Moneyou blokkeert mijn spaarrekening
Hoe is het mogelijk dat Moneyou mijn spaarrekening blokkeert zonder mij hierover te informeren, en tevens niet kan aangeven waarom ze mijn rekening hebben geblokkeerd, en mij ook niet kunnen vertellen wanneer men dit wel weet?
Ik heb sinds 23-04-2009 een spaarrekening bij Moneyou. Enkele weken geleden probeerde ik geld over te boeken van deze spaarrekening naar mijn tegenrekening, dit lukte echter keer op keer niet. Ik heb toen geprobeerd hier tweemaal via email contact over op te nemen:
contactnummer: 7959061 02-03-2015
contactnummer: 7988278 06-03-2015
Tot op heden heb ik op mijn beide emails nog geen reactie gehad. (ondanks dat men zegt dat ik binnen 2 werkdagen een antwoord kan verwachten)
Ik heb afgelopen Maandag daarom besloten om telefonisch contact op te nemen met Moneyou om te kijken waarom mijn overboeking niet wordt uitgevoerd. De medewerker van Moneyou wist mij te vertellen dat de risk afdeling mijn spaarrekening heeft geblokkeerd. Ik ben hiervan echter nooit door Moneyou op de hoogte gebracht en was dus zeer verbaasd, ik heb ook geen idee waarom mijn rekening is geblokkeerd, ik bankier al sinds 2009 zonder problemen.
Ik heb gevraagd waarom mijn rekening geblokkeerd is, hier kon echter geen antwoord op worden gegeven daar men nog met het onderzoek bezig is. Ik vind het erg bijzonder dat een bank mijn rekening zomaar kan blokkeren zonder mij hier een reden voor te kunnen opgeven. Wat ik nog erger vind is dat niet duidelijk is wanneer men hier inhoudelijk bij mij op kan terugkomen. De status is: 'onze afdeling risk is hiermee bezig we laten u zo snel mogelijk wat weten'
In de tussentijd kan ik dus niet bij mijn spaargeld zonder dat hier een duidelijke reden voor is. Het lijkt me dat hier niet correct wordt gehandeld door Moneyou.
We zijn nu een week verder na mijn eerste telefoontje, en ik heb geloof ik alle medewerkers bij Moneyou al aan de telefoon gehad. Men kan mij nog steeds niet vertellen waarom mijn spaarrekening is geblokkeerd 'we wachten het onderzoek af' is wat ik telkens te horen krijg.
Apart in mijn beleving doe je eerst onderzoek en blokkeer je daarna een rekening ipv een rekening te blokkeren en daarna nog eens onderzoek te doen of dit terecht is.
Wederom kan niemand mij vertellen wanneer het onderzoek is afgerond of wanneer ik antwoord kan verwachten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Indien een rekening geblokkeerd wordt is de bank verplicht mij zo spoedig mogelijk te informeren van de reden, zodat ik kan werken aan een oplossing en de blokkade ongedaan kan maken. Ik kan nu alleen maar wachten en mezelf afvragen of er iets speelt waarvan ik niet op de hoogte ben.
..... en tevens niet kan aangeven waarom ze mijn rekening hebben geblokkeerd, en mij ook niet kunnen vertellen wanneer men dit wel weet?.....
Dat is natuurlijk een onzinnige zaak.
'Zo maar' doen ze zoiets niet.
Is het wel een normale spaarrekening of heb je een deposito afgesloten?
Zou nog maar eens aan de bel trekken!!!
Ik ben het niet eens met de uitkomst van de behandeling van de klacht. Wat nu?
Wanneer de uitkomst van de behandeling van een klacht niet naar tevredenheid is, dan hebben klanten bij MoneYou maximaal drie maanden de tijd om deze schriftelijk voor te leggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD).
Download het standaardformulier vanaf de website van KiFiD. Vul het in, print het uit en verstuur het formulier naar onderstaand adres:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)
Postbus 93257
2509 AG 's-Gravenhage
Ook kun je je klacht direct voorleggen aan de bevoegde rechter.
Ik heb een klacht over de dienstverlening van MoneYou. Waar kan ik hiermee terecht?
MoneYou is geïnteresseerd in de mening van haar klanten. Als u een klacht heeft, kunt u ons dat melden via het e-mailadres klacht@moneyou.nl. Vermeld duidelijk in uw bericht dat het om een klacht gaat.
ja, kifid heb ik ook naar gekeken inderdaad, dit heeft 2 nadelen:
'Pas wanneer de financiële dienstverlener schriftelijk heeft aangegeven dat u er samen niet uitkomt, kunt u naar Kifid.'
'Informeer eerst bij uw dienstverlener of de klacht is ontvangen en in behandeling genomen. Als uw dienstverlener niet binnen zes weken reageert, kunt u de klacht indienen bij Kifid.'
De termijn van zes weken is nog niet verstreken na mijn eerste email, en tevens hebben ze mij ook nog niets schriftelijk meegedeeld.
Het is gewoon een internet spaarrekening, die ik dus al geruime tijd heb. Men is in afwachting van een onderzoek, en kan mij niet vertellen waarom, en hoelang mijn rekening al geblokkeerd is. Ik word dus compleet aan mn lot overgelaten, want op deze manier kan ik het 'mogelijke probleem' dus niet oplossen.
Ik kan ook werkelijk geen enkele reden bedenken waarom mijn rekening zou worden geblokkeerd, ik ben echt heel kwaad over de manier waarop men met deze zaak omgaat en ik heb gelukkig nog wel toegang tot geld. Maar stel je voor dat je dit geld nodig hebt voor je dagelijkse behoeften?
Ik vraag me af of ik Moneyou straks aansprakelijk kan stellen voor misgelopen inkomsten mochten ze ten onrechte mijn rekening hebben geblokkeerd.
Welke misgelopen inkomsten bedoelt u?
Eis per omgaande een schriftelijke verklaring en meld ook dat u naar het Kifid stapt. Wellicht bespoedigt dat de zaak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer