Mag na 9 maanden alsnog opwaardering prepaid gevorderd worden?
heb een prepaid tel nr bij tele 2. Vandaag ontving ik een brief waarin staat dat er sinds 2012 een fout in hun systeem zit, waardoor soms opwaarderingen niet zijn betaald. Om mij tegemoet te komen ( ik heb niets verkeerd gedaan, toch??) hoef ik "alleen" vanaf 1 april 2014 niet afgerekende opwaarderingen te betalen. Dat zou in mijn geval 1 keer zijn geweest, op 25 juni 2014 om 15.31 uur, 20 euro. Die 20 euro komen bij mijn volgende nota en worden dan extra geind. De fout is inmiddels hersteld.
Mijn vraag: mag dit zomaar? Ik heb gecheckt: ik heb geen betaling op die datum staan, maar weet ook niet meer of ik toen heb opgewaardeerd. Maar ik vind het wel vreemd dat het na zo'n tijd gewoon even meegedeeld wordt en geind.
wie weet hier meer over?
alvast bedankt
Joke
Beste joke1_57,
zou tele2 vragen om bewijs dat u op 25 juni 2014 om 15.31u heeft opgewaardeerd voor € 20,-.
Tele2 eist iets van u dus laat ze dan ook maar met bewijs komen.
Pre-paid en een nota? Beetje met elkaar in tegenspraak.
U moet toch ook wel weten of u na die datum veel gebeld hebt en of dat met het oude tegoed wel kon?
ja, ook bij prepaid krijg je achteraf nog een nota :-) vreemd maar waar, als je telefonisch opwaardeert.
Ik heb voor normaal gebruik een vaste telefoon. mijn prepaid is voorwerk, om bereikbaar te zijn ,daar ik niet op een vaste plek werk. Ik belde niet meer dan anders... maar dat is ook het punt niet, het gaat om het feit dat ze na 9 maanden komen met het bericht dat er door een fout niet zou zijn verrekend en dat ze dat nu alsnog even gaan doen.
Dat is wat ik vreemd vind, na zo lange tijd nog. Ik vroeg me af of dat zomaar kan?
Inmiddels heb ik gedaan wat hopetobehelping heeft geadviseerd en Tele 2 een mail gestuurd met de vraag om een bewijs van de opwaardering. Want ik weet echt na 9 maanden niet meer of ik dat gedaan heb, als het niet van mijn rekening is afgeschreven. ( u wel tijger1?)
Als het klopt, dan mag dat natuurlijk. Ik begrijp wel uw standpunt dat u niet meer weet opgewaardeerd te hebben. Maar stel dat ze het kunnen aantonen en u kunnen overtuigen, dan zou u gewoon moeten betalen.
ik heb steeds bij iedere opwaardering op mijn mobiel de melding gekregen dat mijn tegoed binnen een kwartier opgewaardeerd zo u zijn en kon dus altijd bellen.
Of het ook altijd van mijn rekening werd afgeschreven, keek ik niet, daar ik ervan uit ging, dat dat het geval zou zijn, anders lukte de opwaardering niet, , leek mij logisch.
als ze het kunnen bewijzen, dan wil ik ook overleggen hoe we het verder doen, maar zomaar incasseren omdat zij zeggen dat dit zo is gegaan , vind ik zelf vreemd.
Ik wacht af wat er nog meer voorbij komt :-) en wat het antwoord van Tele 2 is op mijn vraag om bewijs.
Wat vreemd! Prepaid betekent voor mij bon met bepaalde waarde kopen, het nummer op de bon invoeren en klaar is kees. Nog nooit van nota gehoord (wat niet zegt dat het niet kan, hoor), vind het alleen maar vreemd. Prepaid zegt toch al dat je van te voren betaald, of ben ik nu ....??
Van de site van Tele2: "Prepaid Standaard klanten hebben van Tele2 een persoonlijk opwaardeercode ontvangen. Met deze code kun je opwaarderen via opwaardeerlijn 12444. Volg de instructies en het beltegoed wordt direct toegevoegd aan je saldo.
Je betaalt het beltegoed via je Tele2 rekening. Alleen geschikt voor Tele2 Prepaid Standaard klanten."
Jammer dat ik me hier moet verantwoorden voor mijn telefonisch opwaarderen en voor niet helemaal 100 % word versleten..... terwijl ik alleen maar vraag of iemand meer weet over of dit zomaar kan
ik kan telefonisch opwaarderen, en krijg daar achteraf een factuur van, zo werkt tele 2
kan ik ook niets aan doen. Ik betaal dus vooruit 20 euro en krijg dan 2.50 extra beltegoed, dat kan dag en nacht, wat handig is, als de winkels gesloten zijn en ik toch moet bellen voor mijn onregelmatige werk , ook als de winkels gesloten zijn. Ik kan dat opgebruiken en krijg een sms als het tegoed bijna op is, als waarschuwing.
( zo duidelijker uitgelegd? ;-) ) of ben ik nu....????
Misschien wel handig om voortaan alleen maar bonnen te kopen, dan is dat probleem uit de wereld, bedankt in ieder geval voor de tip.
Ik heb een pre-paid kaartje voor mijn I-pad, ik waardeer op met Ideal.
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak u opwaardeert, zodat u niet meer zeker weet of dat op die datum ook gebeurd is.
Ik waardeer niet zo vaak op en ja dan weet ik beslist nog wel de maand van de lastste opwaardering.
En waar wilt u dan over overleggen, als ze het kunnen bewijzen?
Ik mag toch aannemen dat u opwaardeert tegen de tijd dat het nodig is. Dan kunt u aan de stand van het bedrag toch zien of er toentertijd moet zijn opgewaardeerd of niet?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer