Is het aanbod van Bosch fair?
we hebben feb 2012 een bosch tes70121rw voor 799,- gekocht en tot nu 9200 kopjes gezet er mee ondanks de al 4x opgestuurd te hebben voor reparatie wegens lekage en geen koffie in kopje maar meer in lekbak, waarbij ze de laatste keer1(6 mei 2014) wel een pakking en kunststof ring hebben vervangen maar claimen geen defect te hebben gevonden. uh? tja, dit kosten me 153 euro.
Nu is het apparaat wéér defect en er blijkt een defect te zijn in de aansturing van de boiler/ watertoevoer. kosten: 345,- waarbij ze me 285,- er van laten betalen of een nieuw apparaat aanbieden met een korting van ongeveer 100 euro.
Ergens heb ik het gevoel dat we het bos in gestuurd worden. 3 jaar oud en nu al afgeschreven? Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
of 799 en 150 is 950 euro en een paperweight terug krijgen.
Wat is jullie mening: geeft bosch een eerlijke aanbieding volgens de euopesche en nederlandse comsumenten wetgeving?
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:27]€799 om een bakkie koffie te zetten?
Ze zijn nu nog € 100 duurder.
Dat mag dan wel een verdomd lekker bakkie zijn!;-)
[quote=alfatrion schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:12]Voor de wettelijke garantie moet u bij de verkoper zijn. Dan had u recht gehad op kosteloos herstel of vervanging.
Even ter verduidelijking: ik moet al sinds het begin het apparaat opsturen naar de technische dienst die deze bosch apparaten serviced. uiteraard heb ik rechtstreeks bij Bosch Nederland melding gemaakt van mijn onvrede ten aanzien van de betrouwbaarheid van hun product.
De verkopers sturen je meestal direct naar de fabrikant dus dit leek mij logisch.
Volgens de persoon, die uit naam van Bosch klantenservice sprak, is sinds dit april jaar de consumentengarantie en coulance regeling europees aangepast is en dus tot die "reparatiekorting" van 64,81 gekomen is.
Dit lichtelijk belachelijke aanbod heeft mij aangezet om zelf onderzoek te doen.
Graag hoor ik waar ik kan vinden wat mijn rechten zijn of op welke manier ik het beste een gesprek aan kan gaan om een nette afhandeling te krijgen.
[quote=spike69 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:09]
Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
Dit apparaat heeft u 1250 euro / 9200 kopjes = 0,14 euro per kopje gekost exclusief overige kosten.
Dat terzijde kunt u het beste schriftelijk contact opnemen en indien mogelijk de vorige nota's meenemen in uw verhaal, mocht het nu de eerste reparatie of 100 eu korting is het redelijk. Maar na 4 reparaties is dit mijn inzien onredelijk.
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:03][quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:27]€799 om een bakkie koffie te zetten?
Ze zijn nu nog € 100 duurder.
Dat mag dan wel een verdomd lekker bakkie zijn!;-)
Het zijn inderdaad lekkere bakkies en het voordeel dat ik mijn sterke bak gelijk kan drinken met een "slap" vrouwebakkie was ook een van de redenen.
als het apparaat 6 jaar zonder extra kosten behalve onderhoud (schoon maakmiddelen) gedraaid had dan is het 799/72= 11 euro mnd./31 = ,35ct per dag dan vind ik dat geen groot bedrag. de koffie is 7/14 euro per kilo (bonen) is ook duurder maar wel lekkerder. gemiddeld 1 kilo per week. 312kg 10 euro: 3120 euro aan koffiebonen: 3120/9200=0,33/kopje, dus het valt best mee ;-)
Nu: 799+153 reparatie+ 285 reparatie= 1237/ 38mnd = 32/mnd/31 = 1,05 euro per dag afschrijving. lijkt ook niet veel maar is een ongeveer 3x zo duur!
[quote=retail-stu schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:26][quote=spike69 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:09]
Dit apparaat heeft ons 799 +150 + 300 = 1250,- euro gekost voor 9200 kopjes koffie: 7,36 euro ex koffie en stroom en schoommaak spullen. Dus in een 5sterren hotel koffiedrinken was goedkoper geweest!!!!!
Dit apparaat heeft u 1250 euro / 9200 kopjes = 0,14 euro per kopje gekost exclusief overige kosten.
Dat terzijde kunt u het beste schriftelijk contact opnemen en indien mogelijk de vorige nota's meenemen in uw verhaal, mocht het nu de eerste reparatie of 100 eu korting is het redelijk. Maar na 4 reparaties is dit mijn inzien onredelijk.
(ik kwam er ook al achter dat ik de cijfers omgedraaid had ;-) )
Ik zal eens naar de winkel gaan die me dit product heeft verkocht.
(reparatie 1: door lekkage defecte printplaat van het bedieningspaneel.(ook seals vervangen onder garantie)
reparatie 2: zetgroep blijkbaar defect: kreeg een ander/ gemodificeerd model in het teruggestuurde apparaat.
reparatie 3: halve kopjes koffie: ben bon kwijt dus weet niet exact wat er gebeurd is.
reparatie 4: niks gevonden maar wel iets vervangen en op de rekening gezet omdat het niet op de eerdere (rep 3) leek. (reparatie garantie ging niet op)
Nu stuk en niet te gebruiken: reparatie kosten: 285 euro.
Dus eh ik deel je mening dat het onredelijk is maar waar kan ik schriftelijke "bewijzen" vinden van deze onredelijkheid die ik kan overleggen aan de verkopende partij en /of de producent.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:53]"Slap vrouwenbakkie"? "Sterke reden".
nou met een filterpot is of jij of die ander de gene die niet drinkt wat ie wil : te sterk of te slap!
los van de uurtje staan smaak uit zo'n thermoskan..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer