rosetta
door rosetta Oct 10, 2014 om 13:01
Computers & telefonie

Vliegende Drone Met Camera

Ik heb mijn man een Drone voor zijn verjaardag gegeven, hij is net met pensioen. T'Ja dan moet je nog wel iets te doen hebben. Nou lees ik toch net dat de politie bekeuringen uitdeeld, terwijl stel dat er een overval gepleegd word je gelijk achter doe rovers aan kan en het signalement hebt vind ik. Dus wel met je telefoontje fotograveren en niet met een drone die haarfijn opname's maakt.Mijn man kreeg van mij een Phantom2 met gymbal camera.
Graag had ik dit gezien in uw progamma.

2928 33 Rapporteer

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 13:06
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rosetta schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:01]Ik heb mijn man een Drone voor zijn verjaardag gegeven, hij is net met pensioen. T'Ja dan moet je nog wel iets te doen hebben. Nou lees ik toch net dat de politie bekeuringen uitdeeld, terwijl stel dat er een overval gepleegd word je gelijk achter die rovers aan kan en het signalement hebt vind ik. Dus wel met je telefoontje fotograveren en niet met een drone die haarfijn opname's maakt.Mijn man kreeg van mij een Phantom2 met gymbal camera.
Graag had ik dit gezien in uw progamma.

Ik bedoelde achter DIE rovers aangaan( foutje)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 10, 2014 om 13:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

U snapt het niet, iemand met 'n drone pakken is uiteraard veel makkelijker, die rennen niet weg en de papierenafhandeling gaat vele malen sneller. Is meer winst voor 'n bepaalde b.v.. Of wou u soms nog meer belasting betalen? PvdA en VVD (inclusief D66, SGP en CU) stoppen echt niet hoor met het verkwanselen van ons geld.

U dacht toch ook niet snelheidsboetes voor de veiligheid zijn?

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2014 om 13:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat wat worden als iedere gepensioneerde met drones op boevenjacht gaat... laat de politie lekker z'n werk doen.

Uitdelen van boetes voor het gebruik van een drone vind ik overigens nergens voor nodig. Behalve als je overlast veroorzaak met die drone.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 10, 2014 om 13:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:33]laat de politie lekker z'n werk doen.
Die lossen toch maar mooi 2 procent op.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2014 om 13:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Graag had ik dit gezien in uw programma......

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'

(Maar ik geef je weinig kans). ;-)

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2014 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:35][quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:33]laat de politie lekker z'n werk doen.
Die lossen toch maar mooi 2 procent op.Daar heb je vast een onderbouwing voor. Bron?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 10, 2014 om 14:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:52][quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:35][quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:33]laat de politie lekker z'n werk doen.
Die lossen toch maar mooi 2 procent op.Daar heb je vast een onderbouwing voor. Bron?
Maar natuurlijk; klik.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2014 om 14:52
16850 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. U dacht, hij is 65, laat hem de politie maar gaan helpen? Lijkt me wel een grappige hobby, ?

komsja
door komsja - Oct 10, 2014 om 16:07
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@rosetta
Zo,n drone kan allemaal wel leuk en aardig zijn maar is toch wel effe iets anders dan een foto of filmpje maken met een mobiele telefoon.
Want denk dat niemand het op prijs zou stellen,dat als men lekker in de achtertuin of op een balkon etc eventueel schaars gekleed van de zon ligt te genieten of what ever dat er dan in ene zo,n drone voorbij komt zetten die de hele boel filmt begrijp heus wel dat het allemaal heel erg spannend is om allerlei beelden van anderen te kunnen zien maar vind het een grove inbreuk op onze privecy en dan kunt u eventueel wel gaan beweren dat u man alleen maar beelden wil schieten van de (natuur) maar wie zegt mij dat.
Neejjjjj die dingen moeten verboden worden.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2014 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Camera's en smartphones kunnen niet vliegen, drones wel! Leuk om de drone van je nieuwsgierige buurman voor je badkamerraam te zien hangen!

Je had je voor aanschaf in het gebruik van drones moeten verdiepen, niet er na.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2014 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een goede camera of smartphone maakt ook scherpe opnames. Geef hem zo'n ding, nog goed voor zijn conditie ook, want dan kan hij achter de rovers (met alibaba?) aan rennen.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2014 om 17:20
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Allemensen, heb zojuist eens gekeken wat zo'n cadeautje kost: nou, van ruimhartig zijn mag men hier wel spreken. Maar zoals al te lezen was in mijn link, en veel andere artikelen daarover; komen beslist moeilijkheden over want niet iedereen is natuurlijk gecharmeerd om zo'n ding over zijn/haar tuin te zien vliegen. Ik zou hem maar, als dat nog mogelijk is, ruilen voor een ander leuk speeltje. En die zijn er in die prijsklasse voldoende, ;-))

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 10, 2014 om 17:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Model vliegtuigen veroorzaken hetzelfde geluid.... en die mogen wel normaal gebruikt worden......

Ik ben tegen gebruik bij mooi weer in woonwijken als ik buiten zit, niet alleen in zwembroek maar ook met jasje aan tijdens BBQ....

Het is voor natuur opnames ideaal en ook je huis verkopen, een luchtfoto trekt meer aandacht en een makelaar doet het daarom ook graag.
Het blijkt beter te verkopen als de eerste foto van het huis uit de lucht komt.

Een drone.... ja dat is meestal een militair met munitie en dus is die naam fout.
Er waren 20 jaren terug al model vliegtuigen met camera dus alleen die naam is er bij gekomen.

Ik zie het als duur speelgoed en op marktplaats staan ze vaak na een jaar omdat het tegenviel, het besturen is niet altijd makkelijk en er zijn vliegtuigen en helikopters want vrijwel niemand maakt hier onderscheid in.

Zelf vlieg ik met hete lucht ballon, met hobby brander heet stoken en met kleine nauwelijks hoorbare propeller bestuurbaar gemaakt en dan maar wachten tot hij afkoelde.
Die geruisloze kan tot 30 minuten in de lucht hangen, tussen 15 en 50 minuten afhankelijk van wind en temperatuur buiten dus zelfs een trouw partij filmen is mogelijk.

Mijn mini ballon met draadloze camera is dus geen Drone en hoe moet de Politie hier tegen optreden.
Verder staat er geen omschrijving wat een Drone nu precies is....

Mijn oude lijkt op Cesna model is er ook nog met camera, maar als ik deze laat landen op onbewoond eiland moeten zij op zoek naar de afstandbediening....
Dus iemand pakken is lastig en ik zie zowel bij de Ballon als Cesna de Politie tijdig aankomen.
De Cesna maakt wel meer lawaai dus verwacht ik eerder klachten en daarom vlieg ik nu milieu vriendelijker en makkelijker te bedienen ballon... en nog betere beelden ook.

Verder is de landelijke wetgeving en de plaatselijke APV vaak in strijd met elkaar en weet de Politie vaak niet eens elke APV want ze werken in meerdere gemeentes dus ook voor hun een ramp om waterdicht proces verbaal te schrijven.
Vooral de vaak aanvullende APV die plaatselijk soms sterk verschillen is een reden voor vrijspraak als er iets in staat dus hoe meer de gemeentes doen, des te groter de kans dat je vrijuit gaat.

Ja, regels, hoe goed bedoeld ook werken elkaar regelmatig tegen en daarom is het veel kranten berichten maar nauwelijks optreden...

komsja
door komsja - Oct 10, 2014 om 17:41
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tot15karakters
U zegt dat u een mini heet luchtballonnetje heeft waar ook beelden mee gemaakt kunnen worden maar dat dat geen drone is maar komt wel op hetzelfde neer dus ook dat hete ding van u moet verboden worden.
Alles wat vliegend opnames kan maken moet verboden worden

komsja
door komsja - Oct 10, 2014 om 17:58
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zo,n type drone kost (wat ik zo op internet kon vinden) om en nabij de 900 euro en das inderdaad een leuk presentje als je dat aan je man wil geven om zijn vrije tijd een beetje door te kunnen komen,en om zoveel geld uit te geven om je man te plezieren moet een ieder natuurlijk voorzich weten maar voor die 900 euro zijn zoals tenormin en carola al zeiden ook wel andere dingen te koop waar die zijn vrije tijd mee kan vullen neem bijvoorbeeld een metaal detector kandie lekker de hele dag op het strand lopen en wie weet vind hij iets van echte waarde ipv van beelden te verzamelen van mensen in een prive situatie of van een paar rennende konijnen of een klimmende eekhoorn of van een ree die achter een gewillig hert aan rent

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 18:46
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:33]Het gaat wat worden als iedere gepensioneerde met drones op boevenjacht gaat... laat de politie lekker z'n werk doen.

Uitdelen van boetes voor het gebruik van een drone vind ik overigens nergens voor nodig. Behalve als je overlast veroorzaak met die drone.

Bekijk dan hier is de link:

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 18:47
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 10 okt 2014, 13:33]Het gaat wat worden als iedere gepensioneerde met drones op boevenjacht gaat... laat de politie lekker z'n werk doen.

Uitdelen van boetes voor het gebruik van een drone vind ik overigens nergens voor nodig. Behalve als je overlast veroorzaak met die drone.

http://www.drones.nl/wetgeving/

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2014 om 19:06
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rosetta schreef op vrijdag 10 okt 2014, 18:47]

http://www.drones.nl/wetgeving/

klik hier In je eigen link geef je al aan dat er momenteel geen regelgeving is. Nog niet. Maar neem maar aan dat dit spoedig wel zal gebeuren (nou ja, spoedig en nieuwe wetgeving) maar dat het privacy gevoelig is staat buiten kijf. Gewoon wachten tot een B.N. 'r in haar blote kont wordt gefilmd; garantie voor een (proef)proces. 't Is allemaal nog nieuw, dus. Voorlopig kan je man nog wel even spelen.

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 19:09
16 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn inèèns een hoop reactie's zeg.
Goed ten eerste wil ik even kwijt, dat dit dure kadootje best meevalt.
Wij wonen tegen de hei en haast in de bossen, maar het zou kunnen
dat er iets gebeurd zo bedoel ik het. Maar de bonnetjes politie staat
al klaar, filmen doen ze ook met camera en telefoon, ja toch?
En nee iemand zijn privè schenden doen we niet.
En wij zijn niet de enige die zo'n Phantom 2+ met camera hebben.
Veel mensen vinden dit leuk, en zeker als je Herten en wilde zwijnen
en hazen en konijntjes op de hei kunt filmen. En met de Kerst de
hele verlichtte straat kunt filmen(hopelijk ligt er sneeuw)
Het gaat mij om die zgn bekeuringen.

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 19:21
16 Antwoorden / 1 Vragen

Voor diegene die het zo duur vinden, en voor mij denken wat ik met mijn geld
zou moeten doen. Sorry ik maak uit wat ik met mijn geld doe. Bovendien wilde mijn man graag een Phantom 2+ vision. Al zou ik hem een nieuwe auto geven is het nog mijn portemonnee. No heard feelings maar toch even gezegd ;)

rosetta
door rosetta - Oct 10, 2014 om 19:28
16 Antwoorden / 1 Vragen

@Komsja

Nou met koffer erbij en 2e batterij en beschermer propellers
plus extra propellers, 1390 euro. Doet er niet toe hoor.
Die van 990 euro is de eerste versie. Met gymbol camera
de Phantom2 + plus hogere landing poten.

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2014 om 19:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar schrijven ze boetes voor uit dan?

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2014 om 19:47
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rosetta schreef op vrijdag 10 okt 2014, 19:21]Voor diegene die het zo duur vinden, en voor mij denken wat ik met mijn geld
zou moeten doen. Sorry ik maak uit wat ik met mijn geld doe. Bovendien wilde mijn man graag een Phantom 2+ vision. Al zou ik hem een nieuwe auto geven is het nog mijn portemonnee. No heard feelings maar toch even gezegd ;)

Nee, natuurlijk gaat het ons geen donder aan waar je je geld aan besteedt, deeply sorry als dat zo overkomt. Stel je voor.

me
door mein33 - Oct 11, 2014 om 10:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Deze vraag doet mij denken aan de Tv serie "Schone Schijn" waarin Richard, de echtgenoot van Hyacint Bucket, een fotocamera kreeg voor zijn pensionering om dat hij zich anders wel eens zou kunnen vervelen en/of teveel thuis zou zijn.
De arme man die dit overkomt is niet te benijden als een echtgenote schrijft "t'ja dan moet je toch wel iets te doen hebben".
Ik zie de goede man al de hele dag met z'n Drone(tje) spelen op de heide en maar boeven vangen.
Sprookjes bestaan en het hebben van een vergunning voor het vliegen met een Drone ook.

me
door mein33 - Oct 11, 2014 om 10:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 10 okt 2014, 17:11]Camera's en smartphones kunnen niet vliegen.

carola.83,

Wedden van wel !!!!! ;)

rosetta
door rosetta - Oct 11, 2014 om 10:59
16 Antwoorden / 1 Vragen

Nou de hele dag zien hoe je man naast je( 1 bureau ernaast) hoe die zit te kwijlen op die drone, en dat zei mij al genoeg. Voorlopig zit die weer te schroeven en is gezellig met alles bezig beneden ;) En hij is er dolblij mee en dat is waar het om gaat vind ik! :) Ik heb gevoeld hoe zwaar die Phantom 2+ weegt, en inderdaad nooit boven mensen vliegen met iets wat anderhalve kilo weegt. ;)

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 11:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rosetta schreef op vrijdag 10 okt 2014, 19:09]...
Maar de bonnetjes politie staat
al klaar, filmen doen ze ook met camera en telefoon, ja toch?
En nee iemand zijn privè schenden doen we niet.
...
[quote=rosetta schreef op zaterdag 11 okt 2014, 10:59]Nou de hele dag zien hoe je man naast je( 1 bureau ernaast) hoe die zit te kwijlen op die drone, en dat zei mij al genoeg. Voorlopig zit die weer te schroeven en is gezellig met alles bezig beneden ;) En hij is er dolblij mee en dat is waar het om gaat vind ik! :) Ik heb gevoeld hoe zwaar die Phantom 2+ weegt, en inderdaad nooit boven mensen vliegen met iets wat anderhalve kilo weegt. ;)
Het is mij nog steeds niet duidelijk waarvoor hij een bekeuring zou kunnen krijgen. Ook uit je eigen verwijzing naar de regels kan ik dat niet opmaken. Het is in zijn geval voor recreatief gebruik, niet commercieel. Blijft volgens mij alleen de mogelijke privacy schending over, dat moet dan eerst nog maar gebeuren.

Behalve als je man natuurlijk de politie gaat hinderen en overal waar iets aan de hand is met z'n drone naar toe gaat om "boeven te vangen", maar dat lijkt me toch niet het geval.

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 10 okt 2014, 14:41]
Maar natuurlijk; klik.
Thanks :-)

rosetta
door rosetta - Oct 11, 2014 om 11:15
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 okt 2014, 11:08][quote=rosetta schreef op vrijdag 10 okt 2014, 19:09]...
Maar de bonnetjes politie staat
al klaar, filmen doen ze ook met camera en telefoon, ja toch?
En nee iemand zijn privè schenden doen we niet.
...
[quote=rosetta schreef op zaterdag 11 okt 2014, 10:59]Nou de hele dag zien hoe je man naast je( 1 bureau ernaast) hoe die zit te kwijlen op die drone, en dat zei mij al genoeg. Voorlopig zit die weer te schroeven en is gezellig met alles bezig beneden ;) En hij is er dolblij mee en dat is waar het om gaat vind ik! :) Ik heb gevoeld hoe zwaar die Phantom 2+ weegt, en inderdaad nooit boven mensen vliegen met iets wat anderhalve kilo weegt. ;)
Het is mij nog steeds niet duidelijk waarvoor hij een bekeuring zou kunnen krijgen. Ook uit je eigen verwijzing naar de regels kan ik dat niet opmaken. Het is in zijn geval voor recreatief gebruik, niet commercieel. Blijft volgens mij alleen de mogelijke privacy schending over, dat moet dan eerst nog maar gebeuren.

Behalve als je man natuurlijk de politie gaat hinderen en overal waar iets aan de hand is met z'n drone naar toe gaat om "boeven te vangen", maar dat lijkt me toch niet het geval.

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 10 okt 2014, 14:41]
Maar natuurlijk; klik.
Thanks :-)

Lees hier maar eens:

http://www.volkskrant.nl/leven/filmen-met-je-eigen-drone-mag-dat~a3592397/

me
door mein33 - Oct 11, 2014 om 11:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rosetta,

Over het vliegen met een Drone in/boven Nederland kunt u alle informatie vinden via Google.
Geef als zoekopdracht "vliegen met een drone in Nederland" en u zal lezen dat dit niet zomaar mag.

O.T.
Ik hoop dat uw man niet weet op welke wijze u hier over hem schrijft zoals "hij zit te kwijlen op z'n drone". U zou ook op een meer respectvolle wijze kunnen omschrijven dat hij er blij mee is.

gompy2
door gompy2 - Oct 11, 2014 om 11:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rosetta schreef op zaterdag 11 okt 2014, 10:59]Nou de hele dag zien hoe je man naast je( 1 bureau ernaast) hoe die zit te kwijlen op die drone, en dat zei mij al genoeg. Voorlopig zit die weer te schroeven en is gezellig met alles bezig beneden ;) En hij is er dolblij mee en dat is waar het om gaat vind ik! :) Ik heb gevoeld hoe zwaar die Phantom 2+ weegt, en inderdaad nooit boven mensen vliegen met iets wat anderhalve kilo weegt. ;)Ik kan me best begrijpen dat je man dat leuk vind, hij lijkt mij ook erg interessant.
En als je de diverse videootjes ziet hier en daar, zijn het prachtige opnames.
Maar regels moeten er zijn in ons drukbevolkte landje, want als iemand zo'n ding op zijn/haar hoofd krijgt, zit wel het haar door de war bij die persoon, dat is een ding wat zeker is.
Maar er valt nog genoeg te vliegen boven mooie plekjes waar weinig mensen zijn en waar je man geen wetten i.v.m. de privacy overtreedt.

En dat gezever en onnozel gezeur over duur, daar moet je niet eens op reageren, je hoeft toch tegenover niemand hier op dit forum verantwoording af te leggen, toch?
Pas als je bij die lui aan de deur zou komen of ze mee willen betalen, dan kunnen ze misschien terecht commentaar geven, nu is het ongevraagde en ongefundeerde bemoeizucht.
Wens hem veel plezier met zijn lol... ;-)

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 12:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rosetta schreef op zaterdag 11 okt 2014, 11:15]Lees hier maar eens:

http://www.volkskrant.nl/leven/filmen-met-je-eigen-drone-mag-dat~a3592397/

Dat gaat toch om bijzonder situaties. Ik vind het nog al logisch dat zo'n drone niet boven de Efteling mag vliegen. Stel dat het ding neerstort of tegen de Python botst. Levensgevaarlijk.

Met die brand weet ik niet wat de reden is dat de luchtvaartpolitie langs is gekomen, wellicht heeft de filmer een commercieel YouTube kanaal?

Mocht uw man een bekeuring krijgen, dan is dat waarschijnlijk omdat hij toch iets doet wat niet toegestaan is. Maar als je wel de regels volgt, loopt je volgens mij geen risico op een bekeuring.

komsja
door komsja - Oct 13, 2014 om 18:01
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@rosetta
Ik zat er ongeveer 500 euro naast maar wat u zich allemaal kan veroorloven scheelt me geen ene ... ....
gun het u(jullie) van harte maar ook zo,n ding alleen maar in de natuur gebruiken kunnen een hoop mensen als inbreuk op hun privecy ervaren want ook in de natuur gebieden zijn mensen te zien die of aan het fietsen zijn of aan het wandelen zijn of mensen die het prettig vinden om naakt in de natuur te recreeren op plekken waar het wel of niet toegestaan is etc etc
Het gaat erom dat die drone voor de particulier gewoon verboden moet worden en als je gepakt word er enorme hoge boetes opgelegd moeten worden.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2014 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zelfs de vogels raken door die dingen van slag KLIK