oa
door oaw131 Jan 17, 2015 om 17:11
Geldzaken & recht

Betalen ontvangen ongefrankeerde post

Iemand heeft mij een kaart gestuurd, maar deze niet gefrankeerd. Nu krijg ik van de KPN een aanmaning dat ik de frankeer-/verzendkosten moet betalen!? Plus administratiekosten!
Kan dit zomaar? Moet ik betalen?

Het voelt als dat ik moet betalen voor een ongevraagde dienst.

15734 46 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2015 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neen. In de prullenbak ermee. Ook de volgende herinnering en dan is het klaar.

hutch
door hutch - Jan 17, 2015 om 17:28
4517 Antwoorden / 29 Vragen

U krijgt geen aanmaning maar een verzoek tot betalen. Die kan ik u ook sturen.

U bent dus niet verplicht om aan dat verzoek te voldoen. Kan ook niet want u heeft geen overeenkomst met PostNL.

U gaat, indien u niet betaalt, nog een 2e verzoek krijgen. Ook die mag u negeren, daarna hoort u niets meer.

Let wel, u mag uiteraard wel betalen. Dat is geheel aan u zelf.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2015 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oaw131,

Wist niet dat KPN zich ook al met de briefpost bezig hield. ;-)

En zoals al aangegeven: je MOET niet betalen, maar mag dat wel doen.

Portokosten betalen
Binnenlandse post

Ontvangt u binnenlandse post waarop geen of niet genoeg postzegels zijn geplakt? Als de afzender niet bij ons bekend is, dan vragen we ú daarvoor te betalen. Indien de afzender bekend is worden de kosten bij de afzender in rekening gebracht.

Altijd zal het poststuk worden verzonden. Dat doen we om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. U hoeft dan de verschuldigde kosten niet te betalen.
(Bron:PostNL)

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2015 om 18:09
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Leuke opmerking van de Post.nl Dat doen we om vertraging van de post te voorkomen. Je mag nog blij zijn dat het aankomt. Er zou volgens track and trace op zaterdag tussen 08.30 en 20.30 een pakketje komen, maar nee, het werd dinsdag tussen 11.30 en 13.30 uur, maar één troost, het werd woensdag tussen 11.30 en 13.30 uur. Wat een *&^%$#% bedrijf.

Om de vraag te beantwoorden: Gewoon niet betalen, weggooien en de herinnering ook.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2015 om 19:41
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@oaw131, het verzoek van PostNl om €1,92 over te maken kunt u gewoon negeren zoals iedereen al schrijft. Dat ik het bedrag weet en betaald heb was alleen maar omdat ik "blij" was dat speciaal deze brief wel bezorgd werd zonder postzegel. Was het een kaartje geweest had ik ook niet aan hun verzoek voldaan.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 17, 2015 om 23:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet op reageren. Ze kunnen de post terug halen. U heeft hier niet om gevraagd . Ik vind dat zij beter eerst kunne verzoeken om de post te ontvangen en daar voor eerst de porte betalen en daarna pas bezorgen.

pi
door pieterwolters - Jan 17, 2015 om 23:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat dit soort vragen nog zo vaak voorbij komen. Dit is al sinds mensenheugenis het geval. Ook in de "goede oude tijd" toen de PTT nog de post bezorgde werkte dit zo. Hebben als die mensen die nu zo verbaasd doen onder een steen gelegen?

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2015 om 00:06
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 17 jan 2015, 23:28]
Hebben als die mensen die nu zo verbaasd doen onder een steen gelegen?

Nee, waarschijnlijk onder een heerlijk warm donzen dekbed. ;-)

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2015 om 00:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk wordt PostNL actiever met die kaartjes, ze hebben het geld hard nodig denk ik. Dan krijg je er natuurlijk ook meer vragen over, en even zoeken of de vraag al eerder is gesteld kost blijkbaar meer tijd dan een vraag stellen.

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 09:59
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Nog een leuke:

PostNL stuurt dat soort 'verzoeken' (alsmede de voor u bestemde, te weinig gefrankeerde. post) nooit aangetekend........

Dus laat PostNL maar bewijzen (!) dat u dat 'verzoek' en de te weinig gefrankeerde post ontvangen heeft.

Uiteraard gaan 'wij' dan zeggen:
'Wat ontvangen? Waar heeft u het over? Ik weet van niets! Heeft u een bewijs, een reçu? U weet wel dat bonnetje dat met een barcode begint.......'

M.a.w. de omgekeerde wereld. Of: een koekje van eigen deeg.

;-))

ro
door ron530 - Jan 18, 2015 om 11:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

(U betaalt de portokosten van onvoldoende gefrankeerde post wanneer de adresgegevens van de afzender niet op de post staat gemeld. Als u de portokosten niet wilt betalen, dan kunt u de portokaart met de bijbehorende post weigeren.

Verwijder de sticker met uw adresgegevens van de portokaart
Zet een kruis door uw adres op de post
Schrijf ‘Geweigerd’ op zowel de portokaart als op de post
Doe de portokaart en de post los van elkaar in de brievenbus).

De enige manier is dus de post of kaart te weigeren en retour te doen met de strafport kaart.

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 11:35
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 18 jan 2015, 11:09]De enige manier is dus de post of kaart te weigeren en retour te doen met de strafport kaart.
De 'enige manier'...???
Misschien moet u de vorige reacties eens goed lezen.

Er hoeft helemaal geen post geweigerd te worden.
Kort door de bocht: post accepteren en de 'straf'portkaart weggooien. Klaar!

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die straportkaart zit tegenwoordig blijkbaar ook niet meer aan de post geplakt.

hutch
door hutch - Jan 18, 2015 om 11:46
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 18 jan 2015, 11:41]En die straportkaart zit tegenwoordig blijkbaar ook niet meer aan de post geplakt.
Klopt, die krijgt men apart (en later) toegestuurd.

mahadma
door mahadma - Jan 18, 2015 om 12:14
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Eigenlijk moeten we net zoals post.nl ons excuses aanbiedt als er weer eens iets zoek is, post.nl excuses aanbieden in plaats van betalen .........

oa
door oaw131 - Jan 18, 2015 om 14:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!
De kaart ligt inmiddels in de vuilnisbak ;-)
Groet,
oaw131

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2015 om 14:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U mag het verrekenen met zowel de door U verstuurde Post die nooit is aangekomen en de nooit bij U bezorgde....
Dan heeft U nog veel geld tegoed, lees maar eens verder hoeveel er zoek raakte!

En nu met stickers beter maar oude zegels die je moest likken gingen vaak los...
maar ook op bepaalde gladde enveloppen raken er nog steeds zegels los en laat ze die onder de machine maar eens zelf plakken, er liggen er genoeg in het sorteer centrum maar dat weet jou postbezorger in jou wijk niet.

wi
door wimmers - Jan 19, 2015 om 03:08
47 Antwoorden / 8 Vragen

Je kan ook vragen aan degene die de kaart heeft gestuurd waarom hij of zij dit zonder postzegel heeft gedaan.

door 1953 - Jan 19, 2015 om 12:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=oaw131 schreef op zaterdag 17 jan 2015, 17:11]Iemand heeft mij een kaart gestuurd, maar deze niet gefrankeerd. Nu krijg ik van de KPN een aanmaning dat ik de frankeer-/verzendkosten moet betalen!? Plus administratiekosten!
Kan dit zomaar? Moet ik betalen?

Het voelt als dat ik moet betalen voor een ongevraagde dienst.

Ten eerste verkreeg u niet het verzoek van KPN doch van PostNL vooropgesteld.

99% voldeed niet aan een dergelijk verzoek van PostNL, 1% van de bangeriken onder ons betaalde het verzoek van PostNL.

Geen slapeloze nachten hierover hebben, er komt geen deurwaarder aan deur.

Dus het verzoek klasseren bij het oudpapier of in het ronde/vierkante archief deponeren.

de
door denotto - Jan 19, 2015 om 12:56
66 Antwoorden / 17 Vragen

Kaart gestuurd naar Australië met een wereldpostzegel erop, kaartje ontvangen of ik maar ff 3 zoveel wilde betalen....wel zo dat ze de kaart hadden gescand, dus kon ik via hun website de kaart en postzegel (staat een nr op het kaartje van Postnl) bekijken, en wat zat er voor n postzegel op?.....een wereldpostzegel...
wel gebeld of ze ziende blind waren....excuses aanvaard en kon kaartje weggooien.

vr1944
door vr1944 - Jan 19, 2015 om 15:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je had het dus na tig keer dezelfde antwoorden te lezen goed door ,weggooien die kaart .De vraag was al diverse keren gesteld bij "Vraag en antwoord" en was met een zoekactie makkelijk terug te vinden en dus met dezelfde antwoorden .

wimmi20
door wimmi20 - Jan 19, 2015 om 16:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Precies dezelfde vraag werd behandeld in VARAKASSA op 13 maart 2008, 13 december 2014 en volgens mij nog wat vaker.
Is het nu al Komkommertijd ?

dokun
door dokun - Jan 19, 2015 om 17:35
152 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 19 jan 2015, 12:55]

99% voldeed niet aan een dergelijk verzoek van PostNL, 1% van de bangeriken onder ons betaalde het verzoek van PostNL.

U noemt de mensen die wél betalen "bangeriken". Dat is totale nonsens, bekrompen en erg onbeschoft!!

Als u niet wilt betalen (wat uw goed recht is) zullen voortaan poststukken die niet voldoende gefrankeerd zijn niet meer bij u bezorgd worden maar retour naar de afzender worden gezonden.

Als u kiest om de strafport wel te betalen krijgt u voortaan wél alle post die niet voldoende gefrankeerd is direct zonder vertraging bezorgd. Dit kan van belang zijn als er belangrijke poststukken bezorgt worden.

Btw,

Waar haalt u vandaan dat slechts 1% deze strafport betaald en 99% niet.? Dat is slechts een verzinsel van u en nergens op gebaseerd!

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2015 om 19:00
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@dokun, de meeste mensen geven aan niet te willen betalen als zo'n verzoek komt. Bij Kerstkaarten doe ik er dan ook niet aan mee, aan het verzoek. Betreft het echter een voor mij belangrijke brief die ik, ondanks foutieve of zelfs geen postzegel: heb al eerder aangegeven dat ik wel degelijk de onkosten wil vergoeden die Post Nl toch heeft gemaakt: €1,92 maakt me dan niet uit (omdat het, nogmaals) voor mij een belangrijke brief is.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 19, 2015 om 19:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dokun heeft volkomen gelijk,
als Dokun op zijn fiets onderweg is naar mijn huis, en het licht op de fiets van Dokun brandt niet als het donker is, dan is het volkomen normaal dat ik de bekeuring betaal.
Logisch toch ?

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2015 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dokun heeft natuurlijk wel gelijk 1953 dat % uit haar dikke duim heeft gezogen. PostNL zal die cijfers niet bekend maken.

door 1953 - Jan 19, 2015 om 20:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dokun schreef op maandag 19 jan 2015, 17:35][quote=1953 schreef op maandag 19 jan 2015, 12:55]

99% voldeed niet aan een dergelijk verzoek van PostNL, 1% van de bangeriken onder ons betaalde het verzoek van PostNL.

U noemt de mensen die wél betalen "bangeriken". Dat is totale nonsens, bekrompen en erg onbeschoft!!

Als u niet wilt betalen (wat uw goed recht is) zullen voortaan poststukken die niet voldoende gefrankeerd zijn niet meer bij u bezorgd worden maar retour naar de afzender worden gezonden.

Als u kiest om de strafport wel te betalen krijgt u voortaan wél alle post die niet voldoende gefrankeerd is direct zonder vertraging bezorgd. Dit kan van belang zijn als er belangrijke poststukken bezorgt worden.

Btw,

Waar haalt u vandaan dat slechts 1% deze strafport betaald en 99% niet.? Dat is slechts een verzinsel van u en nergens op gebaseerd!

Wat een fantasie heeft u toch!

door 1953 - Jan 19, 2015 om 20:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 19 jan 2015, 19:11]Dokun heeft natuurlijk wel gelijk 1953 dat % uit haar dikke duim heeft gezogen. PostNL zal die cijfers niet bekend maken.

Natte vingerwerk!

door 1953 - Jan 19, 2015 om 20:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 19 jan 2015, 19:07]Dokun heeft volkomen gelijk,
als Dokun op zijn fiets onderweg is naar mijn huis, en het licht op de fiets van Dokun brandt niet als het donker is, dan is het volkomen normaal dat ik de bekeuring betaal.
Logisch toch ?

Oeps...€ 95,00 !!

alk
door alk - Jan 19, 2015 om 22:04
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kreeg een kerstkaart waar een gewone postzegel op zat met een 1, kosten 69 cent.
Omdat de envelop zwaarder was dan 20 gram kreeg ik een strafport kaart van € 1,92

Als de afzender er een kerstpostzegel van opgeplakt had 59 cent, dan had de envelop 50 gram mogen wegen. De envelop was naar het model, dikte en manier van adresseren duidelijk als kerstkaart herkenbaar. Er was dus ook 10 cent teveel betaald voor de verzending, alleen met een gewone postzegel omdat de afzender maar enkele kaarten verstuurd en niet van plan is om 20 zegels te kopen. Ik stuur een mailtje naar Post NL om uitleg. Krijg een standaard mail terug waar verder niet inhoudelijk op de teveel betaalde porto wordt ingegaan. De 2 strafport kaarten zitten inmiddels tussen het oud papier.

il
door iljaha - Jan 19, 2015 om 22:45
179 Antwoorden / 3 Vragen

U MOET natuurlijk niets, maar PostNL kan er ook voor kiezen om ongefrankeerde post of te laag frankeerde post niet te bezorgen. Hoe reageert u dan?
Beetje fatsoen is niet misplaatst.
En ja, bij mij thuis zijn we toch elke maand weer blij dat PostNL genoeg op de bankrekening heeft staan om het salaris uit te betalen.

mahadma
door mahadma - Jan 19, 2015 om 22:49
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Als post.nl eens aan hun klanten dacht, mensen die betalen om gebruik te maken van hun diensten d.m.v. een postzegel. Maar als post.nl een fout maakt, excuses, maar geen vergoeding of wat dan ook.................... ondanks alle klachten? Hoeveel post raakt er per dag zoek? En hoeveel pakketjes? Hoeveel aangetekende stukken? Hoeveel (zelfs) verzekerde stukken?

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2015 om 22:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gefrankeerde post bezorgen ze ook regelmatig niet, dus...

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2015 om 23:18
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 19 jan 2015, 22:49]Als post.nl eens aan hun klanten dacht, mensen die betalen om gebruik te maken van hun diensten d.m.v. een postzegel. Maar als post.nl een fout maakt, excuses, maar geen vergoeding of wat dan ook.................... ondanks alle klachten? Hoeveel post raakt er per dag zoek? En hoeveel pakketjes? Hoeveel aangetekende stukken? Hoeveel (zelfs) verzekerde stukken?

Laten we nu geen verstoppertje spelen: men leest toch vaak, veel, dat de grootste "dieven" het personeel van bedrijven is. Post Nl zal daar zeker geen uitzondering op zijn. In het gulden tijdperk, waar men nog dacht je kleinkind met een tientje blij te maken: ook die kwamen niet aan. Dus dat deed men niet (meer). Heb mezelf in werkende jaren ook schuldig gemaakt aan diefstal van mijn werkgever hoewel, dat was mijn vader, maar toch: elastiekjes, paperclips, gummetjes. Alleen: je dacht daar, toen, niet over na. Maar het was natuurlijk wel stelen van.... En de ene postbode is zeker niet de andere!

door 1953 - Jan 20, 2015 om 00:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alk schreef op maandag 19 jan 2015, 22:04]Ik kreeg een kerstkaart waar een gewone postzegel op zat met een 1, kosten 69 cent.
Omdat de envelop zwaarder was dan 20 gram kreeg ik een strafport kaart van € 1,92

Als de afzender er een kerstpostzegel van opgeplakt had 59 cent, dan had de envelop 50 gram mogen wegen. De envelop was naar het model, dikte en manier van adresseren duidelijk als kerstkaart herkenbaar. Er was dus ook 10 cent teveel betaald voor de verzending, alleen met een gewone postzegel omdat de afzender maar enkele kaarten verstuurd en niet van plan is om 20 zegels te kopen. Ik stuur een mailtje naar Post NL om uitleg. Krijg een standaard mail terug waar verder niet inhoudelijk op de teveel betaalde porto wordt ingegaan. De 2 strafport kaarten zitten inmiddels tussen het oud papier.

Toen gold, tot 20 gram, € 0,64 de 1 zegel.

door 1953 - Jan 20, 2015 om 00:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 19 jan 2015, 23:18][quote=mahadma schreef op maandag 19 jan 2015, 22:49]Als post.nl eens aan hun klanten dacht, mensen die betalen om gebruik te maken van hun diensten d.m.v. een postzegel. Maar als post.nl een fout maakt, excuses, maar geen vergoeding of wat dan ook.................... ondanks alle klachten? Hoeveel post raakt er per dag zoek? En hoeveel pakketjes? Hoeveel aangetekende stukken? Hoeveel (zelfs) verzekerde stukken?

Laten we nu geen verstoppertje spelen: men leest toch vaak, veel, dat de grootste "dieven" het personeel van bedrijven is. Post Nl zal daar zeker geen uitzondering op zijn. In het gulden tijdperk, waar men nog dacht je kleinkind met een tientje blij te maken: ook die kwamen niet aan. Dus dat deed men niet (meer). Heb mezelf in werkende jaren ook schuldig gemaakt aan diefstal van mijn werkgever hoewel, dat was mijn vader, maar toch: elastiekjes, paperclips, gummetjes. Alleen: je dacht daar, toen, niet over na. Maar het was natuurlijk wel stelen van.... En de ene postbode is zeker niet de andere!

Waar is de tijd dat er nog Postale recherche was.

Het is verleidelijk, net als in de haven, bleef langs de kaai achter, dat de bezorger voor ontvangst had getekend.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Jan 20, 2015 om 08:16
16 Antwoorden / 0 Vragen

Is niet eens rechtsgeldig.
Er staat namelijk geen informatie bij om in bezwaar te kunnen gaan.

Ik heb ook nooit strafport betaald.
Het blijft altijd bij 2 verzoeken, daarna hoor je niets meer.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Jan 20, 2015 om 08:19
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=iljaha schreef op maandag 19 jan 2015, 22:45]U MOET natuurlijk niets, maar PostNL kan er ook voor kiezen om ongefrankeerde post of te laag frankeerde post niet te bezorgen. Hoe reageert u dan?
Beetje fatsoen is niet misplaatst.
En ja, bij mij thuis zijn we toch elke maand weer blij dat PostNL genoeg op de bankrekening heeft staan om het salaris uit te betalen.
Je baas (PostNL) is vast heeeeeeeeel erg blij met je, zo'n trouwe volgzame werknemer die keurig netjes doet wat er van hem gevraagd wordt.

hutch
door hutch - Jan 20, 2015 om 09:03
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=iljaha schreef op maandag 19 jan 2015, 22:45]Beetje fatsoen is niet misplaatst.
Gelukkig...... toch nog een beetje humor. Ik was al bang dat het een ellenlange, saaie bedoening zou worden bij dit topic.

Ik wilde eerst de notificaties stoppen, maar er komt toch nog een beetje 'leven in de brouwerij'......

Er wordt al jaaaaaaaaaren lang gestolen als de raven bij PostNL, waar zij totaal niets aan doen. En waarom niet, omdat het voor PostNL goedkoper is om niets te doen, dan een afdeling in het leven te roepen, of in te huren, om eens echt de jattende 'collega's' op te sporen. M.a.w. PostNL heeft totaal geen (financieel) belang bij het opheffen van dat probleem.

Nu terug naar het enorme probleem bij PostNL van de te weinig gefrankeerde post, omdat het mogelijk één of 2 gram te zwaar is.

Dan is uw gebruik van het woord 'fatsoen' toch wel héél erg komisch.
Als er één club in Nederland is, die het woord 'fatsoen' niet kent, is dat PostNL wel.

Om hiervan maar eens een simpel voorbeeldje te geven en ook nog on-topic:
Leest u eens de reactie van 'Alk', die hij/zij gisteren om 22.04 uur geplaatst heeft bij dit topic:
"Ik kreeg een kerstkaart waar een gewone postzegel op zat met een 1, kosten 69 cent. Omdat de envelop zwaarder was dan 20 gram kreeg ik een strafport kaart van € 1,92 Als de afzender er een kerstpostzegel van opgeplakt had 59 cent, dan had de envelop 50 gram mogen wegen. De envelop was naar het model, dikte en manier van adresseren duidelijk als kerstkaart herkenbaar. Er was dus ook 10 cent teveel betaald voor de verzending, alleen met een gewone postzegel omdat de afzender maar enkele kaarten verstuurd en niet van plan is om 20 zegels te kopen. Ik stuur een mailtje naar Post NL om uitleg. Krijg een standaard mail terug waar verder niet inhoudelijk op de teveel betaalde porto wordt ingegaan."

En dan met name die laatste zin. Tja... daar werken dus ook al een aantal hersenloze figuren, of zouden het robotten zijn?

marcellikaasje
door marcellikaasje - Jan 20, 2015 om 09:09
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ja HUtch, ik ben het volkomen met je eens.
Het kan idd niet anders dan dat er een aantal slecht geprogrammeerde Androids werken bij PostNL.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Jan 20, 2015 om 09:15
16 Antwoorden / 0 Vragen

Pas geleden post verstuurd, ik had mijn postcode+huisnummer achterop geschreven (gewoonte).
Bleek achteraf dat 1 van de 2 postzegels los had gelaten.

Ik kreeg vervolgens het verzoek tot betaling maar uiteraard heb ik dit nooit gedaan en na het 2e verzoek ook niets meer vernomen.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 20, 2015 om 11:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Stelen bij de post ? Hoe komt u erbij ?.
Jaren geleden bestelde ik een pistool (met wapenvergunning) in Duitsland.
Daar zit nogal wat papierwerk aan vast.
Ik ontving bericht van de post dat ik het wapen kon ophalen bij het hoofdpostkantoor van een grote stad.
Dit soort speciale zendingen worden opgeslagen in een zwaar beveiligde ruimte.
Toen ik de zending kwam ophalen bleek deze niet aanwezig in de kluis, waar het pistool wel was ingeboekt.
Paniek alom, de postale recherche werd ingeschakeld.
Pas 2 maanden later werd ik gebeld dat ik het pistool kon ophalen, het was wondelijk genoeg terecht.
Mijn verdere vragen werden niet beantwoord, het was een interne aangelegenheid werd mij verteld.
U mag het zeggen.

alk
door alk - Jan 20, 2015 om 14:28
86 Antwoorden / 9 Vragen

@hutch, dinsdag 20 jan 2015, 09:03

De letterlijke tekst van mijn mail luidde,

Ik heb een kerstkaart ontvangen van 29 gram welke met een normale postzegel 1 was gefrankeerd. De afzender verstuurd maar enkele kaarten en koopt geen speciale kerstzegels. Voor het verzenden van deze kaart is dus 64 cent betaald.
Nu heb ik een strafport kaart ontvangen omdat er onder gefrankeerd zou zijn.
Voor kerstkaarten tot 50 gram is 1 kerstzegel van 59 cent voldoende. Voor deze kerstkaart is dus 5 cent teveel betaald, weliswaar met een verkeerde postzegel, en nu vraagt u mij strafport te betalen. Daar ben ik het niet mee eens. Hoe kan ik in beroep gaan tegen uw beslissing? Deze kaart was duidelijk herkenbaar als kerstkaart, zowel aan het formaat als aan de adressering.

Het nietszeggende antwoord was,

Geachte heer .....,

Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag wilt weten waarom u een portokaart heeft ontvangen. Hier informeer ik u graag over.

We hebben een brief of kaart bij u bezorgd die niet of onvoldoende gefrankeerd was. Ik snap dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze kaart of brief niet zelf heeft verstuurd. Ik wil u vragen de sticker te verwijderen en de kaart ongefrankeerd terug te sturen met de melding 'afgeboekt in overleg met KS'.

Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

Bedankt voor de moeite die u hebt genomen om contact met ons op te nemen, ik ga er vanuit u met dit antwoord van voldoende informatie te hebben voorzien. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

S. Schouwstra
PostNL Klantenservice

Kortom, die lui zijn te stom om te lezen en inhoudelijk te reageren. Standaardmail terug en klaar is Kees.

Ze zijn wel handig genoeg om een Cisco decoder welke ik voor reparatie naar Ziggo terug stuurde achterover te drukken. Toch een knap grote doos om weg te raken. Gelukkig kon ik aantonen dat ik hem op de voorgeschreven manier verzonden had, anders had ik een rekening van 300 euro gehad.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 14:36
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht hebben ze HIER (kilk) wat aan?

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 20 jan 2015, 14:36]Wellicht hebben ze HIER (kilk) wat aan?

Maar wat nu het geval die lessen per post komen? Dan worden ze ook vast gepikt of raken "kwijt".;-)

hutch
door hutch - Jan 20, 2015 om 17:13
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=alk schreef op dinsdag 20 jan 2015, 14:28]Kortom, die lui zijn te stom om te lezen en inhoudelijk te reageren. Standaardmail terug en klaar is Kees.
Tja, deze klantenservice medewerk(st)er valt waarschijnlijk onder de door mij aangegeven categorie, of..... heeft opdracht gekregen om daar naar te handelen.

Net zoals men (wanneer men aangeeft dat een pakket niet, dan wel geopend aangekomen is) altijd een standaard, nietszeggend berichtje krijgt, waarin PostNL aangeeft een 'onderzoek' te zullen instellen.

Dat laatste is uiteraard gewoon gelogen en.... de uitkomst is ook altijd hetzelfde: helaas heeft ons onderzoek niets aan het licht gebracht, of woorden van gelijke strekking. Bullsh*t dus.

Maar ja..... van ons wordt dan wel een beetje 'fatsoen' verwacht, aldus een medewerk(st)er (dan wel de partner daarvan) van PostNL.