Garantie mobiele telefoon
Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe Samsung Galaxy S6 Edge gekocht bij de Media Markt. Nu werken de aan/uit knoppen niet naar behoren. Media Markt wil dit wel repareren, maar geeft voor de 2-3 weken die ze denken nodig te hebben, geen leentoestel uit. Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen. Ik heb 849 euro uitgegeven voor deze telefoon en mag toch verwachten dat hij naar behoren werkt. Een andere optie dan reparatie en mijn telefoon een hele tijd kwijt zijn, geeft Media Markt niet. Hebben ze daarin nu gelijk?
U wilt, als ik het goed lees, voor de m.i. korte 2 a 3 weken, wat incl. Verzenden 2x, een aanvaardbare termijn is, een nieuw leen toestel. Dat gaat ver. Hoeveel apparaten moet een verkoper dan wel niet als tweedehands verkopen? U zult overigens vast wel een gsm of smartphone thuis hebben liggen, denk ik, maar dat terzijde. Een garantiereparatie mag geen onaanvaardbaar probleem zijn, qua reparatieduur, maar 2 weken is toch niet onaanvaardbaar.
Sorry, maar ik vind 2-3 weken zonder telefoon te lang. Wellicht is dit niet voor iedereen zo, maar ik heb mijn telefoon dagelijks nodig. Ik heb niet gezegd dat ik een nieuw leen toestel wil, maar wel een waar mijn sim kaart in past. Dit is met de nieuwe Samsung een heel klein kaartje wat dus niet in een andere telefoon past. Overigens heb ik geen "oude" telefoons meer liggen, want ik verkoop ze zodra ik een nieuwe heb.
Zeker als je niet 2-3 weken zonder mobiel kunt, is het handig om 1 reserve toestel te bewaren. De Nano sim kunt je altijd weer vast klikken in het kaartje waar je hem uitgehaald hebt.
@ soniarijnsdorp,
Ik lees toch echt bij uw vraagstelling:
Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen.
Dan zegt u:
Ik vind dat ik voor deze korte periode een nieuwe telefoon zou moeten krijgen.
Daarna lees ik:
Sorry, maar ik vind 2-3 weken zonder telefoon te lang.
Een reparatietermijn van 2 weken is geen extreme overlast, eerder een vlotte reparatie termijn, zeker als je de verzendingen (2x) meetelt.
U zult overigens bij familie, vrienden of kennissen/collega's best ergens een gsm/smartphone kunnen lenen, verloop simkaarthouders zullen best te vinden zijn.
Voor dit soort situaties heb ik dus altijd een "ouwetje" liggen.
Nee, ik werk niet voor MM, voordat ik dàt straks weer voor mijn voeten krijg, als u een reparatietermijn van 2 a 3 MAANDEN zou hebben had u de spreekwoordelijke "poot om op te staan" wèl gehad.
Ten eerste, heeft de mediamarkt het kaartje geknipt en de rest weggegooid.
Alle discussies hierboven zijn leuk en aardig, maar ik vind dat als binnen 3 maanden je toestel niet goed meer werkt, hij zonder meer omgeruild moet worden voor een nieuw toestel.
en Mahadman, u hebt gelijk, 2-3 weken is op zich een korte periode, maar te lang om zonder telefoon te zitten.
@soniarijnsdorp,
om uw basis vraag te beantwoorden, de termijn is dusdanig kort dat er op redelijke gronden geen "leentoestel" ge-eist kan worden.
Advies? Spreek uw voicemail in als volgend: "Mijn mobiel is in reparatie, dus stuur uw vraag of reden van dit gesprek naar mijn e-mail adres: blablabla@bla bla.nl (uiteraard uw eigen e-mail adres).", breng daarna uw toestel naar de MM en reageer per email of uw (eventuele) huis of zaken telefoon. Maar houdt vanaf nu een reserve toestel in huis, je weet maar nooit.
Als uw leven zo compleet afhankelijk is van een mobiele telefoon, had u gewoon een reserve moeten houden. En nee, u hebt geen recht op omruiling tegen een nieuwe.
Nu maar hopen dat de reparatie zo vlot verloopt als dat ze zeggen.
Tja, hoe vervelend het ook is, maar als je vindt dat je niet 2 á 3 weken zonder telefoon kunt, dan zal je toech echt zelf voor een reserve exemplaar moeten zorgen. Er bestaat voor leveranciers niet zoiets als een 'verplichting' om je een leentoestel te verstrekken.....
Wil je dat per sé wel, dan moet je dat bij je aankoop laten vastleggen. Bij een zakelijke aankoop zijn dergelijke 'extras' vaak wel inbegrepen, maar daar betaal je dan ook voor.
En een adaptertje voor je nano-sim kun je voor een paar euro kopen en dan past die in elk ander toestel....
@vraagsteller u ventileert een hoog "ik vind dus het moet" gehalte. De leverancier hoeft niets van uw kwestie te vinden en moet enkel de garantieregels toepassen die in uw geval repareren van het toestel als enigste optie ziet. Daar komt nog bij dat er op dit soort toestellen private gebruikers gegevens achter blijven die bijna niet te verwijderen zijn. Dat de leverancier u geen leentoestel aanbied is de keuze van de leverancier en daar kunt u wel veel van vinden maar de leverancier moet niets.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer