Versterker is gemaakt in garantie periode maar bcc wil niet vertellen waarom de versterker stuk ging
mijn hardman kardon versterker sloeg regelmatig om de 10 tot 30 minuten uit bij normaal gebruik(( dus niet de volume max )))...
bcc gebeld gezien ik hem maar een paar maanden had..
het was een showroom model maar volgens bcc gewoon zo goed als nieuw.
nu heb ik hem gisteren weer opgehaald en hij moet het weer doen(((word hopelijk snel aangesloten door een maatje want die doet het voor zijn werk en hobby want er moeten wel een paar apperaten op aangesloten worden)))..
nu heeft hardman kardon de hoofdprint en voedingsprint vervangen maar ze willen of kunnen niet zeggen waarom deze na een korte tijd al stuk waren.
ook volgens hardman kardon is de versterker gewoon zo goed als nieuw en dat het een showroom model was moet totaal geen probleem zijn..
nu is het me eerste keer dat ik een showroom model hebt gekocht maar ik krijg nu toch wel zo mijn twijfels of ik hier wel goed aan heb gedaan...
heb wel gewoon 2 jaar normalen garantie en heb er 5 jaar bij gekocht via bcc dus ik heb zeker 7 jaar een versterker ((mijn vorige versterker van bcc ging na bijna 5 jaar stuk en ik kreeg mijn geld gewoon terug ))..
wat zal de oorzaak kunnen zijn dat de hoofdprintplaat en de voedingsprintplaat stuk gingen en moet ik me zorgen maken dat het een showroom model is of maakt dat niet uit..
wat zal de oorzaak kunnen zijn dat de hoofdprintplaat en de voedingsprintplaat stuk gingen en moet ik me zorgen maken dat het een showroom model is of maakt dat niet uit..
U heeft 2 + 5 jaar garantie = 7 jaar totaal. Dus voorlopig geen zorgen, dacht ik zo.
U schrijft:
nu heb ik hem gisteren weer opgehaald en hij moet het weer doen(((word hopelijk snel aangesloten door een maatje want die doet het voor zijn werk en hobby want er moeten wel een paar apperaten op aangesloten worden)))..
nu heeft hardman kardon de hoofdprint en voedingsprint vervangen maar ze willen of kunnen niet zeggen waarom deze na een korte tijd al stuk waren.
U heeft kennelijk geen uitgebreide technisch knobbel, (een ander moet uw apparaat aansluiten), dus om aan een (kennelijke) leek een technisch verhaal geven lijkt mij niet logisch. Wat schiet u er mee op al u hoort dat condensator C 23 defect was? (voorbeeld)
Stuk na een korte tijd
Het ene apparaat gaat snel stuk (maandagmorgenproduct?) de andere gaat 300 jaar mee. Een kwestie van pech of geluk hebben. Ook niet alle mensen worden 100+ jaar.
Tja, elektronica kan defect raken. Ook bij een nieuw apparaat kan je dat gebeuren. Een oorzaak is vaak niet te geven. Dus of ze het niet -willen- zeggen, is nog maar de vraag....
En wat dat showroom model betreft, dat is een keuze die je indertijd zelf gemaakt hebt. Je weet dan niet wat er met het apparaat gebeurd is. Misschien heeft die wel een aantal maanden, elke ga 'aan' gestaan en heeft de versterker er al de nodige bedrijfsuren op zitten. Je weet het niet en dat is dus een risico dat je neemt. Wellicht heb je nog korting gekregen omdat het een showroom model was?
Belangrijkste is natuurlijk dat je gewoon garantie hebt.
mahadma schreef op donderdag 20 aug 2015, 12:19:
Stuk na een korte tijd
Het ene apparaat gaat snel stuk (maandagmorgenproduct?) de andere gaat 300 jaar mee. Een kwestie van pech of geluk hebben. Ook niet alle mensen worden 100+ jaar.
300 jaar? Wist niet dat ze 300 jaar geleden ook al elektronica hadden. Weer wat geleerd. :-)
Waarom zou men moeten onderzoeken waarom iets kapot is gegaan? Vervangen van het defecte onderdeel is toch voldoende?
Hallo de eelco,
.....heb wel gewoon 2 jaar normale garantie en heb er 5 jaar bij gekocht via bcc dus ik heb zeker 7 jaar een versterker .....
Zou me dus maar niet druk maken over de oorzaak van de (opgeloste) problemen.
Mocht er weer wat gebeuren dan kun je een beroep op die garantie doen.
Met vr.gr.
Zal ik u een beetje uit de droom helpen. Het feit dat men de voeding heeft vervangen duid er op dat deze niet stabiel was. Dat kan betekenen dat op de hoofdprintplaat onderdelen te warm worden en daardoor voor korte tijd kunnen uitvallen. Na afkoeling werk het dan weer een korte tijd. En aangezien vervangen tegenwoordig goedkoper is dan repareren heeft u nu dus weer een geheel nieuwe versterker. Voor het aansluiten zou ik adviseren lees gewoon eens de gebruiksaanwijzing daar hoef je echt geen techneut voor te zijn, wel ff de tijd voor nemen.
Tja ze willen het u wel vertellen maar dat kunnen ze niet want de mogelijkheden zijn eindeloos. Repareren oude stijl dus onderdelen vervangen doet enkel een vak idioot nog. In uw versterker is de voeding en de hoofdprint vervangen daarmee is zo'n beetje alle elektronica hagel nieuw.
Wel een tip voor het aansluiten, controleer alle luidsprekerkabels op juiste aansluiting zoals + en - want als dat niet klopt gaan de luidsprekers elkaar tegenwerken met als gevolg overbelasting waardoor de versterker bij een wat hoger volume in beveiliging gaat.
Beste de eelco,
denk niet dat u zich zorgen hoeft te maken dat u een showroom model gekocht heeft.
Het had ook kunnen gebeuren als u gewoon een nieuw exemplaar 'uit de doos' had gekregen.
We hebben een jaar of 7 geleden een nieuwe TV gekocht (nieuw 'uit de doos'). Na 11 maanden ging de TV al stuk. Onder garantie is het moederbord destijds vervangen en de TV doet het nu al weer ruim 6 jaar als een zonnetje.
Dat men u niet wil vertellen wat precies het euvel was komt misschien wel omdat men het ook niet precies weet (dat was bij ons destijds ook zo).
U heeft nog een forse garantie periode dus geniet lekker van uw nu weer werkende versterker.
freya schreef op donderdag 20 aug 2015, 12:28: Tja, elektronica kan defect raken. Ook bij een nieuw apparaat kan je dat gebeuren.
Juist bij een nieuw apparaat kan het gebeuren. Als het na en paar maanden allemaal goed werkt is de kans op problemen een stuk kleiner geworden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer