ch
door chielsnelder Jan 16, 2015 om 20:34
Computers & telefonie

Door een fout van KPN heb ik nu twee providers en zit ik een jaar lang aan extra kosten

Ik heb tot twee keer toe, van een medewerker van KPN gehoord dat mijn abonnement was verlopen. Zij hebben mij mijn imei nummer gegeven om met nummerbehoud een andere provider te regelen. Echter nu blijkt dat mijn abonnement pas over een jaar verloopt waardoor ik twee providers heb waarvoor ik ook betaal. KPN geeft niet thuis en zegt dat dit mijn verantwoording is ( een fout die zij dus maken). Ik heb KPN een voorstel gedaan om mijn telefoon over te nemen. Uiteraard niet het abonnement
Kan dit?

762 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2015 om 20:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Alleen vertrouwen op je eigen gegevens dus. Een naar verschil is nogal lang, dus kennelijk verwarring over een 1- of 2-jarig contract? Tenzij je de opmerking van de medewerker zwart op wit hebt wordt het een moeilijk verhaal. Misschien kan je een contract overdragen aan iemand anders.

ho
door hopetobehelping - Jan 16, 2015 om 20:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste chielsnelder,

uw opmerking m.b.t. het voorstel dat u KPN heeft gedaan om uw toestel over te nemen vind ik moeilijk te plaatsen.
Wanneer is uw abonnement (het abonnement waar u nu nog aan vast zit) bij KPN ingegaan en voor welke duur is dat aangegaan ? Dit betrof een abonnement inclusief toestel ?
Wat was de ingangsdatum van het abonnement bij de andere provider ? Is er geen contact geweest tussen KPN en de andere provider in verband met nummerbehoud ?

ch
door chielsnelder - Jan 16, 2015 om 20:48
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:39]Alleen vertrouwen op je eigen gegevens dus. Een naar verschil is nogal lang, dus kennelijk verwarring over een 1- of 2-jarig contract? Tenzij je de opmerking van de medewerker zwart op wit hebt wordt het een moeilijk verhaal. Misschien kan je een contract overdragen aan iemand anders.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2015 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Telefoonabonnementen verlopen niet en uw Imei-nummer hebt u toch zelf? Dat hoeft u niet van de provider te krijgen.

Hebt u bij die andere provider nu ook ern toestel?

ch
door chielsnelder - Jan 16, 2015 om 20:57
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:46]Beste chielsnelder,

uw opmerking m.b.t. het voorstel dat u KPN heeft gedaan om uw toestel over te nemen vind ik moeilijk te plaatsen.
Wanneer is uw abonnement (het abonnement waar u nu nog aan vast zit) bij KPN ingegaan en voor welke duur is dat aangegaan ? Dit betrof een abonnement inclusief toestel ?
Wat was de ingangsdatum van het abonnement bij de andere provider ? Is er geen contact geweest tussen KPN en de andere provider in verband met nummerbehoud ?

Omdat ik niet precies wist wanneer mijn abonnement incl telefoon afliep belde ik KPN op. Zij vertelde dat deze op 01 okt 2014 afliep. Daarna heb ik t-mobile mijn abonnement met nummerbehoud willen overzetten naar een zakelijk abonnement dat door mijn werkgever betaald zou worden. Ik had ivm nummerbehoud mijn imei nummer nodig. Geen probleem want de kpn winkel zat 50 mtr verder. In de kpn winkel heb ik de medewerker nogmaals gevraagd wanneer mijn abonnement verlopen was: 01 okt 2014 en hier is uw imei nummer om het nummer te kunnen behouden.
Nadat ik lange tijd niets hoorde van t-mobile belde ik met ze. Zij vertelde mij dat mijn contract pas op 13 jan 2016 zou verlopen.
Kpn hierover gebeld en gaven toe dat zij tot twee keer toe een foutieve datum hebben doorgegeven. Het feit dat ik een voorstel deed om mijn telefoon over nemen deed ik omdat ik op dat moment ook wel wist dat het een tweejarig contract betrof.
De stelling van KPN is dat ik een contract heb tot 13 jan 2016 en zoek het maar uit........... Ik/ mijn werkgever zit nu met een kostenpost van ruim 700 euro ( abonnementskosten).

ch
door chielsnelder - Jan 16, 2015 om 21:00
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:39]Alleen vertrouwen op je eigen gegevens dus. Een naar verschil is nogal lang, dus kennelijk verwarring over een 1- of 2-jarig contract? Tenzij je de opmerking van de medewerker zwart op wit hebt wordt het een moeilijk verhaal. Misschien kan je een contract overdragen aan iemand anders.

Gegevens had ik niet meer. Verlenging op verlenging...... KPN heeft fout toegegeven. Zij hebben mij tot twee maal toe de datum van 01 oktober 2014 genoemd.

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2015 om 21:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=chielsnelder schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:57]
...
Nadat ik lange tijd niets hoorde van t-mobile belde ik met ze. Zij vertelde mij dat mijn contract pas op 13 jan 2016 zou verlopen.
...
Dat betreft dan de einddatum van het KPN contract? Dat zal dan met ingang van 13 januari 2014 verlengd zijn? En dat weet je in oktober niet meer?

Niets van T-Mobile gehoord begrijp ik ook niet? Niets gehoord, maar ze hebben wel het abonnement in laten gaan? En is dat dan wel of niet met nummerbehoud?

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2015 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als uw contract bij KPN tot 13 januari 2016 loopt, dan moet u dat toch uiterlijk in januari 2014 verlengd hebben? Dat was toch nog niet zo lang geleden voor oktober? Hebt u toen weer een nieuw toestel gehad, dat u weer met twee jaar verlengd hebt?

Maar hebt u nu ook een abonnement en toestel van T-mobile?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer