder gaat dan de winkeldeur, maar ook op inbouwapparatuur. Veel grote keukenboeren hebben een overeenkomst met een fabrikant van inbouwapparaten waardoor ze voordelig kunnen leveren maar zo u een ander merk wenst kost het u vaak flinke bedragen extra. Kortom neem de tijd voor zo'n grote ivestering zodat u er later geen spijt van krijgt.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2021 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij veel merken is het zo dat als u de apoaratuur van hetzelfde merk koopt, en dat registreet, u een verlengde fabrieksgarantie hebt.

Is bijvoorbeeld bij Bosch zo.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 29, 2021 om 21:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na alles gelezen te hebben;

Ik adviseer geen inbouw zooi te kopen!

Een koelkast is normaal  60 cm breed, maar inbouw vaak  54 of 56 cm en dan ook binnen  10% smaller.

Dan nog een mooi meubel  eromheen en de kleinere en duurdere inbouw koelkast  +  meubel.. koop dan gelijk RVS disign of zo.

En een koelkast op de vloer,  de inbouw staat al hoger dus verliest daar ook nog eens!

Zelfde voor Vaatwasser of  Oven/magnetron,  Inbouw is duurdere en nog meubel ook... nergens voor nodig en latiger later te vervangen!

En bij losse vrijstaande apparaten,  de nog goede kun je houden, niets  nodig van hun dure zooi.

En IKEA,   enige met 0% korting  en daar mag je bestaande dingen overzetten, zoals werkblad met  spoelbak en Kokende kraan!

En nu tekenen,   dat is bij mijn dan poppetje aan de galg!

Ook hebben vele keuken verkopers vreemde zie ik nooit bij BCC of MM in de winkel staan zooi.

Gewoon zelf uitzoeken als nodig en  ik plaats die  huidige wel tot ze het begeven.

Er tussen en geen monteur nodig!

Dat is beste advies,  ga koffie drinken, luisten en weiger na  paar uren te tekenen....
Vaak is  hun 50% korting flink duurder als de Ikea of bouwmarkt,  Hornbach ook goede ervaring mee, maar erg druk daar.

En geloof nooit een advertentie van nu Korting...    enige korting die ik heb is met mooi weer een korte broek aan!

gerbera
door gerbera Aug 29, 2021 om 22:08
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Uw advies slaat nergens op, bij koel/vrieskasten wordt gekeken naar het aantal liters van de inhoud en dat kan per merk verschillen. Evenzeer ook de inbouw apparaten die eenvoudig uit kastjes te verwijderen zijn terwijl je ook losse apparaten van de muur moet halen als er wat mee is. Verder moet je maar de ruimte hebben om geen inbouw te kunnen zetten en hebben goede keukenboeren best wel bekende merken die je ook bij BCC of MM kunt kopen maar daar moet je nou echt niet bij zijn als het over service gaat.

Du
door Duc7 Aug 30, 2021 om 11:18
35 Antwoorden / Vragen

Niet helemaal met je eens Gerbera, koelvriescombinatie kasten gaan inderdaad op liters, maar de maten kunnen net onhandig zijn als je er een fles wijn of limo in wil leggen. Dus op zichtbaar wel goed over nadenken, diepte van inbouw is vaak net even smaller en minder diep omdat ze in een standaard kast gaan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 31, 2021 om 09:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet dat een ietsje  smallere inbouw die in de ombouw moet vaak flink duurder is.
Dan het meubel zelf nog en dan kies ik geen 56 cm smalle inbouw maar 60cm  normale er tussen schuiven.

Bij de 4 cm koelkast en 6 cm vriezer wanden....
60 - 2x4 = 52 netto koel  deel.
60 -2x6 = 48  netto vries deel.

Bij inbouw;
48 koelen en  44 cm  voor Vriezen... en de prijs van  deze.....?

Ook een inbouw vaatwasser  is vaak flinke meerprijs  voor minder afwerking!

Een integreerbare is vrijstaand of er tussen te zetten is nu daar meest populaire bij vele....

Maar een koelkast in de kast....  de keukenkastjes heb ik 19cm boven de vloer dus dan is koel/vries combi bij dezelfde
hoogte wel 19 cm minder!

Inbouw is wel mooier, maar de prijzen ook!

Voor mijn is een keuken een Werkplaats..  en  uiterlijk  komt op 2e plaats.

Du
door Duc7 - Aug 30, 2021 om 11:16
35 Antwoorden / Vragen

Denk eerst eens na of je wel inbouw apparaten wilt hebben en zo ja welke wil je inbouwen.
inbouw apparatuur is duurder dan een los apparaat.
Denk ook goed na over de maat koelkast en neem geen koelkast met een ingebouwd vriesvak.
deze zijn vaak te klein en een koelvriescombinatie heeft meer ruimte.
koop je standaard limonade flessen van 1,5 liter? Neem een (lege) fles mee en kijk of deze goed in de aangeboden koelkast past.
en zet NOOIT een handtekening voor je 100% zeker weet juist die keuken te willen, ongeacht hoe ze op je in praten!
die korting krijtje toch wel, ook zonder dwang.
informeer eens bij een meubelmaker, wij hebben onze keuken op maat laten maken met alleen de vaatwasser als inbouw, wij waren uiteindelijk goedkoper uit dan in een keuken zaak en hebben geen "opvulling" omdat de kasten opmaat zijn gemaakt en zo alle beschikbare ru8mte gebruikt is.
goed advies wat al meerdere keren gegeven is, denk na hoe je de keuken wilt, van belang is waar komt de kook unit (inductie beste optie) incl afbuiging en waar de vaatwasser en spoelbak. Op welke hoogte wil je de oven, waar de magnetron? Waar staat de koelvriescombinatie combinatie handig binnen bereik en hoeveel wil en heb je te besteden.
Wil je onder alleen lades of ook kasten (bukken, achterin spullen zoeken, lades zijn opzich makkelijker) vooral, kijk goed rond en doe ideeën op voor je beslist.

veel plezier met uitzoeken :)

--
door --Tommy-- - Aug 30, 2021 om 12:04
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb in het verleden Philips whirlpool gehad en AEG. Beide gevallen voor de combi magnetron en vaatwasser. Het is rommel! Ongeveer een jaar of 5 gaat het goed en dan komen de problemen. Met een vaatwasser en combi magnetron van siemens/Bosch ben je het beste af voor een normale prijs, en voor een langere tijd.

Lv
door LvdEnden - Aug 30, 2021 om 12:14
2 Antwoorden / Vragen

Wij zijn een paar jaar geleden bij de Keukenstudio in Dordrecht geweest. Zij hebben mooie, o.a. Duitse keukens van degelijke kwaliteit. Vriendelijke en deskundige bediening en er is veel mogelijk. Wij zijn zeer tevreden met de keuken. Misschien oor u ook een optie?

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2021 om 12:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Afdingen "Niet uw ding"? Toch maar doen zou ik denken.
Miele of Bosch, géén combi-oven nemen. Zo weinig mogelijk inbouw nemen: lastig met repareren, vervangen etc. Uitschuifbare afzuigkap kiezen.

Als u een klein en goed bedrijf kent met een ouderwetse vakman: ga daar dan heen. Duits is ook een goed advies.
Maak eerst zelf een tekening van wat u wilt en waar, wat het handigst voor u is en rekening houdend met de plaats van leidingen en electra.
Ook de lengte van degene die de keuken het meest gebruikt in ogenschouw nemen voor de hoogte van het aanrecht, hoogte ophangen keukenkastjes etc., en links- of rechtshandig.

pe
door pebk - Aug 30, 2021 om 15:29
583 Antwoorden / 0 Vragen

Na meerder malen lastig gevallen te zijn door een bepaalde grote keten, na een bezoek waarbij we uiteindelijk een direct-ondertekenen-contract voorgeschoteld kregen, hadden we wel een beetje beeld van wat men vraagt voor een keuken zoals we wilden hebben. Eerst werd de prijs opgedreven naar 25k, om vervolgens via allerlei kortingen op 15k te komen. Vervolgens wilden we niet tekenen en kon het zelf voor 12k, mits we toch tekenden. Dat hebben we niet gedaan, maar we kregen de tekening ook niet mee. We werden door de medewerkers van de vestiging meerdere malen gebeld en later ook door hun hoofdkantoor. Vervolgens hadden we een half jaar onze buik vol van keukenboeren. (Vandaar de term 'lastigvallen')

We zijn vervolgens naar een (semi-)lokale keukenboer gegaan (twee vestigingen in oost-Nederland) en vooraf gesteld dat we onze tijd wilden nemen om te beslissen. De tekeningen kregen we niet, maar de offerte (in bedragen) wel. Deze lag iets boven de 12k, vergelijkbaar met waar we op uitgekomen waren bij bovenstaande. Toen we eindelijk besloten hadden dat we het wilden, waren we de jaargrens over en hadden ze de oude offerte en tekening aan hun kant al opgeruimd. Deze hebben we gezamenlijk opnieuw laten maken en weer kwamen we op ongeveer dat bedrag uit. Die keuken zit er nu al een jaar of acht in.

Qua merken hebben we vooral AEG. De vaatwasser ging op een gegeven moment kapot en is vervangen (door onszelf) door een Indesit. Die doet het ook prima. Voor de prijs van een Miele kun je prima een AEG/Indesit of twee kopen.

Wij houden ook niet van afdingen en hebben dat ook niet gedaan. We hebben het bij de keten min of meer gedaan omdat we echt niet wilden tekenen en wisten daardoor ongeveer tot welk bedrag ze hadden willen gaan, voor de opstelling en hoeveelheid aparatuur die wij wilden.

il
door iljaha - Aug 30, 2021 om 15:33
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb maar 1 tip: Koop bij de zaak die ZELF monteurs in dienst heeft die de keuken plaatsen. Dan is er altijd 1 partij gesprekspartner en eigen personeel doet meer voor de zaak dan ingehuurde ZZP-ers.
Echt, dit is een heel serieuze tip.

ad
door adriaan89 - Aug 30, 2021 om 16:37
5 Antwoorden / 5 Vragen

In België komt 1 op 3 keukens van IKEA en da's niet voor niets. 3 manieren om de keuken te betalen waarbij je een lagere prijs betaalt als je zelf meehelpt, de beste garantievoorwaarden van de wereld en een heel grote keus. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft af te dingen. ????

ha
door harrybre - Aug 30, 2021 om 16:42
240 Antwoorden / Vragen

Kijk eens over die stippellijn op de kaart, ook wel grens genoemd, door in Belgie of Duitsland te kijken. In NL zijn ze knettergek geworden als ze het worod "huis" horen.

Pi
door Pieternelleke - Aug 31, 2021 om 10:21
2 Antwoorden / Vragen

Wij hadden een keuken, van een bepaald soort hout, op 't oog. Uiteindelijk kwamen we uit bij 2 keukenverkopers. 1. een "keukenboer" en 2. een gespecialiseerde keukenverkoper. Bij 1 vroegen we wat de uiterste prijs was: bedrag X.  Er kon verder NIETS meer vanaf. Wij zagen een quooker en dachten er over om die ook aan te schaffen. Wat schetst onze verbazing: die kregen we er wel bij! Mijn man zegt: We zien van alles af, ik voel me besodemieterd! Bedrag X was de uiterste prijs en nu kan er ineens een quooker van af?!  De manager kwam erbij maar wij bleven bij ons besluit. Wij zijn naar de andere keukenverkoper gegaan.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Aug 31, 2021 om 15:57
88 Antwoorden / 2 Vragen

Maak er een gezellige trip van . Ga de grens over naar Duitsland . Ik heb in Nederland gekeken voor een bepaald Type keuken van het merk Siemens . Wat hier een bak geld kost betaalde ik in Duitsland bijna vier duizend euro minder met plaatsen . Hebben er twee dagen over gedaan met een zeer goed afwerking , nog maar niet te spreken over hun houding naar de klant waar Nederlanders ECHT  in tekort schieten . Wat een Service en Geduld hebben die Duitsers en er word je niets opgedrongen zoals hier in nederland !!!