Je
door JeffVb Apr 11, 2024 om 13:44
Geldzaken & recht

DPD bezorger bezorgd niet

Lange intro:
Gisteren zou er een pakket bezorgd worden via DPD. Het gaat hier vaker mis met DPD in de flat (niet alleen bij mij, maar voor de gehele flat). Er wordt nooit aangebeld en ze sturen altijd een mail met 'we hebben u gemist'.

Dit gebeurde gisteren ook. Alleen heb ik nu geobserveerd en opgenomen wat er gebeurd. Ik was vrij van werk en kon dus rustig alles in de gaten houden. Nu volgde ik de live track en trace van dpd waardoor ik wist dat ze in mijn straat waren. Op video heb ik staan hoe de bezorger van DPD de flat tegenover mij in ging met twee pakketjes. De bezorger kwam eruit met maar één pakket. Deze scande hij en ging er vandoor. Op de live track en trace is dan ook te zien dat het is opgehouden met volgen en ik kreeg een mail dat ze mij gemist hadden. Op de video is dit goed te zien. Dit gebeurde rond 11:18.
Mocht je willen zien wat er gebeurde dan kan je dan zien op YouTube.

Ik heb meteen een klacht ingediend. De klantenservice zei dat ze met spoed een bericht naar de bezorger zouden sturen zodat het pakket later of morgen bezorgd kon worden. Om 13:06 kreeg ik een mail dat mijn pakket bezorgd was. Helaas stond er niet bij waar. Hier had ik over gebeld en de service zei dat het bij een pakket shop bij mij in de buurt was. Daar heb ik het gevraagd en zei hadden niks ontvangen. Op hun scanner stond dat het pakket nog onderweg was.
Nu heb een vaker over en weer gebeld met de service en de shop. De service houd vast aan dat er getekend is voor ontvangst en de shop weet van niks. Het enige dat de service nog voor mij kon doen was het advies geven dat de verzender een onderzoek laat starten naar het vermiste pakket.
Ik mag niemand anders spreken.

Nu ben ik een beetje bang dat de bezorger mijn pakket moedwillig achterhoud nadat ik een klacht heb ingediend en daar een video van heb.

Vraag:
Is er iemand die wel verder gekomen is en iemand heeft kunnen spreken die actie onderneemd? Ik zou graag een structurele oplossing zien voor alle pakket bezorgingen in de flat.

7741 20 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Apr 11, 2024 om 14:05
855 Antwoorden / 3 Vragen

Jij hebt helemaal niet met DPSD te maken. Er is geen overeenkomst tussen jou en DPD. Jij hebt alleen een overeenkomst met de verkoper.

Klagen bij DPD heeft geen zin. Dat moet de verkoper doen omdat hij een ovk mert DPD heeft.

Het enige wat je kunt doen is wachten op een telefoontje of mailtje van het servicepoint en dan daar je pakketje ophalen. Is het inderdaad weg, dan moet je hje tot de verkoper wenden en die is verplicht om het bestelde opnieuw te verzenden of je geld terug geven. Voor het verdwenen pakket moet hij, zoals DPD al aangeeft een onderzoek laten starten.

Heel nobel van jou dat je een structurele oplossing wilt, maar daar ga jij niet over.

Overigens zie ik het nut niet in van het plaatsen van een video op jij buis. Dat is niet netjes en kan je moeilijkheden opleveren. Hoe weet je trouwens dat die bezorger ook jouw pakket bj zich had? Het kan ook een andere bezorger zijn. Ligt aan het tijdsstip waarop jouw pakket bij DPD ontvangen is. Zelf heb ik meegemaakt dat er een DPD bij mij in straat stond die niet bij mij bracht, maar drie uur later werd het wel bezorgd.

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2024 om 14:14
16834 Antwoorden / 108 Vragen

Mag dat wel, een You Tube filmpje en opnemen en zelfs hier plaatsen? Wat thecla58 al schrijft: u moet bij de verkoper zijn, niet bij de vervoerder.

ne
door neodutchio - Apr 11, 2024 om 14:21
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Elke flat is een ramp voor elke bezorgdienst. Bezorgingen gaan tot de eerste deur en dat is niet vaak uw voordeur.
Als u echt een oplossing wilt, zorg dan voor een afleverpunt bij de eerste deur.

Je
door JeffVb - Apr 11, 2024 om 14:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

@THECLA58

" Hoe weet je trouwens dat die bezorger ook jouw pakket bj zich had? Het kan ook een andere bezorger zijn. "

Ik heb er bewust voor gekozen om niet alles van de video te laten zien. Mijn straat in 1 lange weg en ik kijk erover uit. Als er meerdere bezorgers waren dan kon ik ze zien vanuit de raam. Wat ik zag in de straat en de Track en Trace matchte perfect met de bezorger die er loopt. De laatste stop voordat ik bezocht zou worden matcht ook precies met wat ik heb opgenomen. Het zou vreemd zijn dan het 'live' stukje drie uur terug was of dat pas drie uur later afspeeld.

Zelf heb ik meegemaakt dat er een DPD bij mij in straat stond die niet bij mij bracht, maar drie uur later werd het wel bezorgd.
Ik heb ook wel meegemaakt dat ik een dienst eerder zag dan dat er werd aangebeld. Maar nu was de dienst in de straat, klopte met het tijdsvenster van bezorgen en ook de levering over naar 'we hebben u gemist'.

Of het netjes is laat ik even links liggen. Daar kom ik zelf wel achter. Met de verkoper kan ik er vast uitkomen.

Maar het probleem is structureel. De manier waarop dit gaat is gewoon bizar.

Je
door JeffVb - Apr 11, 2024 om 14:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

@NEODUTCHIO

Daar heb je zeker gelijk in. Maar het lukt PostNL en DHL wel.

De bezorger van DHL stuur dan ook altijd het pakket in lift. Hij beld aan zegt dat hij het in de lift stopt en gaat verder. Soms vraagt hij nog of hij ook ook het pakket van de buren mag meesturen.

Dat lijkt mij een grotere winst dan wat er nu gebeurd.

ne
door neodutchio Apr 14, 2024 om 15:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat niet om wel of niet lukken, het gaat om of het kan. Dat uw PostNL en uw DHL bezorger wel naar binnenloopt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen en dat alle bezorgdiensten dat moeten doen. Ook zijn niet altijd de liften bereikbaar voor buitenstaanders.
Tot de eerste deur bezorgen is regel, alles daarna is coulance.

sira
door sira - Apr 11, 2024 om 14:42
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Blijkbaar was het geen belangrijk pakket voor u, ik had namelijk van het balkon even naar de bezorger geroepen dat hij ook een pakket voor mij bij zich had.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2024 om 14:49
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Een lang verhaal maar om het ook kort te maken: de verkoper is verantwoordelijk en die dient u aan t spreken. De verkoper heeft de overeenkomst me DPD en die kan DPD in gebreke stellen. Ik kunt wel bij de verkoper levering vorderen op basis van uw koopovereenkomst.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 11, 2024 om 15:28
2063 Antwoorden / Vragen

We komen op een punt dat je denkt wie houdt wie nou voor de gek? Bezorgen in flats werkt gewoon niet zoals blijkt uit de talloze klachten, en het is blijkbaar onmogelijk dat op een of andere manier af te dwingen. Het is dus helaas pindakaas voor de bewoners van flats die iets anders moeten verzinnen. Zelf woon ik niet in een flat maar om alle gezeur voor te zijn laat ik sowieso alles bezorgen bij een afleverpunt, kan ik er 's middags gelijk even langs om eea op te pikken.

rj
door rjw - Apr 11, 2024 om 16:31
3264 Antwoorden / 5 Vragen

De enige manier om bezorgen van pakketten te verbeteren is dat we realistische bedragen willen gaan betalen voor pakketbezorging. De meeste mensen kiezen voor webwinkels die "gratis" bezorgen, en die webwinkels gaan op hun beurt weer de pakketbezorgbedrijven uitknijpen om zo laag mogelijke tarieven te krijgen. Vervolgens gaan die bedrijven hun bezorgers weer uitknijpen. Vaak worden ze betaald per afgeleverd pakket (dus terug gaan als iemand niet thuis was levert maar 1 betaling op). En als je dan kijkt hoeveel tijd het kost om pakketten in flats te bezorgen dan kan ik me vanuit een bezorger voorstellen dat ze af en toe (als de tijdsdruk te hoog wordt) soms pakketten liever ergens centraal afleveren.

Kijktip: de Ken Loach film "Sorry, we missed you".

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 11, 2024 om 16:54
2063 Antwoorden / Vragen

Het wachten is inderdaad op een bezorgdienst die wèl goed zn werk doet en webshops die daarvoor kiezen, wat mij betreft tegen een meerprijs dan kun jij daarvoor kiezen als je het zo belangrijk vindt.

Mabelle
door Mabelle Apr 11, 2024 om 18:13
425 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW Terug gaan als iemand niet thuis is, gebeurt allang niet meer. Niet thuis, wordt het naar een pakketpunt gebracht.

1paul
door 1paul - Apr 11, 2024 om 17:28
3150 Antwoorden / 0 Vragen

u moet dit inderdaad opnemen met de verzender en deze moet een klacht indienen!!

verzender is immers de opdrachtgever en niet u..

daarnaast kun je wel vragen waarom er geen pakketten bezorgd worden in uw flat maar men hoeft u dit niet te vertellen..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 11, 2024 om 18:05
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Bij deze kom ik nog even bij u terug en onder verwijzing  naar de ook de opmerking van @TENORMIN vraag ik mij in rede af of u zich ervan bewust bent dat u mogelijk handeld in strijd met auteursrecht, portretrecht en privacy. Indien er een persoon of personen op uw video staan die u gepublubiceerd heeft op you tube die dat niet wensen zie dan o.a. https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/herkenbaar-op-youtube-filmpje-wat-nu/ m.b.t. de mogelijke juridische consequenties.

Dat kan een voor u vervelende consequentie tot gevolg hebben. Dat geldt bovendien ook inzake uw opmerking inzake moedwillig achterhouden hetgeen mogelijk als een niet bewijsbare/onterechte beschuldiging kan worden opgevat.

Mabelle
door Mabelle Apr 12, 2024 om 00:35
425 Antwoorden / 1 Vragen

Xx

holiday
door holiday - Apr 14, 2024 om 13:40
102 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een en al ellende bij het afleveren door pakketdiensten als je zo leest en meemaakt.
Zit nu al ruim een week te wachten op een zwaar pakket van DPD, volgens de chauffeur bestaat mijn adres niet,
De service medewerker zou hier achteraan gaan.
De volgende dag wordt er een ander pakket afgeleverd ik weet niet of het dezelde chauffeur was, hij had het bewuste pakket niet bij zich.
Waar het pakket nu is, is onbekend.
De verkoper gaat hier nu achteraan en stuurd inmiddels een nieuw pakket.
De enige bezorgdienst waar het over het algemeen goed gaat is DHL.

Verder vind ik dat er maar eens een regeling moet komen, dat als je pakket niet thuis afgeleverd wordt en je het op moet halen bij een afhaalpunt, dat daar een financiele vergoeding tegenover moet staan van tenminste de verzendkosten die de verzender heeft betaald.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 14, 2024 om 15:55
2063 Antwoorden / Vragen

Wat mij betreft een uitstekend idee,  maar dan als optie bij het verzenden tegen een meerprijs, het moet natuurlijk wel ergens van betaald worden. Ik zie echt een grote meerwaarde van garanties ten opzichte van best effort, het is waar wij klanten op zitten te wachten maar het heeft natuurlijk wel hogere kosten.

Er
door Erik88 - Apr 15, 2024 om 11:48
8 Antwoorden / Vragen

Ik bestel niet meer bij webshops die via DPD leveren. Het is een drama.

ka
door kaartendraak - Apr 15, 2024 om 12:34
181 Antwoorden / 2 Vragen

Verkoper, verkoper, verkoper. DIE is verantwoordelijk EN je eerste persoon waar je contact mee op moet nemen als er iets mis gaat met je pakket, wat er dan ook mee mis gaat. Vertel de verkoper dat je videobewijs hebt, maar DIE moet het voor jou oplossen. Desnoods opnieuw opsturen met andere bezorgdienst of geld terug. Je kan hooguit over een bezorger klagen als die onbehoorlijk gedrag vertoont, bijv een pakje voor jou vantevoren tekenen, terwijl je het nog niet in handen hebt.

Wi
door Wilma-60 - Apr 15, 2024 om 13:13
25 Antwoorden / Vragen

Beetje een raar verhaal, u volgt de hele paketbezorger, en filmt het ook nog?? U weet dat hij bij u moet zijn, in een flat? U heeft hem helemaal gefilmt dan weet u toch ook dat hij een pakje in zijn handen had?? U ziet hem terug lopen maar , zegt niks? u zult toch wel een balkon of een raam die open kan hebben, had u toch kunnen zeggen mooi dat u er bent waar is dan mijn pakket?? Zo zou ik het dan hebben gedaan maar , filmen is volgens mij niet toegestaan. Een videodeurbel mag ook niet iedereen en alles filmen !!

Me
door Meindo - Apr 15, 2024 om 14:05
64 Antwoorden / Vragen

Dat de verkoper contact moet opnemen met de pakketdienst als er iets mis is gegaan dat is logisch. Maar dat de verkoper er verantwoordelijk voor voor gehouden is een rare regel. Hij zorgt zelf niet voor het vrervoer.

Ga
door Gargamel1900 - Apr 15, 2024 om 15:09
10 Antwoorden / 2 Vragen

DPD (De Pummel Dienst) is net als bezorger Budbee een zooi elende.

ch
door chronisch zieke - Apr 15, 2024 om 16:39
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp u helemaal.

Ik woon niet in een flat, maar pakketten zijn ook bij mij een grote ergernis, door wie ze dan ook bezorgd worden, want Post.nl is nét zo erg. Ze 'leggen' allebei pakjes aan de deur, zonder aan te bellen. Of je ontvangt een mail, dat het bezorgd is, maar er blijkt niks te liggen. Niet altijd, maar wél vaak.

Maar het is ook eigenlijk onbegrijpelijk dat de verzender verantwoordelijk wordt gehouden voor het verzenden en bezorgen en niet de pakketbezorging. Best wel onlogisch eigenlijk, maar zo is het hier.

Ik ben dus bang, dat u het niet op kan lossen, zonder de verkopende partij, en die hebben het meestal te druk om iets na te zoeken. Iets, wat ze naar mijn gevoel ook niet kunnen, want ze kunnen immers niet in de opslag kijken van het vervoersbedrijf.

Een vervoersbedrijf zou wel een veel betere administratie kunnen voeren, volgens mij, maar dát hebben we als ontvangers niet in de hand. En het is een vervoersbedrijf immers alleen te doen om de winst, als ze niet verantwoordelijk worden gehouden. Kijk maar naar de tijd, wat een bezorger krijgt om iets af te leveren.

Ze eisen veel van hun personeel, maar iets nazoeken? Vergeet het maar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 15, 2024 om 17:01
2063 Antwoorden / Vragen

"zo is het hier"?

Zo is het echt overal, de vervoerder verleend een dienst aan de verkoper die hem daar ook voor betaald. Heel simpel heeft die vervoerder letterlijk niets met u te maken, u bent geen opdrachtgever, u heeft geen contract en als u klachten heeft moet u  bij diegene zijn die u beloofd heeft uw bestelling te laten bezorgen. Het is echt niet ingewikkeld en volstrekt logisch.

Jon K
door Jon K - Apr 16, 2024 om 12:59
5 Antwoorden / Vragen

Die dienst is niet gratis. Dit soort praktijken kloppen niet,

Jon K
door Jon K - Apr 16, 2024 om 13:00
5 Antwoorden / Vragen

Die dienst is niet gratis. Dit soort praktijken kloppen niet,