Onverklaarbare abonnement opzegging Telfort
Bijna een week geleden heb ik de Telfort klachtenservice gebeld omdat mijn internet en TV het niet meer deed. Eerst werd mij verzekerd dat er iets mis was met mijn modem, maar na een nieuwe modem te hebben ontvangen kreeg ik te horen dat ik geen Service ID meer had, ofwel dat mijn abonnement was opgezegd. Ik verzekerde de meneer met wie ik (vrijdag) in gesprek was dat ik niet mijn abonnement heb opgezegd en er geen andere personen zijn in mijn huishouden die zich met zulke dingen bezig houden. Hij beantwoorde vriendelijk dat hij maandag terug zou bellen met een antwoord op de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb maandag (5 dagen na het internetverlies) uiteraard gewacht op een reactie, maar deze is niet gekomen. Ik heb vandaag (dinsdag) teruggebeld om mijn verhaal te doen en tot mijn verbazing zat er een uiterst onvriendelijke mevrouw mij te vertellen dat er niets is wat ze kunnen doen, ik vast en zeker een huisgenoot had die een aanvraag heeft gedaan bij een andere provider en dat ik gewoon een nieuwe aanvraag moet doen, een aanvraag die tussen de 2 en de 5 weken kan duren (meestal 5). Ik besloot om nog een keer te bellen omdat ik niet het gevoel had dat deze klantenservicemedewerker het empatisch vermogen had om te begrijpen dat ik niet de gene ben die verantwoordelijk is voor deze onverklaarbare opzegging. Een paar minuten later was ik aan de lijn met iemand die iets meer aandacht voor mij had en na de situatie te hebben onderzocht mij mededeelde dat een anoniem persoon waarschijnlijk per ongeluk mijn adres in heeft gevuld tijdens een aanvraag bij een andere provider en het normaal is dat iedereen zomaar een adres in kan vullen (zonder enige vorm van controle of berichtgeving) en dit adres vervolgens last heeft van (in totaal) 6 weken zonder internet of televisie. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat dit werkelijk zo werkt, als dit echt zo werkt zou ik het adres van een telfort klantenservicemedewerker in kunnen voeren bij een andere provider en de persoon in kwestie dit zelfde proces laten meemaken. Nee dit kan niet, ik denk eerder dat er niet genoeg interesse is vanuit Telfort om mijn probleem op te lossen. Ik heb gebeld met consuwijzer en een klacht ingediend bij klacht.nl. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem kenbaar te maken?
Wat een rare manier van doen van dat Telfort.
Ik zag dat je je klacht ook al op Klacht.nl had geplaatst maar er is nog een klachtensite, Klachtenkompas.nl, van de Consumentenbond.
Hoe meer klachtensite's je inschakelt hoe meer aandacht er aan je zaak gegeven wordt want dit lijkt nergens op, en het meest beangstigende is, het kan iedereen overkomen.
Elke malloot die je naam en adresgegevens zou hebben zou dezelfde fratsen kunnen uithalen zonder dat er ook maar enige manier van verificatie plaats vind, belachelijk.
Nooit geen Telfort dus.
Klik-> Klachtenkompas
Wens je suc6.
Ik zou naar een andere internet provider zijn oversgtapt en mijn familie en kennissen af te raden om met deze "provider" in zee te gaan
[quote=gompy2 schreef op dinsdag 25 nov 2014, 13:24]
Elke malloot die je naam en adresgegevens zou hebben zou dezelfde fratsen kunnen uithalen zonder dat er ook maar enige manier van verificatie plaats vind, belachelijk.
Nooit geen Telfort dus.
Zo werkt het ook bij andere ADSL providers, niet alleen bij Telfort. Net als jij sta ik, bij wijze van spreken, met mijn oren te klapperen dat er geen enkele check plaats vindt.
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 25 nov 2014, 14:21]
Zo werkt het ook bij andere ADSL providers, niet alleen bij Telfort. Net als jij sta ik, bij wijze van spreken, met mijn oren te klapperen dat er geen enkele check plaats vindt.
Het zal ook best wel dat het bij andere providers ook voor komt, men leest het wel eens vaker, het is echter hoe het opgepakt of opgelost wordt (not) wat me zo frustrerend lijkt als het je zelf zou overkomen.
Ongelofelijk zoiets, en wat voor werk men daarna moet doen om weer een nieuwe aansluiting op van alles te krijgen, en helemaal als men ook nog een telefoonaansluiting er bij zou hebben, want dat telefoonnummer is dan ook weg, onvoorstelbaar...
@denizkaya er is ook nog een Telfort forum, daar kun je ook nog ruchtbaarheid aan je spookverhaal geven.
Klik-> Telfort-forum
Aangezien deze bedrijven geen toegang hebben tot de gemeentelijke basisadministratie vindt er geen adrescheck plaats. Kennelijk wegen de kosten van onterechte afsluiting op tegen de kosten van een adrescontrole.
Maar zou men dan zelfs geen klantnummer hoeven te verstrekken? En wordt die opzegging dan niet per mail of per post bevestigd?
Ik weet uit ervaring dat het ook zo werkt bij energiebedrijven. Mijn moeder kreeg ineens een eindafrekening van Eneco. Wij bellen en wat bleek er woonde volgens Eneco iemand anders in het huis van mijn moeder dus was hun conclusie dat zij verhuisd zou zijn en dus een eindafrekening kreeg. Aangezien dit speelde in April na een strenge winter kunnen jullie wel uitrekenen dat de rekening fors was. Na diverse malen gelbeld te hebben is het uiteindelijk opgelost. Iemand had mijn moeders adres opgegegeven bij het nemen van een contract bij Eneco.
Wat U verteld is dus mogelijk en kan gebruikt worden om onbeschofte medewerkers te treiteren maar of dat nu zo leuk is?
[quote=malhy2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 04:20]
Wat U verteld is dus mogelijk en kan gebruikt worden om onbeschofte medewerkers te treiteren maar of dat nu zo leuk is?
Ik bedoelde dit natuurlijk niet serieus, ik wou aangeven dat het raar is dat de klantenservice zo graag de schuld naar de klant opschuift en ik het allemaal zelf mag gaan regelen, terwijl het iedereen (ook de klantensericemedewerker) kan gebeuren. Deze periode zonder internet en televisie is iets wat ik mijn ergste vijand niet aan zou willen doen, vooral omdat je internet voor alles nodig hebt. Het is vooral zo onduidelijk of ik volgende week of over twee maanden weer thuis kan internetten. Toch krijg ik nu bijvoorbeeld via klantenkompas het bericht dat ik binnen vijf werkdagen gebeld wordt... AAAARGH!!!! Hoe moeilijk is het om meteen te bellen? Dan ben ik al twee weken in de weer voordat het langverwachte proces in gang gezet wordt en wie weet hoelang dit proces nog gaat duren...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?
Receuiters die willen zoveel mensen bij zich laten aansluiten voor hun verdienmodel bij bedrijven. Maar is het toegestaan om mensen te lokken met "nep-vacatures"? Bij Synsel Techniek staat slechts 39 keer de vacature (chemisch) procestechnoloog met dezelfde vacaturetekst en salarisindicatie, met enkele kleine veranderingen om ze "uniek" te maken. Zouden 39 bedrijven in heel Nederland toevallig pre ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer