sh
door shanvs Sep 29, 2014 om 18:56
Computers & telefonie

Ontzettend slechte aftersales mediamarkt

Beste,

In augustus heb ik een laptop gekocht bij mediamarkt incl. start klaar maken van de laptop, microsoft office en Antivirus (allen weg door reset van Mediamarkt. Teruggave niet mogelijk).

Twee weken later toonde de laptop echter al gebreken (loslaten coating, uitvallen laptop, toetsen die het niet doen). Ik ben hier toen gelijk mee naar de mediamarkt gegaan. Hier werd ik echter niet geholpen. Er werd mij verteld dat zij de laptop zouden opsturen en dat dit 5 weken zou duren. Dit is langer dan dat ik de laptop in mijn bezit heb gehad!

Mijn inziens is hier sprake van non conformiteit, gezien het korte tijdsbestek. Daarnaast dient een consument volgens het ACM geen hinder te mogen ondervinden van de inbeslagname van het goed. In dit geval ondervind ik uitermate veel hinder, gelet op het feit dat ik mijn laptop dagelijks nodig heb. Ik heb meerdere klachtenbrieven geschreven aan de mediamarkt, maar tevergeefs. Ik vind de aftersales bij mediamarkt erg slecht. Er wordt totaal niet naar de klant geluisterd. Ik raad iedereen af om hier enig goed te kopen!

Mijn vraag is derhalve of iemand hier ervaring mee heeft of tips hoe dit verder kan worden aangepakt. Ik zou graag de koop willen ontbinden.

Met vriendelijke groet,

S. Stephenson

7503 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2014 om 19:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

lees hier . U bent, helaas, niet de enige. 't Beroerde is dat U (nog niet) de koop kan ontbinden. Wel kunt U een brief schrijven waarin U eist dat de laptop binnen een xxx aantal weken, de laptop goed gerepareerd wordt hersteld, zo niet dat u ze dan in gebreke stelt en uw geld terug wilt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 29, 2014 om 20:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je had beter even vooraf op ervaringen kunnen zoeken.

Verder mag ik toch hopen dat je van de software serienummers gekregen hebt zodat je het zelf opnieuw kunt installeren?

Laptop ondertussen wel gerepareerd?

sh
door shanvs - Sep 29, 2014 om 20:17
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 29 sep 2014, 20:11]Je had beter even vooraf op ervaringen kunnen zoeken.

Verder mag ik toch hopen dat je van de software serienummers gekregen hebt zodat je het zelf opnieuw kunt installeren?

Laptop ondertussen wel gerepareerd?

Ja, maar onder tussen lopen de abonnementen door. Alle abonnementen (microsoft office en virus scanner) zijn voor een bepaalde tijd afgesloten. Ik kan daar nu dus geen gebruik van maken en de einddatum staat vast.

Laptop nog steeds niet ontvangen (week 4). De klantenservice zei dat dit maximaal 5 weken zou duren, dus ik wacht nog steeds. Ik zelf heb de laptop 2/3 weken in mijn bezit gehad, belachelijk!

19
door 1953 - Sep 30, 2014 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Mediamarkt: [u]pappen en nathouden[/u]!

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Had u de softwarepakketten apart erbij gekocht of betroffen het tijdelijke gratis proefversies die meestal op een nieuwe pc meegeleverd worden?
Over garantie zegt de Consuwijzer dit: klik hier en klik hier.

gerbera
door gerbera - Sep 30, 2014 om 16:27
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik ben toch niet gek !! bij Media Markt stopt de service direct na betaling en de garantie meteen als u buiten staat.

je
door jello - Oct 1, 2014 om 06:53
1 Antwoorden / 15 Vragen
0

ook ik had een probleem bij mediamarkt met mijn laptop in leeuwarden reperatie duurde 3weken zeiden ze bij de balie daar ging ik niet mee accoord en belde het hoofdkantoor op en via het hoofkantoor kon de reperatie binnen een dag worden opgelost!!!!

th
door thomas46 - Oct 1, 2014 om 13:48
43 Antwoorden / 6 Vragen
0

Beste Schanvs

Op elke gekochte Computer zit tegenwoordig een Recovery gedeelte, m.a.w mediamarkt had deze Laptop terug kunnen zetten naar de fabrieksinstelling , als hij terug gezet wordt naar de fabrieks instelling zit daar ook weer de gratis meegeleverde software in, ( let op deze software is vaak tijdelijk ).

Het volgende punt is: Als deze laptop andere gebreken vertoond, stuur mediamarkt deze laptop op naar een reparatie bedrijf, zo'n bedrijf repareert diversen merken , indien u garantie hebt, dan wordt dat ook door zo'n bedrijf gedaan , en deze bedrijven staan nu niet goed bekent wat betreft reparatie's ( ik meen dat Vara kassa daar wel een uitzending aan hebt besteed ) , maar om kort te zijn , ik vindt het schandalig hoe ze u behandelen, en dan nog 5 weken wachten ook !!, ik weet zeker dat het korter kan, immers Mediamarkt is een grote klant van dit soort reparatie bedrijven ,
Misschien hebt u een rechtbijstand verzekering, of kan u het aankaarten via het programma Radar,
Maar de ervaring leert, dat ze er maling aan hebben, erg jammer.
Ik zelf zal nooit zulke dingen kopen bij zulke grote zaken
Veel succes

gk
door gkantelberg - Oct 1, 2014 om 13:53
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je had waarschijnlijk beter eerst de garantievoorwaarden van Media Markt kunnen lezen. Hier staat alles over de garantie en de voorwaarden ervan. Er staat nergens dat je recht hebt op omruilgarantie, daarom sturen zij het meteen op. De verdere afhandeling van de reparatie wordt waarschijnlijk uitbesteed aan een andere partij, als zij er 5 weken over doen, dan moet je daar op wachten. Mediamarkt zegt niets over de periode die je moet wachten. Er wordt geen maximum gesteld. Zij hebben het over "een redelijke periode die afhankelijk is van het soort product". Wat die periode dan bij een laptop is, dat weet ik niet maar zoiets vaags kun je waarschijnlijk nergens terugvinden.

c.
door c.bonte - Oct 1, 2014 om 16:23
22 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb een grote TV gekocht bij Mediamarkt. Toen er iets mee aan de hand was en ik belde, werd er gezegd: "Breng hem maar terug naar de winkel, dan zullen wij er wel naar kijken"
Zie je mij al gaan met mijn TV onder mijn arm? Heb ik niet gedaan en het euvel heb ik op de koop toe genomen. Ik koop dus nooit meer iets groots bij de Mediamarkt.
In een gewone winkel wordt je beter behandeld. Bij Mediamarkt heb je garantie tot de drempel van hun deur.

h19l49
door h19l49 - Oct 1, 2014 om 17:09
121 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb bij de mediamarkt hier in Leeuwarden weinig tot geen slechte ervaringen en wordt doorgaans ook nog prettig geholpen, iets wat ik bij sommige andere electronica zaken niet kan zeggen.
Maar wees eens eerlijk en vergelijk al die zaken nu eens met elkaar dan komt er eigenlijk niet één echt als goed uit, ze hebben allemaal wel hun goede en slechte kanten en dat geldt ook voor de zaken waar je de hoofdprijs betaald.

alk
door alk - Oct 1, 2014 om 19:49
86 Antwoorden / 9 Vragen
0

Vorig jaar heb ik een laptop van Asus gekocht. Na het bepalen van het type, bij Mediamarkt de prijs opgeschreven en zonder deze te noemen een bodemprijs bij een lokale detaillist opgevraagd. Deze lokale detaillist was 11 euro goedkoper dan Mediamarkt. Tevens geen sprake van apart te berekenen van een afvalbijdrage.
Dit jaar een klein probleem met de standaard geïnstalleerde software. Vrijdags is de laptop door een koerier opgehaald, de vrijdag daaropvolgend werd hij gerepareerd weer afgeleverd. In 7 dagen uit en thuis.
Belachelijk dat Mediamarkt er 5 weken voor nodig heeft.

co
door colorpc - Oct 1, 2014 om 20:02
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Contact opnemen met de fabrikant is veel sneller. Zelf heb ik een PC van ACER Na 2,5 ging de harde schijf kapot. Ik belde eigenlijk naar ACER om te vragen of ik de recover-software kon krijgen, maar ze hebben in het klantenbestand gekeken en toen bleek dat ik recht had op garantie. Op vrijdag is de PC kostenloos opgehaald door een koerierdienst en 's woensdags had ik hem al weer terug met een nieuwe harddisk erin. Dat is pas service. Gewoon via de eigen technische dienst van de fabriekant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer