an
door angeliquemarvin Nov 23, 2015 om 16:09
Computers & telefonie

In garantie toch moeten betalen

mijn samsung alpha laadde niet meer op contact met coolbleu gehad en telefoon opgestuurd binnen 1 week terug gerepareerd na 2 dagen weer probleem dat telefoon niet oplaad. Contact met coolbleu telefoon weer opgestuurd krijg nu een mail dat het defect niet onder de garantie valt ivm barstje in beeldscherm telefoon wordt alleen gemaakt als ook het barstje gerepareerd wordt omdat ze geen deelreparatie doen . Dit gaat mij 180 euro kosten wil ik de telefoon niet laten repareren moet ik 40 euro betalen om mijn telefoon terug te krijgen .En als ik niet binnen bepaalde termijn reageer wordt mijn telefoon gratis vernietigd .Mag en kan dit allemaal gewoon binnen de garantie termijn. Daarbij bij de eerste keer opsturen zat barstje ook in beeldscherm en heb ik hier geen mail over gehad

3064 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Nov 23, 2015 om 19:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste angeliquemarvin,

als ik uw vraag goed begrijp dan is 'het niet opladen' van uw telefoon gerepareerd maar na 2 dagen doet zich hetzelfde probleem weer voor.
Een erg bijzondere reactie van Coolblue vind ik dit, er behoort gewoon garantie op de reparatie te worden gegeven. Wij hebben een tijdje geleden een telefoon laten repareren (in een winkel die Samsung gecertificeerd is, telefoon was een Samsung) en we kregen 3 maanden garantie op de reparatie.
Als het probleem van 'niet opladen' zich binnen 2 dagen weer voordoet dan is de reparatie gewoon niet goed uitgevoerd.

Als ik u was zou ik Coolblue aanspreken op de garantie op de reparatie. Laat ze de reparatie die ze niet goed hebben uitgevoerd maar kosteloos herstellen.
De keuze of u het barstje in het scherm wilt laten repareren is uiteraard aan u, het is uw telefoon. Als het barstje in de telefoon het gebruik van de telefoon verder niet in de weg zit dan uiteraard niet laten repareren.
De € 40,- die ze noemen om zonder reparatie uw toestel terug te krijgen is uiteraard ook van de gekke. Een niet goed uitgevoerde reparatie dienen ze nu alsnog wel goed uit te voeren, daarbij mag men u voor de overlast best wat compensatie geven.
Consuwijzer schrijft het volgende over garantie, klik hier (u mag niet teveel last hebben van de reparatie).

Coolblue is aangesloten bij thuiswinkel, u kunt het volgende pad volgen, klik hier.
Zou als ik u was allereerst beginnen met een klacht in te dienen. Als u dat al gedaan heeft dan de volgende stappen.

crewmember
door crewmember - Nov 24, 2015 om 15:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Telefoon leveranciers zijn ondertussen experts geworden in het oplichten van consumenten met dit soort praktijken.
Zie ook hier:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade/speel/1/?vHash=c749c73j

Een paar vragen:

1:Hoe oud is de telefoon?
2:Zat het barstje er al in toen je hem opstuurde?

Een barst in het scherm zou volgens hun bewijs zijn voor slecht gebruik, daarmee willen ze de garantie ongeldig maken. Echter heeft een barst in het scherm niks te maken met laad problemen en dat weten ze zelf ook heel goed.

bron: Ik ben Mechtronisch ingenieur.

Ze zullen deze bewering in de praktijk niet hard kunnen maken en waarschijnlijk zwichten ze als je met deze argumenten komt. Dat ze geen deel reparaties doen is hun probleem, daar heb jij als consument helemaal niks mee te maken. Ze hebben een paar opties: ze doen wel een deel reparatie, ze vervangen alles onder garantie, ze sturen je een nieuwe telefoon of je krijgt je geld terug.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Als je rechtsbijstand hebt meteen hun er op zetten.

da
door damaya - Nov 25, 2015 om 12:18
11 Antwoorden / 4 Vragen
0

Coolblue is niet de enige die zo handelt, ik heb hetzelfde probleem met KPN. Toestel na overleg met klantenservice ter reparatie aangeboden, oplaadpunt werkte niet meer van Xperia Z, bekend probleem volgens Sony en zou garantie zijn. Nu brief of maken á 266 euro, toestel terug 35,01 of afstand doen.
Lijkt wel een standaard beleid te worden voor deze toch dure apparaten.
Ik heb tot nu toe ook geen oplossing. Weet dat dit geen antwoord op het probleem van ts is, maar lijkt wel of je maar mee moet doen, aan alle gekkigheid wat ze verzinnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer