Antwoorden gegeven door: elze30
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 5, 2016 om 00:45Nationale nederlanden dreigt onze rechtsbijstandverzekering te beeindigen en of de voorwaarden ineens aan te passen ,wat te doen?Dit doen ze altijd al. Dit is heel gewoon.
-
Dec 27, 2015 om 16:15Moet je betalen als je een klacht indient bij een ziekenhuis?Een rekening mag alleen verstuurd worden als er een echt consult heeft plaatsgehad. Bekijk de gebruikte dbccode/declaratiecode. ( als deze niet via de zorgverzekeraar zichtbaar zijn , vraag dan deze codes op bij de debiteurenadministratie van het ziekenhuis. Ook de bijbehorende datum plus het bedrag zijn belangrijk, zodat het in ieder geval gekoppeld kan worden aan het gesprek.) Stuur vervolgens een formele brief aan het ziekenhuis, waarin u duidelijk maakt dat de factuur niet klopt, omdat er geen behandeling, maar een klachtgesprek geweest is.
-
Dec 14, 2015 om 20:36Vergoeding geneesmiddel
Kijk op medijnkosten.nl. Het eerste medicijn mag alleen onder voorwaarden door de basisverzekering vergoed worden. Het zou kunnen zijn dat de apotheker de voorwaarden heeft aangescherpt en van mening is dat u niet voldoet aan de voorwaarden.
Wel vreemd dat dit u niet verteld is dan.
De pantoprazol wordt alleen vergoed als het gaat om chronisch gebruik. Lees ook hiervoor de toelichting op de website goed na.
De apotheek moet u de juiste informatie verschaffen!
ps het is mogelijk dat de apotheek geen contract meer heeft! Dan kunt u de rekening naar de zorgverzekeraar opsturen, die u afhankelijk van uw type basisverzekering ( budget, natura of restitutie) een percentage van de rekening zal vergoeden.
-
Dec 14, 2015 om 20:12Zorgverzekering
Ik ben het met TS eens, het ziekenhuis is VERPLICHT om de klant mee te delen of het ziekenhuis een contract heeft met de zorgverzekeraar. Dit moet niet bij een POLI gebeuren, maar bij de INSCHRIJFBALIE. Het ziekenhuis vraagt bij inschrijving om het BSN. Via dit BSN raadpleegt het ziekenhuis tijdens de inschrijving direct het VECOZO-systeem. Dat is het computersysteem dat gevoed wordt met de gegevens van alle zorgverzekeraars. Daarin staat de naam van de zorgverzekeraar, het type basisverzekering, en de aanvullende verzekering vermeld. Deze gegevens zijn BEDOELD om de zorgverlener kennis te geven van de rechten van de verzekerde. ( zo weet bijvoorbeeld de fysiotherapeut precies op hoeveel behandelingen de klant recht heeft).
Behalve dat de verzekerde zelf van te voren kan informeren naar de contractering ( zowel bij de eigen zorgverzekeraar als bij het ziekenhuis), MOET hij ook door het ziekenhuis geïnformeerd worden. Zelf informeren is niet gemakkelijk, omdat contractering vaak niet op ziekenhuis-niveau gebeurt, maar per specialisme.
Aangezien het ziekenhuis in staat is om de rekening naar het juiste adres te sturen ( naar de zorgverzekeraar OF naar de patient thuis), moet zij ook in staat zijn om dit vÓÓr de behandeling te doen.
-
Nov 27, 2015 om 20:42Klachten over een tandartsIk raad u aan een scond opnion over die 21 gaatjes aan.
Als in de scond opinion blijkt dat u inderdaad 21 gaatjes heeft, dan raad ik u een melding te doen bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg ( IGZ) en/of de tuchtrechter in te schakelen. -
Nov 27, 2015 om 20:36Eigen risico zorgverzekerasr[quote=kassadavid schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:53]Mijn echtgenote heeft voor 2015 een hoog eigen risico, heeft in november een behandeling gehad en moet een andere behandeling in 2016 ondergaan: wij proberen de DBC voor 2015 te stoppen en een nieuwe te starten voor 2016 maar dat is niet mogelijk. Dus de behandelingen voor 2016 gaan in de pit van 2015 en vanwege hoog eigen risico in 2015 zijn we weer honderden €€ kwijt!
Iedereen op dit forum denkt dat een dbc een looptijd heeft van 1 jaar. Dit is onjuist. Sinds 1-1-2015 is de maximale looptijd 120 dagen. Heeft het ziekenhuis u dat niet verteld? U hoeft alleen maar te zorgen dat de behandeling van uw vrouw 120 dagen later is dan het eerste consult in november. Het is zelfs mogelijk dat de looptijd van die dbc slechts 90 dagen is. Het ziekenhuis moet u daarover kunnen informeren! -
Oct 28, 2015 om 16:59Tele2 wanpraktijken: nu €2,50 per 1 MB voor prepaid klanten.[quote=tijger1 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 15:53]Maar wat maakt het verder eigenlijk allemaal uit? U gebruikt uw mobiel amper, maar moet steeds opwaarderen, dus dat geld was al weggegooid. Nou is het op, zoek een andere provider. Maar let op, ook daar kosten Mb's buiten een bundel meer tot veel meer dan in een bundel.
Dat ligt toch anders. Het tegoed had gebruikt kunnen worden voor de buitenlandbundels of voor gewone databundels. Nu zijn mij wnige tientjes in een paar minuten afhandig gemaakt. -
Oct 28, 2015 om 16:58Tele2 wanpraktijken: nu €2,50 per 1 MB voor prepaid klanten.[quote=edrick3 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:11]Staat toch echt op de site:
Binnen Nederland Tarief: Starttarief €0,00. Bellen naar vast € 0,35. Bellen naar mobiel € 0,35. Bellen naar voicemail € 0,35. SMS per bericht €0,15 Internet per MB € 2,50. Dit betreft tarieven zonder voordeel tariefplan. Geldigheid: Het beltegoed is onbeperkt houdbaar mits je één keer in de 6 maanden opwaardeert. Je betaalt per seconde, met een minimum van een minuut.
(Bron)
Ik heb de website gevonden. Maar het is helemaal niet duidelijk! Het tarief staat verborgen tussen tekst, het staat niet in de getoonde tabellen.
Ik ben al overgestapt!
ps ik stap over naar Simyo prepaid. Ik heb gezien dat internetgebruik daar ook mogelijk is met prepaid. In de welkomstmail stond dit direct al duidelijk aangegeven en er werd ook aangegeven dat dit uit te zetten is in " mijnsimyo". -
Oct 28, 2015 om 16:55Tele2 wanpraktijken: nu €2,50 per 1 MB voor prepaid klanten.[quote=edrick3 schreef op dinsdag 27 okt 2015, 12:11]Staat toch echt op de site:
Binnen Nederland Tarief: Starttarief €0,00. Bellen naar vast € 0,35. Bellen naar mobiel € 0,35. Bellen naar voicemail € 0,35. SMS per bericht €0,15 Internet per MB € 2,50. Dit betreft tarieven zonder voordeel tariefplan. Geldigheid: Het beltegoed is onbeperkt houdbaar mits je één keer in de 6 maanden opwaardeert. Je betaalt per seconde, met een minimum van een minuut.
(Bron)
Ik heb de website gevonden. Maar het is helemaal niet duidelijk! Het tarief staat verborgen tussen tekst, het staat niet in de getoonde tabellen.
Ik ben al overgestapt! -
Oct 27, 2015 om 14:58Tele2 wanpraktijken: nu €2,50 per 1 MB voor prepaid klanten.[quote=mahadma schreef op dinsdag 27 okt 2015, 13:35]En Tele2 geeft geen enkel inzicht in de gemaakte kosten!
Tele2 houdt geen boekhouding bij naar wie en wanneer u internet, dàt staat u (gelukkig) helemaal vrij. Als dit wèl genoteerd zou worden, dan komt er weer een vraag: "Hoe zit het met de privacy?".Toch zou er wel een boekhouding moeten zijn. Ik vermoed dat er namelijk ook " roaming" kosten berekend zijn, ondanks het aanschaffen van de bundel. Het aanschaffen van de bundel en de bevestiging is via SMS gelopen. Er weren geen verdere aanwijzingen gegeven. Maar op de website staat:.Om ook in het buitenland optimaal gebruik te kunnen maken van mobiel internet dienen de netwerkinstellingen van je mobiele telefoon goed te staan. Controleer de volgende punten:
Staat bij mobiele netwerken (instellingen), internet.tele2.nl als toegangspunt (APN) ingesteld
Maar dit staat niet in de informatie bij de sms. Bij de sms staat " gelukt je internet bundel EU100 is klaar voor gebruik! We houden contact".
Dus ik ben bang dat tot het tijdstip dat ik bovengenoemd toegangspunt heb ingesteld, niet binnen de bundel heb gewerkt. Ook dit is misleiding.