sc
door scoefer Sep 24, 2015 om 20:23
Computers & telefonie

Ontbinden telefoon abonnement ivm slecht bereik

Ik heb een contract afgesloten bij Hollandsnieuwe maar de laatste tijd ondervindt ik veel problemen met het netwerk. Hierover heb ik een klacht ingediend en er is via de mail toegegeven dat de dekking van het netwerk niet goed is op de opgegeven postcode. Nu mag ik het contract ontbinden maar moet ik wel het telefoon abonnement afkopen. Mogen ze dit zomaar eisen?

8000 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - Sep 24, 2015 om 20:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste scoefer,

Hollandse Nieuwe gebruikt het netwerk van Vodafone en Vodafone geeft aan in heel Nederland goed bereik te hebben, zie de volgende kaart en hier.
Met de gegevens die Vodafone (het netwerk dat Hollandse Nieuwe) hiermee aangeeft moet u als klant er op kunnen vertrouwen dat u een goed bereik heeft.
Daarmee heeft u aan uw onderzoeksplicht als consument voldaan immers Vodafone geeft aan dat het bereik overal goed is. Als klant mag u dan verwachten dat u goed bereik heeft.
Als dat in uw postcode niet zo is dan had Hollandse Nieuwe u dat bij het aangaan van het abonnement moeten vertellen. Ze zijn verplicht om dit aan u te melden bij het aangaan van het abonnement.

Het komt er dan op neer dat Hollandse Nieuwe de verplichting die ze zijn aangegaan met het sluiten van een overeenkomst met u niet nakomt. Ze mogen dan niet eisen dat u het contract afkoopt maar dienen u juist te compenseren voor de periode dat u niet naar behoren gebruikt heeft kunnen maken van de overeenkomst tussen u en Hollandse Nieuwe. Hollandse Nieuwe komt immers de contractueel aangegane leveringsplicht niet na.
Meer informatie en wat u kunt doen leest u in de volgende links, klik hier en hier.

Als ik u was zou ik Hollandse Nieuwe in gebreke stellen. Geef duidelijk aan dat ze hun contractuele verplichting, voor het leveren van de dienst dat u uw abonnement naar behoren kunt gebruiken, niet nakomen. Geef ze een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen om dit op te lossen en geef aan dat u de overeenkomst ontbind als ze na die termijn nog steeds niet aan hun contractuele verplichting voldoen.
Het zal niet zonder slag of stoot gaan, u zult vasthoudend moeten zijn.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2015 om 13:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dit is een lastig geval, het is eigenlijk een soort duo-koop. Telefoon icm abo. Maar wat als het abo niet kan worden nagekomen, hoe zet het dan met de telefoon?

Eerlijk gezegd weet ik het niet. Er zijn al vele discussies geweest over dit item, maar het eindigt altijd in een welles-nietes.

Doet u eens navraag bij consuwijzer, het snelst gaat dat dan per telefoon.
088 - 0 70 70 70

Het zou prettig zijn als u hier zou vermelden hoe de juristen daar deze zaak inschatten.

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2015 om 13:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

HollandsNieuwe specificeert apart de kosten van de telefoon, het lijkt er op dat je abonnement voor telefonie afsluit (feitelijk sim only) en daarnaast een abonnement voor het toestel. Maar dat zit volgens mij wel in één contract, zit zelf ook bij HN maar dan zonder toestel, dus het lijkt mij niet dat ze een deel kunnen ontbinden en het andere deel laten afkopen. Als u tevreden bent met het toestel zou u het dus kunnen houden en afkopen, maar het lijkt mij ook dat u het hele pakket inclusief toestel moet kunnen terugsturen en het volledige contract ontbinden.

hollandsnieuwe
door hollandsnieuwe - Oct 8, 2015 om 15:11
21 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=scoefer schreef op donderdag 24 sep 2015, 20:23]Ik heb een contract afgesloten bij Hollandsnieuwe maar de laatste tijd ondervindt ik veel problemen met het netwerk. Hierover heb ik een klacht ingediend en er is via de mail toegegeven dat de dekking van het netwerk niet goed is op de opgegeven postcode. Nu mag ik het contract ontbinden maar moet ik wel het telefoon abonnement afkopen. Mogen ze dit zomaar eisen?

Beste klant,

Vervelend dat het bereik op uw postcode niet optimaal is. In zo'n geval hoeft u inderdaad het Sim Only-abonnement niet af te kopen. Dit is voor het toestel wel het geval. Het toestel is simlockvrij en functioneert wel naar behoren. Het toestel kan alleen binnen zichttermijn retour gestuurd worden.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren. Mocht u nog eens vragen hebben, u kunt ons bereiken via http://www.mc0.nl/hn_webformulier/stel-je-vraag/ of via hollandsnieuwe op Facebook en Twitter.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer